Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
L@urens

Re: Circuits d'Auvergne 2009!

Bericht door L@urens » 07 apr 2009, 23:44

Dat van die vijf dagen non-stop was een goed punt van Steve. Ik denk alleen niet dat we allemaal GT3s bij gaan houden. Mijn auto kan hopelijk vijf track days met minimaal onderhoud mee. Misschien niet achter elkaar, nog nooit geprobeert.

Maar mijn punt was de extra's naast track time (4x4 dus) en de rustdagen (waarop je wel moet slapen en eten). Ik gok dat DF-publiek deels meer voelt voor 3-dagen knallen en naar huis als dat _flink_ goedkoper zou zijn. Misschien mikt dit event niet op dat publiek en dat is een valide keuze.

Ik ben er nog niet uit :)

RVV

Bericht door RVV » 07 apr 2009, 23:45

Sorry flauwekul Spookyfish..
je maakt er dingen van die er helemaal niet zijn..

Je hebt als bedrijf (vul rechtsvorm maar in) alle vrijheid om ZELF te bepalen waar jij je reclame/sponsor gelden aan uitgeeft.

Als je het netjes wil doen en dat is je eigen verantwoordelijkheid, dan geef je aan de fiscus op dat je privegenot hebt van zo'n uitje.. over dat fictieve inkomen kun je netjes belasting afdragen..Kun je zelfs nog over discusiëren met de belastinginspecteur.

Maar dat is op geen enkele manier Downforce pakkie an. JE EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID..

Downforce suggereert NERGENS dat je legaal belasting kunt ontduiken op deze manier..

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 apr 2009, 23:58

Spookyfish schreef:Dat van die vijf dagen non-stop was een goed punt van Steve. Ik denk alleen niet dat we allemaal GT3s bij gaan houden. Mijn auto kan hopelijk vijf track days met minimaal onderhoud mee. Misschien niet achter elkaar, nog nooit geprobeert.

Maar mijn punt was de extra's naast track time (4x4 dus) en de rustdagen (waarop je wel moet slapen en eten). Ik gok dat DF-publiek deels meer voelt voor 3-dagen knallen en naar huis als dat _flink_ goedkoper zou zijn. Misschien mikt dit event niet op dat publiek en dat is een valide keuze.

Ik ben er nog niet uit :)

Nou, ik denk door dat je nog niet zo lang op d-f zit niet weet wat het d-f publiek wil.
Daarbij komt dat drie dagen echt knallen op een circuit behoorlijk veel van je vergt en je daarna 2 dagen nodig hebt om bij te komen.
Hoeveel goedkoper denk jij dan dat het kan want kennelijk heb je daar al over nagedacht.
En wat nou gt3`s bij houden, ik zie helemaal niet wat die opmerking voor bijdrage levert aan deze discussie.
Volgens mij denk jij een beetje te veel aan dat het een race is.
Gerdinand reed verleden jaar met een Toyota mee en heeft geen moment een gt3 bij willen houden maar toch een super week gehad.
Dat is dus ook de insteek van deze week denk ik.

Snipe

Bericht door Snipe » 08 apr 2009, 00:02

Zeg Spookyfish, je legt mijn post op een iets andere manier uit. Daarnaast heb ik verder niets met Downforce te maken, dus als je er toch een soort sensationeel verhaal van wil maken kun je beter Jan citeren dan mij. Die weet er immers veel meer van dan ik.

Overigens vind ik je stelling over sponsoring in de categorie 'roomser dan de paus' vallen. Alles en iedereen die een sportclub of raceteam sponsort krijgt daar wel wat voor terug, zoals toegangskaarten of een uitnodiging voor een leuk sponsorevent.

Als laatste:
- het is niet duur
- het staat je vrij om af te zien van constructies waar je wakker van ligt
- ga mee want op basis van de film en de verhalen zeg ik: het is supergaaf

Zo!

Metchu

Bericht door Metchu » 08 apr 2009, 00:12

ik spreek even vanuit mijn eigen visie, maar:

Deze nieuwe opzet zal echt niet uit de lucht gevallen zijn. Deze nieuwe opzet is gebasseerd op de ervaring van vlf2008. Die rustdagen zijn echt een grote pluspunt. Ik weet uit ervaring dat je vanwege de supergezellig sfeer in het hotel zo lang mogelijk wil genieten. Dan is het meestal een uurtje of 12 a 1... Dan elke dag op staan rond een uurtje of 6 a 7 (of als het meezit misschien 8)... Plus nog het intensief bezig zijn de gehele dag. Neem maar van mij aan, dat breekt je op een gegeven moment wel op. Ik kan precies aan mijn film terugzien hoe dat zich opbouwt. Op het eerste circuit ben ik echt druk, bezig met intervieuws en veel praten. Op het derde circuit heb ik minder gefilmd, minder druk (ik film notabene uit een stoel), mijn stem klinkt heel sloom en weinig interviews. Ik zou bijna zeggen, die nieuwe rustdagen erbij zijn essentieel om extra te kunnen genieten van elk circuit!

Argument van hoogseizoen en duurdere circuits spreekt voor zich. Het feit dat dit jaar het hotel volledig "afgehuurd" is, is ook vanwege de ervaring van vorig jaar. Nu hoef je geen rekening te houden met die ene fransman die steeds zuur zit te kijken omdat al die 'Ollanders luidruchtig zijn :mrgreen:

Ik zie alleen maar pluspunten boven de al supergave vlf2008. Voor de mensen die echt twijfelen, bestel de dvd van vorig jaar bij Peter, lees mijn verslagen van dag tot dag nog eens terug en overtuig jezelf!

Er word echt goed voor je gezorgd, de gezelligheid is ongekend en een ervaring die je nooit meer zal vergeten

L@urens

Bericht door L@urens » 08 apr 2009, 07:47

Rico schreef:Je hebt als bedrijf (vul rechtsvorm maar in) alle vrijheid om ZELF te bepalen waar jij je reclame/sponsor gelden aan uitgeeft.
Zolang het een zakelijk karakter heeft inderdaad. Je eigen track day 'sponsoren' is wat anders dan vrijkaartjes van een club krijgen. Inmiddels heb ik via PB meer toelichting gekregen en bijv. het meenmen van klanten e.d. lijkt me heel reëel om het een zakelijk karakter te geven. Maar daar ging het in dit topic nog niet over.
Maar dat is op geen enkele manier Downforce pakkie an. JE EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID..
Dat hoor je mij ook niet zeggen, natuurlijk heeft DF daar geen verantwoordelijkheid in.
Downforce suggereert NERGENS dat je legaal belasting kunt ontduiken op deze manier..
Ik ook niet. Maar een enkel post in dit draadje (hoe kun je je BV terugbetalen zonder het voordeel teniet te doen) gingen wel die kant op IMHO. Vandaar.
Downforce Hans schreef:Nou, ik denk door dat je nog niet zo lang op d-f zit niet weet wat het d-f publiek wil.
Daarbij komt dat drie dagen echt knallen op een circuit behoorlijk veel van je vergt en je daarna 2 dagen nodig hebt om bij te komen.
True, ik zit hier nog niet heel lang, dus als ik het misheb sorry. Vermoeiend natuurlijk, maar ik ga dan ook niet naar zo'n event om uit te rusten.
Hoeveel goedkoper denk jij dan dat het kan want kennelijk heb je daar al over nagedacht.
Drie trackdays kan voor < 2k. Niet op die circuits e.d. en niet in die setting en met die rustdagen. Ik zeg ook niet dat DIT event goedkoper moet, nergens. Maar de keuze is 1 week van huis en met 3 dagen rijden voor EUR 2k of drie losse dagen. Dan maak ik evenveel trackkm's (ongeveer).
En wat nou gt3`s bij houden, ik zie helemaal niet wat die opmerking voor bijdrage levert aan deze discussie. Volgens mij denk jij een beetje te veel aan dat het een race is.
Dat sloeg hier op (aanslag op equipment bij 5 dagen rijden):
(edit: moet hierbij wel zeggen dat het deelnemersveld voor 80% uit GT3's, CSL's, 360's en dat soort meuk bestaat, en je je dus volledig scheel trapt om daar in de trainingen omheen te komen. Dit geeft waarschijnlijk wat extra slijtage ;) )
Je kent mij niet als je vermoed dat ik aan racen denk. Omdat het geen race is denk ik juist dat het spul wel een paar dagen meegaat zonder pit crew.

Zo, en nu weer allemaal lief doen. Ik stel gewoon een paar kritische vragen en reken niemand wat aan. :thumbup:

Snipe

Bericht door Snipe » 08 apr 2009, 09:48

Spookyfish schreef: Ik stel gewoon een paar kritische vragen en reken niemand wat aan. :thumbup:
Het kan maar duidelijk zijn!

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 08 apr 2009, 10:33

Spookyfish,

Ik vind je kritische vragen geenszins vervelend.
Het bewijst dat je er serieus over denkt om mee te gaan en dat willen we graag.
Nu je vragen allemaal beantwoord zijn, moet je gewoon mee gaan.
Als je komend weekend tijd hebt, kom dan even naar Spa.
We hebben een mooie tent. Met verwarming en al. En vooral een heel enthousiast en gezellig team.
Je proeft dan meteen de sfeer en 100% zeker ben je overtuigd dat je mee moet.
We maken de deal rond en jij hebt dan een goede pasen en een geweldig vooruitzicht voor de zomervacantie.

Dit geldt natuurlijk voor iedereen die dit leest en in zijn hart gewoon weet dat hij (of zij!) mee wil naar Frankrijk.

vr.gr.
Jan

Shakes

Bericht door Shakes » 08 apr 2009, 12:15

Jan is een held!

N.

Macboy

Bericht door Macboy » 08 apr 2009, 12:30

Los van alles is het evenement gewoon uniek. En echt iets waar je bij geweest moet zijn.

Even voor de duidelijkheid. Ik bedoelde niet te zeuren over de prijs. In mijn post is de eerste zin ook duidelijk. Terecht dat Steve dan zegt, zeur dan ook niet. Maar ik spreek hier open omdat ik dat durf en heel veel mensen durven mogelijk niet te spreken. Ik denk dat er een grote groep is die niet durft te posten dat ze het voor zichzelf te duur vinden. Dat wil niet zeggen dat het evenement het geld niet waard zou zijn. Dit is omdraaien van mijn argument.

Er zijn niet veel DF-ers die hun sociale leventje zomaar even laten schieten om een week op een circuit te knallen. Er zijn veel mensen hier met vrouw/vriendin en/of kinderen die graag mee hadden gegaan, maar niet kunnen. Niet een vakantie kunnen betalen én ook nog eens een week hier 2k uitgeven (los van onderhoud). En sommige mensen zien het prijsverschil met vorig jaar en niet iedereen kent de achtergrond. Het is dan toch niet raar dat ik daar even over begin? Als gezegd wordt dat het anders is dan vorig jaar en dan punten worden genoemd die niet anders zijn, dan vind ik dat ik daar een kritische opmerking over mag plaatsen. Het is juist de twijfelgroep proberen over de streep te trekken, maar dan moet je wel weten waar over getwijfeld wordt. Dat is geen gezeur, dat is gewoon onderbouwde kritiek. En dan geeft Peter aan dat hij per pb een en ander wil uitleggen, dan denk ik: als je te weinig mensen hebt, doe het dan even duidelijk open en zo kun je de twijfelaars over de streep trekken. Zeg dan meteen dat je nu ambulances hebt en andere dingen etc.

Wat betreft de rustdagen lijkt mij dit ook een geniale opzet. Om maar te zwijgen over alle andere opties die Downforce nu bieden. Dit is gewoonweg uniek en moet je meegemaakt hebben. Het feit dat je een 130i cup kunt huren van ze is gewoon :clap:

En dan ook nog eens te bedenken dat de sfeer gewoonweg geniaal is. Er zal veel gelachen worden binnen die week, dat is een ding dat zeker is. Een ander ding dat zeker is is dat ik nog steeds baal als een stier dat ik niet mee kan doen :(

So no offence intended

BrianV

Bericht door BrianV » 08 apr 2009, 15:12

DownforceJan schreef: Als je komend weekend tijd hebt, kom dan even naar Spa.
We hebben een mooie tent. Met verwarming en al. En vooral een heel enthousiast en gezellig team.
vr.gr.
Jan
Jan,

Hoe lang doe je er ongeveer over naar Spa,
misschien dat ik dit weekend wel kom kijken,
weet niet of ik dan ook een hotel boek en dan al vrijdag vertrek of dat ik alleen zondags kom

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 08 apr 2009, 15:49

BrianV schreef:Hoe lang doe je er ongeveer over naar Spa
Dat ligt eraan vanaf waar je vertrekt.... :bag: :wink:

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 08 apr 2009, 15:53

Peter Tunissen schreef:
BrianV schreef:Hoe lang doe je er ongeveer over naar Spa
Dat ligt eraan vanaf waar je vertrekt.... :bag: :wink:
Niet te wijs doen Tunissen! :hmmm:
Kijk eerst eens in Brian zijn avatar. :oops:

RVV

Bericht door RVV » 08 apr 2009, 16:06

Peter prutser :bag: :mrgreen:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 08 apr 2009, 16:16

Wacht, ik pak er even een :nerd: bij. :mrgreen:
Om toch nog iets zinnigs te zeggen: als je bij Eindhoven bent is Spa nog een goed uur rijden. :thumbup:

Metchu

Bericht door Metchu » 08 apr 2009, 16:18

mensen zijn zelfs te lui tegenwoordig om te googlen :mrgreen:

BrianV

Bericht door BrianV » 08 apr 2009, 16:22

Peter Tunissen schreef:Wacht, ik pak er even een :nerd: bij. :mrgreen:
Om toch nog iets zinnigs te zeggen: als je bij Eindhoven bent is Spa nog een goed uur rijden. :thumbup:
super bedankt voor de Info,
even nog snel off topic: zijn der nog meer mensen die na spa gaan en evt mee willen rijden?
Zo ja stuur maar PM dan kan dit Topic weer verder gaan over d'Auvergne 2009

Mathieu

Bericht door Mathieu » 15 apr 2009, 16:50

Als jullie deelnemers allemaal met Michelin banden gaan rijden dan kunnen jullie op de rustdag even aankloppen bij van testbaan van Michelin in Ladoux, tien kilometer boven Clermont Ferrand.
Dan mogen jullie vast en zeker wel een paar rondjes rijden op één van de banen 8)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mathieu op 15 apr 2009, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 15 apr 2009, 16:53

heb ik ff mazzel :thumbup:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 15 apr 2009, 17:49

Volgens mij is het best lastig dat ding te huren. Was 'm destijds op google earth ook al tegen gekomen en had Peter dit ook al gevraagd waarom ie deze er niet meteen bij aan vast geplakt had :mrgreen: .

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 15 apr 2009, 18:14

G Kolkman schreef:Volgens mij is het best lastig dat ding te huren. Was 'm destijds op google earth ook al tegen gekomen en had Peter dit ook al gevraagd waarom ie deze er niet meteen bij aan vast geplakt had :mrgreen: .

We hebben het wel geprobeerd, maar was niet mogelijk.
Mas du Clos vorig jaar ook niet.
We proberen het volgend jaar gewoon weer; mits we dit jaar uit de rode cijfers blijven..........

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 15 apr 2009, 22:34

Getver, getver, getver, tot 31 juli met vrouw en kids in Italie op vakantie... Had erg graag meegedaan. Kan het evenement niet even een weekje later worden gepland, dat is toch geen moeite? :mrgreen:

Damn, ik baal echt heel erg.

steve smith

Bericht door steve smith » 16 apr 2009, 00:38

Ben_968CS schreef:Getver, getver, getver, tot 31 juli met vrouw en kids in Italie op vakantie... Had erg graag meegedaan. Kan het evenement niet even een weekje later worden gepland, dat is toch geen moeite? :mrgreen:

Damn, ik baal echt heel erg.
Dan rij je toch een paar dagen eerder weg uit Italie? Wij kunnen bij vertrek richting Frankrijk vanuit een straal van 300m van de Prenatal dat hok van jou ook wel meenemen :mrgreen: . Is niet zo heel ver om....

Tom

Bericht door Tom » 16 apr 2009, 01:01

Macboy schreef: Even voor de duidelijkheid. Ik bedoelde niet te zeuren over de prijs. In mijn post is de eerste zin ook duidelijk. Terecht dat Steve dan zegt, zeur dan ook niet. Maar ik spreek hier open omdat ik dat durf en heel veel mensen durven mogelijk niet te spreken. Ik denk dat er een grote groep is die niet durft te posten dat ze het voor zichzelf te duur vinden. Dat wil niet zeggen dat het evenement het geld niet waard zou zijn. Dit is omdraaien van mijn argument.
(even mijn mening)
Macboy en ik (en nog wat andere DFers) zijn een paar jaar terug naar Frankrijk geweest voor een Ferrari/Porsche dag. Dat was een ochtendje rijden in een aantal gave Porsches en Ferrari's op een klein circuit. Dat was ook flink aan de prijs, paar honderd euro voor die ochtend zelf, en nog hotelletje in Parijs erbij, reis erheen enz., kortom eigenlijk een prijs die behoorlijk gestoord was voor slechts een weekendje weg om een ochtendje in leuke auto's rijden. Maar toen ik overwoog om mee te gaan en de prijs zag dacht ik "fuck it, ik moet gewoon mee, zoiets vergeet je nooit meer" en ik was de prijs al snel vergeten. Over die kosten kom je ook wel weer heen. Uiteraard een geweldig weekend gehad!! En een ervaring die je niet meer vergeet! Achteraf echt geen moment spijt gehad!

Dat zal met dit evenement niet anders zijn :)
Ik ben meer poetser dan een trackdayfiguur (doe hier ook niet aan mee), maar als ik de videos/verslagen van vorig jaar zie, dan is dit zo'n evenement dat in hetzelfde straatje valt. Eigenlijk ben je knettergek dat je er zoveel geld aan uitgeeft, maar achteraf heb je er ook geen moment spijt van. Met de meeste DF auto's is dat niet veel anders... als je via Excel gaat uitrekenen wat die auto je kost en hoevaak je ervan op vakantie zou kunnen gaan, dan ben je gek dat je zoveel aan het stomme stuk blik uitgeeft. Maar het plezier wat je ervoor terugkrijgt is eigenlijk onbetaalbaar :thumbup:
Bij die gekke dingen denk je een jaar later "wat ontzettend gaaf was dat", en niet "wat ben ik een eikel dat ik zoveel ervoor heb betaald" (en ondertussen niet weet waar het geld wel aan is opgegaan, want op gaat het toch wel :mrgreen: ).

peer

Bericht door peer » 16 apr 2009, 09:59

Ik vind het nog nieteens zo duur als je ziet wat je ervoor krijgt.

Zelf zou ik ook heel graag meegaan maar laat het dit jaar even voorbij gaan. 1 augustes vertrek ik voor 4 weken naar amerika en 5 weken vrij zijn (als ZZP-er) wordt je niet in dank afgenomen.

Ook is de enige auto die ik vertrouw voor een hele week circuit rijden er 1 zonder kenteken. Eventueel een dagje erbij zijn moet nog wel kunnen dan kan ik 1 van de andere auto's pakken.

Als er volgendjaar nog zoiets geregeld wordt dan ben ik er waarschijnlijk wel bij!

Plaats reactie