Alles over de 1 serie (part III)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW Performance:

Een gouden stap !
32
29%
Niet onaardig, kan zeker iets toevoegen
47
43%
BMW Tupperware party
31
28%
 
Totaal aantal stemmen: 110

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Snipe » 21 apr 2009, 20:33

Z'n auto vernederen en z'n wijf jatten; nee, misschien was de bestuurder van die 350Z niet blij 8)

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Snipe » 22 apr 2009, 19:18

"Een ander heilig huisje was de atmosferische benzinemotor, maar dat is in 2011 wél einde verhaal bij BMW. Op één na alle 1-versies krijgen namelijk een turbomotor aan boord! Het gamma trapt af met een hagelnieuwe 1,3-liter turbomotor, die in de 116i 136 pk mobiliseer. Diezelfde compacte turbomotor ligt ook in de 118i, maar dan is-ie goed voor maar liefst 177 pk. Vervolgens is er de 120i, die de beschikking heeft over een eveneens nieuwe 2,0-liter turbomotor; die hoest 218 pk op. Dan volgt de laatste der Mohikanen, de atmosferische 3,0-liter zes-in-lijn; in de 130i levert die 272 pk."

Aldus de Autoweek van deze week.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Rupie » 22 apr 2009, 20:54

Als dat turbomotortje van de 120i net zo loopt als die van de Golf is het een goed alternatief voor een 130i..

Hell yeah, turbo here we come :hosanna: :nana:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Snipe » 22 apr 2009, 21:01

Waarom zou je een alternatief voor een 130i zoeken zolang er een 130i is?

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Andre » 22 apr 2009, 21:26

130i ---->die turbo s mogen ze houden ook in de M versies.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Snipe » 22 apr 2009, 21:32

Oh ja, dat stond er ook nog bij; Supersport-versie met 326 pk twinturbo.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Snipe » 22 apr 2009, 23:45

Telegraaf vandaag:

wo 22 apr 2009, 13:29
"Driecilinder voor volgende BMW 1 Serie"

munchen - Over twee jaar arriveert de tweede generatie BMW 1 Serie iop de markt. De wagen, die op een nieuw platform gebouwd gaat worden, krijgt mogelijk ook driecilindermotoren onder de kap.

Dat onthult het Duitse Auto Motor und Sport. Volgens de uitgave wil BMW de krachtbron zelf ontwikkelingen. Een samenwerkingsverband met een collega staat niet gepland, aldus het magazine. Het blok met turbo moet in de plaats komen van de huidige 2,0 liter viercilinders.

BMW gaat de nieuwe 1 Serie bouwen op een nieuwe bodemsectie, dat voorzien is van achterwielaandrijving. Het platform biedt de inzittenden meer leefruimte, al blijft het aanbod met vijf extra centimeters beperkt.

Op hetzelfde platform zal BMW tevens de nieuwe 3 Serie ontwikkelen. De nieuwe generatie van dat grotere type staat op de agenda voor 2012.
http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3 ... html?p=4,1" onclick="window.open(this.href);return false;

By the way:
Afbeelding
<-- post 1802 op DF

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Rupie » 23 apr 2009, 06:20

Snipe schreef:Waarom zou je een alternatief voor een 130i zoeken zolang er een 130i is?
Omdat je dan minder gewicht op de neus hebt, en dat voelt wel zo prettig.

I am so sorry :nana:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Snipe » 23 apr 2009, 08:38

Om een wijs man te citeren:
Andre schreef:130i ---->die turbo s mogen ze houden ook in de M versies.
Dan maar wat meer gewicht in de neus. Vol onderstuur de bocht door en dan voldoende vermogen hebben om alsnog binnen de kortste keren die tweeliter turbo in te halen :nana:

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Robin » 23 apr 2009, 09:06

Ach ik denk dat BMW de problemen met
hete turbo's wel onder controle heeft. We zullen zien. 130i is gewoon prachtig. Ietsie meer grunt zou mooi meegenomen zijn natuurlijk, zeg 'n 300pk.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Snipe » 23 apr 2009, 09:08

300 pk als in 135i? Nee, dank u.

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Robin » 23 apr 2009, 09:14

Snipe schreef:300 pk als in 135i? Nee, dank u.
Nee, die heeft 306. 300pk als in100pk per liter atmosferisch uit die motor.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Snipe » 23 apr 2009, 09:15

Dan wordt het een ander verhaal inderdaad. Dat idee staat me wel aan!

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Sperdy » 23 apr 2009, 09:37

Jongens, wat een - exuses le mos - kletskoek eigenlijk wel wat ik hier zo lees. 306 pk kan niet, 300 pk kan wel :?: En 302 pk dan? Geen turbo's.. bladiebla. Techniek, wat voor soort dan ook, staat ten dienste van het rijplezier. De hele discussie dat turbo-concepten niet deugen, of dat het perse een 'reihe 6' moet zijn, snap ik niet zo goed. Leg het mij eens uit. Als nieuwe technieken goed functioneren, is dat toch helemaal goed? Maakt toch niets uit of je in een V6 rijdt, ipv een reihe 6. De M3V8: wat een boot, nee kan echt niet. Maar men moet wel toegeven dat je niet voelt dat 'ie zwaar is en de oude Reihe 6 M3 volledig zoek rijdt. Wat is er dan fout aan V8? etc. Ik zie tegenwoordig op TV - in een of andere internationale autosportklasse - volop hardcore autoraces met bijv. 335i (twinturbo). Ze gaan werkelijk 'volle polle' en rijden gewoon hun rondjes. Zal bijv. heus wel goed aan het gas hangen? Toch (aldus Ferdi, hardcore PS3 racer :nerd: )

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Snipe » 23 apr 2009, 09:42

Het is niet te beargumenteren. Waarschijnlijk ben ik gewoon een beetje conservatief. Ik zie graag een zes-in-lijn in een BMW, liefst zonder turbo's.

Natuurlijk zal een V6 turbo met voor- of vierwielaandrijving ook prima zijn, en als het goed werkt heb je er niks over te klagen. Maar ja, waarom vind je het ene meisje wél leuk en het andere niet terwijl de technische specificaties vergelijkbaar zijn?

Tom
Berichten: 22255
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Tom » 23 apr 2009, 10:11

Snipe schreef:Maar ja, waarom vind je het ene meisje wél leuk en het andere niet terwijl de technische specificaties vergelijkbaar zijn?
:roflol:

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Robin » 23 apr 2009, 10:57

Ferdinand schreef:Jongens, wat een - exuses le mos - kletskoek eigenlijk wel wat ik hier zo lees. 306 pk kan niet, 300 pk kan wel :?: En 302 pk dan? Geen turbo's.. bladiebla. Techniek, wat voor soort dan ook, staat ten dienste van het rijplezier. De hele discussie dat turbo-concepten niet deugen, of dat het perse een 'reihe 6' moet zijn, snap ik niet zo goed. Leg het mij eens uit. Als nieuwe technieken goed functioneren, is dat toch helemaal goed? Maakt toch niets uit of je in een V6 rijdt, ipv een reihe 6. De M3V8: wat een boot, nee kan echt niet. Maar men moet wel toegeven dat je niet voelt dat 'ie zwaar is en de oude Reihe 6 M3 volledig zoek rijdt. Wat is er dan fout aan V8? etc. Ik zie tegenwoordig op TV - in een of andere internationale autosportklasse - volop hardcore autoraces met bijv. 335i (twinturbo). Ze gaan werkelijk 'volle polle' en rijden gewoon hun rondjes. Zal bijv. heus wel goed aan het gas hangen? Toch (aldus Ferdi, hardcore PS3 racer :nerd: )
Ferdi, ik heb de .35i motor heel erg hoog in 't vaandel, voor dagelijks/gebruiksgemak/verbruik/schakelluiheid/snel zijn vind ik het gewoon 9 out of 10 de beste motor die er in de 1 EN IN DE 3 serie verkrijgbaar is, daarin verslaat ie de 3.0i en de 4.0i in mijn ogen.

Maar soms heb je 'n track en driftdag, soms wil je ECHT DOORLELLEN, snelle gasrespons en dat de temperatuurmeter dan niet doorschiet. :mrgreen:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door RVV » 23 apr 2009, 11:18

Jongens, wat een - exuses le mos - kletskoek eigenlijk wel wat ik hier zo lees. 306 pk kan niet, 300 pk kan wel En 302 pk dan? Geen turbo's.. bladiebla. Techniek, wat voor soort dan ook, staat ten dienste van het rijplezier.
300pk zonder turbo's geeft een totaal ander motorkarakter dan 306pk met turbo's. En laat nou juist het motorkarakter ipv de techniek ten dienste staan van het rijplezier.

De techniek zie ik als een middel, om een bepaald doel te bereiken.. mijn doel, met nadruk om mijn :wink: is een auto met een motor te willen die het helemaal zelf doet.. dus zonder hulpmiddelen zoals turbo's of mechanische compressors.

Ik ga turbo's mechanische compressors niet bekritiseren.. maar het is gewoon niet mijn "ding". Ik heb 2 benzine turbo's gehad.. 1 diesel met turbo.. een benzine met mechanische compressor.. en diverse benzine atmo's.. van 75pk tot 343pk.

1 ding moet ik wel zeggen een benzine atmo moet zeker 200pk plus in een wat kleinere auto hebben en 250pk + in een grotere auto.

Maar turbo's op kleinere motoren vind ik ook niet prettig.. heb in diverse auto's gereden met relatief weinig motorinhoud en een turbo, dankzij die turbo hebben ze toch veel vermogen, maar dat is geen vloeiend vermogen.. dit soort motoren vind ik onprettig om mee te rijden.

Het is dankzij de millieunormen dat de atmosferische benzine de nek word omgedraaid.. niet omdat turbo's nou zoveel meer rijplezier geven.

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Robin » 23 apr 2009, 11:46

Met de 335i ging ik bijvoorbeeld vaak in z'n 3(onbewust) over 'n minirotonde met 20/30kmh max en dan pakte ie door z'n smeuig en dikke koppel zó soepel op.

Nu met dat hoogtoerige 4.0 apparaat die op diverse fora een beetje bekend staat als RELATIEF koppellam gevoel onderin(ook mede door ENORM toerenbereik) doe ik dat ook wel 'ns, onbewust in z'n 3 met 20/30 over 'n minirotonde. Hij pakt dan ook nog netjes zonder tegensputteren op, maar niet zo 'krachtig' als in de 335i ...totdat ik naar de pook kijk die keurig in z'n 4 staat.LOL

Valt best mee te leven zo'n atmo :mrgreen:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Snipe » 23 apr 2009, 11:50

Als je zo slecht schakelt kun je toch ook gewoon een automaat nemen?
:mrgreen:

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Robin » 23 apr 2009, 12:02

Snipe schreef:Als je zo slecht schakelt kun je toch ook gewoon een automaat nemen?
:mrgreen:
LOL, slecht schakelen of NIET schakelen zijn 2 verschillende dingen. Het 2e ben ik goed in , in het 1e niet. :lol:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Snipe » 23 apr 2009, 12:18

Vooruit, het voordeel van de twijfel 8)

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Snipe » 10 mei 2009, 09:14

Autonieuws | 'BMW gaat downsizen met driecilinders'

9 mei 2009 | Tekst: Alexander Inia Print Mail

Wie denkt dat BMW het koperspubliek langzaam wil laten wennen aan downsizemotoren, heeft het mis. In de toekomst komt het merk zelfs met driecilinder turbomotoren op de proppen.
Dat meldt Auto, Motor und Sport, dat beslag heeft weten te leggen op een intern document van BMW. Volgens het document trapt het toekomstige BMW-gamma af met de x16i, een driecilinder met een inhoud van 1,35 liter. Dankzij de nieuwste turbotechnologie bedraagt het vermogen in deze versie 122 pk, het maximumkoppel ligt op 190 Nm.
Deze 1,35-liter driecilinder komt in nog twee sterkere varianten, de x18i en de x20i. De x18i heeft de beschikking over 150 pk en 220 Nm. De sterkste van het trio is de x20i, die zorg draagt voor 180 pk en 260 Nm.
Om de grotere vermogenshonger bij de klanten te stillen, komt BMW ook met een viercilinder turbomotor. Deze heeft een cilinderinhoud van 1,8 liter. In de x23i levert het blok een vermogen van 204 pk en een maximumkoppel van 300 Nm. De topper is de x25i, die met 240 pk en 350 Nm goed z'n mannetje staat.
De driecilinder komt in de 1- en de 3-serie te liggen, de viercilinder komt ook naar grotere modellen. De kleine motoren zijn lichter en hebben een lager brandstofverbruik dan de vergelijkbare, atmosferische blokken die nu in de BMW's liggen.

http://www.autoweek.nl/autonieuws/11657 ... ecilinders" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik moet er nog even aan wennen, denk ik.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Rupie » 10 mei 2009, 09:21

Is het je nooit opgevallen dat 3 cilinders lekker klinken? :whistle:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Snipe » 10 mei 2009, 09:25

Nee, dat is me nooit opgevallen. Misschien ben ik eerder te overtuigen als ze er twee aan elkaar knopen 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot], Gus, Peter-Paul en 13 gasten