Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Wel of geen auto kopen in het huidige economische klimaat ?

Ja, zonder voorbehoud, ik was het toch al van plan.
41
34%
Ja, maar ik neem alle tijd en koop niet de eerste de beste auto die ik leuk vind.
38
31%
Nee, tenminste niet binnen een jaar, eerst maar eens afwachten hoe het loopt.
16
13%
Nee, zeker de komende 3 á 4 jaar niet. Mijn huidige auto is nog goed genoeg.
17
14%
Nee, ik rij hem op tot aan het hek van de sloperij.
10
8%

Totaal aantal stemmen: 122

Snipe

Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)

Bericht door Snipe » 26 mar 2009, 18:29

Downforce Hans schreef:Welke inside information heb jij, dat je zomaar iets grootheidswaanzin kan noemen.
Sommige mensen staan vaak snel met hun ongezouten mening klaar maar durven zelf nooit hun nek uit te steken.
Volgens mij is dit typisch iets Nederlands.
Zoals gezegd vind (vond?) ik Kroymans een mooi bedrijf. Maar met enorme bergen geleend geld (de schuld bedraagt een miljard euro) in heel Europa een volslagen incourant merk als Caddillac aan de man gaan brengen, dat kun je in mijn ogen wel samenvatten als grootheidswaanzin.

"Eerder vandaag werd officieel bekend dat Kroymans volgende week het faillissement aanvraagt voor het importschap van General Motors USA (Hummer, Cadillac en Corvette). Een Kroymans-woordvoerder heeft bovendien bevestigd dat afgelopen maandag beslag is gelegd op 3.500 onverkochte Cadillacs, Hummers en Corvettes bij in totaal 165 dealers."

Vind jij het getuigen van veel realiteitszin om 3.500 onverkochte Amerikanen op voorraad te hebben?
Bedenk vooraf dat van het veel courantere Kia 1.000 auto's op voorraad staan.

Je nek uitsteken is goed, maar dat wil niet zeggen dat vervolgens alles wat je doet ook even goed en gelukkig is.

RVV

Bericht door RVV » 26 mar 2009, 18:47

Voor mij was Kroymans altijd gewoon de Ferrari importeur. Onlosmakelijk. Blijft dit ook zo ?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 mar 2009, 18:55

Snipe schreef:
Downforce Hans schreef:Welke inside information heb jij, dat je zomaar iets grootheidswaanzin kan noemen.
Sommige mensen staan vaak snel met hun ongezouten mening klaar maar durven zelf nooit hun nek uit te steken.
Volgens mij is dit typisch iets Nederlands.
Zoals gezegd vind (vond?) ik Kroymans een mooi bedrijf. Maar met enorme bergen geleend geld (de schuld bedraagt een miljard euro) in heel Europa een volslagen incourant merk als Caddillac aan de man gaan brengen, dat kun je in mijn ogen wel samenvatten als grootheidswaanzin.

"Eerder vandaag werd officieel bekend dat Kroymans volgende week het faillissement aanvraagt voor het importschap van General Motors USA (Hummer, Cadillac en Corvette). Een Kroymans-woordvoerder heeft bovendien bevestigd dat afgelopen maandag beslag is gelegd op 3.500 onverkochte Cadillacs, Hummers en Corvettes bij in totaal 165 dealers."

Vind jij het getuigen van veel realiteitszin om 3.500 onverkochte Amerikanen op voorraad te hebben?
Bedenk vooraf dat van het veel courantere Kia 1.000 auto's op voorraad staan.

Je nek uitsteken is goed, maar dat wil niet zeggen dat vervolgens alles wat je doet ook even goed en gelukkig is.
Kennelijk weet jij niet hoe het werkt met dealers, maar die worden vaak vol gestopt met auto`s waarvan de fabrikant denkt dat ze verkoop baar zijn.
Zij hebben vaak zelf daar weinig over te zeggen.
Hoeveel auto`s denk jij dat de volkswagen organisatie op voorraad heeft in heel Nederland.
Een merk als cadillac aan de man brengen heeft helemaal niets met grootheids waanzin te maken.
De auto`s zien er tegenwoordig goed uit en ik denk dat de reputatie van vroeger niet echt mee gewerkt heeft.
Zij zagen een kans en hebben het geprobeerd met cadillac en het had zo maar kunnen lukken.
Die 3500 auto`s betekenen dat er 21 auto`s bij een dealer staan, zo gek is dat niet hoor.

grtz,Hanz06

RVV

Bericht door RVV » 26 mar 2009, 19:13

Het is natuurlijk allemaal handel van dik hout zaagt men planken. Amerikanen zijn grote jongens en wil je met de grote jongens meedoen moet je ook een grote broek aantrekken. Voor de Amerikanen zijn 3500 auto's een lachertje. Dat aantal poepen ze in Detroit bij wijze van spreke in 1 dag uit de fabrieken als het moet. Alleen 3500 mensen die mischien interesse hadden hebben nu zoiets, nu maar even niet... en dan worden 3500 auto's een ware molensteen.

De bottleneck is de manier van werken tussen Europeanen en Amerikanen. In Amerika kennen ze niet het systeem van een auto samenstellen, bestellen, produceren, uitleveren na 10 tot 12 weken.

Die zijn gewend om elk model in elke uitvoering in elke kleur uit voorraad te leveren. Zo werken ze daar maar hier ook. Willen met 1 grote partij te maken hebben die de hele distributie op zich wil nemen, het liefst voor heel Europa. Kroymans durfde dat aan. Net wat Hans zegt 21 auto's per dealer, wat stelt dat nou voor zou je denken. Zolang de radartjes draaien gene probleem.. maar de ingezakte autoverkopen nekken een Kroymans die feitelijke een tussenpersoon is die al het risico draagt (niet helemaal natuurlijk) met meest, want die blijft met zijn zak vol met auto's zitten. En Detroit denkt.. Kroymans zeik niet zo. wegzetten die handel.

Christoph

Bericht door Christoph » 26 mar 2009, 19:46

Eric H schreef:Tja, das koffiedik kijken...

@Christoph : slecht management ( al dan niet financieel ) waag ik te betwijfelen.
Zoals Niels al terecht opmerkt is Kroymans niet groot en succesvol geworden door stil te zitten en niets te doen.
Tja, nu zitten ze in de hoek waar de klappen vallen, so be it....

Met banken is het ook een vreemd verhaal....als je veel winst maakt zeggen ze dat je moet investeren.
En als je veel investeerd moet je aan je eigen vermogen bouwen.....

Ik blijf er bij dat deze crisis in beginsel is veroorzaakt door paniekreacties in de fianciele wereld, en deze reacties hebben een "chain of events" in werking gezet waarvan op dit moment niemand weet wanneer en hoe het stopt....
Wat is er dan geen slecht management aan? Kroymans groeit, wil graag omzet en schaalvergroting en denkt dat de bereiken door importeur te worden van nog een berg andere merken, berg bedrijven over te nemen en bergen geld te investeren in zaken die een beperkt groeipotentieel hebben. Dan zit je met een hevig gefinancierd bedrijf wat zoveel extern kapitaal heeft gehaald dat eigenlijk niet meer bestand is tegen marktwerking. De financiele crisis is maar 1 factor binnen de marktwerking, en ik denk niet dat de autobranche er nou zo goed voor stond voor de crisis.

Veel bedrijven zijn gewoon uitgegaan van korte termijn prognoses die alleen naar een positieve markt kijken en geen rekening houden met (terugkomende) negatieve trends.

Snipe

Bericht door Snipe » 26 mar 2009, 19:54

Downforce Hans schreef:Kennelijk weet jij niet hoe het werkt met dealers, maar die worden vaak vol gestopt met auto`s waarvan de fabrikant denkt dat ze verkoop baar zijn.
Hoeveel auto`s denk jij dat de volkswagen organisatie op voorraad heeft in heel Nederland.
Eh... Jij denkt dat ík niet weet hoe het werkt terwijl jíj denkt dat Caddillac vergelijkbaar is met VW?

Begrijp me goed, ik ontken niet dat een Caddillac een goede auto is, maar een feit is dat ze weinig verkocht worden. Of dat nou komt door imago of door slurptaxen of door energielabels maakt niet uit; ze worden weinig verkocht.

En ik denk: voor een merk met een zeer beperkte omloopsnelheid is 21 auto's per dealer een aardige voorraad. Natuurlijk is dat voor de fabrikant een ander verhaal, maar die gaat waarschijnlijk uit van de Amerikaanse situatie waar ze als warme broodjes de showroom uitgingen. En ze willen graag zoveel mogelijk auto's afzetten, ze staan er zelf immers ook niet echt florissant voor.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 mar 2009, 20:10

Snipe schreef:
Downforce Hans schreef:Kennelijk weet jij niet hoe het werkt met dealers, maar die worden vaak vol gestopt met auto`s waarvan de fabrikant denkt dat ze verkoop baar zijn.
Eh... Jij denkt dat ík niet weet hoe het werkt terwijl jíj denkt dat Caddillac vergelijkbaar is met VW?

Begrijp me goed, ik ontken niet dat een Caddillac een goede auto is, maar een feit is dat ze weinig verkocht worden. Of dat nou komt door imago of door slurptaxen of door energielabels maakt niet uit; ze worden weinig verkocht.

En ik denk: voor een merk met een zeer beperkte omloopsnelheid is 21 auto's per dealer een aardige voorraad. Natuurlijk is dat voor de fabrikant een ander verhaal, maar die gaat waarschijnlijk uit van de Amerikaanse situatie waar ze als warme broodjes de showroom uitgingen. En ze willen graag zoveel mogelijk auto's afzetten, ze staan er zelf immers ook niet echt florissant voor.
Ehh, kennelijk moet ik het wat helderder voor je uitleggen want ik ging er niet van uit dat jij dacht dat ik die twee met elkaar vergelijk.
Het ging mij meer om de manier van werken en die is grotendeels het zelfde.
Wat jij zegt in je tweede alinea, kan je achteraf pas concluderen en dat is natuurlijk makkelijk.
Vooraf is het denk ik moeilijk om de omloop snelheid vast te stellen en 12 auto`s komt neer op nog geen 2 auto`s per maand en dat lijkt me nou ook niet erg hoog gegrepen.
En dat is wat ik dan bedoel met typisch Nederlands want er zijn een hoop mensen die het achteraf altijd beter weten.

Grtz,Hans

Snipe

Bericht door Snipe » 26 mar 2009, 20:26

Ehh, dan begrijpen we elkaar toch want het leek me al outrageous dat je die die twee echt zou vergelijken...

Achteraf kijk je een koe in de kont, da's waar. Maar drie-en-een-half-dúizend Caddy's?
En nogmaals, zet het eens af tegen die duizend Kia's die ze op voorraad hebben....

SteV6

Bericht door SteV6 » 26 mar 2009, 20:41

Waar kan je nu een vette Caddillac CTS-V voor een prikkie opkopen ... :?:

SteV6

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 mar 2009, 21:08

ik heb er hier 1 staan, wordt alleen maar weer waard :hmmm:

Snipe

Bericht door Snipe » 26 mar 2009, 21:27

Autoweek.nl:

Cadillac gaat drastisch snijden in z’n Europese activiteiten. Het merk wil het aantal landen waarin het auto’s verkoopt meer dan halveren.
Dat meldt Automotive News Europe, dat zich baseert op uitspraken van een medewerker van General Motors Europe die anoniem wil blijven. Cadillac wil in ‘minder dan twaalf’ markten blijven opereren. Hieronder bevinden zich Engeland, Rusland en Zwitserland.
Een Nederlandse woerdvoerder kan deze berichten bevestigen noch ontkennen. Of Cadillac auto’s in Nederland blijft verkopen of niet is zodoende ook niet duidelijk. Eerder vandaag werd officieel bekend dat Kroymans volgende week het faillissement aanvraagt voor het importschap van General Motors USA (Hummer, Cadillac en Corvette). Een Kroymans-woordvoerder heeft bovendien bevestigd dat afgelopen maandag beslag is gelegd op 3.500 onverkochte Cadillacs, Hummers en Corvettes bij in totaal 165 dealers.

Zuinig zijn op je Cadillac dus. Zou het ook gelden voor Corvette?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 mar 2009, 22:39

Snipe schreef:Autoweek.nl:

Cadillac gaat drastisch snijden in z’n Europese activiteiten. Het merk wil het aantal landen waarin het auto’s verkoopt meer dan halveren.
Dat meldt Automotive News Europe, dat zich baseert op uitspraken van een medewerker van General Motors Europe die anoniem wil blijven. Cadillac wil in ‘minder dan twaalf’ markten blijven opereren. Hieronder bevinden zich Engeland, Rusland en Zwitserland.
Een Nederlandse woerdvoerder kan deze berichten bevestigen noch ontkennen. Of Cadillac auto’s in Nederland blijft verkopen of niet is zodoende ook niet duidelijk. Eerder vandaag werd officieel bekend dat Kroymans volgende week het faillissement aanvraagt voor het importschap van General Motors USA (Hummer, Cadillac en Corvette). Een Kroymans-woordvoerder heeft bovendien bevestigd dat afgelopen maandag beslag is gelegd op 3.500 onverkochte Cadillacs, Hummers en Corvettes bij in totaal 165 dealers.

Zuinig zijn op je Cadillac dus. Zou het ook gelden voor Corvette?
Import is duidelijk iets anders dan de dealer......ben sowieso zuinig op mijn corvette

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 26 mar 2009, 22:58

Ach, en wat als Cadillac nou net zo'n succes was geworden als Kia.....

Toen dat in Nederland op de markt kwam met een Kia Sephia dachten ook hele volksstammen "wa moeien we doar nou mêh"
Totdat ze op de tiende plek stonden van meest verkochte automerk in Nederland.

Wellicht is Frits zo opportunistisch geweest om te denken dat hij dat met Cadillac ook kon, ik weet het niet....
Das namelijk vaak het probleem, en mijn oma zij dat al : "je ken er wel op kijken, maar niet in."

Wij kunnen wel met z'n allen gaan roepen dat het geen slimme zet is geweest van Kroymans, maar wij weten niet wat voor toezeggingen er gedaan zijn van over de grote plas. Toezeggingen die nu uit het raam gaan omdat het zo slecht gaat.
Want Amerikanen zijn en blijven rare gasten hoor.
Of denken jullie dat van de miljardensteun die GM krijgt, er ook maar 1 dollar naar Saab gaat, dacht het niet !!!

En voor wat betreft het overnamepad wat Kroymans heeft bewandeld, de man zag mogelijkheden en wilde die niet laten lopen.
Wat is daar mis mee ?
Ja, nu allemaal roepen dat het onverantwoord is geweest, dat is makkelijk.
Ik denk dat er wel meer bedrijven in Nederland zijn die draaien op vreemd vermogen, soms ook tot op het ongezonde af.
Echter zitten die nu ( nog) niet in de hoeken waar de klappen vallen, maar wie weet....

Snipe

Bericht door Snipe » 27 mar 2009, 01:00

Downforce Hans schreef:Import is duidelijk iets anders dan de dealer......ben sowieso zuinig op mijn corvette
Ja, import is iets anders, máár: Kroymans is importeur met een groot aantal eigen verkooppunten.
En zuinig op de Corvette is altijd een goede zaak.

@ Eric: bedrijven die nu failliet gaan, zijn veelal de bedrijven die hard gegroeid zijn en grotendeels met vreemd geld gefinancierd zijn. Kroymans, Van Lingen, Janse, HDMG...

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 27 mar 2009, 07:55

Snipe schreef:
Downforce Hans schreef:Import is duidelijk iets anders dan de dealer......ben sowieso zuinig op mijn corvette
Ja, import is iets anders, máár: Kroymans is importeur met een groot aantal eigen verkooppunten.
En zuinig op de Corvette is altijd een goede zaak.

@ Eric: bedrijven die nu failliet gaan, zijn veelal de bedrijven die hard gegroeid zijn en grotendeels met vreemd geld gefinancierd zijn. Kroymans, Van Lingen, Janse, HDMG...
Wat wil je met je 2e reactie zeggen :?: dat je geen vreemd geld mag gebruiken om te groeien......

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 27 mar 2009, 08:37

mooi om allemaal te lezen wat jullie vinden ed......maar wie van jullie heeft echt eens in de keuken van een autobedrijf gekeken?

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 27 mar 2009, 08:44

Vreemd geld, daar is wat vreemds mee......

Stel jij heet Frits Kroymans, je hebt een mooi bedrijf met veel potentieel.
Je zit in de tak waar geld te verdienen is en de zaken gaan je goed.

Je banken zijn tevreden, je bedrijfsvoering is gezond, en je hebt de ambitie en kans om te groeien.
Deze ambities bespreek met je met je financiers en zij geven aan volledig achter je te staan, en op momenten dat het nodig mocht zijn kun je een beroep op hen doen.

Dan doet zich een kans voor om je bedrijf te verstevigen, door overname van een ander bedrijf, of door het opzetten van een nieuw bedrijfsonderdeel.
Je besluit ( ondernemer die je bent ) om hier voor te gaan, en in overleg met je financier ga je er voor.
Echter je eigen vermogen is niet toereikend om deze stap op een gezonde manier te volbrengen, maar hè je financier is gaarne bereid om je hierin te helpen. ( tuurlijk, zij kunnen er ook aan verdienen )

De overname / het nieuwe bedrijfsonderdeel wordt een succes....
Jij blij, je financiers blij....

En dan doet zich weer een kans voor, je besluit er ( in overleg met je financiers ) voor te gaan.
Maar, omdat je vorige overname / bedrijfsonderdeel net gefinancierd is kun je dit natuurlijk niet alleen.
Je financier, die ziet hoe het met je vorige overname is gegaan, heeft er het volste vertrouwen in, en gaat wederom met je mee.....

En zo gaat dat een aantal keren en alles wat je aanraakt lijkt in goud te veranderen.
Op een gegeven moment heb je een compleet imperium opgebouwd wat in volle opbouw is, de ontwikkelingen / vooruitzichten zijn goed te noemen.
Tuurlijk, sommige bedrijfsonderdelen blijven wat achter in de ontwikkeling, maar je maakt je geen zorgen, je kijkt immers naar de lange termijn.
Weliswaar zit er veel vreemd vermogen in de zaak, maar je financiers hebben overal mee ingestemd, en ook zij kijken naar de lange termijn.

En dan breekt in Amerika de pleuris uit !

De rest is history !!

Snipe

Bericht door Snipe » 27 mar 2009, 09:26

Downforce Hans schreef:Wat wil je met je 2e reactie zeggen :?: dat je geen vreemd geld mag gebruiken om te groeien......
Natuurlijk mag dat wel. Maar er is wel een verschil tussen "een beetje" vreemd geld en "tot aan de limiet" vreemd geld. Daarom noemde ik ook het rijtje bedrijven erbij. Neem Sam van Lingen: prima bedrijf, groeit met een enorme berg vreemd geld in korte tijd naar 8 vestigingen en komt vervolgens in de problemen.
Neem (iets langer terug) Van Asselt. Groeit in korte tijd naar een flink aantal vestigingen - en vervolgens gaat het mis.
Neem (ook iets langer terug) Van Doorn en Top. Groeit in korte tijd van een veredelde dorpsgarage naar een stuk of 7 vestigingen - en vervolgens gaat het mis.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 27 mar 2009, 09:33

duifjes.com schreef:mooi om allemaal te lezen wat jullie vinden ed......maar wie van jullie heeft echt eens in de keuken van een autobedrijf gekeken?
Dat denk ik niet, Jacco. Maar de beste stuurlui staan aan wal :wink: En "we" kunnen best ergens een mening over hebben zonder precies van de hoed en de rand te weten. 't Is net politiek. We doen allemaal dat we het snappen maar eigenlijk snapt niemand er een ruk van
:mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 27 mar 2009, 09:45

De mening van iemand die wél in de keuken kon kijken. Sterker nog, hij was de kok.

Milco de Vries: Kroymans te ambitieus
Kroymans ging ten onder aan de combinatie van te hoge ambities, de crisis en milieumaatregelen waardoor auto's als Corvette, Cadillac, Saab en Alfa Romeo steeds minder populair worden. Dat zegt Milco de Vries, tot januari coo bij Kroymans Corporation.

Milco de Vries: makkelijk achteraf praten
Sinds die tijd is hij executive director a.i. van Cadillac Corvette Hummer Europe (ook Kroymans). De Vries zegt een en ander in het zakenblad Quote. "Achteraf kun je zeggen dat het een verkeerde keuze is geweest om voor 25 landen in Europa Corvette, Cadillac en Hummer te gaan importeren. We moeten beamen dat we daar nooit aan hadden moeten beginnen. Maar van mismanagement of iets dergelijks was geen sprake." Dat verwijt krijgt Kroymans van een anonieme bron die Quote opvoert in een stuk met de kop: 'Reconstructie: Kroymans stuk door verkeerd management? dat op donderdag op de website van Quote verscheen. "Een verkeerd soort management in mijn beleving, dat zie je wel vaker", zegt de bron. En ook dat tussen Frits Kroymans en het autobedrijf een directie zat 'die hem nooit helemaal duidelijk kon maken waar het spaak liep'. En: "Binnen de directie was ook weer ruzie. Het werd een persoonlijke stammenstrijd tussen ceo De Muynck en mede-lid van de raad van bestuur Milco de Vries. De Muynck vertrok, vervolgens moest De Vries het allemaal doen. De janboel nam alleen maar toe. Daarna kwam een bejaarde tussenpaus uit de raad van commissarissen, ene Dieter Laxi, een Duitser die slechts de sleutel vasthield en niets besloot. De puinhoop werd allengs groter."
Quote haalt een consultant van Roland Berger aan die zei in Het Financieele Dagblad dat Kroymans autobedrijf ‘geen sterke organisatie kent' en ‘een duidelijke richting mist'.
De Quote-bron bevestigt dat. "De problemen kwamen na de samenvoeging met Hagemeyer. Er kwam een nieuwe manager voor de autobedrijven, Ton van Soest. Kroymans zelf ging met zijn andere bedrijf Citadel verder waarin de machinefabrieken en andere niet-auto-gerelateerde zaken die Kroymans in de loop der jaren had gekocht, werden verzameld." Van Soest streefde naar een beursgang. "Daar heeft hij mensen bijgezocht die vooral uit de Hagemeyer-structuur kwamen. In 2006 of 2007 zou die beursgang moeten komen maar om voldoende liquiditeit te creëren moesten alle onderdelen van het conglomeraat bij elkaar worden geveegd. Maar Kroymans was anders dan Hagemeyer en een Ferrari verkopen is iets anders dan een Kia importeren." Het is uiteindelijk niet gelukt, Kroymans zag van de beursgang af.
Vervolgens trok Kroymans Guy de Muynck aan van KPN. "Die lag goed bij banken en wist de financiering te regelen. Maar naast contact houden met banken had hij de interne organisatie op orde moeten krijgen." En daar heeft hij, aldus de nog immer anonieme bron, steken laten vallen. Zo zat Kroymans met duizenden onverkochte Cadillacs, vooral in Duitsland, maar daar werd weinig aan gedaan. "De directie keek liever in India en China rond."
Milco de Vries herkent zich niet in de opmerkingen van de bron van Quote. "Het is een heel groot bedrijf, dealers, retail, auto- importeurs, allemaal verschillende onderdelen. Dit is iets te algemeen gesteld. Wat is niet gereorganiseerd? De directie bestond uit vier man met verschillende taken. Ik was er voor de auto-import en retail in Nederland en België. Er zijn wel degelijk reorganisaties geweest en op delen is zeer stevig gereorganiseerd." Volgens De Vries was er helemaal geen sprake van ruzie met De Muynck. Ook in de constateringen van Roland Berger kan De Vries zich niet vinden. "Het is makkelijk achteraf gepraat."

http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... tieus.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Link naar het artikel op de site van Quote dat aangehaald wordt:
http://www.quotenet.nl/biz/reconstructi ... gement.php" onclick="window.open(this.href);return false;

RVV

Bericht door RVV » 28 mar 2009, 21:46

Bij Kroymans Ferrari staan 9 Ferrari's die besteld zijn door klanten, waar gemiddeld 30000 euro per auto op is aanbetaald. Maar ze worden niet afgenomen. Ook de "rijken" hebben het zwaar.

JP

Bericht door JP » 28 mar 2009, 21:50

Volgens de Telegraaf waren het van type 955? :hmmm:

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 28 mar 2009, 23:09

Rico schreef:Bij Kroymans Ferrari staan 9 Ferrari's die besteld zijn door klanten, waar gemiddeld 30000 euro per auto op is aanbetaald. Maar ze worden niet afgenomen. Ook de "rijken" hebben het zwaar.
weet je meteen hoe die betaald zouden worden...

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 29 mar 2009, 00:09

duifjes.com schreef:mooi om allemaal te lezen wat jullie vinden ed......maar wie van jullie heeft echt eens in de keuken van een autobedrijf gekeken?
:whistle:
Audi6 schreef:
Jeroen van Emmerik schreef:
Rico schreef:Bij Kroymans Ferrari staan 9 Ferrari's die besteld zijn door klanten, waar gemiddeld 30000 euro per auto op is aanbetaald. Maar ze worden niet afgenomen. Ook de "rijken" hebben het zwaar.
weet je meteen hoe die betaald zouden worden...
Met vreemd geld?
Een beetje beige van kleur misschien? :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 29 mar 2009, 11:12

Audi6 schreef:
Die kun je dus kopen met minimaal 30.000 euro korting :shakeit:
Onvoorziene kredietcrisis; zulke dingen krijg je met een levertijd van anderhalf jaar....

Plaats reactie