e34 m5 > grote problemen
- 500E
- Auto: S 63 AMG
Re: e34 m5 > grote problemen
Dat is een beetje flauw. Ik weet zeker dat Janek deze problemen had opgelost als je de auto voor de volle prijs had gekocht. Die keerzijde heb je nooit leren kennen omdat je een nettodeal hebt gemaakt. Hij zal zich de volgende keer wel twee keer achter de oren krabben om een M5 naar zich toe te kopen en eerlijk is eerlijk: ik hoef ze ook niet meer. De mijne is voor minus 2.000 de deur uitgegaan en ik geloof dat ook de jouwe geld gekost heeft.
Toch vind ik het jammer dat je er zoveel ellende mee hebt. Maar: als 'ie straks klaar is dan rij je een nieuwe.
Toch vind ik het jammer dat je er zoveel ellende mee hebt. Maar: als 'ie straks klaar is dan rij je een nieuwe.
-
Is erg jammer i.d.d, met name omdat 'jouw' auto echt zijn vraagprijs waard was. Die uitspraak durf ik zonder hem I.R.L gezien te hebben wel aan.500E schreef:Dat is een beetje flauw. Ik weet zeker dat Janek deze problemen had opgelost als je de auto voor de volle prijs had gekocht. Die keerzijde heb je nooit leren kennen omdat je een nettodeal hebt gemaakt. Hij zal zich de volgende keer wel twee keer achter de oren krabben om een M5 naar zich toe te kopen en eerlijk is eerlijk: ik hoef ze ook niet meer. De mijne is voor minus 2.000 de deur uitgegaan en ik geloof dat ook de jouwe geld gekost heeft.
- Snipe
Niet voor iedereen 8)raymondw schreef: Is erg jammer i.d.d
-
Nee, het is jouw geluk i.d.d.Snipe schreef:Niet voor iedereen 8)

- Snipe
Ik heb zelf het idee dat de running costs van bijvoorbeeld een 500 E anders liggen dan van een M5. Zo'n 500 E is volgens mij betrekkelijk standaard. Waar de M5 een zeer specifieke motor heeft, zit er in zo'n 500 E een betrekkelijk normale motor zoals die ook in andere Benzen te vinden is.
Eén van de redenen dat een M5 wat minder gewild is, lijkt me.
Aan de andere kant: ook andere youngtimer-BMW's hebben betrekkelijk lage prijzen, zoals de 535i die ook via 500e.nl te koop stond. Ergens wel vreemd, omdat het aanbod veel kleiner is dan bij MB.
Eén van de redenen dat een M5 wat minder gewild is, lijkt me.
Aan de andere kant: ook andere youngtimer-BMW's hebben betrekkelijk lage prijzen, zoals de 535i die ook via 500e.nl te koop stond. Ergens wel vreemd, omdat het aanbod veel kleiner is dan bij MB.
- 500E
16k voor de 535i (dat was ook de verkoopprijs overigens) is, afgezet tegen een W124 zespitter met 15k kilometers, best fors. Fors omdat het fenomeen 'BMW youngtimers' nog niet zo is uitgemolken als de Benz dat is. Iedere zichzelf respecterende Benz-knuffelaar met wat centen achter de hand gaat ineens in Mercedessen handelen, waardoor de markt last heeft van een serieuze overkill in aanbod. Daardoor gaan niet alleen de prijzen wat omlaag (niet schokkend veel trouwens) maar blijven de Mercedessen ook veel langer staan. Ik heb de laatste maanden (buiten 500 E's) geen Mercedes verkocht en ook de aandacht op die auto's is nihil.
Verkijk je niet op de running costs van een 500 E. Een M5 zal absoluut duurder rijden maar als je met je 500 E zo'n 20.000 per jaar rijdt dan mag je best een duppie de kilometer apart zetten denk ik zo.
Verkijk je niet op de running costs van een 500 E. Een M5 zal absoluut duurder rijden maar als je met je 500 E zo'n 20.000 per jaar rijdt dan mag je best een duppie de kilometer apart zetten denk ik zo.
-
Hou dat bij een e34 M5 op €0.50 a €0.75500E schreef:
Raymond heeft daar een heel mooi spreadsheetje van gemaakt waar de tranen je van in de ogen schieten.
Los daarvan jaag je er op een 500E ook niet elke 10.000km een set banden doorheen. Met m'n e34 heb ik dat nog nooit gehaald. Set rondom op 7.500km lijkt er meer op. Ken jongens die er tijdens de jaarlijks Alpentoer 4x 245/40 18 PZero Rosso in 4 dagen onderuit hebben liggen. Is tenslotte een iets andere auto met een ander gebruik.
- Snipe
Nou ja... Duur wordt het pas als je het geld er niet voor over hebt, natuurlijk.
Maar ik hoor het al: als ik wil gaan bezuinigen, moet ik een 500 E kopen 8)
Maar ik hoor het al: als ik wil gaan bezuinigen, moet ik een 500 E kopen 8)
- 500E
Ik schaar banden niet onder running costs. Meer de onderhoudsbeurt en een inschatting van wat er kapot kan gaan bij een auto met een ton kilometers van vijftien jaar oud. Verdeelkappen en rotors, viscolufter, radiateur, remmen en niveauregeling zijn zaken die gewoon kapot gaan na verloop van tijd en behoorlijk geld kosten (allemaal reparaties van tussen de 500 en 1250 Euro). Die banden heb je zelf in de hand. Ik rij een halve ton op een set Michelins van 800,00.
-
Mijn indruk is dat een 500E net effe sterker is qua opbouw dan zo'n E34 M5.
De 5 liter krijgt per saldo toch minder op zijn kloten..kijkend naar de inhoud/pk verhouding.
K wil wel even vermelden dat ik het erg sneu vind wat jacobt nu overkomen is,gewoon kloten.
De 5 liter krijgt per saldo toch minder op zijn kloten..kijkend naar de inhoud/pk verhouding.
K wil wel even vermelden dat ik het erg sneu vind wat jacobt nu overkomen is,gewoon kloten.
- 500E
Ja, daar koop je geen M5 voor, Marc. Die koop je voor de lol; zo simpel is het.
Een 500 E is voorzien van een grote, niet gekietelde motor. Dat scheelt aanmerkelijk als er specifieke onderdelen stuk gaan. Een E 36 AMG bijvoorbeeld is 3x zo duur om te reviseren vanwege de peperdure AMG-zuigers. Dat zal bij de M5 nét zo zijn.
Een 500 E is voorzien van een grote, niet gekietelde motor. Dat scheelt aanmerkelijk als er specifieke onderdelen stuk gaan. Een E 36 AMG bijvoorbeeld is 3x zo duur om te reviseren vanwege de peperdure AMG-zuigers. Dat zal bij de M5 nét zo zijn.
- Snipe
Mijn indruk: een BMW uit die tijd is een heel goede auto, maar een Mercedes uit die jaren is gebouwd voor de eeuwigheid. Persoonlijk vind ik een BMW echter mooier. Dan neem je dat voor lief.
-
SimpelSnipe schreef:Mijn indruk: een BMW uit die tijd is een heel goede auto, maar een Mercedes uit die jaren is gebouwd voor de eeuwigheid. Persoonlijk vind ik een BMW echter mooier. Dan neem je die 10 ruggen reparatiekosten voor lief.
- Joy
Steve, heeft Raymond die sheet ergens staan ? Kan ik me eens inlezen.
- Snipe
Ik verwacht op die van mij geen 10 ruggen reparatiekosten. Zekerheid heb je natuurlijk nooit bij een auto van die leeftijd, maar vooralsnog ziet het er niet naar uit.
-
Ik heb een paar weken geleden zes nieuwe zuigers voor mijn E28 M5 besteld in de eerste overmaat. Die zijn iets meer als 240 Euro ex BTW en korting. Valt op zich nog wel mee. De zuigers van een E34 M5 zijn niet veel duurder. Sterker nog, voor een 3.5 en een 3.6 loont het niet om het onderblok te reviseren omdat je een nieuw onderblok incl zuigers koopt voor om en nabij de 1600 Euro ex. De enigste reden waarom ik wel reviseer is om matching numbers te houden. Bij een E34 is dat minder van belang, bij een E28 juist wel.500E schreef:Een E 36 AMG bijvoorbeeld is 3x zo duur om te reviseren vanwege de peperdure AMG-zuigers. Dat zal bij de M5 nét zo zijn.
Het geld gaat bij een S38/M88 in de cylinderkop zitten. Alleen de cylinderkop kost ruim 3k Euro ex BTW. En dan krijg je hem kaal en moet je de kleppen nog monteren, slijpen etc. Al met al kost de revisie van mijn M88/3 motor ruim 7k Euro (ex BTW) en dan heb ik hem er nog niet inzitten. Voor die 7k krijg ik nieuwe zuigers (eerste overmaat), nieuwe in-en uitlaat kleppen, nieuwe hoofd-en drijfstang lagers, het 'herstellen' van de scheurtjes in de cylinderkop en een nieuwe distributie. Ik denk niet dat een Benz M119 motor voor veel minder compleet gereviseerd kan worden.
Ben het wel eens met de uitspraak dat W124 nog beter in elkaar geschroefd is als een E34.
-
Ja die heb ik, maar de provider van mijn FTP server is weer eens offline, als dat morgen hopelijk gefixed is, zal ik dat sheetje hier ook neerzetten.Joy Jolliffe schreef:Steve, heeft Raymond die sheet ergens staan ? Kan ik me eens inlezen.
- Joy
Ok bedankt alvast 

-
Had KW afgelopen jaar geen last vansteve smith schreef:Ken jongens die er tijdens de jaarlijks Alpentoer 4x 245/40 18 PZero Rosso in 4 dagen onderuit hebben liggen. Is tenslotte een iets andere auto met een ander gebruik.

- 500E
Cilinderkoprevisie alleen al bij de dealer 3300 per kant. Ik kan het weten....Ik denk niet dat een Benz M119 motor voor veel minder compleet gereviseerd kan worden.

- Joy
Heeft de 6 in lijn toch nog voordelen 

- 500E
Ja, het scheelt in ieder geval 3.300,00 

- Snipe
Misschien zit het in mijn hoofd, misschien komt het door het type motor of de manier waarop de auto's bereden worden, maar ik heb het idee dat de kans dat je zo'n Benz-motor moet reviseren aanmerkelijk kleiner is.raymondw schreef:Ik denk niet dat een Benz M119 motor voor veel minder compleet gereviseerd kan worden.
- Casper
Is het eigenlijk zo dat zo'n 500E net als wat andere Merc's uit die tijd makkelijk 400.000km kan lopen?
Laatst gewijzigd door Casper op 03 mei 2009, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ar
- Auto: Prius
Ik denk ook dat het grotendeels hierin zal zitten:Snipe schreef: Misschien zit het in mijn hoofd, misschien komt het door het type motor of de manier waarop de auto's bereden worden, maar ik heb het idee dat de kans dat je zo'n Benz-motor moet reviseren aanmerkelijk kleiner is.
500E schreef: