lightweight cars, talk and video's
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 21:19
Re: lightweight cars, talk and video's
jongens ik houd van zware autos want meer gewicht is meer druk op de grond. de banden verliezen dan geen grip. dit betekend dat je harder door de bochten kan.
zie ook de corvette.
zo'n lichte wagen krijgt het vermogen niet op de weg. het zijn net karts die slippen ook as een gek weg.
zie ook de corvette.
zo'n lichte wagen krijgt het vermogen niet op de weg. het zijn net karts die slippen ook as een gek weg.
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: lightweight cars, talk and video's
Ik weet niet wie je bent Henk, maar doe even normaal s.v.p.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: lightweight cars, talk and video's
Haha.. ik kom je nog wel tegen op zandvoortBIGhenkie schreef:jongens ik houd van zware autos want meer gewicht is meer druk op de grond. de banden verliezen dan geen grip. dit betekend dat je harder door de bochten kan.
zie ook de corvette.
zo'n lichte wagen krijgt het vermogen niet op de weg. het zijn net karts die slippen ook as een gek weg.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Ja
Hij staat nu ook op autoscout te koop en de prijs valt mee vind ik voor dit apart geval(kost wel wat maar dan heb je ook wat
)
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bfmsthw2s3g4" onclick="window.open(this.href);return false;
staat veel Italiaans bij helaas...maar deze Lotus Exige Extrema is wel heel apart, bijna een GT1 Lotus Elise.
Italiaans>>
dit onderstaande kan ik wel begrijpen :banaan:




Hij staat nu ook op autoscout te koop en de prijs valt mee vind ik voor dit apart geval(kost wel wat maar dan heb je ook wat

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bfmsthw2s3g4" onclick="window.open(this.href);return false;
staat veel Italiaans bij helaas...maar deze Lotus Exige Extrema is wel heel apart, bijna een GT1 Lotus Elise.
Italiaans>>
wie vertaald ditLOTUS EXTREMA by Paul Naidel
La Paul Naidel presenta in esclusiva il suo nuovo progetto.
Si tratta della Lotus Extrema, in pratica una Lotus Exige Mk1 con carrozzeria allargata stile GT1 e fari della versione mk2. Il telaio in alluminio e' di derivazione Exige di serie con allargamenti delle carreggiate per montare nuove gomme extra large.
I cerchi in lega superlight possono aver e attacco a 5 bulloni o monodado come le auto da competizione.Il passo e' stato allungato di circa 20cm (come la Elise GT1) per poter montare le nuove motorizzazioni in posizione longitudinale con cambio transaxle manuale 6 marce o sequenziale.
La carrozzeria puo' essere in fibra di vetro o in materiale composito Kevlar Carbonio.I motori a disposizione possono essere i V8 di origine Chevrolet (come la Elise GT1) LS3 con 420 o 500cv su 970kg di peso dell'auto, oppure il V8 LS7 della Corvette Z06 o LS9 da 650cv della ZR1 su un peso di 1000kg.
Prestazioni che arrivano fino a 2,8 sec da 0/100 kmh, 7 sec. 0/200 kmh e oltre 320kmh.
In alternativa per contenere i costi di acquisto sono disponibili i GM V6 Turbo 2800cc da 300 o 350cv che mantengono il peso a 850kg circa.
La scelta superlight prevede invece i V8 Powertec da 2600cc per 360cv, 2800cc per 450cv o il nuovo 3400cc da 560cv. Motori che pesano 95kg e girano a 10.000 rpm che permettono di contenere il pesa della Extrema in 750 kg!!
Le sospsensioni sono totalmente regolabili Koni, con possibilita' opzionali di Ohlins.I freni di serie sono AP Racing con pinze a 4 pompanti.Per l'interno e' disponibile il Rollbar integrale.Opzionali impianto di estinzione, strumentazione AIM digitale, impianto di video recording per filmarsi alla guida della nuova LOTUS by UKGarage.
L'auto e' disponibile in versione stradale omologata.Kit opzionali pista vengono resi disponibili a richiesta.
I prezzi di acquisto partono da 66000,00 euro tasse incluse.

dit onderstaande kan ik wel begrijpen :banaan:
Prestazioni che arrivano fino a 2,8 sec da 0/100 kmh, 7 sec. 0/200 kmh e oltre 320kmh.

- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Re: lightweight cars, talk and video's
Farfanculo!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Even in een vertaal computer gezet, en het lijkt alsof ze gewoon een complete kit aanbieden voor dat geld, dus niet deze auto maar een soortgelijke bouwen ze dan
hm...

LOTUS EXTREMA by Paul Naidel Paul Naidel introduces in exclusive right its new plan. Draft of the Lotus Extrema, practically a Lotus Exige Mk1 with increased auto body style GT1 and beacons of the version mk2. The chassis in aluminum e' of Exige derivation of series with increases of the tracks in order to mount new extra rubbers large. The circles in alloy superlight can have and attack to 5 bolts or monodice like the cars from competition. The step e' state lengthened of approximately 20cm (as Elise GT1) for being able to mount the new motorizations in longitudinal position with 6 manual change transaxle marce or sequenziale. The auto body puo' to be in glass fiber or material composite motor Kevlar Carbonio.I on hand they can be the V8 of Chevrolet origin (like Elise GT1) LS3 with 420 or 500cv on 970kg of weight dell' car, or Corvette LS7 V8 Z06 or LS9 from 650cv of the ZR1 on a weight of 1000kg. Performances that arrive till 2,8 sec from 0/100 kmh, 7 sec. 0/200 kmh and beyond 320kmh. In alternative in order to contain the purchase costs they are available GM V6 Turbo 2800cc from 300 or 350cv that they maintain the weight 850kg approximately. The choice superlight previews instead the V8 Powertec from 2600cc for 360cv, 2800cc for 450cv or the new one 3400cc from 560cv. Motors that weigh 95kg and turn to 10.000 rpm that they allow to contain the hung one of the Extrema in 750 kg! The totally adjustable sospsensioni are Koni, with possibilita' optional of Ohlins.I series brakes they are AP Racing with pompanti pliers to 4. For l' inside e' available the integral Rollbar. Optional extinction system, instrumentation AIM types them, system of video recording in order to film itself to the guide of new LOTUS by UKGarage. L' car e' available in accredited street version. Kit optional track comes at call made available. The purchase prices leave from 66000,00 euros enclosed taxes.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
Nog eens even contact gehad met Caterham over de 1.6 superlight:

Damn, ben ik toch benieuwd hoeveel kilo er nog van de 1.6 versie af kan. Moet toch machtig zijn als deze onder de 500 kg te krijgen is.Q) is the weight with all carbon parts or without
A) The weight listed includes some carbon fibre parts that come as standard on the Superlight model. This includes dash board, front wings, rear wing protectors and sill strips. Additional weight saving can be achieved by adding carbon fibre rear wings, nose cone, aero screen, seats, indicator pods, interior panels and so on. I do not know exactly how much weight each of these items saves though. The R500 comes with all of the these items as standard and it is at least 10kgs lighter, despite having a heavier engine.

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: lightweight cars, talk and video's
Zeg dat nu nietGeelhoed schreef:Farfanculo!

- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Re: lightweight cars, talk and video's
Dit rechtvaardigt dat toch wel?
Prestazioni che arrivano fino a 2,8 sec da 0/100 kmh, 7 sec. 0/200 kmh e oltre 320kmh.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
http://www.pistonheads.com/sales/915561.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Uniek, deze enige op kenteken verkrijgbare Lotus Elise GT1 Type 115 (1996)

hoe zou dat rijden
Had ook niet zo'n Nederlander zo'n ding? Jan Lammers eerst en later had een andere NL ook zo'n ding met Viper V10 erin ofzo
anyway, bommetje 
Uniek, deze enige op kenteken verkrijgbare Lotus Elise GT1 Type 115 (1996)
One of only eight chassis, and the only road registered example built.
Recommissioned and ready to be displayed / enjoyed.
For history and technical specification please contact Scott Walker at Bell & Colvill.
PRICE ON APPLICATION
(0044)1483281000
swalker@bellandcolvill.com
hoe zou dat rijden

Had ook niet zo'n Nederlander zo'n ding? Jan Lammers eerst en later had een andere NL ook zo'n ding met Viper V10 erin ofzo


-
- Berichten: 22311
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: lightweight cars, talk and video's
Michel kopen 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Ook leuk deze nu 300pk Lotus Elise S1 met audi motor 8)
http://www.pistonheads.com/sales/966477.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

welkom


deze kant zal Hans zien waarschijnlijk


http://www.pistonheads.com/sales/966477.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
welkom

deze kant zal Hans zien waarschijnlijk

- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: lightweight cars, talk and video's
Jaja.. verkoop dat hok nu maar eerst van je!
Dan wil ik the battle wel aan..
Wel een gaaf ding! 8)
Dan wil ik the battle wel aan..
Wel een gaaf ding! 8)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Voor de liefhebbers van de Exige mk2 hier een leuke aanbieding...250pk turbo, maar wat ik niet begrijp automatic? een automaat...?
staat 2x in de tekst.
http://www.pistonheads.com/sales/987000.htm" onclick="window.open(this.href);return false;




best een mooi ding
maar voor bijna hetzelfde geld kan je ook het nwere type nemen
http://www.pistonheads.com/sales/958986.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

of nog beter/goedkoper en mooi interieur...
http://www.pistonheads.com/sales/956917.htm" onclick="window.open(this.href);return false;



http://www.pistonheads.com/sales/987000.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
2 Doors, Automatic, Coupe, Petrol,
Metallic graphite grey,
MOT-04-2010,
1 Owner.
Alarm, ABS, Alloy wheels, Immobiliser, Leather upholstery, Leather seats, Spoiler, Metallic paintwork, Lumbar support, Solid Paint, Anti theft system, Colour coding - Body,
Full Service History, Central locking, Radio/CD, Sports seats. Insurance Group:20,
This car is a pure 1 off turbo charger running 250bhp.custom intercooler.aquamist water injection system.gt28rs dual bb turbo.128 lbft of torque.twin oil coolers.630cc injectors.reverie carbon side scoops and access panels.2bular custom exhaust.oil catch tank.super pro bush kit.vdo boost/oil gauge.exedy ceramic clutch.stunning car inside and out and no expence spared.blistering performance, lots more lotus,s for sale and wanted and for full stock list click the dealers website button., £22,985
Glossary of Terms
Vehicle Details:
Year: 2004
Fuel Type: Petrol
Transmission: Automatic
Body Type: Coupe
Price: £22,985
best een mooi ding

maar voor bijna hetzelfde geld kan je ook het nwere type nemen

http://www.pistonheads.com/sales/958986.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
of nog beter/goedkoper en mooi interieur...
http://www.pistonheads.com/sales/956917.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: lightweight cars, talk and video's
Hmm.. rare plaats voor die intercooler 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Op zich een mooie plek, daar haalt ie de lucht wel via de zij airscoop, en zo heb je toch nog achteruit kijk mogelijkheid(niet dat je veel zicht hebt bij een ExigeHans GP schreef:Hmm.. rare plaats voor die intercooler

- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: lightweight cars, talk and video's
Oja, nu zie ik het gaatje.. 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Deze mensen doen dat ook, maar hebben een kleinere cooler achter de side-pot van de lotus zie fotoHans GP schreef:Oja, nu zie ik het gaatje..
http://forcedfed.com/elise/turbokits/fo ... tage3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: lightweight cars, talk and video's
Ik begrijp werkelijk niet waarom je een intercooler achterin een Lotus wil plaatsen. De luchtsnellheid (en dus ook de hoeveelheid) achter de luchthappers is gewoon zeer matig. Ik meen ooit gelezen te hebben dat de luchtstroomsnelheid niet boven de 40 km/h uitkomt.
Plaats gewoon een chargecooler met extra radiateur voor in de neus. Kost iets meer, maar nooit last van heatsoak
Stephan
Plaats gewoon een chargecooler met extra radiateur voor in de neus. Kost iets meer, maar nooit last van heatsoak
Stephan
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
denk ook dat ze mede daardoor die extra fans hebben geplaatst...
echter een intercooler voorin met de motor achterin lijkt me ook traag werken, de lucht wordt dan te veel verspreid als het zo'n lange weg moet gaan, en dus andere respons?
echter een intercooler voorin met de motor achterin lijkt me ook traag werken, de lucht wordt dan te veel verspreid als het zo'n lange weg moet gaan, en dus andere respons?
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: lightweight cars, talk and video's
Chargecooler is een water-luchtkoeler René.
Je inlaatlucht blijft achterin en wordt door water gekoeld. Dat water zit in een gesloten systeem met leidingen naar voren om daar in een extra radiateur ook weer afgekoeld te worden. Dus je houdt je snelle gasrespons, maar hebt veel minder last van (over)verhitting van inlaatlucht.
Stephan
Je inlaatlucht blijft achterin en wordt door water gekoeld. Dat water zit in een gesloten systeem met leidingen naar voren om daar in een extra radiateur ook weer afgekoeld te worden. Dus je houdt je snelle gasrespons, maar hebt veel minder last van (over)verhitting van inlaatlucht.
Stephan
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
SteV6 schreef:Chargecooler is een water-luchtkoeler René.
Je inlaatlucht blijft achterin en wordt door water gekoeld. Dat water zit in een gesloten systeem met leidingen naar voren om daar in een extra radiateur ook weer afgekoeld te worden. Dus je houdt je snelle gasrespons, maar hebt veel minder last van (over)verhitting van inlaatlucht.
Stephan



- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Ik vind het helemaal nog niet zo verkeerd...
denk daarbij dat ie goedkoper wordt dan de Tesla...
en vind hem nog mooier ook dan de Tesla, zal mij benieuwen wat ie hier gaat kosten deze lihtgewicht elektrische racer
http://www.autoweek.nl:80/nieuws.php?id=11489" onclick="window.open(this.href);return false;

denk daarbij dat ie goedkoper wordt dan de Tesla...
en vind hem nog mooier ook dan de Tesla, zal mij benieuwen wat ie hier gaat kosten deze lihtgewicht elektrische racer

http://www.autoweek.nl:80/nieuws.php?id=11489" onclick="window.open(this.href);return false;
De eerste elektrische Chrysler wordt een sportcoupé die is gebaseerd op deze Dodge Circuit EV Concept.
Chrysler komt bij leven en welzijn volgend jaar met de eerste elektrische auto op de markt. Dat moet een snelle sportauto worden die een directe afstammeling is van de Circuit EV concept. Wees zelfs niet verbaasd als ook het productiemodel overduidelijk trekken heeft van de Lotus Europa waarop deze auto is gebaseerd.
De elektrische Chrysler moet een vermogen krijgen van 268 pk en in minder dan vijf seconden van 0 naar 100 km/u sprinten. De topsnelheid moet boven de 190 km/u liggen. Verder moet hij zo’n 300 km op een acculading kunnen afleggen en wordt de auto zo licht, dat hij geen stuurbekrachtiging nodig heeft.
Na de komst van de sportauto is het vlug daarna de beurt aan elektrische sedans, SUV’s en crossovers. Sommige daarvan moeten worden gebouwd op Fiat platforms, al is de deal met de Italianen nog niet in kannen en kruiken.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Een tijdje geleden hadden we het nog over de Caral uitvoeringen van de Lotus Elise en de Opel(Vauxhall) Speedster...
ik kom net zo'n apparaat tegen die gebouwd is maar de opdrachtgever geen centen meer heeft en dat ding staat nu te koop
het betrefd hier een Caral op Speedster basis met 3.0 V6 en compressor goed voor 350pk
http://www.pistonheads.com/sales/978744.htm" onclick="window.open(this.href);return false;







ik kom net zo'n apparaat tegen die gebouwd is maar de opdrachtgever geen centen meer heeft en dat ding staat nu te koop

het betrefd hier een Caral op Speedster basis met 3.0 V6 en compressor goed voor 350pk

http://www.pistonheads.com/sales/978744.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
Heerlijk topic, heerlijke wagens!
Ik ben zelf ook een groot fan van lightweight, en helemaal onderaan de ladder doe ik misschien een beetje mee met mn 850kg 130pk Frans rammelhok. Maar als ik dit moois zo allemaal zie vraag ik me af of ik wel weer een 2 wieler moet kopen zodra m'n huidige verkocht is... Of dat ik nog even door moet sparen (of dromen
).....
Ik ben zelf ook een groot fan van lightweight, en helemaal onderaan de ladder doe ik misschien een beetje mee met mn 850kg 130pk Frans rammelhok. Maar als ik dit moois zo allemaal zie vraag ik me af of ik wel weer een 2 wieler moet kopen zodra m'n huidige verkocht is... Of dat ik nog even door moet sparen (of dromen
