Mijmer topic...

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Luco

Re: Mijmer topic...

Bericht door Luco » 24 apr 2009, 22:19

Dus als jij een mening hebt is het geen vooroordeel, maar andermans mening is wel een vooroordeel, knap.
Jij rijdt zeker rwd :shithappens:

allen

Bericht door allen » 24 apr 2009, 22:21

Iig BMW... :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 25 apr 2009, 09:26

luco hornsveld schreef:Dus als jij een mening hebt is het geen vooroordeel, maar andermans mening is wel een vooroordeel, knap.
Jij rijdt zeker rwd :shithappens:
Who wants FailWD?

BrianV

Bericht door BrianV » 26 apr 2009, 00:09

allen schreef:Kunnen de mensen eens nokken met die eeuwige vooroordelen over fwd wagens. Het alsmaar voortijdig afserveren gaat echt nergens over. :nah:
Als mensen jaren plezier kunnen hebben van bijvoorbeeld een Mini cooper (bijv. Hans), dan moet dat zeer zeker ook kunnen met die Fransoos of de RS. Kunnen mensen best voor zichzelf bepalen :!:
Amen..

Stomme bmw fappers :whistle: :clap:

Rupie

Bericht door Rupie » 26 apr 2009, 09:07

Ik denk dat ieder voor zich inderdaad zijn eigen mening kan opmaken. Ik weet dat ik het eerste jaar van de 1 30 nog regelmatig terugdacht aan de Golf V GTI die ik bijna gekocht had. Deze auto heeft toen veel indruk op mij gemaakt qua rijbeleving. Dat ik daar nu niet meer aan denk heeft te maken dat je op een gegeven moment dat station voorbij bent, maar dat is in mijn geval zeker niet omdat het een voorwielaandrijver is.

Als je overigens echt geen compromis maakt dan kom je volgens mij bij een Caterham R500 uit of iets dergelijks, dan zit je wel met achterwielaandrijving, maar voor gemiddeld straatgebruik weet ik niet of het verschil tussen een goede fwd en rwd zo groot is.

Snipe

Bericht door Snipe » 26 apr 2009, 09:34

Ruben schreef:voor gemiddeld straatgebruik weet ik niet of het verschil tussen een goede fwd en rwd zo groot is.
Voor gemiddeld straatgebruik heb je toch een 308? Ik dacht dat we het hier hadden over fun, over circuits en over driftdagen. Of laat je de 130i in de garage staan en ga je Circuits d'Auvergne doen met de 308? 8)
Als het over gemiddeld straatgebruik gaat, maakt het weinig uit. Het enige is dat ik gewend ben aan RWD, dus dat is voor mij prettiger. Maar ik denk dat ik me prima zou kunnen vermaken met een Golf GTI of Focus RS. En dan niet eens alleen voor gemiddeld straatgebruik..!

StefanW
Auto: 106 Rallye S2

Bericht door StefanW » 26 apr 2009, 19:26

Ruben schreef:Punt voor mij is, misschien ben ik ook (ja durf ik het te zeggen...) een beetje uitgekeken op de 1 30. Net de auto weer door de wasstraat gehaald (ja schande Stefan, maar de viezigheid van de driftdagen kreeg ik er niet netjes handmatig af) en het is wel een plaatje hoor...
Toch wel bij de McCarwash? :)

Ik zou gewoon de 130i houden, zeker nu je een leasebak hebt. Of eens gaan proefrijden met verschillende auto's.
Een Mini als fwd kan ik je aanraden. Ontzettend veel DF :!:

Snipe

Bericht door Snipe » 26 apr 2009, 20:25

Een Mini is zeker leuk. Maar met FailWD kom je niet zo ver op een driftdag.

Off-topic: goede wasstraat trouwens, MacCarwash. Weet je toevallig ook of die wasstraat aan de Nijverheidsweg (oude Toyota-garage) een beetje goed is? Die heeft nu namelijk een volledig programma voor vier euro als openingsaanbieding.

Joy

Bericht door Joy » 26 apr 2009, 20:31

Ruben, de ex 316i van Allen. Godsamme, zaterdag even het nieuwe 6 pitter blok gestart en mee lopen gassen... wat een geluid zeg :love: Dat stationair stampen door de scherpe nokken ... heeeerlijk. Ik zag me er al mee knallen over het circuit met 8000 + toeren. :df: Zoiets lijkt me echt wat voor jou.

Rupie

Bericht door Rupie » 26 apr 2009, 20:40

Joy Jolliffe schreef:Ruben, de ex 316i van Allen. Godsamme, zaterdag even het nieuwe 6 pitter blok gestart en mee lopen gassen... wat een geluid zeg :love: Dat stationair stampen door de scherpe nokken ... heeeerlijk. Ik zag me er al mee knallen over het circuit met 8000 + toeren. :df: Zoiets lijkt me echt wat voor jou.
Precies Joy, je hebt 'm gezien én gehoord. Maar ik heb geen idee wat Bas er mee wil en voor wil. Ik hoor ook niks meer van 'm wat betreft het AST onderstel, maar dat durf ik hem bijna niet kwalijk te nemen :mrgreen:

Joy

Bericht door Joy » 26 apr 2009, 20:45

Ernstig druk inderdaad. Telefoon gaat non-stop. Even geduld hebben of nog eens langs gaan. Ik heb geen idee of die auto zijn vaste auto moet worden of dat het een experiment is wat er mogelijk is met die motor.

Snipe

Bericht door Snipe » 26 apr 2009, 20:50

Ruben schreef:
Joy Jolliffe schreef:Ruben, de ex 316i van Allen. Godsamme, zaterdag even het nieuwe 6 pitter blok gestart en mee lopen gassen... wat een geluid zeg :love: Dat stationair stampen door de scherpe nokken ... heeeerlijk. Ik zag me er al mee knallen over het circuit met 8000 + toeren. :df: Zoiets lijkt me echt wat voor jou.
Precies Joy, je hebt 'm gezien én gehoord. Maar ik heb geen idee wat Bas er mee wil en voor wil. Ik hoor ook niks meer van 'm wat betreft het AST onderstel, maar dat durf ik hem bijna niet kwalijk te nemen :mrgreen:
Ik adviseer je toch nog een keer dringend om gewoon die 130i te houden. Een 130i wegdoen, daar krijg je spijt van. En ik kan het weten.

StefanW
Auto: 106 Rallye S2

Bericht door StefanW » 26 apr 2009, 21:14

Snipe schreef:Off-topic: goede wasstraat trouwens, MacCarwash. Weet je toevallig ook of die wasstraat aan de Nijverheidsweg (oude Toyota-garage) een beetje goed is? Die heeft nu namelijk een volledig programma voor vier euro als openingsaanbieding.
Deze wasstraat ken ik (nog) niet.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 28 apr 2009, 14:02

130 de deur uit, en voor een leuk prijsje mijn Clio RS kopen en ombouwen tot circuit racer :mrgreen: :wink:

p.s. Houd je nog geld over voor een RWD drifthok. :angel:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 28 apr 2009, 15:51

Snipe schreef:
Ruben schreef:
Ik adviseer je toch nog een keer dringend om gewoon die 130i te houden. Een 130i wegdoen, daar krijg je spijt van. En ik kan het weten.
Ik zie deze tekst nu wel 3x staan.. waarom koop jij hem niet? :wink:
Ik vind het ook een baggerhok die 130i, dat jullie hem nu zo geweldig vinden begrijp ik echt geen bal van.. ooit wel eens iets anders geprobeerd?

@Ruben, lekker idd met de leasebak rijden en een leuk speeltje uit Engeland halen, Caterham of Lotus altijd goed 8)
je had mijn Dax moeten kopen, dat was fun alleen driften ging wat lastig met die korte wielbasis..
En over die Lotus S1 die het stuurgevoel miste kan het stuurhuis liggen, ik heb ook verschillende lotussen gereden en ze sturen allemaal anders.
Die stuurhuizen kunnen slijten ofzo.. maar een Lotus zonder stuurgevoel dat lijkt me sterk! kom eens sturen met mijn 340R
Om te driften koop een HKT of een Donkervoort, iets langere wielbasis en vaak een sper standaard, kan je ook een snel rondje mee neerzetten.

Rupie

Bericht door Rupie » 13 mei 2009, 11:09

Aan mijn avatar te zien ben ik me aan het orienteren op het Franse vlak. De Renault producten blijven me toch trekken, jammer dat de organisatie soms wat minder is :twisted:

In gedachten staat bij mij de inruil van de 130i. De R26.R is niet meer aan de orde. Alle auto's zijn verkocht, behalve misschien nog de demo. Maar die willen ze blijkbaar niet aan me verkopen, want ik hoor niks meer na een verzoek om eens te kijken wat ze voor de 1 30 zouden wille geven.

Daarbij heeft Renault natuurlijk nog best wel wat andere lekkere dingen in het vat. Waaronder de nieuwe Megane RS en de nieuwe (gefacelifte Clio). Prijzen en levering van de Megane RS zijn nog niet bekend, van de Clio lijkt het wel. Heb ondertussen een lijstje ontvangen met de optie prijzen.

Dan kom ik uit voor de Cup op:
  • CLIO III RS CUP CONSUMENTENPRIJS € 23.990,00

INTERIEUR
    Recaro sportstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen en zij-airbags1 m € 1.190,00
    EXTERIEUR
    Extra getinte zijruiten achter en achterruit m € 195,00
    Metaalkleur m € 525,00
    Metaalkleur Jaune Sirius - Speciale metaallak m € 1.495,00
    Metaalkleur Vert Alien - Speciale metaallak m € 1.495,00
    ONDERSTEL
    17" Renault Sport Speedline Cup wit m € 250,00
    17" Renault Sport Speedline Cup zwart m € 250,00
    17" Renault Sport 5 dubbele spaken antraciet (uitsluitend icm Cup Chassis) m € 250,00
    COMFORT
    Airconditioning m € 1.025,00
    RADIO
    Radio Renault 4x20W met CD/MP3-speler, afzonderlijk display, bediening aan de stuurkolom m € 450,00

€ 26.185,00

€ 27.375,00

De ene prijs met de Recaro's, de ander zonder.

En voor de sport uitvoering:
  • RS CONSUMENTENPRIJS € 27.990,00

VEILIGHEID
    Actieve bochtverlichting + Ellipsoïde koplampen m € 250,00
    INTERIEUR
    Recaro sportstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen en zij-airbags1 m € 1.190,00
    EXTERIEUR
    Middendeel voorbumper antraciet m € 50,00
    Extra getinte zijruiten achter en achterruit m € 195,00
    Metaalkleur m € 525,00
    Metaalkleur Jaune Sirius - Speciale metaallak m € 1.495,00
    Metaalkleur Vert Alien - Speciale metaallak m € 1.495,00
    ONDERSTEL
    17" Renault Sport Speedline Cup wit m € 250,00
    17" Renault Sport Speedline Cup zwart m € 250,00
    17" Renault Sport 5 dubbele spaken antraciet (uitsluitend icm Cup Chassis) m € 250,00
    Cup Chassis m € 700,00

€ 29.660,00

€ 30.850,00

Verschil € 3.475,- voor de Sport uitvoering maar die heeft wel de volgende extra's tov de Cup:
  • • Geïntegreerd TomTom Navigatiesysteem met 5,8" scherm en bluetooth afstandsbediening
    • Radio Renault 4 x 20W met CD/MP3-speler, geïntegreerde Bluetooth Carkit, afzonderlijk display, radiobediening aan de stuurkolom en 4 luidsprekers met 2 tweeters.
    • USB / MP3-speler aansluiting
    • Snelheidsregelaar en -begrenzer
    • Automatische activering van ruitenwissers vóór en verlichting d.m.v. regensensor en lichtsensor
    • Elektronisch geregelde airconditioning
    • Buitenspiegels in carrosseriekleur elektrisch verstelbaar en verwarmbaar
    • Mistlampen geïntegreerd in de voorbumper
    • Gordijnairbags vóór en achter
Iemand ideeën wat wijsheid is wat betreft afschrijving ed en of de recaro's de meerprijs waard zijn? De Recaro's zijn volgens mij de Sportster CS.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 13 mei 2009, 11:13

Is het geen optie om een Clio RS zo 'kaal' mogelijk te kopen om vervolgens, net als Karel, deze te modificeren?

Snipe

Bericht door Snipe » 13 mei 2009, 11:13

Ruben schreef:Cup Chassis m € 700,00
Kun je bij Renault tegenwoordig ook al een M-onderstel bestellen? :? :mrgreen:

Rupie

Bericht door Rupie » 13 mei 2009, 11:23

indobesar schreef:Is het geen optie om een Clio RS zo 'kaal' mogelijk te kopen om vervolgens, net als Karel, deze te modificeren?
Wat mij betreft niet. De Renault zou ik ook voor trackdays gebruiken en mocht ik het nog eens echt in mijn bol krijgen om voor een echte circuitracer te gaan dan zou het waarschijnlijk een e36 met leuke motor zijn.

Wat mij betreft heb ik het overigens ook een beetje gehad met de zwaardere auto's. Liefst zou ik iets als een Caterham of Westfield racer hebben, maar daar loop ik tegen meerdere praktische problemen aan. Daarbij ruil ik de 1 30 in en heb ik dus ook nog een auto voor prive nodig en die rol kan de Clio zonder probleem vervullen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 13 mei 2009, 11:52

D'r staat hier nog een mooie rode M3 te koop :wink:

Snipe

Bericht door Snipe » 13 mei 2009, 12:03

Dat klinkt stukken beter dan zo'n Clio.
Sowieso klinkt het voor mij niet echt als een vooruitgang om een 130i weg te doen voor een Renault Clio. Dan kun je toch veel beter die 130i houden? Maar goed, we hebben gelukkig niet allemaal dezelfde smaak, ik begrijp hier alleen echt niets van.

Arthur

Bericht door Arthur » 13 mei 2009, 12:11

Ja, wie doet nu z'n 130i weg? :roll:

BrianV

Bericht door BrianV » 13 mei 2009, 12:19

Snipe schreef:Dat klinkt stukken beter dan zo'n Clio.
Sowieso klinkt het voor mij niet echt als een vooruitgang om een 130i weg te doen voor een Renault Clio. Dan kun je toch veel beter die 130i houden? Maar goed, we hebben gelukkig niet allemaal dezelfde smaak, ik begrijp hier alleen echt niets van.
@Snipe,

heb je wel is een Clio RS gereden?
De rijbeleving is goed, lichte auto met verdomde lekkere remmen.
Hoewel JIJ niet begrijpt waarom de 130i weg gaat kan hij en andere dat evt wel begrijpen.

Ik denk dat een Clio RS voldoende ruimte geeft mits je niet altijd met 4 mensen in de auto zit.
speel plezier, en hij is niet echt sloom voor een hatchback

Snipe

Bericht door Snipe » 13 mei 2009, 12:20

@ Arthur: Rico, jij, ik..... Dus wie zijn dan de aangewezen personen om Ruben voor die fout te behoeden?

Arthur

Bericht door Arthur » 13 mei 2009, 12:23

Dat bedoel ik...

Plaats reactie