Orienteren nieuwe auto
- Tristan
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Met chip ga je al naar 245pk en met het Milltek systeem win je nog eens 20pk. En dit is een bescheiden schatting. Dus vermogen zit zowiezo tussen de 270 en 280pk en rond de 400Nm. De 2.0 TFSI heeft gewoon veel potientieel. Dat is ook zo bij de 1.8 20VT. Standaard 180pk en die van mij zit nu ook tussen de 240 en 250pk.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Ik ben een beetje voorzichtig geworden met die opgave's van tuners.. die moet je echt met een korrel zout nemen.. want hoe meten ze, wat voor benzine (sommige gebruiken racefuel 105 octaan) De mijne moet nu 247pk hebben volgens MTH maar daar geloof ik geen bal van denk eerder 225 of 230pk. Daarom geloof ik meer ik een betrouwbaar rollenbankverslag van een onafhankelijke partij..
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Kan me de voorzichtigheid van Hans wel voorstellen. 240-250 pk met wat allemaal? JD heeft niet voor niets zijn claim voor het standaardprogje met 10 pk teruggeschroefd na de heisa in de UK met Jabba.Tristan schreef:Met chip ga je al naar 245pk en met het Milltek systeem win je nog eens 20pk. En dit is een bescheiden schatting. Dus vermogen zit zowiezo tussen de 270 en 280pk en rond de 400Nm. De 2.0 TFSI heeft gewoon veel potientieel. Dat is ook zo bij de 1.8 20VT. Standaard 180pk en die van mij zit nu ook tussen de 240 en 250pk.
En 20 pk met Milltek? Tja, dat roepen ze ook voor de ST (21 pk), maar de enige rollenbankmeting die dat bewijst, is die op hun eigen site. Onafhankelijke metingen komen veel lager uit (pk'tje of 10), waarbij het duurste onderdeel (het 4-2-1-spruitstuk) vaak de minste winst oplevert.
*ziet de eindeloze discussie alweer beginnen*

- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Daar moet je niet voor naar Beek gaan in ieder geval (ik zag dat je daar een topic voor had geopendHans GP1630 schreef:Daarom geloof ik meer ik een betrouwbaar rollenbankverslag van een onafhankelijke partij..

ECHT betrouwbaar is de motor uit de auto lepelen en op een dedicated testbank zetten zoals ze bij de ECHT grote tuners doen en de autofabrikanten zelf. Alle condities zijn dan gecontrolleerd (koelwatertemp, olietemp, inlaatluchttemp, etc) en alleen dan kan je echte krukas-pk's meten.
-
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Volgens mij is Edwin zijn auto bij JD op de rollerbank geweest.
JD heeft sinds een aantal maanden (als ik het goed zeg) een eigen rollerbank. Het kwam dacht ik 275pk uit.
Ik heb vaak met Edwin zijn auto's gereden en ik denk dat het aardig moet kloppen. Is echt een raket op wielen zo snel is die auto.
Kijk maar naar de resultaten vergeleken met de 130i van Andre. 265pk en tot de 200 bijna geen verschil. Het is algemeen bekend dat boven de 200 de meeste BMWs heer en meester zijn.
@Hans, ik verbaas me trouwens over jou bewering dat je sneller bent als een 130i, lijkt mij knap lastig. Dit zou ook betekenen dat jou mini sneller moet zijn als de Leon van Edwin. Ik zou dit wel eens willen testen, zou erg benieuwd zijn naar de uitkomst.
A.s. zaterdag zou een mooie gelegenheid zijn, alleen heeft Edwin net zijn demo verkocht.
JD heeft sinds een aantal maanden (als ik het goed zeg) een eigen rollerbank. Het kwam dacht ik 275pk uit.
Ik heb vaak met Edwin zijn auto's gereden en ik denk dat het aardig moet kloppen. Is echt een raket op wielen zo snel is die auto.
Kijk maar naar de resultaten vergeleken met de 130i van Andre. 265pk en tot de 200 bijna geen verschil. Het is algemeen bekend dat boven de 200 de meeste BMWs heer en meester zijn.
@Hans, ik verbaas me trouwens over jou bewering dat je sneller bent als een 130i, lijkt mij knap lastig. Dit zou ook betekenen dat jou mini sneller moet zijn als de Leon van Edwin. Ik zou dit wel eens willen testen, zou erg benieuwd zijn naar de uitkomst.
A.s. zaterdag zou een mooie gelegenheid zijn, alleen heeft Edwin net zijn demo verkocht.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Dat is natuurlijk de beste manier.. alleen lukt dat niet op een zaterdagochtend
maarre.. ik weet dat er verschil tussen de banken zitten, maar autovisie heeft een tijd geleden ook een test met diverse auto's gedaan op de bank van Beek en dat klopte wel aardig. Daar had een standaard seat trouwens al meer pk's en koppel en een Golf haalde precies de opgave.. In Februari of maart doen we weer een Rollenbankdag (ivm de Nieuwe New Mini) en dan ga ik eens met Rica praten.. hebben we gelijk het verschil. Maar goed deze topic gaat over tristan zijn nieuwe auto
Ik zal voor de Seat gaan dit is een mooi voorstel en dat die extra pk's krijg dat geloof ik zeker 



- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
- Tristan
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Kan je wel vertellen dat JD-pk's echte pk's zijn.
@Dutch: Mijn auto had op de rollenbank van Botman 246pk. Dit klopte niet, want turbodruk stond op 1,1 bar. Nadat de software aangepast was en er een Forge TIP op is gekomen, heb ik een Vag-Com test gedaan. Dit is realtime en gemeten op de weg. Uit verschillende ervaringen weet ik dat de Vag-Com een redelijke betrouwbare meting aangeeft. Kwam uiteindelijk op 238pk bij 26 graden. Nu met koude temperaturen zal het vermogen min. 5pk meer zijn. IC is behoorlijk gevoelig voor temperatuur verschillen. Maar dit vermogen klopt wel, want JD had met zijn Leon TS met dezelfde setup ook dit vermogen.
@Dutch: Mijn auto had op de rollenbank van Botman 246pk. Dit klopte niet, want turbodruk stond op 1,1 bar. Nadat de software aangepast was en er een Forge TIP op is gekomen, heb ik een Vag-Com test gedaan. Dit is realtime en gemeten op de weg. Uit verschillende ervaringen weet ik dat de Vag-Com een redelijke betrouwbare meting aangeeft. Kwam uiteindelijk op 238pk bij 26 graden. Nu met koude temperaturen zal het vermogen min. 5pk meer zijn. IC is behoorlijk gevoelig voor temperatuur verschillen. Maar dit vermogen klopt wel, want JD had met zijn Leon TS met dezelfde setup ook dit vermogen.
-
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Ik heb vaak genoeg naast Edwin gestaan. Sprintjes op de snelweg, bij stoplichten enz. Laat ik wel voorop stellen dat mijn MINI natuurlijk niet te vergelijken is met die van Hans. Mijn mini heeft denk ik 185pk, hooguit 190pk (alleen chip en catback Milltek).Maik schreef:Kees, heb jij met je mini ooit eens naast 1 van Edwin z'n JD-TFSI's gestaan eigenlijk? (en daarna gesprint, voor de slimmerikken...).
En hoeveel scheelde het? En waar zijn de filmpjes?
Maar als ik naast de auto van Edwin sta is het net alsof ik stilsta. Verschil is echt ongekend groot, niet een beetje wegrijden op het rechte stuk maar echt met grote stappen wegrijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Pfhmulder en 2 gasten