Orienteren nieuwe auto

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Dutch

Bericht door Dutch » 11 okt 2006, 10:39

Is er ook een VDV-pakket voor de Octavia RS? 8)

Zo eentje heeft hij er in feite al verkocht, tenslotte.

Zou Edwin volgens mij een boel klantjes mee kunnen winnen, ook al is hij (nog) geen officieel Skoda-dealer.

Tristan

Bericht door Tristan » 11 okt 2006, 10:40

Is gewoon een lokkertje voor de mensen om bij VDV een auto te kopen. En gelijk heeft 'ie. Kijk maar hoeveel Topsport's hij destijds geleverd heeft met het VDV-pakket. Dus niet zo raar dat hij voor de FR's ook dit pakket aanbiedt.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 11 okt 2006, 10:41

Dat is niet duur.. maarre.. hoe je aan die 280pk?! lijkt mij een beetje veel met alleen een chipje en een uitlaat :? Zijn die pk's bewezen?? Rollenbankverslag graag??

Tristan

Bericht door Tristan » 11 okt 2006, 10:43

Met chip ga je al naar 245pk en met het Milltek systeem win je nog eens 20pk. En dit is een bescheiden schatting. Dus vermogen zit zowiezo tussen de 270 en 280pk en rond de 400Nm. De 2.0 TFSI heeft gewoon veel potientieel. Dat is ook zo bij de 1.8 20VT. Standaard 180pk en die van mij zit nu ook tussen de 240 en 250pk.

Hans R

Bericht door Hans R » 11 okt 2006, 10:50

Ik ben een beetje voorzichtig geworden met die opgave's van tuners.. die moet je echt met een korrel zout nemen.. want hoe meten ze, wat voor benzine (sommige gebruiken racefuel 105 octaan) De mijne moet nu 247pk hebben volgens MTH maar daar geloof ik geen bal van denk eerder 225 of 230pk. Daarom geloof ik meer ik een betrouwbaar rollenbankverslag van een onafhankelijke partij..

Dutch

Bericht door Dutch » 11 okt 2006, 10:56

Tristan schreef:Met chip ga je al naar 245pk en met het Milltek systeem win je nog eens 20pk. En dit is een bescheiden schatting. Dus vermogen zit zowiezo tussen de 270 en 280pk en rond de 400Nm. De 2.0 TFSI heeft gewoon veel potientieel. Dat is ook zo bij de 1.8 20VT. Standaard 180pk en die van mij zit nu ook tussen de 240 en 250pk.
Kan me de voorzichtigheid van Hans wel voorstellen. 240-250 pk met wat allemaal? JD heeft niet voor niets zijn claim voor het standaardprogje met 10 pk teruggeschroefd na de heisa in de UK met Jabba.

En 20 pk met Milltek? Tja, dat roepen ze ook voor de ST (21 pk), maar de enige rollenbankmeting die dat bewijst, is die op hun eigen site. Onafhankelijke metingen komen veel lager uit (pk'tje of 10), waarbij het duurste onderdeel (het 4-2-1-spruitstuk) vaak de minste winst oplevert.

*ziet de eindeloze discussie alweer beginnen* :lol:

Maik

Bericht door Maik » 11 okt 2006, 11:03

Hans GP1630 schreef:Daarom geloof ik meer ik een betrouwbaar rollenbankverslag van een onafhankelijke partij..
Daar moet je niet voor naar Beek gaan in ieder geval (ik zag dat je daar een topic voor had geopend :wink: ). Vraag aan 10 mensen in "de tuningswereld" wat ze van Beek vinden en 5 zullen zeggen SUPER en 5 zeggen SLECHT. Ook niet betrouwbaar dus (IMO), zoals bij zoveel andere bekende tuners (JD staat er juist weer positiever tegenover), bijvoorbeeld RICA.

ECHT betrouwbaar is de motor uit de auto lepelen en op een dedicated testbank zetten zoals ze bij de ECHT grote tuners doen en de autofabrikanten zelf. Alle condities zijn dan gecontrolleerd (koelwatertemp, olietemp, inlaatluchttemp, etc) en alleen dan kan je echte krukas-pk's meten.

k33z

Bericht door k33z » 11 okt 2006, 11:04

Volgens mij is Edwin zijn auto bij JD op de rollerbank geweest.

JD heeft sinds een aantal maanden (als ik het goed zeg) een eigen rollerbank. Het kwam dacht ik 275pk uit.

Ik heb vaak met Edwin zijn auto's gereden en ik denk dat het aardig moet kloppen. Is echt een raket op wielen zo snel is die auto.

Kijk maar naar de resultaten vergeleken met de 130i van Andre. 265pk en tot de 200 bijna geen verschil. Het is algemeen bekend dat boven de 200 de meeste BMWs heer en meester zijn.

@Hans, ik verbaas me trouwens over jou bewering dat je sneller bent als een 130i, lijkt mij knap lastig. Dit zou ook betekenen dat jou mini sneller moet zijn als de Leon van Edwin. Ik zou dit wel eens willen testen, zou erg benieuwd zijn naar de uitkomst.

A.s. zaterdag zou een mooie gelegenheid zijn, alleen heeft Edwin net zijn demo verkocht.

Hans R

Bericht door Hans R » 11 okt 2006, 11:12

Dat is natuurlijk de beste manier.. alleen lukt dat niet op een zaterdagochtend :wink: maarre.. ik weet dat er verschil tussen de banken zitten, maar autovisie heeft een tijd geleden ook een test met diverse auto's gedaan op de bank van Beek en dat klopte wel aardig. Daar had een standaard seat trouwens al meer pk's en koppel en een Golf haalde precies de opgave.. In Februari of maart doen we weer een Rollenbankdag (ivm de Nieuwe New Mini) en dan ga ik eens met Rica praten.. hebben we gelijk het verschil. Maar goed deze topic gaat over tristan zijn nieuwe auto :roll: Ik zal voor de Seat gaan dit is een mooi voorstel en dat die extra pk's krijg dat geloof ik zeker :wink:

Hans R

Bericht door Hans R » 11 okt 2006, 11:17

@k33z Het verschil was klein, maar die 130 kwam mij echt niet voorbij en ik liep een bumperlengte uit ofzo.. dit was tot 120 geloof ik (je mocht er maar 50 :oops: ) effe mis schakelen is ook zo gebeurt, dus tijd voor herhaling..

Maik

Bericht door Maik » 11 okt 2006, 11:22

Kees, heb jij met je mini ooit eens naast 1 van Edwin z'n JD-TFSI's gestaan eigenlijk? (en daarna gesprint, voor de slimmerikken...).
En hoeveel scheelde het? En waar zijn de filmpjes? :lol:

Tristan

Bericht door Tristan » 11 okt 2006, 11:38

Kan je wel vertellen dat JD-pk's echte pk's zijn.

@Dutch: Mijn auto had op de rollenbank van Botman 246pk. Dit klopte niet, want turbodruk stond op 1,1 bar. Nadat de software aangepast was en er een Forge TIP op is gekomen, heb ik een Vag-Com test gedaan. Dit is realtime en gemeten op de weg. Uit verschillende ervaringen weet ik dat de Vag-Com een redelijke betrouwbare meting aangeeft. Kwam uiteindelijk op 238pk bij 26 graden. Nu met koude temperaturen zal het vermogen min. 5pk meer zijn. IC is behoorlijk gevoelig voor temperatuur verschillen. Maar dit vermogen klopt wel, want JD had met zijn Leon TS met dezelfde setup ook dit vermogen.

k33z

Bericht door k33z » 11 okt 2006, 11:49

Maik schreef:Kees, heb jij met je mini ooit eens naast 1 van Edwin z'n JD-TFSI's gestaan eigenlijk? (en daarna gesprint, voor de slimmerikken...).
En hoeveel scheelde het? En waar zijn de filmpjes? :lol:
Ik heb vaak genoeg naast Edwin gestaan. Sprintjes op de snelweg, bij stoplichten enz. Laat ik wel voorop stellen dat mijn MINI natuurlijk niet te vergelijken is met die van Hans. Mijn mini heeft denk ik 185pk, hooguit 190pk (alleen chip en catback Milltek).

Maar als ik naast de auto van Edwin sta is het net alsof ik stilsta. Verschil is echt ongekend groot, niet een beetje wegrijden op het rechte stuk maar echt met grote stappen wegrijden.

Plaats reactie