Uiteraard zat reservoir vol en de koplampsproeiers (zelfde reservoir) deden het gewoon.
Beetje ge-googled. Is 99 van de 100 keer de pomp. Kost OEM 40-50 eur en om 'em te vervangen moet je het linkervoorwiel eraf halen, binnenspatbord weghalen en dan kom je bij het reservoir en de pomp.
Verder hing de uitlaat demper wat vreemd laag onder de 206gti. Maar mijn vrouw heeft niets gezegd. Dus ik starten en ja hoor, lekken

Kortom ik had twee klusjes te doen. En zag er best tegenop. Had er geen zin in. Maar goed beide zijn toch dingen die gedaan moeten worden en je niet een paar weken kan laten wachten.
Vanochtend dus begonnen met de 206 gti. Bleek een gebroken klem te zijn die de demper op de middenpijp vastzet. Nieuwe klem gehaald, klem erop. Klaar. 5 euro lichter en een uurtje verder. Simpel.
Vanavond de M3 naar achter gereden. Pomp had ik al gehaald. Kosten vielen mee. 15 euro. Wiel eraf. Binnenspatbord eruit. Pomp eruit, veel water op de grond. Nieuwe pomp erin. En sproeien

Ik zag er echt tegenop. Die verplichte klusjes. Maar nu. Nu ben ik klaar. Heb alles gedaan en het heeft me relatief weinig tijd en geld gekost. Alles werkt weer. De voldoening is groot

Herkenbaar ?
Mark.