jawel, ook ik volg...

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 06 okt 2006, 11:40

Nice!

Heb je foto's van het interieur?

N.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: jawel, ook ik volg...

Bericht door RVV » 06 okt 2006, 11:47

Dennis Schroyen schreef: Cosmosschwarz en een GT spoiler op de koffer(die overigens vakkundig verwijdert gaat worden)

Als ik de foto's zo zie, staat die spoiler goed.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 06 okt 2006, 12:00

jep rico, maar zo was de spoiler toen ik ze kocht:µ
[IMG:800:600]http://i12.photobucket.com/albums/a243/ ... M3back.jpg[/img]

en dat was me iets te gortig... Gewoon tussenstuk ertussenuitgehaald(overigens ook een origineel BMW product :? )

nandor, foto's van interieur volgen nog. Staan op pc van kameraad. Jij bent dat toch met die machtige Avus Sedan he? aan de voorbumper te zien toch :)

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 06 okt 2006, 12:03

Estoril :) Is maar een oud hok hoor

N.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 06 okt 2006, 12:07

Haha, die oude spoiler maakt de naam "spoiler" weer helemaal waar :)

Goede ontwikkelingen Dennis. Veel succes, mooie job lijkt me, waar je ook werkt...

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 06 okt 2006, 12:17

Ja Cav, ik heb een doel voor ogen en ik zou toch graag bij de grote merken een belangrijke rol spelen in de ontwikkeling van nieuwe wagens. Dat mijn eigen ervaringen leiden tot veranderingen... Ik hoop dat het ooit zo ver nog mag komen.

Nandor,
Die estoril is zoiezo een 3.2, dus oud hok is nog jonger als die van mij...
goed bezig :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 okt 2006, 12:18

Ja dan snap ik het ook wel met die spoiler, maar nu zo laten joh !

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 06 okt 2006, 12:21

komt goed rico :wink:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 06 okt 2006, 13:20

Goeie ambities Dennis, jij komt er wel. Als ze een keer interim testers nodig hebben... ;)

Gebruikersavatar
Downforce Bjorn
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 mar 2006, 18:36
Locatie: Zolder, België - Real ///M are handbuilt!

Bericht door Downforce Bjorn » 06 okt 2006, 22:58

Zo, weer een tijdje geleden dat ik nog op het forum geweest ben dus kzal maar meteen mijn best doen en een paar foto's posten van de M3 :wink:

[img:909:682]http://users.skynet.be/bk317666/M3/M3.jpg[/img]

[img:909:682]http://users.skynet.be/bk317666/M3/M3(1).jpg[/img]

[img:909:682]http://users.skynet.be/bk317666/M3/M3(2).JPG[/img]

[img:909:682]http://users.skynet.be/bk317666/M3/M3(4).JPG[/img]

[img:909:682]http://users.skynet.be/bk317666/M3/M3(5).JPG[/img]

[img:909:682]http://users.skynet.be/bk317666/M3/M3(6).JPG[/img]

En de schitterende ACS short shifter met versnellingsbakslot:

[img:1127:845]http://users.skynet.be/bk317666/M3/M3(3).JPG[/img]

Enjoy!

Bjorn

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42869
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 07 okt 2006, 03:43

Mooi!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22495
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 07 okt 2006, 04:34

Goed bezig! Waar bestaat jouw baan uit? Testrijder??

Vanuit mijn opleiding was er ook een stageplaats in Emden. Kon je een testrijden in een Passat en alle rammeltjes en kraakjes die je kon vinden oplossen.........of een poging doen tot.. :D

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 19 nov 2006, 18:48

kleine update.

Bjorn heeft een kleine compilatie gemaakt van het mooiste beeldmateriaal wat we tot nu toe hebben.
Prachtig ineengestoken, echt hulde aan zijn kunsten :shock:

dus voor de geïnteresseerden plaats ik de link hier:

http://users.skynet.be/bk317666/hakken.divx

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7205
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 19 nov 2006, 20:12

Mooi ding hoor, die 318i ;)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 21 nov 2006, 01:22

Gaaf man! 286pk motor is eigenlijk de betere motor ! Vind de badge wel ok, maar dan zonder spoiler.

Mooie auto i.e.g. en tof filmpje !

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 21 nov 2006, 23:49

Is dat zo Macboy? Is mij vaak verteld dat je juist de 3.2 moet hebben, de reden kan ik zo niet meer opnoemen.
Maar ben nu wel benieuwd welke nu wél de betere is dan?


mvg Steven

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 22 nov 2006, 17:43

3.0 is algemeen bekend betrouwbaarder als de 3.2. De 3.0's halen af fabriek ook allemaal meer dan 286 pk. Mijne had er bijvoorbeeld 288. De 3.2 is eerder marketinggericht, meestal puren ze rond de 315pk uit aan de krukas. Niettemin is de 3.2 standaard gewoon sneller en koppelrijker. 3.2's hebben vooral last aan vanos en krukaslagers.(duh)
Enigste nadeel aan de 3.0 is dat de aanzuiging van de oliepomp in het oliecarter aan de achterzijde van het blok zit. Wanneer je oliepeil gezakt is en je gaat herhaaldelijk stevig in de remmen(circuit) zit de kans erin dat ie zonder olie draait, met alle gevolgen van dien. Maar de meeste circuit 3.0's zijn dan ook uitgerust met de aanzuiging van de 3.2 die aan de voorzijde zit.

Op M5board.com beweren ze dat je ongetwijfeld moet gaan voor de 3.0. Niet stuk te krijgen...

dit alles weegt natuurlijk niet op tegen het feit dat de 3.2 sneller is, vooral het koppel is echt een pak hoger :lol:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 22 nov 2006, 18:50

Ik ben niet zo technisch natuurlijk, maar wat ik er van begrepen heb is dat de 3.0 bij sportief gebruik veel betrouwbaarder is op de lange termijn. Dat komt met name vanwege de cilindervergroting van de 3.2 waar bij het ontwerpen geen rekening mee is gehouden. De ruimte tussen de cilinders is te krap zeg maar.

Bovendien schijnt die motor inderdaad altijd meer pk te leveren dan opgegeven.

Dat laat onverlet dat voor normaal gebruik de 3.2 natuurlijk de betere keus is. Nieuwer, sneller, more sofisticated zeg maar :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten