Na actief rijden ook poetsen?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Xave30

Re: Na actief rijden ook poetsen?

Bericht door Xave30 » 28 apr 2009, 23:36

Bedankt voor de lieve reacties heren. :)

@ SjappieM535i- You know this 8)
Joop schreef:@Casper: getuigt meestal van weinig originaliteit van de mensen... Maakt in principe niet uit in wat voor wijk je woont.
So true! :lol:
Audi6 schreef:
Downforce Hans schreef:
Audi6 schreef:Mooi resultaat met de Z4, maar wát zonde dat je die prachtige BBS velgen inspuit met het bijzonder aggressieve Dasty :(
Voor mij geen grapje. Ik vind onverdunde Dasty veel te agressief om te gebruiken op mijn auto. Ik gebruik normaal gesproken alleen maar normale Meguiars autoshampoo voor de velgen, alle vervuiling gaat er dan af.
Ik snap je bezorgheid wel hoor, wanneer ik Dasty onverdund gebruikt, spuit ik een velg helemaal niet onder hoor. Dan is het maar ff dun sproeien en zodra ik elk velg gedaan heb, is het gelijk wassen.

Pikey

Bericht door Pikey » 28 apr 2009, 23:41

Gisteren en vandaag een Daimler Double Six LWB onder handen genomen in zwart non-metallic (extreem bewerkelijk). Ding was compleet uitgewoond van buiten, altijd in de wasstraat gewassen, de borstelharen zaten er nog aan. De auto had absoluut geen glans meer, de portieren waren echt mat en er was geen plekje op de wagen te vinden waar geen waskrassen aanwezig waren.

Begonnen met wassen, daarna kleien, toen Poorboys SSR2.5 op een witte Lakecountry pad om de waskrassen weg te toveren zodat ik kon zien waar de echt narigheid zat. Toen dus begonnen met SSR2.5 en een oranje pad om deze zware mishandeling en verwaarlozing zo goed mogelijk weg te krijgen (ik had hiervoor eigenlijk een rotary moeten hebben, maar die heb ik nog niet). Daarna weer met Poorboys SSR1 en een witte pad om hem zo strak mogelijk te krijgen en de glans terug te halen. Vervolgens nog Pro Polish, glazen, sealen en waxen.

Auto staat er weer netjes bij, al met al een goede 10 uur werk, Als ik een rotary had gehad dan had het resultaat wat betreft diepe krassen nog beter geworden, maar aangezien het een oud beestje is die vanwege schades (vogelenpoep) en plaatselijk verschrikkelijk slecht gespoten delen (zakkers ed.) en op amateuristisch is bijgetipt (een kunstschilder is er niets bij) ben ik toch wel tevreden met het resultaat, de eigenaar al helemaal. Al met al dus een keuerig resultaat, geen 100%, maar 90%, je moet gewoon niet met je giechel op de lak gaan hangen (en onder TL-licht zie je ook echt alles).

Overigens best een leuke motor zo'n V12, verschrikkelijke wegligging, ding gaat echt binnen no-time dwars, je zal er vast je rijstijl op moeten aanpassen. Zal morgen nog wel wat foto's posten :)

En over de Dasty, dat heb ik getest met een lichtmetalen-pauper-imitatie-velg, dikke lagen dasty erop, in de volle zon gezet een hele middag, niets aan de hand. Waar je wel rekening mee moeten houden is dat verder alle bescherming die je er ook maar op hebt gedaan, sealers/wax er wel af is. Dasty om eenmalig echt te cleanen en schoon te maken is wat mij betreft gewoon een go. Als je velg dat niet kan leien zou ik er niet eens op durven rijden want dan vergaan ze waarschijnlijk ook als ze gepekeld hebben.

Xave30

Bericht door Xave30 » 29 apr 2009, 00:02

Super Pikey!!

Ben benieuwd naar jouw foto's :beer:

Pikey

Bericht door Pikey » 29 apr 2009, 20:21

De foto's van de Daimler houden jullie nog even te goed. Wel vandaag de Ibiza Cupra van een vriend van mij gedaan. Eerst wassen en kleien, daarna even vlot de hele auto met SSR1 gedaan en de diepere krasjes met SSR2.5 op een witte LC pad. Vervolgens niet de moeite genomen om de lak nog na te bewerken met Pro Polish (had ik bij de Daimler wel gedaan, maar hier absoluutt niet noodzakelijk), dus direct de glaze erop en afsluiten met een sealer en wax. Al met al 4 uurtjes stevig doorbikkelen.

Hier wel een foto van, gemaakt door de eigenaar zelf:
Afbeelding

Simoni

Bericht door Simoni » 30 apr 2009, 21:01

weer mooie resultaten hier!

Ondertussen nog een E36 M3 gedaan, fotos heb ik nog niet. En morgen volgt een E90 M3

Daarna zal 't zo goed als gedaan zijn want die klote blokperiode komt er weer aan :'(

Simoni

Bericht door Simoni » 30 apr 2009, 21:36

Enkele actie fotos gevonden van de E36 ,maar dat zegt natuurlijk niet zoveel :) Ik wacht ng op een maat tot ie z'n fotos verwerkt heeft.
Afbeelding

Afbeelding

Xave30

Bericht door Xave30 » 30 apr 2009, 22:19

Nice Pikey & Simoni

Tom

Bericht door Tom » 01 mei 2009, 19:54

Vandaag even op aanraden van Xavier de volgende spulletjes gehaald:
- meguiers gold class car wash
- meguiers quick detailer
- meguiers ultimate wash mitt (die je aanraadde hadden ze daar niet)
- microfiber doek
Dasty gebruikte ik al.
Nu nog ergens zo'n droogdoek scoren en dan kan Tom vooruit :)

Xave30

Bericht door Xave30 » 02 mei 2009, 01:34

Tom schreef:Vandaag even op aanraden van Xavier de volgende spulletjes gehaald:
- meguiers gold class car wash
-
[...}
Nu nog ergens zo'n droogdoek scoren en dan kan Tom vooruit :)
Hihi :playcar:

Macboy

Bericht door Macboy » 04 mei 2009, 13:59

Dealer bood aan om de nieuwe nog te leveren auto te behandelen met Wax-oil.

Is dat wat ? Iemand tips voor mij ?

Tom

Bericht door Tom » 04 mei 2009, 14:16

Macboy ik zou het mooi laten doen door een van de poetskoningen die hier rondlopen.
Dealer laat het tenslotte ook bij een bedrijf doen met tijdsdruk erachter en meer auto's = meer inkomsten.

StefanW
Auto: 106 Rallye S2

Bericht door StefanW » 04 mei 2009, 16:04

Macboy schreef:Dealer bood aan om de nieuwe nog te leveren auto te behandelen met Wax-oil.

Niet doen. Dat is zonde van je geld.

Ze smeren je auto 's ochtends in met een bepaald soort wax en 's avonds poetsen ze hem uit en betaal je dan iets van 150 euro voor.
Voor dat geld kun je hem beter later poetsen en zelf poetsspullen kopen.

Mark

Bericht door Mark » 04 mei 2009, 20:19

Waxoil is een holle ruimtes/ bodem behandeling, bedoel je een wax olie of de bodembehandeling?

steve smith

Bericht door steve smith » 04 mei 2009, 21:46

De softtop nog zonder witte vegen:

Afbeelding

Dan verschijnen ze ineens:
Xave30 schreef:Gister het mooie Z4 3.0 van Tom een detail beurt mogen geven.
Afbeelding
Afbeelding
Volgende keer ff softtop afplakken. Die witte vegen komen op alle foto's terug....
Laatst gewijzigd door steve smith op 04 mei 2009, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.

steve smith

Bericht door steve smith » 04 mei 2009, 21:48

dubbel

Slewey

Bericht door Slewey » 04 mei 2009, 22:26

Macboy schreef:Dealer bood aan om de nieuwe nog te leveren auto te behandelen met Wax-oil.

Zoals Tom en Stefan zeggen, zou het niet doen.
Of laten doen of zelf wat spulletjes aan schaffen om 'm goed bij te houden.
De Waxoil behandeling zijn voornamelijk vanuit commercieel oogpunt goed, maar qua labescherming/-verzegeling niet veel bijzonders.

Tom

Bericht door Tom » 04 mei 2009, 23:00

steve smith schreef:
Volgende keer ff softtop afplakken. Die witte vegen komen op alle foto's terug....
Ik moet ze er ook nog steeds afhalen inderdaad.

Xave30

Bericht door Xave30 » 04 mei 2009, 23:23

steve smith schreef:De softtop nog zonder witte vegen:

http://www.driving-fun.com/Tom/BMWZ4/de ... 030488.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan verschijnen ze ineens:
http://www.driving-fun.com/Tom/BMWZ4/de ... 030574.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.driving-fun.com/Tom/BMWZ4/de ... 030573.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgende keer ff softtop afplakken. Die witte vegen komen op alle foto's terug....[/quote]

Yeah, dat was idd een careless missertje :? :bag: . Excuses daarvoor zijn al aangeboden :wink:

SteV6

Bericht door SteV6 » 05 mei 2009, 10:32

Macboy, als je al wat op je nieuwe auto wil laten aanbrengen, dan geen Waxoil maar een echte teflon-behandeling. Daar ga je zeker plezier van hebben :!:

Stephan

Joy

Bericht door Joy » 06 mei 2009, 20:18

Polijstadvies gevraagd :D

Stel, je buurman heeft een E46 in donkerblauw metallic. ik zie die lak en denk nou daar moet wat aan gebeuren buur, swirls en krassen met de rijwind mee. Goed, auto gewassen, gekleid, vervolgens met Poorboy's SSR2.5 de 1e polijstsessie gedaan. Ik doe een paar fijne lijntjes op de pad, smeer eerst even een stuk van het plaatwerk in, begin op stand 1 en voer dit op naar 6. Ik geef een lichte druk op het apparaat en werk volgens het boekje heen weer en op en neer over het plaatwerk. Dat heb ik een tijdje gedaan, daarmee zijn de swirls in ieder geval weg en de glans is netjes. Enige wat gewoon blijft zitten zijn die lange krasjes. Ben ik nou verkeerd bezig, moet ik het langer doen, meer druk erop zetten, ander polijstmiddel gebruiken of ... ? Graag tips.

ErikS

Bericht door ErikS » 06 mei 2009, 20:56

Joy Jolliffe schreef:Polijstadvies gevraagd :D

Stel, je buurman heeft een E46 in donkerblauw metallic. ik zie die lak en denk nou daar moet wat aan gebeuren buur, swirls en krassen met de rijwind mee. Goed, auto gewassen, gekleid, vervolgens met Poorboy's SSR2.5 de 1e polijstsessie gedaan. Ik doe een paar fijne lijntjes op de pad, smeer eerst even een stuk van het plaatwerk in, begin op stand 1 en voer dit op naar 6. Ik geef een lichte druk op het apparaat en werk volgens het boekje heen weer en op en neer over het plaatwerk. Dat heb ik een tijdje gedaan, daarmee zijn de swirls in ieder geval weg en de glans is netjes. Enige wat gewoon blijft zitten zijn die lange krasjes. Ben ik nou verkeerd bezig, moet ik het langer doen, meer druk erop zetten, ander polijstmiddel gebruiken of ... ? Graag tips.

Buurman? jaja, nieuwe auto zeker? :mrgreen: :blabla:

Slewey

Bericht door Slewey » 06 mei 2009, 20:59

Ik neem aan dat je met een Dual-Action machine werkt?
Het kan zijn dat je daarmee (op een BMW lak) te kort schiet. Vooral (diepere) krassen kun je lang niet altijd wegkrijgen met een Excenter/DA.
Lijkt goed wat je zegt, paar lijntjes/druppels product, langzaam verspreiden, lichte druk, toeren omhoog en doorwerken.
Je kunt natuurlijk meerdere passes maken, rustig werken per paneel, zorg dat je polish goed afbreekt.

Wat voor pad gebruik je? Wellicht kun je nog een iets grovere nemen om nog wat verder te komen.

Joy

Bericht door Joy » 06 mei 2009, 21:06

Erik, ik heb me weer laten verleiden tot de aankoop van een DAP500 (polijsttol) en bij gebrek aan auto even de buurman z'n motorkap onder handen genomen als test :D

Dus nee helaas nog niet op een eigen auto kunnen doen.

Slewey, ik heb een orange pad. Toch nog een keer proberen dan. Hoe zie je aan het polijstmiddel of het aan het afbreken is ? Het blijft voor m'n gevoel lang vochtig. Moet het er af te vegen zijn zoals een hardwax na een tijdje drogen ?

Slewey

Bericht door Slewey » 06 mei 2009, 23:34

Oranje pad is toch wel het meest grove voor op de DAP.
Gewoon nog eens proberen, neem de tijd om het product te laten werken, licht druk erop.
Hoe je weet dat het product is afgebroken?
Moeilijk te zeggen zo, ik heb zelf ook nog niet met de Poorboys range gewerkt, maar normaal gesproken wanneer het "vaseline" achtig word.
Ook daar valt nog over te discussiëren, wanneer dat is, maar dan heb je een idee ;)
In ieder geval kun je beter iets langer doorwerken dan te kort. Te kort zorgt voor geen resultaat en "hologrammen",
wanneer je te lang door gaat word het droog en blijft er niks over, dat merk je snel genoeg en weet je dat je kunt stoppen.
Laatst gewijzigd door Slewey op 07 mei 2009, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Xave30

Bericht door Xave30 » 07 mei 2009, 00:56

Nice Joy!!! :D

Mijn ervaring met Poorboy's SSRxxx is dat het afbreken vanaf een minuut of 2 begint. Het product wordt idd als Slewey het goed omschrijft, vaseline achtig / koers.

Plaats reactie