Klusjes - er tegen op zien en de voldoening achteraf

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
markk

Klusjes - er tegen op zien en de voldoening achteraf

Bericht door markk » 02 mei 2009, 18:54

Laatst rondje gedaan met de M3. Ruitensproeier stuk :-(
Uiteraard zat reservoir vol en de koplampsproeiers (zelfde reservoir) deden het gewoon.
Beetje ge-googled. Is 99 van de 100 keer de pomp. Kost OEM 40-50 eur en om 'em te vervangen moet je het linkervoorwiel eraf halen, binnenspatbord weghalen en dan kom je bij het reservoir en de pomp.

Verder hing de uitlaat demper wat vreemd laag onder de 206gti. Maar mijn vrouw heeft niets gezegd. Dus ik starten en ja hoor, lekken :-(

Kortom ik had twee klusjes te doen. En zag er best tegenop. Had er geen zin in. Maar goed beide zijn toch dingen die gedaan moeten worden en je niet een paar weken kan laten wachten.

Vanochtend dus begonnen met de 206 gti. Bleek een gebroken klem te zijn die de demper op de middenpijp vastzet. Nieuwe klem gehaald, klem erop. Klaar. 5 euro lichter en een uurtje verder. Simpel.

Vanavond de M3 naar achter gereden. Pomp had ik al gehaald. Kosten vielen mee. 15 euro. Wiel eraf. Binnenspatbord eruit. Pomp eruit, veel water op de grond. Nieuwe pomp erin. En sproeien :-) Daarna beetje klooien om binnenspatbord er weer netjes in te krijgen. Wiel erop. En klaar. Was max. uurtje werk.

Ik zag er echt tegenop. Die verplichte klusjes. Maar nu. Nu ben ik klaar. Heb alles gedaan en het heeft me relatief weinig tijd en geld gekost. Alles werkt weer. De voldoening is groot :-)

Herkenbaar ?

Mark.

Hans

Re: Klusjes - er tegen op zien en de voldoening achteraf

Bericht door Hans » 02 mei 2009, 18:57

Ik moet morgen een schutting gaan zetten. :hammer:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 02 mei 2009, 19:00

Haha Hans, daarvan weet je dat het ten eerste rotwerk is en dat je ten tweede ook niet 123 klaar zult zijn.. Sterkte :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 02 mei 2009, 19:17

Op Koninginnedag 970 km gereden. Nog een stuk onverhard gepakt door een bos, wat achteraf niet verstandig was gezien m'n bodemspeling en de modder zat overal. Vandaag toch maar besloten het emmertje te pakken en de hogedrukspuit. Autowassen blijft een klotewerkje, maar stiekem genoot ik wel van het geglim achteraf. 8)
De tuin staat al een jaar onverzorgd erbij. Zal een hels karwei worden, maar ook daar zal uiteindelijk een heerlijke voldoening uitkomen als het af komt.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 02 mei 2009, 20:04

Herkenbaar? Deels, maar meestel betekenen voor de allerkleinste klusjes meestal dagen werk :D.
Lang leve 2 linkerhanden ;).

Rickstah

Bericht door Rickstah » 02 mei 2009, 20:10

Jep, herkenbaar :)

Ik klus graag aan mn auto's, maar vaak te enthousiast. Hierdoor maak ik dan fouten (dashboard in elkaar zetten en dan bedenken dat je nog een relais moest aansluiten :bag: ) die best frustrerend zijn.

Ik vind het kopen van een mod vaak leuker dan er voor te zorgen dat het ook in je auto terecht komt :)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 02 mei 2009, 21:41

allen schreef:Op Koninginnedag 970 km gereden. Nog een stuk onverhard gepakt door een bos, wat achteraf niet verstandig was gezien m'n bodemspeling en de modder zat overal. Vandaag toch maar besloten het emmertje te pakken en de hogedrukspuit. Autowassen blijft een klotewerkje, maar stiekem genoot ik wel van het geglim achteraf. 8)
De tuin staat al een jaar onverzorgd erbij. Zal een hels karwei worden, maar ook daar zal uiteindelijk een heerlijke voldoening uitkomen als het af komt.
Ik had hetzelfde :banaan: Op de Z3 zat zeker een paar maand vuil dus vandaag ff door de wasstraat :mrgreen: Man wat een mooie wagen is het toch :clap: moet het gras ook nog maaien, moet morgen maar als de overburen met het bijbeltje naar de kerk gaan :whistle:

Maar het is heeeeel herkenbaar wat Mark zegt en vaak is het er tegenop zien erger dan het uiteindelijk klaar maken :lol: Ander probleem is dat ik het vaak niet door de garage wil laten doen omdat ik het zelf ook wel kan :oops: Voldoening is er zeker als het dan toch gelukt is, met name als het echt een köt klus was :thumbup: Ik kan niet wachten tot de Golf weer klaar is :lol:

Peric

Bericht door Peric » 03 mei 2009, 09:52

allen schreef:De tuin staat al een jaar onverzorgd erbij. Zal een hels karwei worden, maar ook daar zal uiteindelijk een heerlijke voldoening uitkomen als het af komt.
JOY!! Doe er toch 's wat aan man!! :wink:
En Allen, geef maar een gil hoor.. :)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 03 mei 2009, 16:32

Dit gaat ook op voor klusjes in en rond de woning. :) Kijk je tijden tegenop maar als je het gedaan hebt is de voldoening groot.

Tom V

Bericht door Tom V » 03 mei 2009, 20:38

markk schreef: Alles werkt weer. De voldoening is groot :-)
Mooi he, je begint met twee auto's die niet goed zijn ( want er is iets mis mee, ook al is het maar klein ). En dan snel gefixt, heerlijk idd. Zo ben ik hier langzaamaan bezig alle auto's een beetje op orde te krijgen. :lol:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 03 mei 2009, 21:24

Ik ben weer voldaan: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=275" onclick="window.open(this.href);return false; :mrgreen:

Joy

Bericht door Joy » 03 mei 2009, 21:43

Peric schreef:
allen schreef:De tuin staat al een jaar onverzorgd erbij. Zal een hels karwei worden, maar ook daar zal uiteindelijk een heerlijke voldoening uitkomen als het af komt.
JOY!! Doe er toch 's wat aan man!! :wink:
En Allen, geef maar een gil hoor.. :)
Zeg, ik ben gekke Henkie niet ! Die riceboy moet van de dokter gaat sporten, nou prima reden om de tuin in je eentje te doen. Hup hup ! :nana:

Plaats reactie