BMW X5M & X6M - officieel

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

BMW X5M & X6M - officieel

Bericht door Mark Nauta » 06 mar 2009, 12:02

Althans......over een klein maandje ;).

http://www.bmw.com/com/en/general/nextc ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben echt heel erg benieuwd naar deze wagen. Als ik de loterij zou winnen, dan zou er zo'n kar op de oprit komen!
Twijfel dan alleen nog tussen het type, de X5 of de X6......

frank de jonge

Re: BMW X5M & X6M - officieel

Bericht door frank de jonge » 06 mar 2009, 12:07

X6M lijkt ook wel apart :)

Max V

Bericht door Max V » 06 mar 2009, 12:24

Vet hoor, ben zeer benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!

Rupie

Bericht door Rupie » 06 mar 2009, 12:37

600+ pk?

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 06 mar 2009, 12:38

Ruben schreef:600+ pk?
Nee helaas.

eight-cylinder engine, V8, Twin Scroll Twin Turbo, 550 bhp

Tristan

Bericht door Tristan » 06 mar 2009, 12:41

X5 graag, X6 vind ik niet mooi.

Maar een X5 3.0sd met M-pakket voldoet al prima. :wink: Staat er hier 1 in Dordt met Individual-interieur. :shocking:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 06 mar 2009, 16:31

Dacht eerst dat die zeecontainer op die site de X5/6M was. :hmmm:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 06 mar 2009, 17:51

Tristan schreef:X5 graag, X6 vind ik niet mooi.

Maar een X5 3.0sd met M-pakket voldoet al prima. :wink: Staat er hier 1 in Dordt met Individual-interieur. :shocking:
Daar rijdt Simon tegenwoordig in, Alpineweiss II met 320pk/680Nm :df:

Joop

Bericht door Joop » 06 mar 2009, 19:55

Een X6M kan ik nog inkomen, een X5M had niet gehoeven; a bit OTT (voor de X6 ook trouwens... :mrgreen: )

Ben benieuwd; X6M testmule ziet er dik uit iig.:

Foto's van X6M en X5 LCI en X5M hier te vinden: http://www.flickr.com/photos/budzinskij ... 223682381/

Sperdy

Bericht door Sperdy » 06 mar 2009, 20:41

leuke auto's! helemaal overbodig natuurlijk, volstrekt overbodig. Een racer maken van een SUV. Maar wat leuk! Volledig nutteloze voertuigen maar dat is juist zo ontzettend leuk. Deze auto's zijn gemaakt voor de lol. Voor de liefhebberij. Reken maar dat ze goed rijden. Ben alleen bang voor 'wrong time, wrong moment.. de vrije val gaat maar door, we staan op AEX 199,5 punten geloof ik.

Joop

Bericht door Joop » 06 mar 2009, 20:52

...ga overigens voor je zelf eens na: alle leuke (super)auto's zijn stelselmatig op de verkeerde tijd geintroduceerd (oliecrisis, recessie, etc...)

Niels v D

Bericht door Niels v D » 06 mar 2009, 20:56

Ik denk dat dat komt omdat die auto's begeerlijker zijn omdat niemand ze toen kon kopen Joop..

Joop

Bericht door Joop » 06 mar 2009, 22:28

Nou als voorbeeld om in het BMW-thema te blijven: de 2002 Turbo werd midden in de oliecrisis van 1973 geintroduceerd. Een gelukkiger timing kon je daarmee niet hebben. :wink:

Meest recente auto's in die zin zijn de Enzo van Ferrari, de McLaren SLR, en de Carrera GT van Porsche die allen in de periode 2002-2003 geintroduceerd zijn; ook toen hadden we een economisch dipje n.a.v. 9/11.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 06 mar 2009, 22:42

Wouter81 schreef:Dacht eerst dat die zeecontainer op die site de X5/6M was. :hmmm:
Inderdaad niet zo tactisch van BMW :lol:

Maar wat Tristan zegt ben ik het eigenlijk wel mee eens. De X5 graag, X6 nee bedankt. En een 3.0sd gaat ook gruwelijk van zijn plek en is qua brandstof nog wél te betalen.

Snipe

Bericht door Snipe » 07 mar 2009, 01:17

Ze zitten al in een zeecontainer. Nu nog naar de bodem van de oceaan ermee.
"M. The next chapter has begun." Ja, inderdaad. Maar als dat hoofdstuk bestaat uit lelijke en overbodige auto's als terreinwagens die het terrein niet inkunnen en vervolgens halfbakken zijn omgebouwd tot Ringracer hoeft het voor mij niet.

Het drama in volle omvang:
http://www.autobild.de/artikel/fahrberi ... 22254.html
2,3 ton over de Ring heen jagen, veel plezier...

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 07 mar 2009, 01:57

Wat moet ik me voorstellen bij een dynamische wegligging ?

Sperdy

Bericht door Sperdy » 07 mar 2009, 10:53

:forum:
Daar heb je wel een punt denk ik Joop.

Dergelijke auto's zijn gemaakt voor een kopersgroep die toch altijd wel ruim bij kas zitten. Niet voor de gewone man. Deze auto's is een apart segment met een eigen - kleine - dynamiek. Deze auto's worden toch wel verkocht, en BMW weet dat het geen volume produkten zijn (zoals een 1 en een 3 serie, zelfs een 5 serie) en conjunctuur ongevoeliger, maar meer prestige produkten die hun positieve afstraling moeten hebben op de volume produkten van BMW. Zijn er ooit auto's van BMW echt helemaal geflopt? Volgens mij niet, ik weet het ook niet.

Maar, aan de andere kant, is de economische (financiele) stand van zaken op dit moment zeer extreem(!). Dit is geen reguliere economische terugval. Dit is een mondiale systeemcrash en haar effecten. Ookal is dit ook weer wel (!) een dal en volgt er natuurlijk een herstel, er is wel degelijk sprake van een herindeling van het evenwicht (een nieuwe balans, machtsposities innemen) en de recovery zal veel langer duren dan we denken. De vraag is of dergelijke M produkten daarop kunnen wachten. Zeker in ogenschouw nemend dat SUV's een slecht imago hebben ontwikkeld. Want natuurlijk had BMW de huidige economische stand van zaken niet kunnen voorzien, in hun rekenmodellen, ten tijde van het opstarten van dit project. Nou kon niemand dat natuurlijk, maar de klappen vallen ook extra sterk in de hoek van dure, brandstofverslindende auto's; eigenlijk in de afname van verspillende dure consumptiegoederen. En hoe je het ook wend of keert - hoe gaaf ik die deze auto's ook vindt - zijn dergelijke artikelen niet relevant.

Maar mensen worden in beginsel niet wijzer, het zou mij niet verbazen dat, wanneer het weer beter gaat, deze auto's gewoon weer lekker worden verkocht. En zo gaan we gewoon weer door. Het is zoals Friedrich Nietzsche altijd heeft gezegd: we leren steeds opnieuw, en vergeten dat weer. Zo zitten we nu eenmaal in elkaar.

Zo, nu eerst een Bavaria :drinking:

frankv

Bericht door frankv » 07 mar 2009, 21:18

Joop schreef:...ga overigens voor je zelf eens na: alle leuke (super)auto's zijn stelselmatig op de verkeerde tijd geintroduceerd (oliecrisis, recessie, etc...)
dat komt denk ik omdat ze in een tijd bedacht worden dat het niet op kon met de vooruitgang, net voor de top

als de crisis dan daar is, zijn de bedrijven te log om de introductie te keren en hun verlies te nemen

ik heb me wel vermaakt met een aantal autointroducties vanaf de start van de crisis, de een nog minder passend bij de tijdgeest dan de ander

frank

WJ

Bericht door WJ » 07 mar 2009, 22:38

Niet NA?

Daniel

Bericht door Daniel » 08 mar 2009, 13:35

Nee..BMW gaat ook voor downsizing. Om NA het gewenste vermogen te bereiken zou het blok aanzienlijk groter moeten worden, 5,5 tot 6 liter.
Ik gok dat dit een 4.8 liter V8 twinturbo is. Bijkomende bonus van de turbo's is het hogere koppel dat het loodzware ding wel kan gebruiken.

Deze vind ik ook wel mooi:
Man munkelt von einer Zeit auf dem Niveau des BMW M3 der Baureihe E46. Das wären dann etwa 8:23 Minuten/
Dus je maakt het ding zo zwaar dat je ruim 200 pk extra en waarschijnlijk het dubbele koppel nodig hebt om de tijd van een tien jaar oude auto te evenaren :shock:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 08 mar 2009, 15:51

Ik ben benieuwd wanneer de 430 en 911 met SUV onderstellen gaan komen, vind ik eigenlijk hetzelfde als een SUV met sport aspiraties :mrgreen: Gaat nergens over maar goed, ben ook geen SUV liefhebber..

Joop

Bericht door Joop » 18 mar 2009, 19:18

Als ik het zo opmaak uit teksten e.d. is de X5M en X6M voorbode voor wat komen gaat bij de volgende M5 en M6: De 5,0L V10 gaat plaats maken voor het motorblok uit hun 4x4 equivalenten
"As we have been officially informed from BMW's dedicated minisite, in less than three weeks time, on April 4, the Bavarian automaker will take the covers off the first ever 'M' variants of the X5 and X6 crossovers. While we've already seen official video clips of both prototype models, in one of the latest episodes of Grip, a German TV car show on RTL 2, we get the chance to see new footage of the X5 M and X6 M during the development phase of the two vehicles.

Both the X5 M and X6 M will be powered by a twin-scroll turbocharged V8 engine developing somewhere north of 500-horsepower. It should be noted that the same engine will replace BMW's naturally-aspirated 5.0-liter V10 unit on the next-generation M5 and M6 models.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zfnoUAAu ... -with.html[/youtube]

Snipe

Bericht door Snipe » 04 apr 2009, 11:45

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grenzeloze lelijkheid. Meer horror op http://www.autoblog.nl/archive/2009/04/ ... van-de-x6m" onclick="window.open(this.href);return false;

Nieuwsbericht:

Na de stapel foto’s van de X6M hebben we nu de eerste officiële info over zowel de X6M als de X5M. Beide modellen worden aangedreven door de nieuw ontworpen 4,4-liter V8 M-motor met 555 pk (6000 rpm) en 680 Nm koppel (1500 tot 5650 rpm).
De Duitsers tonen de nieuwe M-motor met als basis BMW’s innovatieve 4.4L reverse-flow V8 motor met twin turbochargers. Deze motor introduceert twin-scroll twin turbochargers en een gepatenteerd uitlaatspruitstuk om extra kracht te bereiken, met behoud van compacte afmetingen. Beide auto’s gaan van 0-100 km/u binnen 5 seconden (0-60 mph in 4.5 seconds).

Evenals de motor zijn ook de motorkap, de luchthappers en de koplampen vrijwel identiek op de BMW X5M als de X6M. Aan de achterkant zien we uiteraard 2x twee uitlaatpijpjes, zoals we gewend zijn van BMW. Onder de auto ligt standaard 20-inch lichtmetaal.

Autoblog heeft ook het persbericht van BMW geplaatst. Als je dit bericht van oudtestamentische omvang wil lezen, klik dan op de link.
http://www.autoblog.nl/archive/2009/04/ ... -m-en-x5-m" onclick="window.open(this.href);return false;

frankv

Bericht door frankv » 04 apr 2009, 12:15

zoals ik al op autoblog heb gezegd:

ziet er voor een X6 geweldig uit, maar het is natuurlijk geen M auto!

het is sowieso helemaal geen auto, maar een mode accessoire waar je toevallig ook mee van a naar b kunt, maar wel een mooie

frank

frankv

Bericht door frankv » 04 apr 2009, 12:18

de BMW speak is inderdaad wel heel erg, dit kun je toch niet lezen zonder in lachen uit te barsten?:
The athletic character and amazing performance abilities of the BMW X5 M and X6 M result from levels of development never before applied to this type of vehicle. As it did when creating the original M5, BMW M has once again shown that applying new technologies and innovations to a solid BMW production vehicle type will produce startling performance and an exhilarating drive. Both of these new models offer capabilities and dynamic driving experiences which are quite unique, and promise to provide thrills from everyday traffic to the race track.

Exterior Design: BMW M heritage reflecting function, purpose, and style. The outstanding potential of both models is communicated clearly in their looks and design, their performance-bred heritage presented convincingly by the common design of the front end with its large air intakes.

The hood, front air dam, and headlights are virtually identical on the BMW X5 M and X6 M. Both models feature special gills in the front fenders, as well as model- specific 20-inch light-alloy wheels. The signs of distinction of BMW M are presented in individual style at the rear, confirming the athletic character of each model. The rear diffuser on each model communicates a particularly powerful presence, and the quad tailpipes of the exhaust system are again a signature of BMW M’s masterful work.

Compared with the standard BMW X5 and BMW X6, the body-color surface area on the side skirts are designed to place greater emphasis on their road-going orientations. On both models the body designs fulfill major functions in terms of aerodynamics and the carefully controlled flow of cooling air.

Plaats reactie