Gisteren en vandaag een Daimler Double Six LWB onder handen genomen in zwart non-metallic (extreem bewerkelijk). Ding was compleet uitgewoond van buiten, altijd in de wasstraat gewassen, de borstelharen zaten er nog aan. De auto had absoluut geen glans meer, de portieren waren echt mat en er was geen plekje op de wagen te vinden waar geen waskrassen aanwezig waren.
Begonnen met wassen, daarna kleien, toen Poorboys SSR2.5 op een witte Lakecountry pad om de waskrassen weg te toveren zodat ik kon zien waar de echt narigheid zat. Toen dus begonnen met SSR2.5 en een oranje pad om deze zware mishandeling en verwaarlozing zo goed mogelijk weg te krijgen (ik had hiervoor eigenlijk een rotary moeten hebben, maar die heb ik nog niet). Daarna weer met Poorboys SSR1 en een witte pad om hem zo strak mogelijk te krijgen en de glans terug te halen. Vervolgens nog Pro Polish, glazen, sealen en waxen.
Auto staat er weer netjes bij, al met al een goede 10 uur werk, Als ik een rotary had gehad dan had het resultaat wat betreft diepe krassen nog beter geworden, maar aangezien het een oud beestje is die vanwege schades (vogelenpoep) en plaatselijk verschrikkelijk slecht gespoten delen (zakkers ed.) en op amateuristisch is bijgetipt (een kunstschilder is er niets bij) ben ik toch wel tevreden met het resultaat, de eigenaar al helemaal. Al met al dus een keuerig resultaat, geen 100%, maar 90%, je moet gewoon niet met je giechel op de lak gaan hangen (en onder TL-licht zie je ook echt alles).
Overigens best een leuke motor zo'n V12, verschrikkelijke wegligging, ding gaat echt binnen no-time dwars, je zal er vast je rijstijl op moeten aanpassen. Zal morgen nog wel wat foto's posten
En over de Dasty, dat heb ik getest met een lichtmetalen-pauper-imitatie-velg, dikke lagen dasty erop, in de volle zon gezet een hele middag, niets aan de hand. Waar je wel rekening mee moeten houden is dat verder alle bescherming die je er ook maar op hebt gedaan, sealers/wax er wel af is. Dasty om eenmalig echt te cleanen en schoon te maken is wat mij betreft gewoon een go. Als je velg dat niet kan leien zou ik er niet eens op durven rijden want dan vergaan ze waarschijnlijk ook als ze gepekeld hebben.