Ervaringen met touchscreens, mobiele telefoons.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
hjp

Re: Ervaringen met touchscreens, mobiele telefoons.

Bericht door hjp » 29 jan 2009, 20:44

Zo ben ik ook bijna aan het einde van een abonnement en aan het einde van de levensduur van de telefoon.
Twijfel als opvolger tussen de hierboven genoemde Sony Ericsson Xperia X1 en de Apple iPhone 3G.
Ben benieuwd hoeveel handiger het qwerty toetsenbord van de Xperia is dan alleen maar touchscreen van de iPhone.
Misschien kan 1 van jullie daar een licht voor me op laten schijnen vanuit de gebruikservaringen?

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 29 jan 2009, 20:48

Ik ben net weer teruggegaan van een smartphone (SE P1i) naar een 'traditionele' telefoon, een SE C905. Bevalt me toch stukken beter, irriteerde me met name aan de traagheid van die smartphones. Alles wat je doet moet je secondes op wachten. Dan is een gewone telefoon toch een verademing. Enne, ook in mijn C905 heb ik een ActiveSync client dus kan gewoon mail, agenda ed. synchen met de Exchange server op de zaak. Verder ook WiFi en GPS ed. aan boord dus kom (op het qwerty toetsenbordje na) niet veel tekort hiermee.

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 29 jan 2009, 21:04

hjp schreef:Zo ben ik ook bijna aan het einde van een abonnement en aan het einde van de levensduur van de telefoon.
Twijfel als opvolger tussen de hierboven genoemde Sony Ericsson Xperia X1 en de Apple iPhone 3G.
Ben benieuwd hoeveel handiger het qwerty toetsenbord van de Xperia is dan alleen maar touchscreen van de iPhone.
Misschien kan 1 van jullie daar een licht voor me op laten schijnen vanuit de gebruikservaringen?
Mijn broer heeft de iPhone en hij is tevreden.. maar de iPhone is wel alweer een beetje verouderd hé. Ik heb geen problemen met het toetsenbord, ik heb aardig grote handen maar het is dus niet zo dat je telkens 2 toetsen tegelijk indrukt.. was ik aanvankelijk een beetje bang voor maar is dus niet zo. Verder gebruik ik het toetsenbord alleen voor sms en internet, je hebt 'm niet nodig als je moet bellen of bijvoorbeeld muziek wilt luisteren.
Wouter81 schreef:Ik ben net weer teruggegaan van een smartphone (SE P1i) naar een 'traditionele' telefoon, een SE C905. Bevalt me toch stukken beter, irriteerde me met name aan de traagheid van die smartphones. Alles wat je doet moet je secondes op wachten. Dan is een gewone telefoon toch een verademing. Enne, ook in mijn C905 heb ik een ActiveSync client dus kan gewoon mail, agenda ed. synchen met de Exchange server op de zaak. Verder ook WiFi en GPS ed. aan boord dus kom (op het qwerty toetsenbordje na) niet veel tekort hiermee.
Overal seconden op moeten wachten.. helemaal geen last van.. ik druk ergens op en het is er, snap even niet wat je bedoeld ? Of is dat misschien een specifiek probleem van een ander merk/type ?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 jan 2009, 21:14

hjp schreef:Zo ben ik ook bijna aan het einde van een abonnement en aan het einde van de levensduur van de telefoon.
Ik heb 'n IPhone 3G en m'n vrouw een Xperia X1. Ik vind het QWERTY touchscreen zeer gebruiksvriendelijk en over all kies ik ECHT voor de IPhone 3G, m'n vrouw niet, die is niet zo touchscreenerig ingesteld dus zit ze vaak in 't verkeerde menu te kloten ofzo, dus voor haar is de robuuste X1 prima.

Snipe

Bericht door Snipe » 29 jan 2009, 21:17

Hier ook een iPhone 3G. Het is sowieso goud, maar met de goede apps erop wordt het nóg beter; super!

hjp

Bericht door hjp » 30 jan 2009, 09:17

Heren bedankt voor de reacties.
Ik ben nog zo'n ouderwets fossiel dat z'n gsm alleen nog maar gebruikt voor bellen en sms, maar wil nu toch echt eens meer dingen ermee kunnen en dan met name email en internet. Ben nl nogal veel onderweg en mis dan dat ik alert kan reageren terwijl meer en meer communicatie via email plaats vind.
Vandaar dat een qwerty toetsenbord mij opviel alhoewel ik touchscreens ook erg plezierig vind werken.
Neig wel een beetje naar de iPhone.

@snipe: welke apps bedoel je specifiek?

Snipe

Bericht door Snipe » 30 jan 2009, 10:20

So far: Teletekst, Hyves, Fring, en een paar om te golfen, Mobile Caddy en iets waar je de afstand tot de vlag mee meet en in dat kader natuurlijk ook weer.nl en Buienradar. O ja, Google Earth is ook leuk. AroundMe is ook wel handig (bijvoorbeeld supermarkten of benzinestations in de buurt zoeken). Verder Radio 538 en omdat het geinig is EU Factbook, gegevens over alle EU landen. En Wifi Finder.

Laurens

Bericht door Laurens » 29 mar 2009, 14:39

Ja ik mag hier ook gaan posten, mijn abonnement loopt binnenkort af en mag dus wat nieuws uit gaan zoeken...

Heb me er nog niet echt in verdiept maar welke telefoon moet ik niet nemen en welke is wel aan te raden.

Ronald Middendorp

Bericht door Ronald Middendorp » 29 mar 2009, 15:00

Heb nu zelf zo'n 3 maand een iPhone 3G 8GB maar dat bevalt erg goed, eerder altijd Samsung gehad. In het begin is het allemaal even wennen zoals het toetsenbord enz. knoppen zijn wat gevoelig en een foutje is dan zo gemaakt.

Verder kun je er dus niet mee filmen wat een beetje vreemd is, camera is maar 2MP o.i.d. maar maakt wel redelijke foto's.. heb nog nooit echt een telefoon gehad met een camerafunctie die mij beviel, altijd wazig als er wat weinig licht was enz. dus dat geloof ik allemaal wel.

En verder, tot nu toe iedere andere telefoon die ik in de hand heb valt me tegen als ik 'm vergelijk met de iPhone.. en iedereen die ziet dat je een iPhone hebt moet 'm even vasthouden.. en zo ben ik zelf ook op de keuze van de iPhone gekomen :)

Het enige waar ik me nog wel eens zorgen over maak is dat enorme Touchscreen, aangezien ik zelf monteur ben en ik verder nog wel heel wat sleutel waarbij de telefoon nog wel eens klem zit in de broekzak tegen een spatbordrand o.i.d. ben ik bang dat ie nog wel een keer sneuvelt.. zo ging mijn 3 weken oude Samsung D900 toen ook stuk.. dus tegenwoordig ligt de telefoon op de gereedschapskar als ik aan het sleutelen ben :mrgreen:

Laurens

Bericht door Laurens » 29 mar 2009, 15:13

Ronald Middendorp schreef:Heb nu zelf zo'n 3 maand een iPhone 3G 8GB maar dat bevalt erg goed, eerder altijd Samsung gehad. In het begin is het allemaal even wennen zoals het toetsenbord enz. knoppen zijn wat gevoelig en een foutje is dan zo gemaakt.

Verder kun je er dus niet mee filmen wat een beetje vreemd is, camera is maar 2MP o.i.d. maar maakt wel redelijke foto's.. heb nog nooit echt een telefoon gehad met een camerafunctie die mij beviel, altijd wazig als er wat weinig licht was enz. dus dat geloof ik allemaal wel.

En verder, tot nu toe iedere andere telefoon die ik in de hand heb valt me tegen als ik 'm vergelijk met de iPhone.. en iedereen die ziet dat je een iPhone hebt moet 'm even vasthouden.. en zo ben ik zelf ook op de keuze van de iPhone gekomen :)

Het enige waar ik me nog wel eens zorgen over maak is dat enorme Touchscreen, aangezien ik zelf monteur ben en ik verder nog wel heel wat sleutel waarbij de telefoon nog wel eens klem zit in de broekzak tegen een spatbordrand o.i.d. ben ik bang dat ie nog wel een keer sneuvelt.. zo ging mijn 3 weken oude Samsung D900 toen ook stuk.. dus tegenwoordig ligt de telefoon op de gereedschapskar als ik aan het sleutelen ben :mrgreen:
Ben ook monteur dus zeer herkenbaar tot nu nog geen telefoon gehad die daardoor stuk is gegaan, maar vind het inderdaad ook wel belangrijk dat ie daar tegen kan.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 29 mar 2009, 16:04

Laurens schreef:
Ronald Middendorp schreef:Heb nu zelf zo'n 3 maand een iPhone 3G 8GB maar dat bevalt erg goed, eerder altijd Samsung gehad. In het begin is het allemaal even wennen zoals het toetsenbord enz. knoppen zijn wat gevoelig en een foutje is dan zo gemaakt.

Ben ook monteur dus zeer herkenbaar tot nu nog geen telefoon gehad die daardoor stuk is gegaan, maar vind het inderdaad ook wel belangrijk dat ie daar tegen kan.
Voor mij wordt het de HTC Touch Pro II zeer waarschijnlijk. De Iphone is mij toch een iets te gesloten platform. Hoe goed het allemaal ook werkt Apple heeft gewoon teveel grip op alles. Ik moet over 6 weken een keuze maken maar er zit nog zoveel 'lekkers' in de pijplijn bij de fabrikanten. Zeker op het gebied van Android toestellen en de toestellen met Nvidia chipset. :banaan:

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 29 mar 2009, 16:51

Laurens schreef:Ja ik mag hier ook gaan posten, mijn abonnement loopt binnenkort af en mag dus wat nieuws uit gaan zoeken...

Heb me er nog niet echt in verdiept maar welke telefoon moet ik niet nemen en welke is wel aan te raden.
Ik heb nu een aantal keren een Nokia 5800 geprobeerd van een vriend, maar dat vind ik toch wel een erg prettig toestel. Ik ga dit toestel zelf ook deze week nog bestellen.
Ik ben overigens wel erg benieuwd naar de nokia N97 die gaat komen.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 29 mar 2009, 16:58

Sinds 1 weekje een Iphone, was zelf eerst heel erg anti alle touchscreen telefoons ivm toetsen, maar door het overige gebruikersgemak toch voor de Iphone gegaan :). Het enige wat idd nog wel een nadeel blijft is het sms-en, hoop dat dat op den duur toch wel wat sneller (minder fouten) gaat :P.
Verder is het toestel echt top, vlot/snel/eenvoudig.

HuubZ3QPe

Bericht door HuubZ3QPe » 29 mar 2009, 17:11

Heb mijn Iphone 16 g met de Bodyguardz beplakt ,zit er nu 6 weken op en is super sterk.
http://www.youtube.com/watch?v=CSijwZC9tcI

Gijzer

Bericht door Gijzer » 01 apr 2009, 19:56

Stefan R schreef:
Laurens schreef:Ja ik mag hier ook gaan posten, mijn abonnement loopt binnenkort af en mag dus wat nieuws uit gaan zoeken...

Ik heb nu een aantal keren een Nokia 5800 geprobeerd van een vriend, maar dat vind ik toch wel een erg prettig toestel. Ik ga dit toestel zelf ook deze week nog bestellen.
Ik ben overigens wel erg benieuwd naar de nokia N97 die gaat komen.
Same her wat betreft de N97.
Zou in eerste instantie 1e kwartaal 2009 uitkomen. Wordt nu 1e half jaar.
Vind ik wel een heel gaaf toestel.

Tom V

Bericht door Tom V » 01 apr 2009, 20:21

Kasteel schreef:Sinds 1 weekje een Iphone, was zelf eerst heel erg anti alle touchscreen telefoons ivm toetsen, maar door het overige gebruikersgemak toch voor de Iphone gegaan :). Het enige wat idd nog wel een nadeel blijft is het sms-en, hoop dat dat op den duur toch wel wat sneller (minder fouten) gaat :P.
In de zomer komt software 3.0 uit, is een gratis update. Hiermee kun je ook landscape smsen en mailen ( zoals in je browser ). Erg handig. ;)

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 02 apr 2009, 17:28

Zelf heb ik een E51,top apparaat, werkt heerlijk. Tenminste een telefoon waar hij voor gemaakt is.
Foto's maken hoeft van mij niet kwaliteit is en blijft bagger. Daar heb ik wel ene slr voor.
Wat ook lekker is is exchange op mobiel 8)

Kasteel

Bericht door Kasteel » 02 apr 2009, 20:34

Tom V schreef:
Kasteel schreef:Sinds 1 weekje een Iphone, was zelf eerst heel erg anti alle touchscreen telefoons ivm toetsen, maar door het overige gebruikersgemak toch voor de Iphone gegaan :). Het enige wat idd nog wel een nadeel blijft is het sms-en, hoop dat dat op den duur toch wel wat sneller (minder fouten) gaat :P.
In de zomer komt software 3.0 uit, is een gratis update. Hiermee kun je ook landscape smsen en mailen ( zoals in je browser ). Erg handig. ;)
Ik las het ook al ergens, helemaal top, dan is het helemaal top :).

Andre

Bericht door Andre » 03 apr 2009, 20:09

iphone 3g een telefoon die niet verveeld. Ik hoef niks anders. Normaal was ik 3 maanden al uitgekeken maar met iphone niet. Machtig ding. Ik heb windows mobile phones gehad een brok irritatie.

met iphone heb je alles bij je. Foto filmpjes ik heb zelfs complete speelfilms erop. Spelletjes voor als me zoon zich verveeld. Muziek, bruikbaar internet, youtube, mail, GPS, leuke apps etc. Geweldig gewoon. Ik zou alleen iets betere camera erin willen. Kijk altijd even het journaal op dat ding. Echt brillant.

Je moet hem alleen unlock vrij hebben dat je hem kpn hebt of zo. Via tmobile is het waardeloos.

Met kpn is het pefect. Voor mij geen andere phone op dit moment.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 07 apr 2009, 21:23

Andre schreef:iphone 3g een telefoon die niet verveeld. Ik hoef niks anders. Normaal was ik 3 maanden al uitgekeken maar met iphone niet. Machtig ding. Ik heb windows mobile phones gehad een brok irritatie.

met iphone heb je alles bij je. Foto filmpjes ik heb zelfs complete speelfilms erop. Spelletjes voor als me zoon zich verveeld. Muziek, bruikbaar internet, youtube, mail, GPS, leuke apps etc. Geweldig gewoon. Ik zou alleen iets betere camera erin willen. Kijk altijd even het journaal op dat ding. Echt brillant.

Je moet hem alleen unlock vrij hebben dat je hem kpn hebt of zo. Via tmobile is het waardeloos.

Waarom T-mobile kut en KPN niet? T-mobile hanteert geen datalimiet, wat prettig is.

Verder ben ik eigen nog op zoek naar een 6310i voor erbij. 8)
Iemand bekend met deze site: http://www.6310shop.nl/?gclid=CJiNq7K73 ... 4wodZk5zVQ" onclick="window.open(this.href);return false; ?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 apr 2009, 21:38

Ik gebruik een telefoon om mee te bellen, wat ie voor de rest nog meer kan zal me w.rst wezen.......................

Meestal bel ik vanuit de zaak ( vaste lijn dus)

Heel af en toe mobiel, zeg eens €15-20 per jaar of zo, en das een ruime schatting.........................( pre paid uiteraard)

Wat moet ik nu met zo`n ding, met een duur abonnement waar ik never nooit gebruik van maak........................juist.............................daar moet ik niets mee.

Kortom; de hele telefonie hype gaat aan mij voorbij...........................( grappig vind ik het hoe er altijd "gesnoefd" wordt over wat "ie" allemaal wel niet kan, maar zelden nodig is.....................................man, zelfs over auto`s en vrouwen wordt niet zo geluld als over mo(de)bieltjes.......................................

RutgerK

Bericht door RutgerK » 07 apr 2009, 22:43

Ik heb vandaag deze besteld:

Afbeelding

Ik blijf toch een WinMo gebruiker en de nieuwe HTC's bevallen mij erg goed.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 08 apr 2009, 18:56

indobesar schreef:
Andre schreef:iphone 3g een telefoon die niet verveeld. Ik hoef niks anders. Normaal was ik 3 maanden al uitgekeken maar met iphone niet. Machtig ding. Ik heb windows mobile phones gehad een brok irritatie.

Waarom T-mobile kut en KPN niet? T-mobile hanteert geen datalimiet, wat prettig is.
T-Mobile is hier (Westland) in ieder beval köt qua bereik :?

Ik heb overigens sinds afgelopen zaterdag de 5800 (in het zwart/grijs) en hij bevalt mij uitstekend. Hij loopt gewoon lekker vlot door de menu's, het scrollen door m'n foto's werkt ook perfect. En de WIFI en GPS werken ook buitengewoon, ik heb zelfs binnen ontvangst met de GPS (Dat lukt niet eens met mijn TomTom)
Misschien dat een i-Phone nog prettiger zou zijn, maar die wil ik alleen als zonder gezeik simlockvrij te verkrijgen is.

Max V

Bericht door Max V » 08 apr 2009, 20:21

RutgerK schreef:Ik heb vandaag deze besteld:

Afbeelding

Ik blijf toch een WinMo gebruiker en de nieuwe HTC's bevallen mij erg goed.
Ik heb zelf de Touch Diamond en die bevalt ook uitstekend!

Kasteel

Bericht door Kasteel » 08 apr 2009, 20:30

Stefan R schreef:
indobesar schreef:

T-Mobile is hier (Westland) in ieder beval köt qua bereik :?

Ik heb overigens sinds afgelopen zaterdag de 5800 (in het zwart/grijs) en hij bevalt mij uitstekend. Hij loopt gewoon lekker vlot door de menu's, het scrollen door m'n foto's werkt ook perfect. En de WIFI en GPS werken ook buitengewoon, ik heb zelfs binnen ontvangst met de GPS (Dat lukt niet eens met mijn TomTom)
Misschien dat een i-Phone nog prettiger zou zijn, maar die wil ik alleen als zonder gezeik simlockvrij te verkrijgen is.
Heb hem gewoon simlockvrij gekocht, zit zakelijk gebonden aan KPN en bevalt goed :).

Plaats reactie