Trackevening morgen op Zandvoort?

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 13 sep 2006, 22:41

Maik schreef: Wat een onderstuurde hokken zijn die bmw's toch...... :wink:
Ssst, daar kenne sommige niet tegen. :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 13 sep 2006, 22:45

Ja :) Ik heb achter ook -2'30. En dat werkt prima.

Onderstuur krijg je er bij een M3 nooit helemaal uit met platensper, zo gauw je op het gas gaat wil hij automatisch iets rechtdoor.

Allerlei trucjes met bandenspanning en stabilisator settings zijn leuk maar het enige wat je doet is de achteras minder grip geven. Verkeerde kant op imho, kan je beter extra front camber pakken en de achteras met rust laten. En dan het laatste beetje finetunen met bandenspanning en evt de positie van de stabilo's.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 13 sep 2006, 22:47

Slijt het hele zaakje niet erg scheef af aan de voorkant dan Bert? Ik heb -1 graad staan en ik moet niet verder gaan als ik wat langer met mijn voorbanden wil doen :wink: Nu slijt het min of meer gelijkmatig af.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 13 sep 2006, 22:53

Nee valt mee. Te veel toespoor voor is slechter voor je banden als te veel negative camber voor.

En ja waar slijt het harder van he, door de bocht met meer als 500 KG wieldruk er op of netjes 120 op de snelweg :) Ik zie wel iets meer slijtage aan de binnenkant maar dat neem ik dan wel op de koop toe.

Eerste keer op CPZ had ik achter zo'n -1'50 staan en merkte ik dat de wang van de band te veel platgedrukt werd in oa de hugenholtz bocht. Naar -2'30 verhoogd en probleem opgelost. komt omdat je dan in bochten je loopvlak gelijkmatiger belast.



Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 14 sep 2006, 19:22

@Gerard Lubbe: Wat gebeurde er bovenaan Scheivlak? Zag je auto staan en hoorde dat je schade en wiel afgebroken was?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 15 sep 2006, 09:36

Hier nog een mooie foto's van o.a een Porsche-dag die voor ons reden met o.a CGT's, GT2 etc

http://www.538.nl/~ddx/zandvoort-veex-1 ... fotos.html

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 15 sep 2006, 18:21

Zo zeg, echt wat gemist zie ik!

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 19 sep 2006, 21:41

Even het commentaar op de rondjes Zandvoort iets centraler houden, daarom deze koppie-peest uit een ander draadje van Tristan:
Hier een filmpje die gemaakt is door een Civic met semi-slicks die op Zandvoort een gehele sessie achter me reed. Hierop goed te zien hoe ik mijn lijnen reed. Dit was de 2e sessie, dus banden+motor hadden het al moeilijk:

http://www.vladimirlam.com/movies/zandvoort130906t2.avi

Kom maar met jullie kritiek.
Nou, moet ik eerlijk zijn?
Het zag er goed uit :wink:
Moeilijk te zien soms wat je echte lijnen zijn want heel vaak moest je je positioneren op de baan (en dus de ideale lijn verlaten) om iemand in te halen.
Het leek soms wel een slalom wedstrijd :)
Wat ik 2 keer zag in het Scheivlak toen je vrij baan had is dat je vrij vroeg instuurt. Je apex lag dan al aan het begin (of misschien ietsje later) van de curbs. Misschien kan je iets later proberen in te sturen en dan wel ietsje meer ook zodat je apex aan het eind van die curbs komt te liggen. Zo heb ik het geleerd en zo voelt het ook het lekkerst in de speedster, maar het kan wat per auto verschillen.
Ook het insturen van de Vodafone zag ik je soms wat erg heftig doen leek het, ik kan het ook fout hebben want de volgauto :wink: reed daar dan weer wat verder achter. Maar ik vind dat stukje, combi Renault-Vodafone ook een lastige en ben er voor mijzelf ook nog niet uit wat een mooie lijn is. Je wilt daar eigenlijk eerst de buitenkant opzoeken, maar dan moet je weer wat te scherp insturen. Stuur je eerder en geleidelijker in dan heb je weer het idee dat je de baan niet helemaal benut...
Moeilijk he?! Maar wel leuk :wink:

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 19 sep 2006, 21:49

Maik, kan je mijn rijstijl ook even be-oordelen. Ik ben vanaf ca. 2.19-2.20 min. in beeld, voor die blauwe Z3M roadster...

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 4110979452



:mrgreen:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 19 sep 2006, 22:06

Lol @ Elmar :mrgreen:

Dat van het scheivlak oprijden doe ik ook inderdaad, iets later pakken. Als je vroeg instuurd heb je kans dat je naar buiten gedrukt word richting het gras en lossen moet. Maar dat ligt er heel erg aan hoe hard je daar rijd enz.

Valt mij ook op dat er weinig zijn die de kerbs in de Audi S meepakken. Doe ik wel, meters zijn meters :mrgreen: Maar het tricky deel ervan is dat als er al wat zijn die zich voor de Audi S verremd hebben die kerbs nog wel eens vol met vuil willen liggen, dat pak je dan op met je linker wielen. (Clubspecials had ik daar enorm last van na een paar keer er overheen rijden) Je ziet een meter of wat voor insturen van de AudiS het asfalt van kleur veranderen, daarop stuur ik in, vrij dicht tegen de rechterkant aan, en dan naar links late apex over de kerbs en weer aan de rechter kant uitkomen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 19 sep 2006, 22:45

Trouwens:

Beste allemaal,

Nog niet op de site maar wel voor jullie: de 3 laatste data voor het VRIJ RIJDEN in 2006:

* ZATERDAG 7 oktober 2006: 17-19 uur

* ZATERDAG 4 november 2006: 09-13 uur

* ZATERDAG 16 december 2006: 09-13 uur

De details over de indeling kun je binnenkort terug vinden op onze website.

Op zaterdag 7 oktober zijn er overdag races van het DNRT / Zomer Avond Competitie. Toegang is gratis, parkeren op Paddock 2 of Restaurant / Tribune terrein. Voor het VRIJ RIJDEN op deze dag kunnen we vanaf 16.15 uur parkeren in de uiterste punt bij de Mickey’s bar op Paddock 1.
Opstellen is in de pitsstraat, toegang via pitbox nummer 0 (nul).

Vooraf inschrijven is niet mogelijk, kaartverkoop uitsluitend vanaf 15.30 uur in de Mickey’s Bar. Kosten blijven laag: 20,= euro per sessie, passagier mag mee rijden. Indien je auto een roll bar heeft, is het dragen van een helm verplicht.

Vergeet niet je spaarkaart mee te nemen; iedere vol gestempeld exemplaar geeft recht op een gratis sessie.

Heb je nog vragen of ideeën, laat het ons dan weten!

Namens VRIJ RIJDEN,

Frank Kerseboom
Rensportschool Zandvoort

E-mail: info@vrijrijden.nl
Website: www.vrijrijden.nl

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 20 sep 2006, 10:13

In Audi-S rij ik soms over de kerbs, maar niet te vaak. Wat Bert zegt, ligt een hoop vuil, stenen etc. In Scheivlak zou ik wel kunnen proberen om later in te sturen, maar veel later zou niet meer kunnen. Redt nu precies om volgas de bocht door te komen om dan precies goed uit te komen voor die knik.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 20 sep 2006, 11:07

Ik zie in het andere topic dat er videobeelden van een GTT bestaan waarin de bestuurder een 2.08 op Zandvoort rijdt.

Kan ik die beelden ergens vinden? Zou ik wel eens willen zien. Wat zijn de specs van die auto. Reed ie op slicks?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 20 sep 2006, 11:22

2:08 is grappig genoeg ook precies de tijd die mijn 75 met nog 3.0 motor op (versleten) slicks reed.
Kun je ook meteen zien dat die Koni's redelijk meuk zijn, want met een compleet geprepareerde auto en op (Dunlop) slicks zou dat eigenlijk toch nog wel wat harder moeten gaan.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 20 sep 2006, 11:32

Tristan schreef:In Scheivlak zou ik wel kunnen proberen om later in te sturen, maar veel later zou niet meer kunnen. Redt nu precies om volgas de bocht door te komen om dan precies goed uit te komen voor die knik.
Maar dat betekent dat je volgas door de hele bocht gaat? Dan zou juist je snelheid bij insturen weer wat hoger kunnen zijn.... Als je de hele bocht volgas kan nemen met jouw pk's dan duik je er met te weinig snelheid in IMO.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 20 sep 2006, 11:38

Veel harder gaat echt niet door de bocht, zit echt aan de max van grip.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 20 sep 2006, 18:22

Hielke schreef:I
Kan ik die beelden ergens vinden? Zou ik wel eens willen zien. Wat zijn de specs van die auto. Reed ie op slicks?
Hij staat op 8200rpm.com.

http://www.8200rpm.com/Video_Section/51 ... 2005_2.wmv

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 06 okt 2006, 17:16

Gaan er morgen middag nog mensen naar CPZ. Waarschijnlijk regen dus FWD heerst... :twisted:

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5441
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 06 okt 2006, 17:59

Wil eigenlijk wel ff langskomen, maar meeste mensen staat tot nu het weer ZWAAR tegen, dus als het mee lijkt te vallen...

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 06 okt 2006, 18:27

Ik ben er niet bij deze keer, veel plezier daar en glij ze! :)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 07 okt 2006, 17:29

Ik zit nog in het zonnige Azebejian :( Veel plezier in elk geval.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 07 okt 2006, 21:10

Lekker op een droge baan gereden, 1 keer stukje grindpad bij de Tarzan mee genomen :oops: en een sessie lang op de achterbumper van een 996 Turbo gezeten. Ik was een fractie sneller, maar kon er niet langs. Laatste sessie werd helaas na 3 rondjes afgevlagd ivm zware crash cup-Seat na Scheivak.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 07 okt 2006, 21:27

Klinkt als een leuk middagje! (niet voor de cupra rijder...).
Was je weer met de M3? Maar als je een 996T op zit te duwen denk ik eerder met de Viper? (Is het nou een Chrysler of een Dodge? In de VS is het net andersom geloof ik?).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten