Get-Away Car / Transporter

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
HSR

Get-Away Car / Transporter

Bericht door HSR » 22 apr 2009, 23:09

Ik kwam op dit idee na het lezen van de zoveelste afzeik post in het nieuwe Audi S4 draadje.

Welke get-away car / Transporter wagen zou je kiezen als je als Jason Statham pakketjes voor grimmige individuen door Europa zou moeten rijden?

Probeer het wel realistisch te houden en kom met rationele keuzes. Dus interieur ruimte, aanschafwaarde, verbruik e.d. zijn allemaal punten om mee te nemen.

Persoonlijk denk ik dat mijn keuze juist in de richting zou gaan naar de nieuwe Audi A4 3.0tdi sport sedan handbak. Door het AWD systeem altijd grip en tractie, op de limiet onderstuur waar je dus 9 van de 10 keer goed op kunt anticiperen. Diesel omdat t zuunig is en sedan omdat ik dat mooi vind. Helaas kan je er niet mee driften maar als je op tijd ergens in italie je troep moet afleveren heb je wel wat anders aan je heufd dan de stelvio te gaan driften. :lol:

Tom

Re: Get-Away Car / Transporter

Bericht door Tom » 22 apr 2009, 23:12

Maserati Quattroporte

in stijl 8)

Erik K.

Bericht door Erik K. » 22 apr 2009, 23:13

BMW X6M :mrgreen: , kun je ook nog eens flink stevig een stoeprand of drempel over rossen en een lekkere automaatbak vlotte het relaxte schakelwerk zodat je je volledig op het rijden en verkeer kunt focussen.

allen

Bericht door allen » 22 apr 2009, 23:21

Simpel. Pakketjes rondrijden in stijl...

:mrgreen:

HSR

Bericht door HSR » 22 apr 2009, 23:23

Erik K. schreef:BMW X6M :mrgreen: , kun je ook nog eens flink stevig een stoeprand of drempel over rossen en een lekkere automaatbak vlotte het relaxte schakelwerk zodat je je volledig op het rijden en verkeer kunt focussen.
Maar als je van alkmaar naar Veghel rijdt moet je 4 keer tanken. :lol:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 22 apr 2009, 23:37

Denk een Cayenne Turbo S, ruim genoeg, voldoende prestaties. Gekozen voor een SUV voor de eventuele afsnijd-acties via parken/bossen enz :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 apr 2009, 01:26

Simpel: zwarte of donkerblauwe 535d sedan zonder spoilerkit op 'normale' type 122 17 inch velgen met relatief dikke runflat banden die goed tegen veel water op de weg kunnen. Setje runflat M&S banden standby voor als 't nodig mocht zijn (rijden in de winter, of heuvelachtige locatie met onverharde toegangs/vluchtweg).

Erg snel, grote actieradius, stuurt 'agiel' op de limiet, valt niet echt op, heeft alle goodies die je je wensen kan op de optielijst en via BMW zijn nog wat extra's en afstellingen te regelen evt buiten BMW om. Niet te zwaar, geen AWD (awd vind ik persoonlijk nadelig tijdens achtervolging), maar RWD (kan ik beter mee overweg). Liefst een handbak, zodat spinnen, shift-lock en snel in achteruit zetten beter mogelijk is in extreme situaties, maar (semi)automaat voldoet verder wel aardig.

Even samengesteld op bmw.nl zoals ik hem zou bestellen als chauffeur:
BMW 535d Sedan

Opties:

BMW Individual uitgebreid lederen bekleding Merino Amarone
Selectie CO2 (Intern)
Automatische versnellingsbak
Active Front Steering (AFS)
Dynamic Drive, aktieve stabilisatoren
Leder sportstuurwiel
Side airbags achter
Slotbouten voor LM wielen
Reservewiel
Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM)
Levering zonder typeaanduiding
Comfortopening en -sluiting op bestuurders- en bijrijdersportier en kofferbak
Shadow Line
Gelaagd glas rondom, extra warmtewerend
Trekhaak met electrisch zwenkbare kogel
Elektrisch glazen schuif-/kanteldak
Elektrisch bediend zonnescherm
Zonnescherm achter- en zijruiten
Automatische dimmende binnenspiegel
Bekerhouders
Stoelventilatie, voorzetels
Elektrisch verstelbare voorzetels met memory
ISOFIX bevestiging
Middenarmsteun voor
Elektrisch verwarmde voorzetels
Elektrisch verwarmde achterzetels
Park Distance Control (PDC)
Airconditioning, automatisch
Interieurvoorverwarming, inclusief afstandsbediening
Lichtpakket
Lichtmetalen wielen Sterspaak (122), 17"
Active Cruise Control met Stop en Go-functie
Navigatiesysteem Professional
Night Vision
Spraaksturing
DAB Tuner
CD Wisselaar BMW 6 CD
Hifi Professional systeem
USB Audiospeler voorbereiding
Individual hemelbekleding Alcantara Anthrazit
Individual dorpellijsten
Alarmsignaal (Intern)
Individual DVD
BMW Individual interieurlijsten edelhout Nussbaum Amarone
Niet-rokers uitvoering

Vision Pack
Xenon lampen voor dim- en grootlicht
Adaptieve bochtverlichting (ALC)
Koplampsproeiers
Uitleg en andere upgrades achteraf:
Naast geen badge achterop en kentekenhouder zonder gegevens van dealer, om zo anoniem mogelijk rond te rijden (kenteken is al erg zat).

Geen sportonderstel (dempers/veren), wel actieve stabi's. Om comfort op orde te houden en de auto lekker rijdbaar te houden, zonder al teveel over te hellen. In slechte omstandigheden kunnen de stabi's slapper worden gezet.

Aanpassing aan sportstuur als upgrade achteraf: matzwarte 'spaken' ipv alu om reflecties te beperken
active steering werkt eigenlijk als een verkort stuurhuis, ideaal voor snelle stuurbewegingen/uitwijkmanouevres.

Instelling die ik veranderd wil hebben: Standaard bij starten: DSC uitgeschakeld. In te schakelen als 't nodig is.
ABS snel volledig uitschakelbaar (ivm slippen) dmv een extra te plaatsen schakelaar
Hydraulische handrem (after market)
Sperdifferentieel als 't kan zoals M5 heeft

Idrive uitgebreid (bluetooth voor meerdere toestellen) en volwaardig navigatiesysteem. Enige wat goed werkt imho.

Volledig instelbare stoelen voorin mét geheugen, maar zo'n klein mogelijk hoofdsteun passagiersstoel. Dit ivm 'zicht' van degene die achterin zit.
Interieurkleur: Individual Merino Amarone met antraciet alcantara hemeltje
Head Up Display en night vision om ogen op de weg te houden
Cruise control adaptief voor 't relaxte cruisen als je klaar bent met werken. Kan gelukkig ook uit.
Dot 5.1 remvloeistof
Teflon remleidingen
Opgewaardeerde remmen
Carly remap: 325 pk, 700+ nm, geen snelheidsbegrenzer.

Verlichting volledig in te stellen:
- rijden met alleen koplampen aan moet mogelijk zijn
- rijden met blauw zwaailicht, onzichtbaar ingebouwd in mistlampen/ of achter grill
- lichtpakket (verlichting onderkant spiegels, follow me home)
- Schakelaar om enkel rode binnenverlichting aan te zetten

- Standkachel en evt. stekkeraansluiting
- Handmatig te dimmen binnenspiegel ipv automatisch
- Geen automatische ruitenwisser
- Ingebouwde TV voorin
- extra ingebouwde brandstof/reservetank met extra brandstofpomp >15l

Handige gadgets:
- 2kg schuimblusser voorin, 2kg schuimblusser in kofferbak
- maglite binnen handbereik
- EHBO kit in zijvak en kofferbak
- stratenboek Shell NL + kaart Benelux + atlas EU
- alle opbergvakjes voorzien van antischuif matjes
- kofferbak voorzien van rubber anti schuifmat en bagagenetten (1 tegen rugleuning achterbank, 1 op de grond)
- uitgebreide gereedschapsset, trillings- en geluidsvrij gemonteerd, zonder dat 'ie kan schuiven.
- compressor en volwaardig reservewiel ondanks runflats
- alarm met track&trace en alarmcentrale (auto kost met alles erop en eraan 130k, maar passagiers die gekidnapped worden in deze auto zijn nog veel meer 'waard').
- gelast sleepoog voor en achter links en rechts onder de auto. Ding in gereedschapsset duurt te lang. Vandaar ook de trekhaak (tevens ideaal bij rammen)

Voor de passagiers:
- Rolgordijntjes achterin (zijramen), automatisch rolgordijn op hoedenplank, ideaal tegen zon en pottekijkers. Kunnen ze lekker doorwerken op de achterbank.
- Extra leeslampjes links en rechts achterin op buigbare voet, tevens extra leeslamp voor mogelijke bijrijder. Daar heb je als chauffeur geen last van, in tegenstelling tot de standaard leeslampjes en interieurverlichting.
- achterbank van alcantara (verwarmd en indien mogelijk: verstelbaar) in zelfde kleur als voorstoelen. Alcantara voorkomt plakkerige benen/billen van passagiers als 't warm is, het is 'warmer' als de auto nog koud is en ze glijden niet zo in bochten.
- extra 12v aansluiting, gsm/Ipod/laptop aansluitingen e.d. in armleuning
- koptelefoon aangesloten op Idrive en dvd/tv
- uit/inklapbaar tafeltje
- voetensteun verstelbaar
- rechter voorstoel vanaf achterbank te bedienen
- climate control met 4 gescheiden zones, te bedienen vanaf achterbank zodat je als chauffeur het lekker cool hebt, en degene rechtsachterin 't lekker comfortabel heeft.
- radio/geluid te bedienen vanaf achterbank (evt. met losse afstandbediening). Idrive knop kun je niet makkelijk bij namelijk.
----

Als 2e auto zou ik trouwens een zwarte Defender nemen, onder handen genomen voor ritten door de middle of nowhere.

Gepantserde auto's zou ik niet gebruiken zolang 't niet noodzakelijk is. Een 7 serie of S-klasse vind ik te groot. Dan zou ik meteen voor een Bentley Arnage gaan.

HSR

Bericht door HSR » 23 apr 2009, 03:33

Tering Dennis, jij hebt er vaker over nagedacht. :D :df:

Gijzer

Bericht door Gijzer » 23 apr 2009, 07:29

@ Dennis, welke bank had je in gedachte?

:bag:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 23 apr 2009, 07:40

Zo Dennis, had je even niks te doen :?: :clap:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 23 apr 2009, 08:15

Geweldigggg!! :roflol:
Schakelaar om enkel rode binnenverlichting aan te zetten
What?? :lol:

Knot

Bericht door Knot » 23 apr 2009, 09:53

535d zou ook mijn keuze zijn, valt minder op dan een cayenne etc.

RVV

Bericht door RVV » 23 apr 2009, 10:15

hugo schreef: Welke get-away car / Transporter wagen zou je kiezen als je als Jason Statham pakketjes voor grimmige individuen door Europa zou moeten rijden?

Probeer het wel realistisch te houden en kom met rationele keuzes. Dus interieur ruimte, aanschafwaarde, verbruik e.d. zijn allemaal punten om mee te nemen.

:

Eh, een auto die word ingezet voor criminele activiteiten.. zouden criminelen zich druk maken over het verbruik of de aanschafwaarde ?

Ik zou helemaal geen BMW of Audi achtig iets voor zulke klusjes kiezen.. gewoon een VW passat, in het donkergrijs, liefst een station met 4x4 (4 motion) en een dikke diesel motor, geen idee welk type ik dan moet hebben.

Ik denk dat je zo min mogelijk wilt opvallen toch ? X6 M'en en Cayenne Turbo's dan maar niet.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 23 apr 2009, 10:27

Een caterham R500 ? Past vast wel ergens een kilootje dope in.. :bag:

HSR

Bericht door HSR » 23 apr 2009, 10:36

Rico schreef:
hugo schreef: Welke get-away car / Transporter wagen zou je kiezen als je als Jason Statham pakketjes voor grimmige individuen door Europa zou moeten rijden?

:

Eh, een auto die word ingezet voor criminele activiteiten.. zouden criminelen zich druk maken over het verbruik of de aanschafwaarde ?

Ik zou helemaal geen BMW of Audi achtig iets voor zulke klusjes kiezen.. gewoon een VW passat, in het donkergrijs, liefst een station met 4x4 (4 motion) en een dikke diesel motor, geen idee welk type ik dan moet hebben.

Ik denk dat je zo min mogelijk wilt opvallen toch ? X6 M'en en Cayenne Turbo's dan maar niet.
Je vat het verkeerd op. Ik bedoel niet een auto die je even snel gebruikt om dan weg te gooien voor een criminele actie. Ik doel erop zoals in de film The Transporter. Dus dat je een auto hebt waar je pakketen mee vervoerd maar ook wel eens de politie mee zou moeten afschudden. Een soort van James Bond maar dan een tikkeltje realistischer. :D

Max V

Bericht door Max V » 23 apr 2009, 10:41

Haha Dennis :D

Wel een schitterende wagen zoals je hem hebt samengesteld 8)

wooter

Bericht door wooter » 23 apr 2009, 10:49

Dennis heeft er inderdaad goed over nagedacht. Wat ik ook nog zou doen is een blackout-schakelaar om de remlichten te deactiveren.

En alsjeblieft, als je blauwe lichten gaat monteren, kom met mij praten want ik heb al genoeg anonieme wagens vanop kilometers gespot waarbij men er maar vanuit ging dat de LEDjes in de grille niet opvielen :).

Nu, als je semi-criminele dingetjes gaat doen en hier en daar de politie moet afschudden, ben je imho niks met een nette geselecteerde 535d, maar moet je regelmatig van auto wisselen.

WJ

Bericht door WJ » 23 apr 2009, 11:02

Golf 3 VR6 ofzo.

Wat ik tot nu toe voorbij zie komen is de gemiddelde taxi in ams. :bag:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 23 apr 2009, 11:07

Jep, 535d. Wel een Touring mocht je eens iets meer moeten vervoeren, al is een sedan achterklep meer "afgesloten".
Rico schreef:Eh, een auto die word ingezet voor criminele activiteiten.. zouden criminelen zich druk maken over het verbruik of de aanschafwaarde ?
Nou tanken kost tijd, tijd is natuurlijk geld.

RVV

Bericht door RVV » 23 apr 2009, 11:20

Steven ik zie criminelen nooit tanken in Get-Away films :bag:

allen

Bericht door allen » 23 apr 2009, 11:23

Hans GP schreef:Een caterham R500 ? Past vast wel ergens een kilootje dope in.. :bag:
Is wel gelijk je power to weight ratio verneukt... :mrgreen:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 apr 2009, 11:48

hugo schreef:Tering Dennis, jij hebt er vaker over nagedacht. :D :df:
Er zit vrijwel geen verschil tussen een goede chauffeursauto en eentje voor criminelen denk ik. Dat eerste zat al in mijn kop.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 apr 2009, 11:52

Ik kom op 'n zwarte Nissan GTR met +/- 650pk chipkuur, titanium uitlaatsysteem en ander Japwerk + Wat Dennis al zei qua toestanden retrofit.

Ben je toch ook klaar of niet?

Of wat normaler, een zilvergrijze onbespoilerde(if possible) Mitsu EVO X met wat luxe en 'n 120 litertank 1 milde exhaustpipe, brake upgrade, 18"max niet te sportief. en een pk of 450.

Anton

Bericht door Anton » 23 apr 2009, 12:46

Aanschafwaarde????

een beetje crimineel STEELT zn getaway car...... amateurs! :mrgreen:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 apr 2009, 12:52

Een beetje crimineel heeft flink wat zwart geld, daarmee kun je dan een auto samenstellen bij de dealer, met garantie. Andermans auto heeft vast niet de opties die je wilt.

Damn, waar lullen we over. :)

Plaats reactie