Rico schreef:Je hebt als bedrijf (vul rechtsvorm maar in) alle vrijheid om ZELF te bepalen waar jij je reclame/sponsor gelden aan uitgeeft.
Zolang het een zakelijk karakter heeft inderdaad. Je eigen track day 'sponsoren' is wat anders dan vrijkaartjes van een club krijgen. Inmiddels heb ik via PB meer toelichting gekregen en bijv. het meenmen van klanten e.d. lijkt me heel reëel om het een zakelijk karakter te geven. Maar daar ging het in dit topic nog niet over.
Maar dat is op geen enkele manier Downforce pakkie an. JE EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID..
Dat hoor je mij ook niet zeggen, natuurlijk heeft DF daar geen verantwoordelijkheid in.
Downforce suggereert NERGENS dat je legaal belasting kunt ontduiken op deze manier..
Ik ook niet. Maar een enkel post in dit draadje (hoe kun je je BV terugbetalen zonder het voordeel teniet te doen) gingen wel die kant op IMHO. Vandaar.
Downforce Hans schreef:Nou, ik denk door dat je nog niet zo lang op d-f zit niet weet wat het d-f publiek wil.
Daarbij komt dat drie dagen echt knallen op een circuit behoorlijk veel van je vergt en je daarna 2 dagen nodig hebt om bij te komen.
True, ik zit hier nog niet heel lang, dus als ik het misheb sorry. Vermoeiend natuurlijk, maar ik ga dan ook
niet naar zo'n event om uit te rusten.
Hoeveel goedkoper denk jij dan dat het kan want kennelijk heb je daar al over nagedacht.
Drie trackdays kan voor < 2k. Niet op die circuits e.d. en niet in die setting en met die rustdagen. Ik zeg ook niet dat DIT event goedkoper moet, nergens. Maar de keuze is 1 week van huis en met 3 dagen rijden voor EUR 2k of drie losse dagen. Dan maak ik evenveel trackkm's (ongeveer).
En wat nou gt3`s bij houden, ik zie helemaal niet wat die opmerking voor bijdrage levert aan deze discussie. Volgens mij denk jij een beetje te veel aan dat het een race is.
Dat sloeg hier op (aanslag op equipment bij 5 dagen rijden):
(edit: moet hierbij wel zeggen dat het deelnemersveld voor 80% uit GT3's, CSL's, 360's en dat soort meuk bestaat, en je je dus volledig scheel trapt om daar in de trainingen omheen te komen. Dit geeft waarschijnlijk wat extra slijtage

)
Je kent mij niet als je vermoed dat ik aan racen denk. Omdat het geen race is denk ik juist dat het spul wel een paar dagen meegaat zonder pit crew.
Zo, en nu weer allemaal lief doen. Ik stel gewoon een paar kritische vragen en reken niemand wat aan.