Zoals menigeen hier wel weet is m'n grote vriend Aernoudt Bottemanne een autowisselaar eerste klas. Zodoende kwam eind vorig jaar ter sprake dat ik eigenlijk ook graag wilde gaan racen. Weliswaar met een klein budget gezien het feit ik meer hobby's heb en gewoon student ben. Gelukkig een leuke klapper kunnen maken met door een oude Alfa Romeo te restaureren en te verkopen (sommigen kennen hem wel, de Bertone met 1800TB motor). Zodoende was er een nog een beetje geld over voor de aanschaf van een funcar.
Had een Clio 16v omgebouwd naar Williams staan. Wilde die gaan ombouwen maar toch op de uitnodiging van Aernoudt ingegaan en met de (toendertijd) SX en iS proefgereden. Zoals hij zelf ookal aangaf, de SX is een hooligans auto waar je echt mee moet vegen. Strakke lijnen werk was de iS.
Na HEEL veel discussies en overwegingen toch de iS gekocht. Het turbovermogen zou toch wel erg veel zijn om als ''beginnend'' autorijder (ben pas 19, veel op de weg maar nooit echt gedrift/circuit gereden toen) mee te geen spelen. Daarbij vond ik de iS veel lekkerder sturen, ookal heb ik bijna haatgevoelens tegen BMW, maar dat terzijde

Kortom, begin januari was de deal rond en heb ik hem opgehaalt. 's Avonds gingen we (ouders + zusje en ik) uit eten en heb toen maar verteld dat ik 's ochtends mijn race auto had opgehaald en uberhaupt een had gekocht. Die stond mooi geparkeerd bij Witkamp, bij ons 200m verderop op de parkeerplaats. Ze wisten niet hoe ze het hadden, eigenlijk verontwaardigd dat ik niet met hen heb overlegd over dit alles. Immers, autosport is best een stap en kan ongelooflijk veel geld kosten, en je leven als je niet uitkijkt

Kortom, ik had dus ineens een ouwe Alfa Romeo Giulia staan, een Renault Clio Williams, een BMW 318iS en gelukkig was de HEEL erg tegenvallende 147 2L Distinctive de vorige dag verkocht.
OK. Inleiding gehad.
Plannen?! Ja genoeg.
Eerste paar dingen zijn al gebeurd. Veel kilometers maken (zit bijna op de 211.xxx en gekocht met 204.2xx), driftdagen doen en veel lol hebben!
8 februari naar lelystad geweest, was wel OK om de auto te leren kennen maar veel onderstuur ivm de S03's voorop.
Daarna 21 maart naar niederrhein geweest. Ochtendje op de paddock gereden en daarna met groep 2 mee. Ging best goed vond ik :shakeit: , zo zonder sper en met een 1800!

Inmiddels 2L thinner gebruikt en al het goud is weer van de auto af. De witte vlakken zijn Hammerite en weet niet hoe ik dat eraf krijg. Spuiter zei afschuren en spuiten.. grrrr....
Verder wil ik op korte termijn met Bas Roos de auto nakijken en evt repareren waar nodig (hitteschild ligt los op de uitlaat enz)
Later ook kijken naar heavy nokkenassen, sper en kortere eindreductie. Verder ga ik gewoon door met de auto wat netter te maken en zijn de alarmen er nu uit. Centrale vergrendeling werkt trouwens ook niet meer nu

Tja en dan ... FOTO's!
Heb ik niet!!! :jenna:
Komen nog wel natuurlijk, zal kijken of ik er vanmiddag een paar kan maken.
Dit was het weer voor nu!
Grtz, Sieger.