Was weer een geslaagd dagje gister inderdaad, organisatie, bedankt!!!
Gelukkig had ik op tijd nog een gereviseerd 25% sper onder de 328i laten zetten, anders had ik nooit zoveel lol gehad. De zaterdagmiddag 2 winterwielen op de achterbank gelegd, krik en wat rotzooi achterin en op weg. Gezellig zitten eten en na wat halve liters lekker geslapen op locatie.
Waren een hoop auto's deze dag maar op wat uitzonderingen na verliep het best aardig. Verschil tussen een sierra en een m3/gt3 blijft natuurlijk, evenals verschil in nivo, maar daar kan iedereen zich op instellen en zo nodig aanpassen.
De verhalen van winterbanden die na 2 uur op zouden zijn geloof ik niet meer in.. heb de hele dag op halve kracht met het deelnemersveld meegedrift en was nog geen 3mm kwijt van het profiel! Het was even wennen na 2 jaar maar ik had de smaak toch weer redelijk te pakken. Prachtig hoe je het verschil voelt van een oud sper (de M3 GT) en eentje met nieuwe platen zoals nu. Ipv de auto over te gooien in de contradrifts kan dit nu prachtig met het gaspedaal, erg lekker gevoel als je het sper de boel uit kunt laten zoeken om combinaties te maken. Wel weet ik zeker dat de longlife 0w30 olie veel te dun is. Had het pijl op 120% gezet maar op hoge olietemperaturen hoorde je boven de 4500 toeren gewoon dat er minder gesmeerd werd. Binnenkort dus toch maar 10w60 Edge erin met een nieuw filtertje, geeft me een beter gevoel als je een dagje hoge toeren aan het draaien bent.
De E30 ging voor mn neus op zn dak, zachtjes aan weliswaar en men was er zo uit (nadat ik vakkundig de achterbank verwijderd had), konden ze niets aan doen omdat hun wielen in eerdere geschepte kuilen kwamen. Kunstje is wel om de auto achteruit het grint in te laten rollen, althans, dat probeer ik altijd. Dan maar op het gas om je te positioneren voor je off-track uitje.
Sierra's vond ik machtig, zeker de twindrift battle, heb er heel wat ronden achteraan gereden om het gebeuren van dichtbij te volgen. Soms ging het wat gek maar het kon allemaal net door de beugel.. ik mag dat wel
Einde van de dag nog wat rondjes met Tijs en Coen gedaan en dan ga je er toch net wat fanatieker tegenaan, lukken combinaties ineens wel en zie je weer een set mogelijkheden. Het blijft een 328i en geen M3 maar ik vind toch dat ie het lekker doet! Op naar 31 mei.....