
De Porsche Boxster Spyder van Ferdi (vanaf blz. 18)
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 135i van Ferdi
Scheten en hijgen: sogar der ACS1.35i Auspoefschaldempfer! ...

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 135i van Ferdi
tis inderdaad net>>

alias Ruftman
alias Ruftman

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 135i van Ferdi
^^ vette lol.
Helemaal lachen als-ie koud is. Dan is het een nagenoeg ongedempte braakpijp. Echt, niet normaal wat een lawaai. Een grote dreun in mijn auto, in geheel Delft, eigenlijk in geheel Zuid-Holland. Als 'ie warm is, gekgenoeg, wordt het zoals je 'm nu hoort. Totaal ander karakter. Volgens Schnitzel stimmt das, es ist een echt open systeem 'Offenes Schalldemper' (geluidsdempertje, lol). Anders bekommt man kein 5ps extra!! jawol, funf pferden! Als 'ie koud is werkt het geluidsisolerende materiaal niet, dus dat verklaart het afgezaagde pijp geluid. Als der auspuff heiss ist zet dat isolerende materiaal uit en doet zijn werk. Het geluid wordt gedempt ...... tot een scheet!
Helemaal lachen als-ie koud is. Dan is het een nagenoeg ongedempte braakpijp. Echt, niet normaal wat een lawaai. Een grote dreun in mijn auto, in geheel Delft, eigenlijk in geheel Zuid-Holland. Als 'ie warm is, gekgenoeg, wordt het zoals je 'm nu hoort. Totaal ander karakter. Volgens Schnitzel stimmt das, es ist een echt open systeem 'Offenes Schalldemper' (geluidsdempertje, lol). Anders bekommt man kein 5ps extra!! jawol, funf pferden! Als 'ie koud is werkt het geluidsisolerende materiaal niet, dus dat verklaart het afgezaagde pijp geluid. Als der auspuff heiss ist zet dat isolerende materiaal uit en doet zijn werk. Het geluid wordt gedempt ...... tot een scheet!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 135i van Ferdi

trouwens dat geluid maaklt ie alleen bij gas lossen toch? dus gassen met dat ding

zou dat ook met de turbo te maken hebben? lijkt wel of er een klepje ergens zit die iets smoort ofzo

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 135i van Ferdi
Ik heb geen idee Rene. Dit verhaal over die isolatie hebben ze me wijs gemaakt. Inderdaad, gewoon gas geven, dan scheet 'ie niet 

- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 135i van Ferdi
Hier even een indruk waar de Schnitzel staat;

- Joop
- Berichten: 9067
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: 135i van Ferdi
Niet gek overigens...
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 135i van Ferdi
Toch wel leuk om te lezen Romo. Die Evotech - met dik 400 pk- en andere schokdempers/veren (enz) valt eigenlijk toch wel een beetje door de mand, een standaard 135i zit daar maar ruim 1sec. achter! Op alle fora (bijv. 1addicts) roept iedereen dat een 400pk 135i/335i een M3 wel even zoek rijdt. Nee dus. dikke lol. En de ACS1.35i wordt uitgelachen: veel te duur en 'to less horsepowerrrr''. De M3v8 is natuurlijk goed maar die Schnitzel doet het inderdaad ook goed (op alle tussenmetingen is hij de snelste(!), behalve op topsnelheid). Overigens heeft Schnitzel ook een onderstel/uitlaatje etc. voor de M3v8 voor de liefhebber. Die m3 heb ik dus gehoord (open systeem, +5 hele pk!) en gezien (errug laaaaaaag). Schijnt ook weer dikke secondes sneller te zijn. Vreemdgenoeg komt Schnitzel (vooralsnog?) niet aan dat v8 blok van BMW. Zijn ook helemaal geen plannen.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 135i van Ferdi
ACS1 van 100 tot 220+ in zesde (6) versnelling
Edit: foutje! dit is de vijfde (5e) versnelling! Komt er ook eentje in 6 (krijg ik nu een ban voor deze leugen?)
Edit: foutje! dit is de vijfde (5e) versnelling! Komt er ook eentje in 6 (krijg ik nu een ban voor deze leugen?)
Laatst gewijzigd door Sperdy op 24 mar 2009, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 135i van Ferdi
Wat nou met een 135i tegen een M3??...............................laten we het gewoon goed doen;
BMW 135i tii to go up against V8 supercar, F1 racer at Australian Grand Prix
--------------------------------------------------------------------------------
PRESS RELEASE
BMW 135i Coupé Takes on the Big Guns at Australian Grand Prix
The heralded BMW 135i Coupé is set to take on the muscle of Albert Park at this year's 2009 Australian Grand Prix.
A specially equipped 135i Coupé, bearing the famed tii livery and featuring BMW Performance gear, will take part in the Ultimate Speed Comparison.
A race between a V8 Supercar, fully prepared BMW Sauber Formula 1 car and road going BMW 135i Coupé, the Ultimate Speed Comparison is a crowd favourite which pits three high performance forms of motoring against each other in a one lap race to the finish line.
The Ultimate Speed Comparison is held on five separate occasions during the race weekend. The event is run with a timed handicap, giving each car a chance at taking line honours.
The BMW 135i Coupé is fitted with a number of performance and cosmetic upgrades from the BMW Performance stable, which is renowned for a range of exclusive and dynamic sports accessories.
A full BMW Performance aerodynamic package, road holding suspension set up, cross drilled and weight saving brake package and BMW Performance 18" light-alloy wheels are fitted to the car.
Carbon fibre mirror covers and carbon fibre look bonnet with integrated roof and boot sports stripes, further accentuate the sporting character of this unique vehicle.
The 135i Coupé bears 'tii' decals front and rear to highlight the fascination of motorsport and heritage of the BMW brand.
Inspired by the famous BMW 02 model introduced in 1966, which in its time was acknowledged as the epitome of supreme agility and thrilling driving, the BMW 135i is also distinguished by its compact dimensions, low weight and perfect balance front-to-rear.
A powerful 6-cylinder twin turbo engine, generating 225 kW ensures the car can reach 100km/h in just 5.3 seconds. Top speed is electronically limited to 250km/h.
The pilot for the BMW 135i at this year's Ultimate Speed Comparison will be motoring journalist Paul Gover, who took the BMW M Coupé through its paces at last year's event.
Christian Klien will be at the helm of the BMW Sauber F1 race car, while Greg Murphy will take on both BMW's in his V8 Supercar.
BMW has taken part in the Ultimate Speed Comparison since its inception.
"BMW is pleased to support this fantastic spectacle," says Tom Noble, General Manager Marketing, BMW Group Australia.
"The Ultimate Speed Comparison has proven to be a particularly popular segment on the Grand Prix schedule and perfectly embodies 'The Ultimate Driving Machine' claim," he says.
Over its short time in the market, the BMW 135i Coupé has claimed a number of coveted awards, such as the 2008 Drive Car of the Year (Best Sports Car over $60,000) and Australia's Best Cars, Best Sports Car 2008 taking on the likes of many exotic high performance sports vehicles.
Unlike the F1 car or V8 Supercar, Australians can purchase the BMW 135i including the BMW Performance parts fitted.
A comprehensive range of BMW Performance components is available exclusively through the BMW dealer network.
All BMW Performance components reflect the BMW brand in their technology, design, quality and safety.
Ultimate Speed Comparison times:
11.40am Thursday 26 March
4.25pm Thursday 26 March
2.15pm Friday 27 March
1.00pm Saturday 28 March
1.10pm Sunday 29 March
BMW 135i tii to go up against V8 supercar, F1 racer at Australian Grand Prix
--------------------------------------------------------------------------------
PRESS RELEASE
BMW 135i Coupé Takes on the Big Guns at Australian Grand Prix
The heralded BMW 135i Coupé is set to take on the muscle of Albert Park at this year's 2009 Australian Grand Prix.
A specially equipped 135i Coupé, bearing the famed tii livery and featuring BMW Performance gear, will take part in the Ultimate Speed Comparison.
A race between a V8 Supercar, fully prepared BMW Sauber Formula 1 car and road going BMW 135i Coupé, the Ultimate Speed Comparison is a crowd favourite which pits three high performance forms of motoring against each other in a one lap race to the finish line.
The Ultimate Speed Comparison is held on five separate occasions during the race weekend. The event is run with a timed handicap, giving each car a chance at taking line honours.
The BMW 135i Coupé is fitted with a number of performance and cosmetic upgrades from the BMW Performance stable, which is renowned for a range of exclusive and dynamic sports accessories.
A full BMW Performance aerodynamic package, road holding suspension set up, cross drilled and weight saving brake package and BMW Performance 18" light-alloy wheels are fitted to the car.
Carbon fibre mirror covers and carbon fibre look bonnet with integrated roof and boot sports stripes, further accentuate the sporting character of this unique vehicle.
The 135i Coupé bears 'tii' decals front and rear to highlight the fascination of motorsport and heritage of the BMW brand.
Inspired by the famous BMW 02 model introduced in 1966, which in its time was acknowledged as the epitome of supreme agility and thrilling driving, the BMW 135i is also distinguished by its compact dimensions, low weight and perfect balance front-to-rear.
A powerful 6-cylinder twin turbo engine, generating 225 kW ensures the car can reach 100km/h in just 5.3 seconds. Top speed is electronically limited to 250km/h.
The pilot for the BMW 135i at this year's Ultimate Speed Comparison will be motoring journalist Paul Gover, who took the BMW M Coupé through its paces at last year's event.
Christian Klien will be at the helm of the BMW Sauber F1 race car, while Greg Murphy will take on both BMW's in his V8 Supercar.
BMW has taken part in the Ultimate Speed Comparison since its inception.
"BMW is pleased to support this fantastic spectacle," says Tom Noble, General Manager Marketing, BMW Group Australia.
"The Ultimate Speed Comparison has proven to be a particularly popular segment on the Grand Prix schedule and perfectly embodies 'The Ultimate Driving Machine' claim," he says.
Over its short time in the market, the BMW 135i Coupé has claimed a number of coveted awards, such as the 2008 Drive Car of the Year (Best Sports Car over $60,000) and Australia's Best Cars, Best Sports Car 2008 taking on the likes of many exotic high performance sports vehicles.
Unlike the F1 car or V8 Supercar, Australians can purchase the BMW 135i including the BMW Performance parts fitted.
A comprehensive range of BMW Performance components is available exclusively through the BMW dealer network.
All BMW Performance components reflect the BMW brand in their technology, design, quality and safety.
Ultimate Speed Comparison times:
11.40am Thursday 26 March
4.25pm Thursday 26 March
2.15pm Friday 27 March
1.00pm Saturday 28 March
1.10pm Sunday 29 March
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 135i van Ferdi
^ lachen - gieren - brulle. The next step.
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: 135i van Ferdi
Dat gaat erg rap Ferdi!Ferdinand schreef:ACS1 van 100 tot 220+ in zesde (6) versnelling
100-160 in +/-8s en 100-200 in +/-14s
En dan te bedenken dat M-Bitious melde dat zijn standaard 135i van 100-200(gemeten via performance box) dat doet in zo'n 13,8s.
Dat was weliswaar met een snelle kickdown bij 100, maar verder wel doorlellend in de versnellingen.
Dit zegt wel iets over de software van Schnitsel.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 135i van Ferdi
ha erik, de camera loopt ong. 2 sec. en daarna geef ik gas. dat zou betekenen volgens de you-tube tijdmeter: 100 - 160 (+/7 sec) en 100 - 200 (+/- 12 sec) vanuit de zesde versnelling. Maar ja, de meter staat ook weer niet precies bij 100 als ik gas geef, maar daar net wat boven. Eigenlijk kan dit beter, want toen ik boven de 220 kwam doemde er toch wat verkeer op en aarzelde ik wat. Maar goed, het gaat om het idee hoe die schnitzel er aan trekt ook vanuit de hoogste versnelling. Ik weet niet hoe anderen dat doen op dit punt. Eingelijk moet dit nog een keer, maar dan wel door de versnellingen heen halen.
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: 135i van Ferdi
Denk dat er weinig auto's zijn die deze souplese benaderen. Ja een 911 Turbo/GT2 o.i.d.
Hoeveel toeren draai je ongeveer bij 100 in 6?
Hoeveel toeren draai je ongeveer bij 100 in 6?
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: 135i van Ferdi
Mijn M3 van 100(GPS)-200(GPS) in 6:
[vimeo]http://www.vimeo.com/3800396[/vimeo]
in 5:
[vimeo]http://www.vimeo.com/3800432[/vimeo]
[vimeo]http://www.vimeo.com/3800396[/vimeo]
in 5:
[vimeo]http://www.vimeo.com/3800432[/vimeo]
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 135i van Ferdi
^^lol Erik, ik kan hier niet veel uit opmaken..
:
edit: van 100 - 200 doe ik +/- 8 a 9 sec. Heb een filmpje gemaat met een mislukte schakel (lol) (van 3 naar 4). Maar geeft een indruk. Zal op youtube zetten.

edit: van 100 - 200 doe ik +/- 8 a 9 sec. Heb een filmpje gemaat met een mislukte schakel (lol) (van 3 naar 4). Maar geeft een indruk. Zal op youtube zetten.
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: 135i van Ferdi
Doen de video's het niet dan?
Heb ze gepost om het verschil te laten zien
Ben benieuwd naar je nieuwe video!
Heb ze gepost om het verschil te laten zien

Ben benieuwd naar je nieuwe video!
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 135i van Ferdi
Erik, ik zie je filmpjes wel, maar weet werkelijk niet wat ik daarna op je GPS moet aflezen...
Hier ik van 100 - 200. Ik geef gas na 1 sec. film. Na 9 sec. op 200. Als ik sneller schakel (bij 150) kan het nog wat sneller. Je ziet bij rond 210 dikke schakelfout. lol. Met die shortshifter is dus zeker tijd te winnen (dus snelheid te behouden).
Hier ik van 100 - 200. Ik geef gas na 1 sec. film. Na 9 sec. op 200. Als ik sneller schakel (bij 150) kan het nog wat sneller. Je ziet bij rond 210 dikke schakelfout. lol. Met die shortshifter is dus zeker tijd te winnen (dus snelheid te behouden).
- Knot
- Berichten: 40273
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: 135i van Ferdi
Damn!
Ik wil gewoon een 0-top filmpje zien!!!
Ik wil gewoon een 0-top filmpje zien!!!

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 135i van Ferdi
lol Knot. Dat ding loopt zo naar de 300 toe. Ik weet niet waar ik dat moet rijden in NL? 

- Fernando
- Berichten: 5095
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: 135i van Ferdi
Schiet gewoon de A13 op richting Rotterdam... 8)Ferdinand schreef:lol Knot. Dat ding loopt zo naar de 300 toe. Ik weet niet waar ik dat moet rijden in NL?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 135i van Ferdi
Dat is supercar snel Ferdinand
Mijn Hartge doet dat ook ongeveer...damn, snel dat ding zeg
Heb jij een 320km/u teller?
8)

Mijn Hartge doet dat ook ongeveer...damn, snel dat ding zeg

Heb jij een 320km/u teller?

- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: 135i van Ferdi
Gaat hard hoor Ferdinand!Ferdinand schreef:Erik, ik zie je filmpjes wel, maar weet werkelijk niet wat ik daarna op je GPS moet aflezen...
Hier ik van 100 - 200. Ik geef gas na 1 sec. film. Na 9 sec. op 200. Als ik sneller schakel (bij 150) kan het nog wat sneller. Je ziet bij rond 210 dikke schakelfout. lol. Met die shortshifter is dus zeker tijd te winnen (dus snelheid te behouden).
Wat doet ie van 0-100 in 4,5s??
Wat ik laat zien met de GPS is de tellerafwijking, je ziet dat ik iets meer dan 100 op de teller rij en exact 100 is op de GPS, zo ook op het einde van het eerste filmpje, dan rij ik iets meer dan 200 op de teller en is exact 200 op de GPS.
Ik hou me aanbevolen voor een ritje A31, dan neem ik mijn mobile GPS wel mee, kunnen we checken hoe hard je bolide echt loopt

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 135i van Ferdi
ok. Mijn teller wijkt ook af naar boven toe (+5km of zo iets). Van 0 tot 100 nog nooit gedaan. Eigenlijk zijn dat van die loterijen, want als je niet goed optrekt, of te veel wielspin, weet ik het, dan heb je al niets meer aan je tijd. Maar rond de 5 sec. zou moeten kunnen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Andreass, Bing [Bot], Semrush [Bot] en 7 gasten