Remblokken en circuitrijden discussie (opgesplitst)

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Stéphane

Re: Remblokken en circuitrijden discussie (opgesplitst)

Bericht door Stéphane » 26 apr 2009, 23:44

Ruben schreef:Weet jij of je de r of e versie hebt van de ds3000 René?
Let wel op met die DS3000s. Francisco, die hier ook wel op het forum rondzwerft, had die op zijn Civic. Bij hem brandden de deeltjes remstof in de lak bij hard remmen, dus wel iets om rekening mee te houden ;)

Zelf trouwens Pagid RS42s op mijn Elises gehad en die vind ik prima. Alleen beetje kostbaar als je 2 sets in 3 weken moet kopen à €400 per set :bag:

Rupie

Bericht door Rupie » 27 apr 2009, 06:03

GTRene schreef:
Wat er nu op zit geen idee...weet wel dat ze iets meer piepen dan de vorige set die nog heel goed was zelfs na meer dan 10.000km en tarck-days all in echter die gingen er af omdat die Haas ook een olie leiding liet scheuren en er olie op de blokken zat...(en toch bleef het goed remmen :lol: )
Maar die vorige heb ik de doos nog liggen, zal ff kijken...(die waren echt super! best of both worlds zeg maar, althans voor men Hartge)

Net ff gekeken op die ouwe doos en eindigt met een R en er staat racing op de doos....echter die DS3000 die er nu op zit heb ik de doos niet van gezien omdat Smudde ze erop heeft gezet en besteld had...en ik wist niet dat er meer soorten waren, doch vind ik dat die er nu onder zitten wat meer lijken te piepen (iets eerder zeg maar)

deze had ik http://www.fineline-imports.nl/ferodo-bmw-z3-cq808-669/" onclick="window.open(this.href);return false; (heb alleen voor DS3000 achter gaat goed mee zonder problemen de standaard M blokjes)
Dan heb je de R variant en heb ik precies dezelfde blokken. Je hebt ook nog een E variant van endurance. Zouden iets minder hard slijten en beter voor je remschijven zijn, frictie coefficient is een fractie lager. Maar E variant schijnt wel op speciale bestelling te zijn en ik was het wachten een beetje zat.

Bedankt voor de tip Stephane, ik zal het in de gaten houden.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 apr 2009, 10:01

Ruben schreef:
GTRene schreef:
Wat er nu op zit geen idee...weet wel dat ze iets meer piepen dan de vorige set die nog heel goed was zelfs na meer dan 10.000km en tarck-days all in echter die gingen er af omdat die Haas ook een olie leiding liet scheuren en er olie op de blokken zat...(en toch bleef het goed remmen :lol: )
Maar die vorige heb ik de doos nog liggen, zal ff kijken...(die waren echt super! best of both worlds zeg maar, althans voor men Hartge)

Net ff gekeken op die ouwe doos en eindigt met een R en er staat racing op de doos....echter die DS3000 die er nu op zit heb ik de doos niet van gezien omdat Smudde ze erop heeft gezet en besteld had...en ik wist niet dat er meer soorten waren, doch vind ik dat die er nu onder zitten wat meer lijken te piepen (iets eerder zeg maar)

deze had ik http://www.fineline-imports.nl/ferodo-bmw-z3-cq808-669/" onclick="window.open(this.href);return false; (heb alleen voor DS3000 achter gaat goed mee zonder problemen de standaard M blokjes)
Dan heb je de R variant en heb ik precies dezelfde blokken. Je hebt ook nog een E variant van endurance. Zouden iets minder hard slijten en beter voor je remschijven zijn, frictie coefficient is een fractie lager. Maar E variant schijnt wel op speciale bestelling te zijn en ik was het wachten een beetje zat.

Bedankt voor de tip Stephane, ik zal het in de gaten houden.
Die R wat ik eerst ahd bevielen me perfect, geen last van inbranddeeltjes en gaan erg lang mee, maja als je superhard remt zou het maar zo kunnen dat bv die ijzerdeeltjes ff roodgloeiend worden en dus met die remstof mee komen en op je velg vallen en dan zou het misschien kunnen wat vrij logisch is :roll: maar ik had daar geen last mee verder en ben ook geen velgenpoetser :bag:

misschien dat de bmw dealer omdat het 3 weken duurde en d blokjes volgens hun zeggen uit Italie moesten komen die DS3000 en niet te krijgen waren in NL wat ik zo vreemd vond, dus wel die E zijn? I don't know maar denk het niet...
BMW heeft helaas niet zoals ik wel doe de kantjes mooi iets afgeslepen van de blokjes :hammer: maja das het nadeel als je het zelf niet doet, ik had door hen nieuwe schijven en blokjes erop laten zetten omdat die daar al stond ivm de Haas schade.
En ik de blokjes vergoed kreeg die waren na 10.000km nog zo goed als nieuw leek wel (op het oog bijna nog een cm dik frictiemateriaal)...maar de olie erop kwam door die gescheurde leiding was minder en dus maar het zekere voor het onzekere genomen.

Anyway de R versie I like 8) wel ff iets schuren die randjes zoals in een ander topic :thumbup: en dan heb je iets wat op een trackday ook blijft werken. :angel:

Plaats reactie