Naar mijn idee moet er eerst bepaald worden welke tijdwinst er nodig is op de diverse circuits om technisch evenwaardig te zijn. Opmakend uit jouw opmerking waarschijnlijk zo'n 0,5 sek / km.DownforceJan schreef: We moeten dus zeker technische verbeteringen aanbrengen willen we voor eerste plaatsen gaan. Waarbij ik sterk let op kosten/baten. Voordat we aanpassingen doen wil ik steeds (tenminste indicatief) weten welke rondetijdverbetering deze kunnen opleveren. Daarover moet dus nagedacht worden en dat is nu precies wat het spelletje in dit stadium zo leuk maakt.
Goede ideeen zijn uiteraard van harte welkom!
Uitgaande van tijden die door andere rijders met deelnemende auto's gereden zijn zou ik zeggen dat dat op het moment eerder 1sec/km is. De rest van het verschil wordt op het moment door Laurens gecompenseerd en misschien ook wel een beetje door het feit dat andere auto's niet voluit hoeven te gaan om toch te winnen.Ringmazda schreef:Naar mijn idee moet er eerst bepaald worden welke tijdwinst er nodig is op de diverse circuits om technisch evenwaardig te zijn. Opmakend uit jouw opmerking waarschijnlijk zo'n 0,5 sek / km.
Stukje schuimrubber van de matrassen 's nachts in de JR M3 uitlaat proppenbedankt voor het meedenken jongens, tips en adressen hoor ik graag!
Er zijn dus kennelijk geen andere 130i's in binnen- of buitenland die met bredere banden rijden ?Downforce Dennis schreef: Bredere banden betekend: bodykit, minimum 9 sets bredere velgen met hogere ET of spacers en ik vrees dat dit icm standaard wielophanging niet lekker gaat werken. Ik vrees dat de auto hier gewoon niet op berekend is. Spijtig, lijkt me wel een goeie oplossing!
Poly urethaan subframerubbers wordt ook aan gewerkt. Moet gevoelsmatig een erg grote toegevoegde waarde zijn.
Laurens schreef:Ik ben bang dat dat geen goedkope oplossing gaat worden...![]()
Maar het is ook zo dat we geen honderden pk's erbij hoeven te hebben, willen we in de sportklasse blijven rijden..
Als je met een mooi gevecht net aan de eerste plaats weet te behalen geeft dat veel meer voldoening dan met 2 rondjes voorsprong. Dus Andre niet toelaten in de sportklasse?![]()
En tja die straf seconden, JR moet volgende keer 55 seconde extra stilstaan maar ik 25 dus daar kan ik 30 seconden winnen.
Zoals de auto nu is is dat denk ik net niet genoeg, maar het zou al wel spannend kunnen worden.
Zolang ook Andre aan de PK/Gewicht verhouding voldoet heb ik er geen probleem meeDownforceJan schreef:Laurens schreef:Ik ben bang dat dat geen goedkope oplossing gaat worden...![]()
Maar het is ook zo dat we geen honderden pk's erbij hoeven te hebben, willen we in de sportklasse blijven rijden..
Als je met een mooi gevecht net aan de eerste plaats weet te behalen geeft dat veel meer voldoening dan met 2 rondjes voorsprong. Dus Andre niet toelaten in de sportklasse?![]()
En tja die straf seconden, JR moet volgende keer 55 seconde extra stilstaan maar ik 25 dus daar kan ik 30 seconden winnen.
Zoals de auto nu is is dat denk ik net niet genoeg, maar het zou al wel spannend kunnen worden.
Met SRW mogen we weerSteven Nauta schreef:Denk niet dat André de man is waar je last van gaat hebben in de DSC![]()
Daar kan je beter in de Dacia cup mee gaan vechten.
Laurens schreef:Met SRW mogen we weerSteven Nauta schreef:Denk niet dat André de man is waar je last van gaat hebben in de DSC![]()
Tom is dus niet de enige hier die met plaatjes kan knutselen.Joost Hermens schreef:Laurens schreef:Met SRW mogen we weerSteven Nauta schreef:Denk niet dat André de man is waar je last van gaat hebben in de DSC![]()
Lees: De regels, die überhaupt niet worden nageleefd, op een grandioze manier flessen. Met een 370 pk motor aan de start komen terwijl voor het gewicht van de auto 270 pk de limiet hoort te zijn. Met een 1180 kg wegende auo aan de start verschijnen terwijl voor het aantal pk's 1350 kg de ondergrens zou horen te zijn.Downforce Dennis schreef:@ aiko
Nadoen wat JR doet is voor ons echt geen optie.
Uitspraak van een Downforce coureurhaan als coureur
Wie zou hij hier bedoelen ?Hielke schreef:[ Ik verbaas me er hogelijk over dat er hier in dit topic nog steeds mensen zijn, die ook nog pretenderen van autosport af te weten, die bij de tuning van de Downforce Motorsport auto's er even op wijzen dat er wel op gelet moet worden dat de pk/gewicht regel nageleefd moet worden!!??
Dennis Cavallino schreef:Volgens mij jij of ik.No worries, het is Hielke maar, die wint de sportklasse met zijn Bravo op gemak, omdat 'ie de gasdruk in zijn fiat heeft opgevoerd door weer een avondje shoarma te eten.
Dennis Cavallino schreef:Volgens mij jij of ik.No worries, het is Hielke maar, die wint de sportklasse met zijn Bravo op gemak, omdat 'ie de gasdruk in zijn fiat heeft opgevoerd door weer een avondje shoarma te eten.
Hielke schreef:Dennis Cavallino schreef:Volgens mij jij of ik.No worries, het is Hielke maar, die wint de sportklasse met zijn Bravo op gemak, omdat 'ie de gasdruk in zijn fiat heeft opgevoerd door weer een avondje shoarma te eten.
![]()
Jullie kennen me. Zonder aanziens des persoons sabel ik een ieder met de pen neer die het in mijn ogen niet snapt!![]()
Of ik jullie ermee bedoeld heb zou ik niet meer weten. Er is geregeld door verschillende mensen gewezen op de vermeende naleving en controle van de pk/gewicht regel in de DSC. Als iets door de tijd duidelijk is gemaakt dan is het dat er van die controle en naleving nog niet eens bij benadering sprake is. Neem dat nou aub een keer aan zonder van de DSC nog meer een karikatuur te maken. Dat is alles dat ik heb willen zeggen.
Als iemand inmiddels blinderse goed weten hoe het er in de DSC aan toe gaat dan zijn het Peter, Laurens en Jitse. Die E36 rijdt niet bij hen vandaan omdat die rijder zo goed is. Had er een echt goede rijder in gezeten dan was het verschil helemaal mega geweest. Ik heb het idee dat teamboss Jan en de rijders hier inmiddels behoorlijk van balen. Ze kunnen een protest bij Dick van Elk indienen maar ik schat in dat er geen sigaar bestaat waarmee ze succes zullen weten te behalen. JR is sinds jaar en dag een gevestigde orde in de DSC en veel belangrijker dan de naleving van de eigen reglementen is het voor Van Elk om de oude vrienden te vriend te houden. Wat blijft er dus over? "When in Rome do as the Romans", "If jou can't beat them join them". Lees: Zorg ervoor de sowieso één van de 130i's in rechte lijn net zo snel is als die E36. Dat aldus, en dat is wrang genoeg, die 130i de illegale pk/gewicht verhouding van die E36 benadert.
Zonder die ingreep haalt Downforce Motorsport binnenkort ook wel een overwinning. Laurens is een bijzonder goed rijder, de strafsecondenregel gaat binnenkort in zijn voordeel werken. Maar dat zal slechts eenmalig zijn. Daarna is het weer het oude liedje. Dat wil je toch niet? De teamleider wil betalende rijders binnenhalen. Dat gaat veel gemakkelijker als je kunt zeggen kampioen te zijn geworden. Dat kampioenschap ligt met de goede rijder die Laurens heel mooi binnen bereik. Maar dan wel pas als die auto meer vermogen gaat leveren. Zo simpel is het.
Remmen, onderstel, gewicht, de belangrijkste voorwaarden voor een goede auto zijn allemaal voor elkaar. Daar haal je maximaal nog een seconde. Extra vermogen is wat die auto nodig heeft. Niets meer en niets minder.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten