2 mei komt een droom van me uit...
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: 2 mei komt een droom van me uit...
Ziet er vertrouwenwekkend uit, zo met de motorkap open, terwijl de rest al klaar staat.

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: 2 mei komt een droom van me uit...
Top nr. 523 is genoteerd, rood is wel een mooie kleur voor een M3 
Hebben jullie dat nummer voor de 24h ook?
Michel
Hebben jullie dat nummer voor de 24h ook?
Michel
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Re: 2 mei komt een droom van me uit...
De auto is dezelfde als waar de 24h mee gaat gereden worden, dus waarschijnlijk wel.Michel P schreef:Top nr. 523 is genoteerd, rood is wel een mooie kleur voor een M3
Hebben jullie dat nummer voor de 24h ook?
Michel
- Ayrton Jenna
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 14 apr 2008, 20:53
- Locatie: Malden
Re: 2 mei komt een droom van me uit...
Ik krijg net door dat het is gewijzigd naar een oranje M3 met startnummer 537, even overnieuw noteren dus!
-
DylanVanVliet
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 03 nov 2008, 21:15
Re: 2 mei komt een droom van me uit...
Klopt helemaal hij rijd nu in een oranje BMW M3 E36. Startnummer 537
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: 2 mei komt een droom van me uit...
Al nieuws?
-
ErikS
- Berichten: 18984
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: 2 mei komt een droom van me uit...
Een crash, voor zo ver ik heb gezien....Dennis Cavallino schreef:Al nieuws?
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: 2 mei komt een droom van me uit...
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd.
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Re: 2 mei komt een droom van me uit...
copy/paste van nurburgring forum:
Komt ie dan:
Vrijdag aangekomen en daar bij de pits opgevangen door Einar. Natuurlijk even voorgesteld aan het hele team van Reiner Dudek / RD Motorsport, erg sympathieke gasten! De sfeer was geweldig op de paddock, het gaat er hier een stuk professioneler aan toe dan de DNRT natuurlijk (niets ten nadele van de DNRT verder), dus dit was erg indrukwekkend om mee te maken. Van 16u tot 18u konden we vrij trainen, Einar trainde in zijn eigen auto en ik deelde de oranje m3 met ons andere teammaatje Berndt. Eerst werd de auto 2 rondjes proefgereden door de eigenaar van de auto, David, waarna er nog even geschroeft moest worden aan het diff. Daarna hebben Berndt en ik nog ieder 3 rondjes kunnen rijden. Auto voelde goed en vertrouwd aan, moest er wel echt aan wennen, met name door het kortere diff waardoor ik mijn totale schakelritme om moest gooien (veel "moet deze nou in z'n 3 of z'n 4 momentjes"). Al met al een leuke training gehad, s'avonds nog even bij Guillia gegeten met onder anderen AB (bedankt voor de monoloog
), Robert G. en Hans M., daarna vroeg terug naar het ringpension want om 6.15u zou de wekker weer gaan.
Zaterdag dus vroeg uit de veren. Arie en Lenie bedankt voor het onmenselijk vroege ontbijt!!
Half 8 aangekomen op de baan voor de qualificatietraining. We zouden ieder 2 getimede laps doen, wat inhoudt dat je voor en na je laps een kort rondje rijd (alleen gp strecke) zodat je over start/finish komt voor de tijdswaarneming. Zo hoef je geen inlap en outlap over de hele Nordschleife te doen. Eerst was Einar aan de beurt. Einar is een snelle en ervaren VLN rijder maar had nog nooit in een m3 gereden, hij rijd normaal in een 325i, zelfs vrijdag nog in de training. Hierdoor kon hij helaas nog geen geweldige qualificatietijd neerzetten en reed rondjes 10.15. Berndt, die al een paar jaar VLN rijdt met de m3 vertelde dat hij normaal rond de 10.03 qualificeerde, dus dat was een beetje de richttijd. Toen Einar terugkwam van zijn 2 rondjes stond de rand van de motorkap wat omhoog en hier werd nog druk aan gewerkt voordat ik weg kon rijden. Ik dacht nog "als dat maar goed gaat", en ja hoor, in mijn eerste ronde verloor ik op de Döttinger Hohe met 250km/h mijn motorkap :o . Gelukkig reed er niemand achter me en bleef ook mijn voorruit ongedeerd (wat niet vanzelfsprekend is met een originele niet-kunststof motorkap). Meteen binnengekomen, helaas einde qualificatie, ook voor Berndt die hierdoor niet meer op tijd kon rijden. Mijn tijd was 10.04 dus we konden redelijk tevreden zijn, hoewel we in het achterveld stonden. Helaas is de auto minder snel dan een aantal anderen uit de klasse die met oa. Z4's rijden, dus echt vooraan zou toch al niet lukken.
Tussen de qualificatie en de race is er snel een motorkap geregeld (een donkerblauwe zoals op sommige fotos te zien is) en 1 minuut voor we de baan op moesten zat deze er op. Berndt zou de 1e 7 rondes rijden, daarna ik en Einar zou de race afsluiten. Het rijden viel me niet tegen. Ik was bang dat ik uitgedroogd en zwaar vermoeid zou raken maar dat viel mee. Wat hierbij uitmaakt is dat er weinig te vechten viel, de afstand tussen voor en achterligger was zodanig dat we niet echt bij elkaar in de buurt kwamen. Dit is misschien ook tevens het nadeel van VLN rijden (als je niet de eerste stint rijd) tov een sprintrace waarbij het knok-element veel meer aanwezig is.
In het begin van mijn 7e en laatste ronde ging het benzinelampje branden, waarna je volgens de teambaas precies nog een rondje benzine hebt, dus dat was goed. Echter na een half rondje stond de meter al op leeg, dus ik vertrouwde het niet zo en ben wat rustiger gaan rijden en schakelde wat vroeger op. Na de karrussel ging ik met mijn rechterwielen een stukje door het (vochtige) gras. Ik kan me totaal niet meer herinneren waardoor, maar het zal waarschijnlijk komen doordat ik uit m'n ritme was en wellicht een momentje van concentratieverlies had. Het zou ook best kunnen dat het te maken had met een andere auto, ik ben het eigenlijk gewoon helemaal kwijt. Toen ik een paar meter later weer met 4 wielen op het asfalt reed was de grip aan de rechterkant weg en spinde de auto. Helaas was er geen houden meer aan (voor mij althans) en eindigde de rit met de neus in de vangrail. De klap was vrij groot en de auto stuiterde terug de baan op, wat best eng was want ineens stond ik oog in oog met een paar Porsches die met hoge snelheid naderden. Gelukkig had ik een HANS systeem (verplicht in VLN) anders zat ik hier nu misschien met een whiplash oid. Helaas einde avontuur, gevolg: gelukkig niets aan overgehouden, behalve een groot gat in m'n budget. 24h laten we dit jaar toch maar even schieten (om 2 redenen: budgettair en liever eerst wat meer endurance ervaring opdoen). Toen ik zaterdagavond hoorde hoe groot de schade zou zijn baalde ik nog erger dan ik al deed, de moed zakte aardig in m'n schoenen...
Maargoed, als je van een paard afvalt moet je er meteen weer opspringen zegt men, dus zondag nog een paar touristenrondjes gedaan in de 318is van Jenna. Eigenlijk toch wel weer heel leuk, en ik voelde me zondag alweer een stuk beter! Wat mij betreft is dit niet mijn laatste VLN geweest. Of ik dit jaar alweer VLN ga rijden weet ik niet, aangezien ik de DNRT ook niet vaarwel wil zeggen. Eerst maar eens het uiteindelijke schadebedrag afwachten dan kijken we wel weer verder.... Het team wil me er iig graag weer bij hebben, de teammaatjes waren ook erg begripvol (hadden toevallig in de vorige race ook ieder een auto gecrashed (in het nat)) en het was erg gezellig! Op de crash na eigenlijk een heel geslaagd weekend!
Komt ie dan:
Vrijdag aangekomen en daar bij de pits opgevangen door Einar. Natuurlijk even voorgesteld aan het hele team van Reiner Dudek / RD Motorsport, erg sympathieke gasten! De sfeer was geweldig op de paddock, het gaat er hier een stuk professioneler aan toe dan de DNRT natuurlijk (niets ten nadele van de DNRT verder), dus dit was erg indrukwekkend om mee te maken. Van 16u tot 18u konden we vrij trainen, Einar trainde in zijn eigen auto en ik deelde de oranje m3 met ons andere teammaatje Berndt. Eerst werd de auto 2 rondjes proefgereden door de eigenaar van de auto, David, waarna er nog even geschroeft moest worden aan het diff. Daarna hebben Berndt en ik nog ieder 3 rondjes kunnen rijden. Auto voelde goed en vertrouwd aan, moest er wel echt aan wennen, met name door het kortere diff waardoor ik mijn totale schakelritme om moest gooien (veel "moet deze nou in z'n 3 of z'n 4 momentjes"). Al met al een leuke training gehad, s'avonds nog even bij Guillia gegeten met onder anderen AB (bedankt voor de monoloog
Zaterdag dus vroeg uit de veren. Arie en Lenie bedankt voor het onmenselijk vroege ontbijt!!
Half 8 aangekomen op de baan voor de qualificatietraining. We zouden ieder 2 getimede laps doen, wat inhoudt dat je voor en na je laps een kort rondje rijd (alleen gp strecke) zodat je over start/finish komt voor de tijdswaarneming. Zo hoef je geen inlap en outlap over de hele Nordschleife te doen. Eerst was Einar aan de beurt. Einar is een snelle en ervaren VLN rijder maar had nog nooit in een m3 gereden, hij rijd normaal in een 325i, zelfs vrijdag nog in de training. Hierdoor kon hij helaas nog geen geweldige qualificatietijd neerzetten en reed rondjes 10.15. Berndt, die al een paar jaar VLN rijdt met de m3 vertelde dat hij normaal rond de 10.03 qualificeerde, dus dat was een beetje de richttijd. Toen Einar terugkwam van zijn 2 rondjes stond de rand van de motorkap wat omhoog en hier werd nog druk aan gewerkt voordat ik weg kon rijden. Ik dacht nog "als dat maar goed gaat", en ja hoor, in mijn eerste ronde verloor ik op de Döttinger Hohe met 250km/h mijn motorkap :o . Gelukkig reed er niemand achter me en bleef ook mijn voorruit ongedeerd (wat niet vanzelfsprekend is met een originele niet-kunststof motorkap). Meteen binnengekomen, helaas einde qualificatie, ook voor Berndt die hierdoor niet meer op tijd kon rijden. Mijn tijd was 10.04 dus we konden redelijk tevreden zijn, hoewel we in het achterveld stonden. Helaas is de auto minder snel dan een aantal anderen uit de klasse die met oa. Z4's rijden, dus echt vooraan zou toch al niet lukken.
Tussen de qualificatie en de race is er snel een motorkap geregeld (een donkerblauwe zoals op sommige fotos te zien is) en 1 minuut voor we de baan op moesten zat deze er op. Berndt zou de 1e 7 rondes rijden, daarna ik en Einar zou de race afsluiten. Het rijden viel me niet tegen. Ik was bang dat ik uitgedroogd en zwaar vermoeid zou raken maar dat viel mee. Wat hierbij uitmaakt is dat er weinig te vechten viel, de afstand tussen voor en achterligger was zodanig dat we niet echt bij elkaar in de buurt kwamen. Dit is misschien ook tevens het nadeel van VLN rijden (als je niet de eerste stint rijd) tov een sprintrace waarbij het knok-element veel meer aanwezig is.
In het begin van mijn 7e en laatste ronde ging het benzinelampje branden, waarna je volgens de teambaas precies nog een rondje benzine hebt, dus dat was goed. Echter na een half rondje stond de meter al op leeg, dus ik vertrouwde het niet zo en ben wat rustiger gaan rijden en schakelde wat vroeger op. Na de karrussel ging ik met mijn rechterwielen een stukje door het (vochtige) gras. Ik kan me totaal niet meer herinneren waardoor, maar het zal waarschijnlijk komen doordat ik uit m'n ritme was en wellicht een momentje van concentratieverlies had. Het zou ook best kunnen dat het te maken had met een andere auto, ik ben het eigenlijk gewoon helemaal kwijt. Toen ik een paar meter later weer met 4 wielen op het asfalt reed was de grip aan de rechterkant weg en spinde de auto. Helaas was er geen houden meer aan (voor mij althans) en eindigde de rit met de neus in de vangrail. De klap was vrij groot en de auto stuiterde terug de baan op, wat best eng was want ineens stond ik oog in oog met een paar Porsches die met hoge snelheid naderden. Gelukkig had ik een HANS systeem (verplicht in VLN) anders zat ik hier nu misschien met een whiplash oid. Helaas einde avontuur, gevolg: gelukkig niets aan overgehouden, behalve een groot gat in m'n budget. 24h laten we dit jaar toch maar even schieten (om 2 redenen: budgettair en liever eerst wat meer endurance ervaring opdoen). Toen ik zaterdagavond hoorde hoe groot de schade zou zijn baalde ik nog erger dan ik al deed, de moed zakte aardig in m'n schoenen...
Maargoed, als je van een paard afvalt moet je er meteen weer opspringen zegt men, dus zondag nog een paar touristenrondjes gedaan in de 318is van Jenna. Eigenlijk toch wel weer heel leuk, en ik voelde me zondag alweer een stuk beter! Wat mij betreft is dit niet mijn laatste VLN geweest. Of ik dit jaar alweer VLN ga rijden weet ik niet, aangezien ik de DNRT ook niet vaarwel wil zeggen. Eerst maar eens het uiteindelijke schadebedrag afwachten dan kijken we wel weer verder.... Het team wil me er iig graag weer bij hebben, de teammaatjes waren ook erg begripvol (hadden toevallig in de vorige race ook ieder een auto gecrashed (in het nat)) en het was erg gezellig! Op de crash na eigenlijk een heel geslaagd weekend!
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: 2 mei komt een droom van me uit...
Mooi verslag Tom.
Jammer van de spin.
Neemt de bestuurder die schade rijdt, het schadebedrag voor zijn rekening?
Jammer van de spin.
Neemt de bestuurder die schade rijdt, het schadebedrag voor zijn rekening?
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Re: 2 mei komt een droom van me uit...
Yepindobesar schreef:Mooi verslag Tom.
Jammer van de spin.![]()
Neemt de bestuurder die schade rijdt, het schadebedrag voor zijn rekening?
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: 2 mei komt een droom van me uit...
Heftig.
Maar wel mooi dat het je desondanks goed bevallen is
(Beter dan die mensen die crashen, wat in een race kan gebeuren, en vervolgens zeggen dat ze dat nooit verwacht hadden en nu dus nóóit meer in een racewagen stappen.)
Maar wel mooi dat het je desondanks goed bevallen is
(Beter dan die mensen die crashen, wat in een race kan gebeuren, en vervolgens zeggen dat ze dat nooit verwacht hadden en nu dus nóóit meer in een racewagen stappen.)
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: 2 mei komt een droom van me uit...
Zonde van die crash (shit happens, je hebt zelf niets gelukkig), maar op naar de volgende keer dan maar.
Concentratie nekte mij ook op Malmedy toen ik die 325 ging winnen en dacht 't laatste bochtje rustig aan te doen en de bocht uit vloog, onderstuurd nota bene. Rustig aan doen kostte heel veel coureurs al eens een auto, of zelfs overwinning. Dat is iets wat je moet 'leren', denk ik. In ieder geval in competitieverband, want je moet langzamer rijden en je toch 100% concentreren. Is goed te leren in Simracing merk ik zelf, maar dat is toch anders dan 't echt...
Wat ik zeggen wil: zo'n klapper is goed te verklaren. Niet dat je echt iets stoms deed ofzo.
Het hoort bij je leerproces als coureur denk ik.
Succes in ieder geval Tom, ik hoop toch dat je snel weer achter 't stuur van een VLN racer stapt.
Concentratie nekte mij ook op Malmedy toen ik die 325 ging winnen en dacht 't laatste bochtje rustig aan te doen en de bocht uit vloog, onderstuurd nota bene. Rustig aan doen kostte heel veel coureurs al eens een auto, of zelfs overwinning. Dat is iets wat je moet 'leren', denk ik. In ieder geval in competitieverband, want je moet langzamer rijden en je toch 100% concentreren. Is goed te leren in Simracing merk ik zelf, maar dat is toch anders dan 't echt...
Wat ik zeggen wil: zo'n klapper is goed te verklaren. Niet dat je echt iets stoms deed ofzo.
Succes in ieder geval Tom, ik hoop toch dat je snel weer achter 't stuur van een VLN racer stapt.
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: 2 mei komt een droom van me uit...
Mooi verslag, jammer van de schade. Goed dat je doorgaat en ook weer welkom bent bij het team.
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Re: 2 mei komt een droom van me uit...
fotootje:

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: 2 mei komt een droom van me uit...
Mooi verslag, erg jammer van de schade, we zagen de auto op de truck het circuit afkomen, aan de schade te zien idd een behoorlijke klap. Gelukkig geen persoonlijke schade. Gaan ze deze auto weer opbouwen of is schade te groot?
Michel
Michel
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Re: 2 mei komt een droom van me uit...
Ze gaan de auto weer opbouwen, wat mij verbaasde aangezien het mij makkelijker lijkt om het spul over te bouwen naar een nieuwe body. De auto moet voor de 24h (eind deze maand) weer klaar zijn.Michel P schreef:Mooi verslag, erg jammer van de schade, we zagen de auto op de truck het circuit afkomen, aan de schade te zien idd een behoorlijke klap. Gelukkig geen persoonlijke schade. Gaan ze deze auto weer opbouwen of is schade te groot?
Michel
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Re: 2 mei komt een droom van me uit...
The aftermath:


- Joost H.
- Berichten: 1952
- Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
- Locatie: Rosmalen
Re: 2 mei komt een droom van me uit...
Leuk verslag Tom. Misschien is het voor jou ook wel beter dat ze de wagen niet helemaal afgeschreven hebben, dan was het denkik het total los bedrag geweest wat je moest betalen. Was is dat eigenlijk 10k ?
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Re: 2 mei komt een droom van me uit...
Total loss is 18k (als dus echt niets meer bruikbaar is, dan zul je hem in de fik moeten krijgen oid), ben nu wat minder kwijt maar nog steeds een aanzienlijk deel hiervan.Joost Hermens schreef:Leuk verslag Tom. Misschien is het voor jou ook wel beter dat ze de wagen niet helemaal afgeschreven hebben, dan was het denkik het total los bedrag geweest wat je moest betalen. Was is dat eigenlijk 10k ?
- Fernando
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: 2 mei komt een droom van me uit...
Goed verslag Tom, en het is idd jammer van de crash. Moet trouwens wel een beste klap zijn geweest! 
-
René130i
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Re: 2 mei komt een droom van me uit...
Fuck dat is balen. Erge bij huur is dat ze je zo hard kunnen naaien
:
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: 2 mei komt een droom van me uit...
Jammer van die crash. Motor lijkt nog wel heel en de veertorens lijken nog wel redelijk op hun plaats dus best kans dat het meevalt 
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: 2 mei komt een droom van me uit...
Als je een rol ducttape bij je had gehad, had je nog door kunnen rijden. 
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
Re: 2 mei komt een droom van me uit...
Mooie rondetijd met deze voor jou onbekende auto.
Enig idee welke tijd op de GP-Strecke (volledige?) gereden wordt van de 10.04 ?
Succes met de afhandeling
Enig idee welke tijd op de GP-Strecke (volledige?) gereden wordt van de 10.04 ?
Succes met de afhandeling
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: krentenbol en 12 gasten
