Straat auto licht aanpassen voor trackdays & straat DF

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
GTRene

Bericht door GTRene » 29 feb 2008, 12:39

vandaag de nieuwe remblokken ingeremd van HPS...moet nog ff afwachten maar eerste indruk ik mis de remkracht van de RC6 :lol: dit lijkt tot nu toe veel op standaard meuk...en ow, het "remvet" wat ik aan heb gebracht (dun laagje achterkant) is het meeste al verdampt :lol: tjonge ik stond stil na wat rem acties begon me het toch te roken...en de remblok lucht zit nu nog in men neus :lol: hoop dat ze straks wat beter doen anders is het in elk geval geen verbetering met de standaard blokken...wel het mooie van de Hawk is dat je een speciaal laagje achterop de blokjes hebt en de veerklem aan de kant van de remzuiger, dus das net als standaard en dus prettig, hoop dat de HP plus dat ook heeft, bestel ik die de volgende X als ik deze vervangen moet, maar dat zal wel ff duren...
Trouwens, omdat er zo'n laagje achterop de blokjes zit (anti piep) is het dan nog wel nodig een dun laagje vet aan te brengen?? een bmw man zei van wel...maar ik betwijvel dat eerlijk gezegd :roll:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 11 mar 2008, 23:06

Wat verwacht je anders van blokken die slechts €125,- kosten?

Heb net de PFC blokken voor de voorzijde besteld, die kosten het dubbele.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 11 mar 2008, 23:08

GTRene schreef:vandaag de nieuwe remblokken ingeremd van HPS...moet nog ff afwachten maar eerste indruk ik mis de remkracht van de RC6 :lol: dit lijkt tot nu toe veel op standaard meuk...en ow, het "remvet" wat ik aan heb gebracht (dun laagje achterkant) is het meeste al verdampt :lol: tjonge ik stond stil na wat rem acties begon me het toch te roken...en de remblok lucht zit nu nog in men neus :lol: hoop dat ze straks wat beter doen anders is het in elk geval geen verbetering met de standaard blokken...wel het mooie van de Hawk is dat je een speciaal laagje achterop de blokjes hebt en de veerklem aan de kant van de remzuiger, dus das net als standaard en dus prettig, hoop dat de HP plus dat ook heeft, bestel ik die de volgende X als ik deze vervangen moet, maar dat zal wel ff duren...
Trouwens, omdat er zo'n laagje achterop de blokjes zit (anti piep) is het dan nog wel nodig een dun laagje vet aan te brengen?? een bmw man zei van wel...maar ik betwijvel dat eerlijk gezegd :roll:
Die blokken zijn helemaal klote, maar dat heb ik in een ander topic ook al gezegd.
Echt zonde van je geld

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mar 2008, 23:25

yep beetje wel, maar had toch nieuwe straatblokken nodig, maar lieevr de beste compromie, het zijn wel mooie blokken qua afwerking vergelijkbaar met Textar de standaard blokken, maar de remkracht ook...terwijl ze zeggen van 20 to 40% meer remkracht...niet dus...voelt als standaard, dus had beter de HP Plus kunnen nemen...want de afwerking is OEM standaard dus past goed :roll:

de Ferodo DS3000 die van Heek me aangaf wat goed werkte ook op zijn straat auto...blijken helemaal niet voor straat gebruik geschikt te zijn? dus zal wel piepen en rammelen? maar denk wel wat minder dan de CL RC6 :roll:

maar weet niet of hij de blokjes ook heeft meebesteld, want toen ik daar zat belde hij alleen de Motul leverancier dus misschien heb ik geluk :lol:

trouwens is er iemand hier die de DS3000 heeft en ervaringen heeft qua kwaliteit :roll:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 11 mar 2008, 23:28

Volgens mij heeft Elmar de DS3000 onder de M3.

En met niet geschikt voor straat wordt niet eventueel piepen of rammelen bedoelt, dat is helemaal niet interessant. Je krijgt zo gewoon niet warm genoeg getrapt en mist daardoor remvermogen.

Dat bedoelen ze ermee meen ik.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mar 2008, 23:50

partyondude schreef:Volgens mij heeft Elmar de DS3000 onder de M3.

En met niet geschikt voor straat wordt niet eventueel piepen of rammelen bedoelt, dat is helemaal niet interessant. Je krijgt zo gewoon niet warm genoeg getrapt en mist daardoor remvermogen.

Dat bedoelen ze ermee meen ik.
denk het niet, dat hoeft niet altijd zo te zijn, de RC6 bv remmen ook koud erg goed...maar ik dacht dat ook in eerste instantie wat jij dacht, dus verbaasde me over de remkracht van die RC6.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 mar 2008, 00:04

Probeer gewoon Pagid geel (nr. 19 of 29 liever). Dat remt.
Wel even warm remmen geloof ik. Gaat onwijs lang mee en blijft heel stabiel bij hoge temperaturen. Komen ook op mijn E30-je over een tijdje. Eerst even de oude remmen (3 setjes) optrappen. Volgend seizoen dus denk ik.

SteV6

Bericht door SteV6 » 12 mar 2008, 11:56

Heeft iemand al ervaning met de RS5 blokken van Pagid?
RS5 (Blue) Ceramic Based
New for 2006 RS5 is the latest
development from the engineers
at PAGID, the initial design
criteria was for a material
specific for F3. However initial
feedback shows that this
compound is a great all rounder.
RS5 is a ceramic based friction
material with a medium level of
friction and smooth strong initial bite
giving instant response. RS5 offers
the most consistent level of friction of
all PAGID compounds, making it
much easier to brake very hard and
still having complete control over the
braking event. This allows the ability to brake very late into the corner with confidence, we
have seen 10 meters later than our major competitor’s product with no issue of wheel lock.
While still in prototype stage in mid 2005 test sets were issued to a major F3 team, with no
prior testing the pads were installed into 2 cars, one of these cars qualified on pole for both
races and took lights to flag victories.
This compound displays exceptional control, a higher average friction level than RS4-2 and an
increased operating temperature and increased pad life at higher temperatures.
Currently only available in a limited number of pad shapes, but this will increase in the near
future.
Friction Level
Cold 0.43
At 100°C 0.45
At 300°C 0.46
Max at (@ 550°C) 0.48
Constant working temperature: 350 – 700°C
Max temperature for short period only: 800°C
bron: http://www.racepads.co.uk/downloads/ebo ... 07_cbp.pdf

Ik zit er aan te denken om deze voor de Speedster aan te schaffen. Andere optie is de RS4-2. De RS5 heeft over het hele temperatuursbereik een hoger frictionlevel en is stabieler over het hele temperatuursbereik en kan hogere temperaturen beter weerstaan dan de RS4-2. In de Speedsterwereld is wel ervaring met de RS4-2 maar ik heb nog niets gelezen over ervaringen met de RS5.

En kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen carbon-based en ceramic-based in remgevoel, stofproductie en effect op de schijven?

SteV6

Rupie

Re: Straat auto licht aanpassen voor trackdays & straat DF

Bericht door Rupie » 26 apr 2009, 18:29

En ook hier maar even mijn bevindingen.
Ruben schreef:Sinds een week ofzo de ds3000 van ferodo onder de 1 30. Piepen deden ze behoorlijk. Dus toch maar, na aanraden van iemand, kopervet op de buitenkant van de blokken gesmeerd en vooral rond de zuiger. Piepen is een stuk minder, hopelijk blijft het zo.

Kopervet is dus wat mij betreft wel een aanrader. Ik heb het hiervoor nooit gebruikt, dus weet niet of het uitgemaakt zou hebben met de RC6's.

allen

Bericht door allen » 26 apr 2009, 18:44

Stephan, ik kan me vergissen, maar volgens mij heeft of had Stéphane die onder een van de Elises.

SteV6

Bericht door SteV6 » 27 apr 2009, 09:25

Hoi Allen,

Ik heb het antwoord over de blokjes van Stéphane al ergens anders op DF gevonden:
Stéphane schreef:Zelf trouwens Pagid RS42s op mijn Elises gehad en die vind ik prima. Alleen beetje kostbaar als je 2 sets in 3 weken moet kopen à €400 per set :bag:

Voor de Speedster kijk ik eerst even wat het effect is van een set RE050A rondom in plaats van RE040 voor en RE050 achter. Als de remweg (met DS2500 blokjes) nog steeds tegenvalt dan ga ik zeer waarschijnlijk voor de bewezen RS14 blokjes rondom.

Stephan

Plaats reactie