Trouwens, omdat er zo'n laagje achterop de blokjes zit (anti piep) is het dan nog wel nodig een dun laagje vet aan te brengen?? een bmw man zei van wel...maar ik betwijvel dat eerlijk gezegd

Die blokken zijn helemaal klote, maar dat heb ik in een ander topic ook al gezegd.GTRene schreef:vandaag de nieuwe remblokken ingeremd van HPS...moet nog ff afwachten maar eerste indruk ik mis de remkracht van de RC6dit lijkt tot nu toe veel op standaard meuk...en ow, het "remvet" wat ik aan heb gebracht (dun laagje achterkant) is het meeste al verdampt
tjonge ik stond stil na wat rem acties begon me het toch te roken...en de remblok lucht zit nu nog in men neus
hoop dat ze straks wat beter doen anders is het in elk geval geen verbetering met de standaard blokken...wel het mooie van de Hawk is dat je een speciaal laagje achterop de blokjes hebt en de veerklem aan de kant van de remzuiger, dus das net als standaard en dus prettig, hoop dat de HP plus dat ook heeft, bestel ik die de volgende X als ik deze vervangen moet, maar dat zal wel ff duren...
Trouwens, omdat er zo'n laagje achterop de blokjes zit (anti piep) is het dan nog wel nodig een dun laagje vet aan te brengen?? een bmw man zei van wel...maar ik betwijvel dat eerlijk gezegd
denk het niet, dat hoeft niet altijd zo te zijn, de RC6 bv remmen ook koud erg goed...maar ik dacht dat ook in eerste instantie wat jij dacht, dus verbaasde me over de remkracht van die RC6.partyondude schreef:Volgens mij heeft Elmar de DS3000 onder de M3.
En met niet geschikt voor straat wordt niet eventueel piepen of rammelen bedoelt, dat is helemaal niet interessant. Je krijgt zo gewoon niet warm genoeg getrapt en mist daardoor remvermogen.
Dat bedoelen ze ermee meen ik.
bron: http://www.racepads.co.uk/downloads/ebo ... 07_cbp.pdfRS5 (Blue) Ceramic Based
New for 2006 RS5 is the latest
development from the engineers
at PAGID, the initial design
criteria was for a material
specific for F3. However initial
feedback shows that this
compound is a great all rounder.
RS5 is a ceramic based friction
material with a medium level of
friction and smooth strong initial bite
giving instant response. RS5 offers
the most consistent level of friction of
all PAGID compounds, making it
much easier to brake very hard and
still having complete control over the
braking event. This allows the ability to brake very late into the corner with confidence, we
have seen 10 meters later than our major competitor’s product with no issue of wheel lock.
While still in prototype stage in mid 2005 test sets were issued to a major F3 team, with no
prior testing the pads were installed into 2 cars, one of these cars qualified on pole for both
races and took lights to flag victories.
This compound displays exceptional control, a higher average friction level than RS4-2 and an
increased operating temperature and increased pad life at higher temperatures.
Currently only available in a limited number of pad shapes, but this will increase in the near
future.
Friction Level
Cold 0.43
At 100°C 0.45
At 300°C 0.46
Max at (@ 550°C) 0.48
Constant working temperature: 350 – 700°C
Max temperature for short period only: 800°C
Ruben schreef:Sinds een week ofzo de ds3000 van ferodo onder de 1 30. Piepen deden ze behoorlijk. Dus toch maar, na aanraden van iemand, kopervet op de buitenkant van de blokken gesmeerd en vooral rond de zuiger. Piepen is een stuk minder, hopelijk blijft het zo.
Kopervet is dus wat mij betreft wel een aanrader. Ik heb het hiervoor nooit gebruikt, dus weet niet of het uitgemaakt zou hebben met de RC6's.
Stéphane schreef:Zelf trouwens Pagid RS42s op mijn Elises gehad en die vind ik prima. Alleen beetje kostbaar als je 2 sets in 3 weken moet kopen à €400 per set
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten