lightweight cars, talk and video's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
BIGhenkie

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door BIGhenkie » 01 apr 2009, 21:26

jongens ik houd van zware autos want meer gewicht is meer druk op de grond. de banden verliezen dan geen grip. dit betekend dat je harder door de bochten kan.
zie ook de corvette.
zo'n lichte wagen krijgt het vermogen niet op de weg. het zijn net karts die slippen ook as een gek weg.

SteV6

Bericht door SteV6 » 01 apr 2009, 21:27

Ik weet niet wie je bent Henk, maar doe even normaal s.v.p.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 01 apr 2009, 22:19

BIGhenkie schreef:jongens ik houd van zware autos want meer gewicht is meer druk op de grond. de banden verliezen dan geen grip. dit betekend dat je harder door de bochten kan.
zie ook de corvette.
zo'n lichte wagen krijgt het vermogen niet op de weg. het zijn net karts die slippen ook as een gek weg.
Haha.. ik kom je nog wel tegen op zandvoort :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 03 apr 2009, 10:29

Ja :df:

Hij staat nu ook op autoscout te koop en de prijs valt mee vind ik voor dit apart geval(kost wel wat maar dan heb je ook wat :mrgreen: )

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bfmsthw2s3g4" onclick="window.open(this.href);return false;

staat veel Italiaans bij helaas...maar deze Lotus Exige Extrema is wel heel apart, bijna een GT1 Lotus Elise.

Italiaans>>
LOTUS EXTREMA by Paul Naidel

La Paul Naidel presenta in esclusiva il suo nuovo progetto.
Si tratta della Lotus Extrema, in pratica una Lotus Exige Mk1 con carrozzeria allargata stile GT1 e fari della versione mk2. Il telaio in alluminio e' di derivazione Exige di serie con allargamenti delle carreggiate per montare nuove gomme extra large.

I cerchi in lega superlight possono aver e attacco a 5 bulloni o monodado come le auto da competizione.Il passo e' stato allungato di circa 20cm (come la Elise GT1) per poter montare le nuove motorizzazioni in posizione longitudinale con cambio transaxle manuale 6 marce o sequenziale.

La carrozzeria puo' essere in fibra di vetro o in materiale composito Kevlar Carbonio.I motori a disposizione possono essere i V8 di origine Chevrolet (come la Elise GT1) LS3 con 420 o 500cv su 970kg di peso dell'auto, oppure il V8 LS7 della Corvette Z06 o LS9 da 650cv della ZR1 su un peso di 1000kg.

Prestazioni che arrivano fino a 2,8 sec da 0/100 kmh, 7 sec. 0/200 kmh e oltre 320kmh.

In alternativa per contenere i costi di acquisto sono disponibili i GM V6 Turbo 2800cc da 300 o 350cv che mantengono il peso a 850kg circa.

La scelta superlight prevede invece i V8 Powertec da 2600cc per 360cv, 2800cc per 450cv o il nuovo 3400cc da 560cv. Motori che pesano 95kg e girano a 10.000 rpm che permettono di contenere il pesa della Extrema in 750 kg!!

Le sospsensioni sono totalmente regolabili Koni, con possibilita' opzionali di Ohlins.I freni di serie sono AP Racing con pinze a 4 pompanti.Per l'interno e' disponibile il Rollbar integrale.Opzionali impianto di estinzione, strumentazione AIM digitale, impianto di video recording per filmarsi alla guida della nuova LOTUS by UKGarage.

L'auto e' disponibile in versione stradale omologata.Kit opzionali pista vengono resi disponibili a richiesta.

I prezzi di acquisto partono da 66000,00 euro tasse incluse.
wie vertaald dit :mrgreen:

dit onderstaande kan ik wel begrijpen :banaan:
Prestazioni che arrivano fino a 2,8 sec da 0/100 kmh, 7 sec. 0/200 kmh e oltre 320kmh.
Afbeelding

Afbeelding

:df:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 03 apr 2009, 10:38

Farfanculo!

GTRene

Bericht door GTRene » 03 apr 2009, 10:51

Even in een vertaal computer gezet, en het lijkt alsof ze gewoon een complete kit aanbieden voor dat geld, dus niet deze auto maar een soortgelijke bouwen ze dan :roll: hm...
LOTUS EXTREMA by Paul Naidel Paul Naidel introduces in exclusive right its new plan. Draft of the Lotus Extrema, practically a Lotus Exige Mk1 with increased auto body style GT1 and beacons of the version mk2. The chassis in aluminum e' of Exige derivation of series with increases of the tracks in order to mount new extra rubbers large. The circles in alloy superlight can have and attack to 5 bolts or monodice like the cars from competition. The step e' state lengthened of approximately 20cm (as Elise GT1) for being able to mount the new motorizations in longitudinal position with 6 manual change transaxle marce or sequenziale. The auto body puo' to be in glass fiber or material composite motor Kevlar Carbonio.I on hand they can be the V8 of Chevrolet origin (like Elise GT1) LS3 with 420 or 500cv on 970kg of weight dell' car, or Corvette LS7 V8 Z06 or LS9 from 650cv of the ZR1 on a weight of 1000kg. Performances that arrive till 2,8 sec from 0/100 kmh, 7 sec. 0/200 kmh and beyond 320kmh. In alternative in order to contain the purchase costs they are available GM V6 Turbo 2800cc from 300 or 350cv that they maintain the weight 850kg approximately. The choice superlight previews instead the V8 Powertec from 2600cc for 360cv, 2800cc for 450cv or the new one 3400cc from 560cv. Motors that weigh 95kg and turn to 10.000 rpm that they allow to contain the hung one of the Extrema in 750 kg! The totally adjustable sospsensioni are Koni, with possibilita' optional of Ohlins.I series brakes they are AP Racing with pompanti pliers to 4. For l' inside e' available the integral Rollbar. Optional extinction system, instrumentation AIM types them, system of video recording in order to film itself to the guide of new LOTUS by UKGarage. L' car e' available in accredited street version. Kit optional track comes at call made available. The purchase prices leave from 66000,00 euros enclosed taxes.

allen

Bericht door allen » 07 apr 2009, 12:44

Nog eens even contact gehad met Caterham over de 1.6 superlight:
Q) is the weight with all carbon parts or without
A) The weight listed includes some carbon fibre parts that come as standard on the Superlight model. This includes dash board, front wings, rear wing protectors and sill strips. Additional weight saving can be achieved by adding carbon fibre rear wings, nose cone, aero screen, seats, indicator pods, interior panels and so on. I do not know exactly how much weight each of these items saves though. The R500 comes with all of the these items as standard and it is at least 10kgs lighter, despite having a heavier engine.
Damn, ben ik toch benieuwd hoeveel kilo er nog van de 1.6 versie af kan. Moet toch machtig zijn als deze onder de 500 kg te krijgen is. :hmmm:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 07 apr 2009, 13:09

Geelhoed schreef:Farfanculo!
Zeg dat nu niet :P

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 07 apr 2009, 13:27

Dit rechtvaardigt dat toch wel?

GTRene

Bericht door GTRene » 11 apr 2009, 00:04

http://www.pistonheads.com/sales/915561.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Uniek, deze enige op kenteken verkrijgbare Lotus Elise GT1 Type 115 (1996)
One of only eight chassis, and the only road registered example built.

Recommissioned and ready to be displayed / enjoyed.

For history and technical specification please contact Scott Walker at Bell & Colvill.

PRICE ON APPLICATION

(0044)1483281000
swalker@bellandcolvill.com
Afbeelding

hoe zou dat rijden :mrgreen:

Had ook niet zo'n Nederlander zo'n ding? Jan Lammers eerst en later had een andere NL ook zo'n ding met Viper V10 erin ofzo :roll: anyway, bommetje :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 11 apr 2009, 11:48

Michel kopen :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 apr 2009, 12:13

Ook leuk deze nu 300pk Lotus Elise S1 met audi motor 8) :df:

http://www.pistonheads.com/sales/966477.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

welkom :df:
Afbeelding

Afbeelding

deze kant zal Hans zien waarschijnlijk :wink:
Afbeelding

Hans R

Bericht door Hans R » 11 apr 2009, 14:37

Jaja.. verkoop dat hok nu maar eerst van je!
Dan wil ik the battle wel aan.. :nerd:

Wel een gaaf ding! 8)

GTRene

Bericht door GTRene » 13 apr 2009, 12:08

Voor de liefhebbers van de Exige mk2 hier een leuke aanbieding...250pk turbo, maar wat ik niet begrijp automatic? een automaat...? :hmmm: staat 2x in de tekst.

http://www.pistonheads.com/sales/987000.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
2 Doors, Automatic, Coupe, Petrol,
Metallic graphite grey,
MOT-04-2010,
1 Owner.
Alarm, ABS, Alloy wheels, Immobiliser, Leather upholstery, Leather seats, Spoiler, Metallic paintwork, Lumbar support, Solid Paint, Anti theft system, Colour coding - Body,
Full Service History, Central locking, Radio/CD, Sports seats. Insurance Group:20,

This car is a pure 1 off turbo charger running 250bhp.custom intercooler.aquamist water injection system.gt28rs dual bb turbo.128 lbft of torque.twin oil coolers.630cc injectors.reverie carbon side scoops and access panels.2bular custom exhaust.oil catch tank.super pro bush kit.vdo boost/oil gauge.exedy ceramic clutch.stunning car inside and out and no expence spared.blistering performance, lots more lotus,s for sale and wanted and for full stock list click the dealers website button., £22,985

Glossary of Terms

Vehicle Details:
Year: 2004
Fuel Type: Petrol
Transmission: Automatic
Body Type: Coupe
Price: £22,985
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

best een mooi ding :df:

maar voor bijna hetzelfde geld kan je ook het nwere type nemen :hmmm:

http://www.pistonheads.com/sales/958986.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

of nog beter/goedkoper en mooi interieur...

http://www.pistonheads.com/sales/956917.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Hans R

Bericht door Hans R » 14 apr 2009, 10:11

Hmm.. rare plaats voor die intercooler :hmmm:

GTRene

Bericht door GTRene » 14 apr 2009, 10:19

Hans GP schreef:Hmm.. rare plaats voor die intercooler :hmmm:
Op zich een mooie plek, daar haalt ie de lucht wel via de zij airscoop, en zo heb je toch nog achteruit kijk mogelijkheid(niet dat je veel zicht hebt bij een Exige :lol: , wat je bv bij de Lotus Exige S niet hebt omdat die intercooler voor het raam zit, verder is deze opstelling ook geschikt voor de Elise.

Hans R

Bericht door Hans R » 14 apr 2009, 11:04

Oja, nu zie ik het gaatje.. :oops:

GTRene

Bericht door GTRene » 14 apr 2009, 11:13

Hans GP schreef:Oja, nu zie ik het gaatje.. :oops:
Deze mensen doen dat ook, maar hebben een kleinere cooler achter de side-pot van de lotus zie foto

http://forcedfed.com/elise/turbokits/fo ... tage3.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

SteV6

Bericht door SteV6 » 14 apr 2009, 11:20

Ik begrijp werkelijk niet waarom je een intercooler achterin een Lotus wil plaatsen. De luchtsnellheid (en dus ook de hoeveelheid) achter de luchthappers is gewoon zeer matig. Ik meen ooit gelezen te hebben dat de luchtstroomsnelheid niet boven de 40 km/h uitkomt.

Plaats gewoon een chargecooler met extra radiateur voor in de neus. Kost iets meer, maar nooit last van heatsoak

Stephan

GTRene

Bericht door GTRene » 14 apr 2009, 11:52

denk ook dat ze mede daardoor die extra fans hebben geplaatst...
echter een intercooler voorin met de motor achterin lijkt me ook traag werken, de lucht wordt dan te veel verspreid als het zo'n lange weg moet gaan, en dus andere respons?

SteV6

Bericht door SteV6 » 14 apr 2009, 12:37

Chargecooler is een water-luchtkoeler René.

Je inlaatlucht blijft achterin en wordt door water gekoeld. Dat water zit in een gesloten systeem met leidingen naar voren om daar in een extra radiateur ook weer afgekoeld te worden. Dus je houdt je snelle gasrespons, maar hebt veel minder last van (over)verhitting van inlaatlucht.

Stephan

GTRene

Bericht door GTRene » 14 apr 2009, 12:50

SteV6 schreef:Chargecooler is een water-luchtkoeler René.

Je inlaatlucht blijft achterin en wordt door water gekoeld. Dat water zit in een gesloten systeem met leidingen naar voren om daar in een extra radiateur ook weer afgekoeld te worden. Dus je houdt je snelle gasrespons, maar hebt veel minder last van (over)verhitting van inlaatlucht.

Stephan
:mrgreen: ah, zo'n systeem, das wel weer oke :thumbup: die hebben ze ook voor de Exige, wel opde standaard plek overigens, maar schijnt wel extra pk's te leveren(of te houden) vooral als het hot is :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 17 apr 2009, 19:58

Ik vind het helemaal nog niet zo verkeerd...

denk daarbij dat ie goedkoper wordt dan de Tesla...

en vind hem nog mooier ook dan de Tesla, zal mij benieuwen wat ie hier gaat kosten deze lihtgewicht elektrische racer :df:

http://www.autoweek.nl:80/nieuws.php?id=11489" onclick="window.open(this.href);return false;
De eerste elektrische Chrysler wordt een sportcoupé die is gebaseerd op deze Dodge Circuit EV Concept.
Chrysler komt bij leven en welzijn volgend jaar met de eerste elektrische auto op de markt. Dat moet een snelle sportauto worden die een directe afstammeling is van de Circuit EV concept. Wees zelfs niet verbaasd als ook het productiemodel overduidelijk trekken heeft van de Lotus Europa waarop deze auto is gebaseerd.
De elektrische Chrysler moet een vermogen krijgen van 268 pk en in minder dan vijf seconden van 0 naar 100 km/u sprinten. De topsnelheid moet boven de 190 km/u liggen. Verder moet hij zo’n 300 km op een acculading kunnen afleggen en wordt de auto zo licht, dat hij geen stuurbekrachtiging nodig heeft.
Na de komst van de sportauto is het vlug daarna de beurt aan elektrische sedans, SUV’s en crossovers. Sommige daarvan moeten worden gebouwd op Fiat platforms, al is de deal met de Italianen nog niet in kannen en kruiken.
Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 21 apr 2009, 14:57

Een tijdje geleden hadden we het nog over de Caral uitvoeringen van de Lotus Elise en de Opel(Vauxhall) Speedster...

ik kom net zo'n apparaat tegen die gebouwd is maar de opdrachtgever geen centen meer heeft en dat ding staat nu te koop :mrgreen:
het betrefd hier een Caral op Speedster basis met 3.0 V6 en compressor goed voor 350pk :thumbup:

http://www.pistonheads.com/sales/978744.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:df:

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 22 apr 2009, 16:01

Heerlijk topic, heerlijke wagens!

Ik ben zelf ook een groot fan van lightweight, en helemaal onderaan de ladder doe ik misschien een beetje mee met mn 850kg 130pk Frans rammelhok. Maar als ik dit moois zo allemaal zie vraag ik me af of ik wel weer een 2 wieler moet kopen zodra m'n huidige verkocht is... Of dat ik nog even door moet sparen (of dromen :lol: ).....

Plaats reactie