Horloge / Horloges topic
- Snipe
Re: Horloge / Horloges topic
Dit begin ik te begrijpen. Evengoed heb ik het idee dat jij hier een (heel) stuk meer van af weet dan ik.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Op m'n 4e ofzo begon ik wekkers te demonteren en was ik 'hulpje' in de werkplaats van m'n pa, die is geloof ik nu 42 jaar gediplomeerd horlogemaker(vakschool Constantijn Huygens Rotterdam). Kan maar zo zijn dat 't dáár aan ligt.Snipe schreef:Dit begin ik te begrijpen. Evengoed heb ik het idee dat jij hier een (heel) stuk meer van af weet dan ik.

- Snipe
Dat wil ik best geloven 

- cooldragon
Jouw tweede naam is niet toevallig Sylar en slice jij voor je hobby other people's brains open?Robin schreef:Op m'n 4e ofzo begon ik wekkers te demonteren en was ik 'hulpje' in de werkplaats van m'n paSnipe schreef:Dit begin ik te begrijpen. Evengoed heb ik het idee dat jij hier een (heel) stuk meer van af weet dan ik.

deze snap je natuurlijk alleen als je "heroes" volgt:p
- RVV
Bij Robin is het wel bij demonteren geblevenSnipe schreef:Dat wil ik best geloven

-
dementeren, ik?Rico schreef:Bij Robin is het wel bij demonteren geblevenSnipe schreef:Dat wil ik best geloven

- Snipe
Hmmmm, ik heb zo'n gevoel dat ik dat met m'n IWC beter niet kan proberen 

- dale vito
Nog geweest Robin?

:banaan: :banaan: :banaan: :banaan: :banaan:
:banaan: :banaan: :banaan: :banaan: :banaan:
- dale vito
Nieuw, inc schokdempersdale vito schreef:de 1e (lichte) versie is vele malen mooier IMHO.. meer richting het jack.Macboy schreef:

- Snipe
Mwah, die nieuwe vind ik minder.
- RVV
Ik draag sinds een paar weken weer eens mijn 12 jaar oude Omega speedmaster day/date.. Indertijd gekocht, mijn eerste mechanische horloge met staal gouden band, in 2002 heb ik er een omega lederen band met vouwsluiting op laten zetten, vond ik beter bij de wat klasieke look passen. Ding heeft nog nooit een onderhoudsbeurt gehad, van die 12 jaar ongeveer 8 jaar niet gedragen,, en hij wijkt 2 seconden per dag af 

- Bijlagen
-
- s 870.JPG (1.06 MiB) 967 keer bekeken
- Snipe
Mooi ding.
Ik ben wel een Omega-fan.
Ik ben wel een Omega-fan.
- RobS
Als iemand nog eens een leuke Seamaster tegen komt (het James Bond modelletje) dan houd ik me aanbevolen. Ben onderhand uitgekeken op m'n Seiko Kinetic 

-
K weet nog een nette Seamaster Chrono te koop met alle boekjes dr bij ....
-
Dale, geen tijd en kids...
Volgend jaar weer. Hoe was de stemming daar?
Ik zag dat je 'm gisteren droeg Rico. Net ding. Ik vind buiten alle opval/poeha/super merken Omega toch het minst blabla en het meest 'sincere' ofzo....

Ik zag dat je 'm gisteren droeg Rico. Net ding. Ik vind buiten alle opval/poeha/super merken Omega toch het minst blabla en het meest 'sincere' ofzo....
- dale vito
Dit was voor mij de eerste x dus het is moeilijk inschatten. Wel viel op dat enkele stands vrijwel leeg waren, zonder personeel of wat. Ook de juwelenhal was ERG, ERG rustig qua bezoekers, maar bij de horloges liep iedereen gewoon lekker interessant te doen hoorRobin schreef:Dale, geen tijd en kids...Volgend jaar weer. Hoe was de stemming daar?

-
Hmm, welke is dat nou? Zie ook deze:dale vito schreef: http://i3.photobucket.com/albums/y94/da ... 009097.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wristdreams.com/archives/200 ... nac_6.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar die lijkt niet op die van jouw foto?
Thanks iig!
- dale vito
he tom!
het is een concept-Monaco, hopelijk niet weer zo'n eeuwigdurend project als de V4, maar toch.

Over de schokdempers, die je net een beetje kan zien op mijn foto
het is een concept-Monaco, hopelijk niet weer zo'n eeuwigdurend project als de V4, maar toch.
Er zit een Zenith El Primero-achtige in als ik me niet vergis. Dit wordt ongetwijfeld een zéér prijzig geintje.The MONACO Twenty Four Concept Chronograph is equipped with a revolutionary new shock absorber, the Advanced Dynamic Absorption System (ADAS).
Unlike a conventional watch’s Incabloc shock protection system, which only protects the escapement from external shocks, the ADAS protects the movement in its entirety, not just its regulating components.
The MONACO Twenty Four Concept Chronograph is thus able to withstand an impact of 24,000 G, the equivalent of a 20-metre fall.
- dale vito
Oh hij is ook gewoon te vinden op de link die je zelf postte zie ik.
Ikzelf houd het de laatste tijd wat simpeler. Ik geloof het wel met al die toeters en bellen

Rolex Submariner 5513
Ikzelf houd het de laatste tijd wat simpeler. Ik geloof het wel met al die toeters en bellen

Rolex Submariner 5513
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^^ By far the most ugly one in a long time................................
( TH Monaco dus)

- dale vito
Wacht maar, nog heel ff en het is afgelopen met al die avant-garde 'kanonnen' voorzien van allerhande toeters, bellen, schokdempers en tiptronics 

-
dale vito schreef:Wacht maar, nog heel ff en het is afgelopen met al die avant-garde 'kanonnen' voorzien van allerhande toeters, bellen, schokdempers en SMG's
- duifjes.com
Dale Vito ik snap dat plastic bandje niet? Ik heb helemaal geen verstand van klokken maar daar hoort toch gewoon een stalenband om?
-
Aha, is een concept maar over the top/kermisding zo.dale vito schreef:he tom!
Er zit een Zenith El Primero-achtige in als ik me niet vergis. Dit wordt ongetwijfeld een zéér prijzig geintje.The MONACO Twenty Four Concept Chronograph is equipped with a revolutionary new shock absorber, the Advanced Dynamic Absorption System (ADAS).
Unlike a conventional watch’s Incabloc shock protection system, which only protects the escapement from external shocks, the ADAS protects the movement in its entirety, not just its regulating components.
The MONACO Twenty Four Concept Chronograph is thus able to withstand an impact of 24,000 G, the equivalent of a 20-metre fall.
Normale Monaco vind ik prachtig.
- dale vito
Ja, dit is een zgn G10 of NATO band, oorspronkelijk bedoeld voor militair gebruik. Als 1 bandpen afbreekt blijft het horloge nog bungelen aan de andere, waardoor het risico op verliezen kleiner wordt. Bovendien hadden militaire horloges vaak vaste bandpennen (ipv pushpins) waardoor de combinatie nog sterker werd. Er zit een extra flapje onder zodat het horloge niet van de band glijdt indien het geheel wordt opgehangen aan -zeg- een spijker of de bepakking.duifjes.com schreef:Dale Vito ik snap dat plastic bandje niet? Ik heb helemaal geen verstand van klokken maar daar hoort toch gewoon een stalenband om?
Vaste bandpen - vastgesoldeerd en niet te verwijderen
Militaire Submariner
Foto's van diverse bronnen waaronder doubleredseadweller.com