VW Up! + Audi A3 besteld [up p21]
- Tristan
Re: BMW 'M3' E36 Semi-racer
@Steven: KW Vr.2 is ook in hardheid instelbaar, Var.1 is alleen in hoogte verstelbaar. Var.3 kan je ook nog de rebound instellen.
Overigens ben ik ook met een schuin oog opzoek naar andere set. Niet dat deze set niet goed is, maar heb exact hetzelfde als jij, zit nu redelijk aan de max. wat de auto kan.
Overigens ben ik ook met een schuin oog opzoek naar andere set. Niet dat deze set niet goed is, maar heb exact hetzelfde als jij, zit nu redelijk aan de max. wat de auto kan.
- Bert ///M3
Van KW2 is juist de rebound instelbaar, bij var3 kan je ook compressie instellen 

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Zal binnenkort wel weer eens een grotere update maken, is gelukkig best veel gebeurd weer. Maar de mensen van DHL zijn vandaag mijn helden geworden:

Deze week montage, 25 juni dus lekker knallen en afstellen
Deze week montage, 25 juni dus lekker knallen en afstellen

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Nice stuff Bro!!!
- Tom V
Nice Steven!! Mooi op tijd dus.
( Lol @ foto signature )
( Lol @ foto signature )
- Bert ///M3
Nice
Toch coil over achter? Dan heb je hoop ik niet evengoed die 80 achterveer besteld? Coil over moet je namelijk een lichtere hebben

Toch coil over achter? Dan heb je hoop ik niet evengoed die 80 achterveer besteld? Coil over moet je namelijk een lichtere hebben

-
gefeliciteerd Stijve! Net op tijd idd... nice 8)
-
Heb dezelfde veersterkte als Tom genomen (90/80), die setting beviel mij prima. Het is nog wel afwachten hoe hij reageert icm gestript interieur, maar veer-change is eventueel snel gedaan.Bert ///M3 schreef:Nice![]()
- Tristan
Maar Tom heeft toch een Touring = zwaardere achterkant?
Voor de rest een mooie set! 8)
Voor de rest een mooie set! 8)
- Petrolhead Tom
Dat zijn de betere updates! 

- GTRene
mooie set, maar coilover achter moest je dan niet wat versterken een plaat ofzo? ja ik ken het verder niet hoor
maar wel eens gehoord hier geloof ik.

-
Klopt, achterkant wordt versterkt. Zaterdag heb ik hem terug, zondag dus lekker sturen 8) Woensdag klaar maken en donderdag in 4 uren 2 tankjes benzine en een half setje dunlops wegrijden. Ik heb er zin in!GTRene schreef:mooie set, maar coilover achter moest je dan niet wat versterken een plaat ofzo? ja ik ken het verder niet hoormaar wel eens gehoord hier geloof ik.
-
Je bent er biijna, je bent er biiiiiiiiiijnaa :banaan:
- GarreTT
Dat zijn de mooie updates. Ik ben benieuwd hoe jou mening is na CPZ t.o.v. de B8/Eibach combo.
- GTRene
ah, goede zaak die verstevigingSteven Nauta schreef:Klopt, achterkant wordt versterkt. Zaterdag heb ik hem terug, zondag dus lekker sturen 8) Woensdag klaar maken en donderdag in 4 uren 2 tankjes benzine en een half setje dunlops wegrijden. Ik heb er zin in!GTRene schreef:mooie set, maar coilover achter moest je dan niet wat versterken een plaat ofzo? ja ik ken het verder niet hoormaar wel eens gehoord hier geloof ik.

ik moest aan 1 kant men veer iets verstellen, dus wiel/band van men kar af...profiel leek nog aardig...echter binnenkant omdat ie wat naar binnenstaat is al behoorlijk op weg

-
Dat heeft meer met je uitlijning te maken Rene. Doordat je Z3 achter niet erg hard geveerd is zakt hij door z'n hoefjes en komt er meer camber op je wielen als je gas geeft, slijtage is dan dus dubbelop. Hier kan je natuurlijk wel wat aan doen.GTRene schreef:ah, goede zaak die verstevigingSteven Nauta schreef:Klopt, achterkant wordt versterkt. Zaterdag heb ik hem terug, zondag dus lekker sturen 8) Woensdag klaar maken en donderdag in 4 uren 2 tankjes benzine en een half setje dunlops wegrijden. Ik heb er zin in!GTRene schreef:mooie set, maar coilover achter moest je dan niet wat versterken een plaat ofzo? ja ik ken het verder niet hoormaar wel eens gehoord hier geloof ik.
![]()
ik moest aan 1 kant men veer iets verstellen, dus wiel/band van men kar af...profiel leek nog aardig...echter binnenkant omdat ie wat naar binnenstaat is al behoorlijk op wegdenk 2 uur CPZ en canvas aan binnenkant
...en natuurlijk iets minder grip...binnen niet al te lange tijd dus maar eens 2 nwe achterbandjes bestellen.
Bij mij slijten de banden aan de binnenkant ook harder, maar dat is een bewuste keuze van me omdat ik met veel camber rijdt. Alleen mijn verdeling straat en circuit kilometers is nog wat verkeerd verdeeld

- Bert ///M3
Meer gas geven op straat 

- GTRene
ik heb begin deze week de dempers al in de hardste stand gezet, zag al vaak op foto's zodra ik wat harder optrok dook die altijd diep in de veren achter, net wat te diep...de kw-3 staan nu op het hardste
ook voor, en die kant die ik eraf haalde stond ook wat lager dan rechts dus beetje hoger gezet vandaag.
als het goed is zakt ie nu minder snel in, dus beter voor volgende set banden
...maar eerst deze maand ff wachten, denk dat ik nog een circuit dag pak met wat mede DF'rs...hoop dat ik "kan"
Men eerste set Falken FK452 ging 13.000km mee, toen zat ik ook op vanvas zijkant/binnen
nu ook al 10.000km verder, net ff beide achterbanden gemeten er zitten 4 groeven buitenste 4mm diep binnenste 3mm en zijkant is schuiner/slijtage dus wat dat betrefd toch nog netjes, beide mooi evenredig....even binnenkanten in de gaten houden(rand van 4 cm zeg maar)
Die KW-3 set is natuurlijk al best oud, misschien al wel vanaf het begin als prototype? maar sowieso vanaf 2001 weet niet hoelang zoiets meegaat
maar alles voelt nog oke, echter als je op het uiterste rijd van banden en kunnen....dan is een goede set dempers/veren heel erg belangrijk natuurlijk...
Trouwens stel dat je bij de Z3 coupe ook coilovers achter wil, neem ik aan dat die dan ook verstevigd moet worden?
benieuwd hoe jou de nwe set gaat beavllen

als het goed is zakt ie nu minder snel in, dus beter voor volgende set banden

Men eerste set Falken FK452 ging 13.000km mee, toen zat ik ook op vanvas zijkant/binnen

Die KW-3 set is natuurlijk al best oud, misschien al wel vanaf het begin als prototype? maar sowieso vanaf 2001 weet niet hoelang zoiets meegaat

Trouwens stel dat je bij de Z3 coupe ook coilovers achter wil, neem ik aan dat die dan ook verstevigd moet worden?
benieuwd hoe jou de nwe set gaat beavllen

-
Update?
-
Breng hem zo naar de garage 

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Nieuw bakkie??Steven Nauta schreef:Breng hem zo naar de garage
-
Ik bedoel eigenlijk ast onderstel. Of moet daar ook nog wat aan gebeuren?
-
deleted
Laatst gewijzigd door Steven N. op 09 mei 2016, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tristan
Met semi's kun je nog het meeste winnen. Ik heb al eens een 2.07 gereden met de E36.
M.b.t. het rijgedrag. Ik reed in het begin ook nog wel eens 'te' wild en werd daarop ook gewezen door mijn teambaas. Banden werden bij mij te snel heet. Heb mijn rijstijl iets aangepast, dus vloeiender insturen, gelijkmatiger op het gas ipv meteen plankgas. Hierdoor zowel mijn tijd verbeterd (in E30) naar 2,05.2 en bandentemperatuur bleef lager.
Keep up the good work!
M.b.t. het rijgedrag. Ik reed in het begin ook nog wel eens 'te' wild en werd daarop ook gewezen door mijn teambaas. Banden werden bij mij te snel heet. Heb mijn rijstijl iets aangepast, dus vloeiender insturen, gelijkmatiger op het gas ipv meteen plankgas. Hierdoor zowel mijn tijd verbeterd (in E30) naar 2,05.2 en bandentemperatuur bleef lager.
Keep up the good work!

- RobS
Steven, ga je nog iets met de roest doen, of ga je die weg poetsen