Ik moet eerlijk zeggen dat de S4 comfortabeler is om lange afstanden te reizen, die is minder stug geveerd. Maar dat wordt goedgemaakt zodra je van de snelweg afgaat, de heerlijke wegen van het Sauerland in. Veel en veel minder onderstuur dan met de S4, en het stuurt op de één of andere manier ook een stuk directer.
Motorisch begint de RS4 te gaan lopen, waar de S4 ermee ophoudt. Het is dus wel anders, meer toerengeörienteerd, rijden met de RS4. In de praktijk hoef je op de snelweg nog steeds niet te schakelen om vlot met het overige verkeer mee te rijden, hoewel het bij "legale" snelheden wat trager gaat dan met de S4.
Het enige waar ik af en toe (als het nat is of in krappe bochten) nog aan moet wennen, is het ESP. Dat had ik op de S4 niet (was een optie) en dat is toch mijn voorkeur bij bewuste situaties. Gelukkig weet ik al hoe je het ESP echt (100%) uit kunt schakelen (als je dat met de standaard knop doet, gaat het ESP bij remmen of bij overschrijding van bepaalde waarden weer in werking), dus daar maak ik nog wat voor.
Qua performance geef ik verder nog even geen oordeel, omdat ik op een "spaarmodus" van REVO bleek te rijden

P.S. De titel gewijzigd, want het is geen AUDI maar een QUATTRO als fabrikant