DOWNFORCE MOTORSPORT

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
RVV

Re: DOWNFORCE MOTORSPORT

Bericht door RVV » 08 mei 2009, 11:46

Eh.. even een serieuze opmerking.. Mensen van downforce gaan hier op het openbare forum echt niet roepen dat ze een auto (ook al zouden ze het van plan zijn) illegaal mee laten rijden.

Of het spelletje wel of niet eerlijk word gespeeld.. in de DSC.. volgens mij hebben we daar al een mega lange discussie over gehad. De kijk en insteek die je hebt Hielke daar kan ik me wel in vinden hoor daar niet van, maar het Downforce team lijken me geen amateurs ofzo.. zooitje van die 130i'tjes.. raceteam.. daar is serieus geld mee gemoeid.. de belangen zullen allicht veel groter zijn dan met een illegale auto proberen een podiumplaats te pakken.

We hebben het hier over een behoorlijk groot team, waar veel mensen hun tijd, inzet en geld in stoppen.. we hebben het niet over een einzelganger (hé Hielke :wink: )die in zijn eentje DSC kampioen wil worden.

De rotzooi moet ook een beetje heel blijven.. elke week een 130i in de vangrail is ook niet de bedoeling.. daarnaast is er sprake van een leercurve.. Laurens is erg goed, Peter en Jitzse..moeten laten zien dat ze dat kunnen evenaren.. lukt dat niet ook geen probleem.. het gaat om het runnen van een bedrijf.. niet alleen om het jagen naar die beker voor de 1e plaats.

Peter vertelde me laatst dat het zo makkelijk praten is achter je PC scherm. voor ons allen,..totdat je daar op de grid staat, met 60 andere mongolen en zo hard als je kan op de eerst bocht aan komen rammen.. met voor, achter, links en rechts op 30 cm een andere mongool naast je.. dan wil je de billen wel even samenknijpen..

Er zijn mensen die die kunst perfect beheersen, maar er zijn ook mensen die heel veel plezier hebben aan het racen zelf, en hun overwinningen niet halen uit een podiumplaats, maar uit onderlinge racebattles.. op het scherpst van de snede.. en alles onder opperste concentratie.. ik neem mijn petje er voor af..

Downforce onderkent de punten waar winst valt te behalen, maar ze rijden als totaal nieuw team een stel gekke DF'ers.. eigenlijk toch maar mee voor pdiumplaatsen,, wat valt er eigenlijk nog te zeuren dan ?

De verhalen over veldvulling zijn ook zo vermoeiend, op een voetbal veld lopen ook altijd 10 man voor joker als er eentje de bal heeft ... EN TOCH heet het een TEAMSPORT en datzelfde is precies hetzelfde voor Downforce wat ook een team is.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 mei 2009, 12:01

+1

Vooral deze:
Er zijn mensen die die kunst perfect beheersen, maar er zijn ook mensen die heel veel plezier hebben aan het racen zelf, en hun overwinningen niet halen uit een podiumplaats, maar uit onderlinge racebattles.. op het scherpst van de snede.. en alles onder opperste concentratie.. ik neem mijn petje er voor af..
Het andere uiterste heb je ook:
Ik weet nog dat Appie meedeed in de sportklasse en mensen kwamen klagen dat 'ie te snel zou zijn. M3 op de rollenbank een weegschaal et voilá, precies goed. De klagers op de weegschaal en rollenbank: te weinig pk's voor het gewicht wat ze hadden. Ga dan niet lopen klagen denk ik dan.

Als ik lees dat Downforce met een klein beetje extra pk's én wat aanpassingen aan diff en onderstel die M3 kunnen opjagen, dan hoeven ze niet eens in de illegaliteit. en ik ben ervan overtuigd dat dat ook niet hun intentie is. Dus ze hoeven hier niets te verhullen, ze spelen het spelletje gewoon op hun manier. En dát principe, dat juich ik toe. Ik zou Hielke niet aanmoedigen als 'ie met een illegale Sierra Turbo het veld aan zou voeren en dan zijn rijkunsten zou ophemelen boven de rest. Om 't maar even in perspectief te zetten. Die M3 rijders kunnen kennelijk niet rijden en dus hoeft Downforce de illegaliteit niet op te zoeken, want die hebben toevallig wel meerdere rijders die met een iets betere 130i die M3 makkelijk aankunnen.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 08 mei 2009, 12:13

Vergeet natuurlijk ook niet dat wanneer je wél met een illegale auto de winst pakt, JR de sigaar op zijn schouder klopt en zich af gaat vragen wat we hier aan gaan doen. Dan kan je de rollenbank op en is het alsnog gedaan met de pret. Een no-go lijkt me, maar dat weten ze bij Downforce ook écht wel.

Ik denk dat met diff en uitlaat aanpassingen je redelijk dicht op de M3 kan komen, dat zijn nu niet de beste coureurs dus gaan zich misschien onzeker voelen en foutjes maken. Laurens, Jitse en Peter houden wellicht wel het hoofd koel en steken er naast en wie weet er voorbij :thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 08 mei 2009, 12:21

En als underdog heb je ook minder druk op je schouders :wink:

BrianV

Bericht door BrianV » 08 mei 2009, 13:16

Hielke schreef:
Downforce Dennis schreef:@ aiko

Nadoen wat JR doet is voor ons echt geen optie.
Lees: De regels, die überhaupt niet worden nageleefd, op een grandioze manier flessen. Met een 370 pk motor aan de start komen terwijl voor het gewicht van de auto 270 pk de limiet hoort te zijn. Met een 1180 kg wegende auo aan de start verschijnen terwijl voor het aantal pk's 1350 kg de ondergrens zou horen te zijn.

Maar hola, was dit vooraf niet bekend dan? Ik verbaas me er hogelijk over dat er hier in dit topic nog steeds mensen zijn, die ook nog pretenderen van autosport af te weten, die bij de tuning van de Downforce Motorsport auto's er even op wijzen dat er wel op gelet moet worden dat de pk/gewicht regel nageleefd moet worden!!?? :nah: Niet nadoen wat JR wel doet betekent simpelweg de rol als veldopvulling vervullen. Dat vindt JR prima, dat vindt Dick van Elk prima, maar gelukkig heb ik ergens het idee dat een aantal betrokkenen dat niet prima vinden. Doe wat in de DSC nodig is om te scoren. Kijk naar JR motorsport.

Mooi voorbeeld is ook het filmpje van de starts van Luco op Rockingham. Er zijn dan kort een aantal BMW's te zien die in dezelfde klasse als Luco er op de rechte stukken als een speer vandoor gaan. Hoef ik niet meer te vertellen welke auto's dat geweest zijn. Geloof me, Dick van Elk gaat daar helemaal niks aan doen.
Dat gezemel over dat DSC en dat het een :wtf: klasse is voor de DSC topic en niet in DownForce Topic.
Begrijp me niet verkeerd maar dit heb ik je afgelopen half jaar al tevaak op het forum zien roepen :nah:

Back on Topic :thumbup: :

MX5T

Bericht door MX5T » 08 mei 2009, 17:20

Laat Hielke toch fijn zijn mening neerpennen, ik heb altijd wel waardering voor zijn spitsvondigheden en dat hij soms in herhaling valt kun je hem wel vergeven dat gebeurd wel meer bij oudere mensen :wink:

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 08 mei 2009, 17:34

Hielke,

volgens mij snap jij mijn punt helemaal niet, of leef je in een andere wereld. Ik geef aan dat als we de modificatie trend van JR moeten volgen, het een heel lange en dure weg wordt.

Over de regelgeving van het DSC zijn nu al genoeg woorden vuil gemaakt. Jij vindt het volledig kansloos, anderen vinden het wel iets hebben.
Ik weet zelf ook goed genoeg dat die pk/kg regel niet wordt nageleeft. M.i. is dat het verbloemen van een minder goede rijder of geprepareerde rijder...

Je begrijpt onze hoofdgedachte niet Hielke, dat vindt ik erg jammer. Underdog spelen, dat is wel iets voor ons. Een beetje de sluwe vos uithangen, en heel erg doordacht en ingenieus keuze's maken. We hebben op Spa bewezen dat we de racestrategie begrijpen, we hebben op Rockingham bewezen dat we het talent in huis hebben, de sfeer zit nog altijd goed en daar draait het allemaal om.

Het moet leuk blijven, als we ons allemaal zo mongool ergeren aan die regelgeving is het toch niet leuk meer? Ermee leren leven, en vooral, leren slimmer zijn dan de rest...

Rico,

kijk, in 99% van jou post kan ik me volledig vinden!
Maar we mogen niet alles verbloemen onder de rookie-mantel. We hebben inmiddels al een paar keer gezien dat de hoogste podiumplaats gewoon vrijwel binnen handbereik ligt. Je moet hoge eisen en doelen blijven stellen. Het jezelf niet te makkelijk maken, anders kan er geen stijgende trend in resultaten en motivatie gehouden worden.

In ieder geval is de nachtrust al gegarandeert :lol:

RVV

Bericht door RVV » 08 mei 2009, 17:45

Ringmazda schreef:Laat Hielke toch fijn zijn mening neerpennen, ik heb altijd wel waardering voor zijn spitsvondigheden en dat hij soms in herhaling valt kun je hem wel vergeven dat gebeurd wel meer bij oudere mensen :wink:
Dat mag die ook blijven doen, op de zelfde scherpe manier zoals we van hem gewend zijn. De mond word hier niemand gesnoerd, en als Hielke harde kritriek wil spuien op het reilen en zeilen in de DSC, over raceteams en over Downforce in dit draadje dat kan die daar gewoon mee doorgaan... aan de andere kant.. iedereen mag zijn mening verkondigen.. ook dat de plaat soms wat lang blijft hangen bij Hielke :wink: Ik ken Hielke als een beste vent.. dus ik weet dat ie het wel kan lije.. sterker nog hij trekt zich geen reet er van aan :banaan: :banaan:

Hielke

Bericht door Hielke » 08 mei 2009, 18:03

Ik heb trouwens helemaal geen problemen met Downforce Motorsport. Integendeel. JR gun ik het niet met jaar in jaar uit de hele boel te besodemieteren (JR is lang niet de enige die het zo doet in de DSC). Downforce gun ik het wel. Ik wil alleen maar even meedenken om een oplossing te vinden. Die oplossing is simpel. Daar zal niemand binnen het DSC circus moeite mee kunnen hebben.

Veldopvulling genoeg in de autosport. Talentvolle rijders horen vooraan te rijden.

Herhaal ik mezelf vaak? Dat is jullie eigen schuld. Je moet ook luisteren als ik iets vertel!!!! :lol: :lol:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 08 mei 2009, 18:10

:lol: Hielke heeft wel gelijk maar op die manier als je alles goed analyseert kun je nergens meer aan meedoen. De insteek van Jan om slimmer te willen zijn is denk ik de juiste. Dat is gewoon eentje waardoor je goed gemotiveerd kunt blijven :wink:

Verder denk ik dat Downforce zeker een aanwinst is! Zo positief, professioneel en gezellig als het gaat is gewoon super om te zien en ook zeker de basis van succes. Ook daar vind je zeker seconden :thumbup: Speed is not only a question of money, een gezond team staat wel garant voor succes! En dat is toch wat ik wel zie hier :clap:

Andre

Bericht door Andre » 08 mei 2009, 19:50

Jr rijdt niet met 370pk in die e36 m3.

Die E36 m3 heeft ca. 310pk teminste als de 3.0 motor erin zit.

Je komt dan met de 130i ca. 40pk te kort om competatief te zijn. Even 40pk vinden in een 130i is niet gemakkelijk. Ik heb wel op forums gelezen dat 290pk wel haalbaar is met die motor door een software aanpassing met evt een andere nokkenas maar veel ervarings verhalen nog niet gehoord.

Ook heeft kronenburg ooit een 130i motor omgebouwd met 3.0 M3 kop en throttle bodies en airbox die had ca. 340pk met een kronenburg ecu. Dit is misschien voor downforce intressant om 1 auto zo uit te rusten desnoods met een widebody pakket erom heen.

MX5T

Bericht door MX5T » 08 mei 2009, 21:20

Ik zal ook kleur bekennen en geef Hielke gelijk als ik zelf deelnemer zou zijn. Toen ik vroeger bij de HARC tegen de multimiljonairs David Hart / Alfa 1600 GT en Eric Heerema / Ford Lotus Cortina reed met mijn zweedse tractor deed ik ook al het mogelijke om snelheid met mijn minimale middelen te vinden door zonodig de regels wat ruimer te interpreteren en zolang er niet gecontroleerd wordt is dat geen probleem.

Als deelnemer in de DSC zou ik, als gewichtsreduktie niet verder mogelijk is, het maximale uit het onderstel halen (dus breder testen op de invloed op de rondetijden) en dan de motor aanpakken.
Blok eruit, opboren eventueel een langere slag krukas erin en naar 3600 cc, dan de hele straatregelzooi van de verstelbare nokkenassen eruit en vaste scherpere nokkenassen erin, compressie omhoog naar 12, BMW motormanagemant eruit en een stand-alone management erin puur gericht op vermogen met een voorziening erin dat als de auto op de rollenbank staat en dus vermogen moet leveren maar de voorwielen niet draaien dat er dan een "rollenbankprogramma" in werking treedt. 350-360 pk en de Drenthbak er weer achter. Dit hoeft in principe niet zoveel te kosten voor één auto maar voor drie is dat weer een ander plaatje En geen noodloopgezeik meer want dat zit er niet meer in

Luco

Bericht door Luco » 08 mei 2009, 21:27

Jr rijdt niet met 370pk in die e36 m3.

Die E36 m3 heeft ca. 310pk teminste als de 3.0 motor erin zit.
Ik denk dat ze meer pk's hebben dan 310, ik heb er 310 met turbokoppel en die bmw in de sportklasse loopt op het rechte stuk net zo hard :bag:

MX5T

Bericht door MX5T » 08 mei 2009, 21:39

luco hornsveld schreef: ik heb er 310 met turbokoppel
wat zijn dat voor pk's dan :hmmm:

Luco

Bericht door Luco » 08 mei 2009, 21:41

Ringmazda schreef:
gemeten 267 op de wielen

Tom V

Bericht door Tom V » 08 mei 2009, 21:57

Ringmazda schreef:
:lol:

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 09 mei 2009, 01:29

Ik zit met veel genoegen de discussies te lezen. Leuk dat zovelen er plezier aan beleven.
Om ons bij de feiten te houden post ik hier even de kg/pk regels van het DSC. Downforce rijdt in Sport 1. Luco in Supersport 2.

Sport 1 : more than 5.2 Kg/HP, no minimum weight.
Maximum engine capacity 3.000cc – 6 cylinders
Supersport 2 : between 4.5 en 5.2 Kg/HP, no minimum weight
Maximum engine capacity 5.000cc – 8 cylinders

Wat betreft de discussie over (on)eerlijkheid in het DSC:
Ik ga er voorlopig niet zomaar vanuit dat JR de boel flest met de kg/pk verhouding. Diegenen die hier zo stellig beweren dat JR dat wel doet, roep ik op om ons aan te geven hoe we dit kunnen bewijzen en we maken er dan melding van bij Dick van Elk. Aan vage beschuldigingen hebben we niets. Wij zullen ons hoe dan ook strikt aan de regels houden. Noem ons in dit opzicht naief; prima. De tijd zal leren of we er op deze manier ook kunnen komen.
Dit seizoen proberen we zoveel mogelijk te leren en ons team verder te verbeteren. Zowel technisch als commercieel hebben we een lange weg te gaan. Dit is zo wie zo nu al een van de leukste karweien waaraan ik ooit ben begonnen en ik denk dat ik dat ook wel namens het hele Downforceteam mag zeggen.
We hebben vanavond het actieplan voor de pinksterraces besproken in Zolder. Dennis en zijn mannen zijn zeer goed bezig! Dat mag hier best gezegd worden. Elke bespreking is een feest. Zoveel inzet en betrokkenheid als alle teamleden aan de dag leggen. Menig bedrijf zou er jalours op zijn.
Een van onze uitdagingen is het om de financien op orde te houden. Ook daarbij kunnen we DF steun goed gebruiken. Daarom: steun Downforce en koop onze merchandising. We hebben een heel assortiment met leuke en bruikbare zaken. De opbrengst wordt geheel gebruikt om onze auto's te verbeteren en hier uiteindelijk echte overwinningen te kunnen posten. Pb even Peter of Jan als je ons op deze manier wilt helpen. Alvast bedankt.

:df:

Michel P

Bericht door Michel P » 09 mei 2009, 07:55

Ringmazda schreef:Ik zal ook kleur bekennen en geef Hielke gelijk als ik zelf deelnemer zou zijn. Toen ik vroeger bij de HARC tegen de multimiljonairs David Hart / Alfa 1600 GT en Eric Heerema / Ford Lotus Cortina reed met mijn zweedse tractor deed ik ook al het mogelijke om snelheid met mijn minimale middelen te vinden door zonodig de regels wat ruimer te interpreteren en zolang er niet gecontroleerd wordt is dat geen probleem.

Als deelnemer in de DSC zou ik, als gewichtsreduktie niet verder mogelijk is, het maximale uit het onderstel halen (dus breder testen op de invloed op de rondetijden) en dan de motor aanpakken.
Blok eruit, opboren eventueel een langere slag krukas erin en naar 3600 cc, dan de hele straatregelzooi van de verstelbare nokkenassen eruit en vaste scherpere nokkenassen erin, compressie omhoog naar 12, BMW motormanagemant eruit en een stand-alone management erin puur gericht op vermogen met een voorziening erin dat als de auto op de rollenbank staat en dus vermogen moet leveren maar de voorwielen niet draaien dat er dan een "rollenbankprogramma" in werking treedt. 350-360 pk en de Drenthbak er weer achter. Dit hoeft in principe niet zoveel te kosten voor één auto maar voor drie is dat weer een ander plaatje En geen noodloopgezeik meer want dat zit er niet meer in

Dan blijft over scherpe nokkenassen, bijvoorbeeld KMS kop bewerken, lichte zuigers en drijfstangen en alles blueprinten.

Michel

Metchu

Bericht door Metchu » 09 mei 2009, 09:22

*opent topic*
*kijkt rond*
*ziet geen foto's en video's van engeland, maar een of andere discussie*
*sluit topic weer*

ErikS

Bericht door ErikS » 09 mei 2009, 10:00

DownforceJan schreef:Ik zit met veel genoegen de discussies te lezen. Leuk dat zovelen er plezier aan beleven.
Om ons bij de feiten te houden post ik hier even de kg/pk regels van het DSC. Downforce rijdt in Sport 1. Luco in Supersport 2.

Sport 1 : more than 5.2 Kg/HP, no minimum weight.
Maximum engine capacity 3.000cc – 6 cylinders
Supersport 2 : between 4.5 en 5.2 Kg/HP, no minimum weight
Maximum engine capacity 5.000cc – 8 cylinders

Wat betreft de discussie over (on)eerlijkheid in het DSC:
Ik ga er voorlopig niet zomaar vanuit dat JR de boel flest met de kg/pk verhouding. Diegenen die hier zo stellig beweren dat JR dat wel doet, roep ik op om ons aan te geven hoe we dit kunnen bewijzen en we maken er dan melding van bij Dick van Elk. Aan vage beschulkdigingen hebben we niets. Wij zullen ons hoe dan ook strikt aan de regels houden. Noem ons in dit opzicht naief; prima. De tijd zal leren of we er op deze manier ook kunnen komen.
Dit seizoen proberen we zoveel mogelijk te leren en ons team verder te verbeteren. Zowel technisch als commercieel hebben we een lange weg te gaan. Dit is zo wie zo nu al een van de leukste karweien waaraan ik ooit ben begonnen en ik denk dat ik dat ook wel namens het hele Downforceteam mag zeggen.
We hebben vanavond het actieplan voor de pinksterraces besproken in Zolder. Dennis en zijn mannen zijn zeer goed bezig! Dat mag hier best gezegd worden. Elke bespreking is een feest. Zoveel inzet en betrokkenheid als alle teamleden aan de dag leggen. Menig bedrijf zou er jalours op zijn.
Een van onze uitdagingen is het om de financien op orde te houden. Ook daarbij kunnen we DF steun goed gebruiken. Daarom: steun Downforce en koop onze merchandising. We hebben een heel assortiment met leuke en bruikbare zaken. De opbrengst wordt geheel gebruikt om onze auto's te verbeteren en hier uiteindelijk echte overwinningen te kunnen posten. Pb even Peter of Jan als je ons op deze manier wilt helpen. Alvast bedankt.

:df:
Staat er merchandising op de site?

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 09 mei 2009, 13:13

Als het goed is, komt dat heel binnenkort Erik :D

kom gerust langs op zandvoort he, wellicht zullen de topverkoopsters van onze marktkraam je als eerste aanspreken :lol:

ErikS

Bericht door ErikS » 09 mei 2009, 13:46

Ik ben over 't algemeen niet echt in staat om een dagje vrij te plannen voor de lol van anderen,

Kijken is leuk, maar een trackday is leuker...

Dat is een nadeel van een eigen zaak;)
op zondagen ga ik niet, dat is weer een ander ding... :bag: :mrgreen:

Ik zal kijken of ik nog ff kan komen buurten

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 09 mei 2009, 13:59

Ik begrijp even niet wat je met die eerste zin bedoeld, maar bij mij komt het een beetje raar over.
Vrij plannen voor de lol van anderen :hmmm:
Dat is het nadeel van een eigen zaak :?:

Grtz,Hanz06

Reaktie is persoonlijke titel..... :thumbup:

ErikS

Bericht door ErikS » 09 mei 2009, 14:42

Downforce Hans schreef:Ik begrijp even niet wat je met die eerste zin bedoeld, maar bij mij komt het een beetje raar over.

Grtz,Hanz06

Ik bedoel;

Vrij nemen om te gaan kijken bij de race van een ander,
Vind ik niet zo belangrijk als zelf een paar rondjes maken..

En aangezien mijn vrije dagen schaars in te plannen zijn, snaps;)

No offence verder;)

BrianV

Bericht door BrianV » 09 mei 2009, 16:12

Erik Stoffelsen schreef:
Downforce Hans schreef:Ik begrijp even niet wat je met die eerste zin bedoeld, maar bij mij komt het een beetje raar over.

Grtz,Hanz06

Ik bedoel;

Vrij nemen om te gaan kijken bij de race van een ander,
Vind ik niet zo belangrijk als zelf een paar rondjes maken..

En aangezien mijn vrije dagen schaars in te plannen zijn, snaps;)

No offence verder;)
Reageer dan total niet in dit topic :thnx:

Plaats reactie