De Porsche Boxster Spyder van Ferdi (vanaf blz. 18)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Sperdy » 16 mar 2009, 21:39

Scheten en hijgen: sogar der ACS1.35i Auspoefschaldempfer! ... :bag:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 135i van Ferdi

Bericht door GTRene » 16 mar 2009, 21:42

tis inderdaad net>>

Afbeelding

alias Ruftman :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Sperdy » 16 mar 2009, 21:50

^^ vette lol.
Helemaal lachen als-ie koud is. Dan is het een nagenoeg ongedempte braakpijp. Echt, niet normaal wat een lawaai. Een grote dreun in mijn auto, in geheel Delft, eigenlijk in geheel Zuid-Holland. Als 'ie warm is, gekgenoeg, wordt het zoals je 'm nu hoort. Totaal ander karakter. Volgens Schnitzel stimmt das, es ist een echt open systeem 'Offenes Schalldemper' (geluidsdempertje, lol). Anders bekommt man kein 5ps extra!! jawol, funf pferden! Als 'ie koud is werkt het geluidsisolerende materiaal niet, dus dat verklaart het afgezaagde pijp geluid. Als der auspuff heiss ist zet dat isolerende materiaal uit en doet zijn werk. Het geluid wordt gedempt ...... tot een scheet!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 135i van Ferdi

Bericht door GTRene » 16 mar 2009, 22:07

:lol: apart verhaal van dat dempen, maar daar zit wel wat in.
trouwens dat geluid maaklt ie alleen bij gas lossen toch? dus gassen met dat ding :wink:
zou dat ook met de turbo te maken hebben? lijkt wel of er een klepje ergens zit die iets smoort ofzo :roll:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Sperdy » 17 mar 2009, 09:15

Ik heb geen idee Rene. Dit verhaal over die isolatie hebben ze me wijs gemaakt. Inderdaad, gewoon gas geven, dan scheet 'ie niet :lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27066
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 135i van Ferdi

Bericht door romo » 17 mar 2009, 19:25

Hier even een indruk waar de Schnitzel staat;


Afbeelding

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9067
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Joop » 17 mar 2009, 21:23

Niet gek overigens...

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Sperdy » 18 mar 2009, 09:19

Toch wel leuk om te lezen Romo. Die Evotech - met dik 400 pk- en andere schokdempers/veren (enz) valt eigenlijk toch wel een beetje door de mand, een standaard 135i zit daar maar ruim 1sec. achter! Op alle fora (bijv. 1addicts) roept iedereen dat een 400pk 135i/335i een M3 wel even zoek rijdt. Nee dus. dikke lol. En de ACS1.35i wordt uitgelachen: veel te duur en 'to less horsepowerrrr''. De M3v8 is natuurlijk goed maar die Schnitzel doet het inderdaad ook goed (op alle tussenmetingen is hij de snelste(!), behalve op topsnelheid). Overigens heeft Schnitzel ook een onderstel/uitlaatje etc. voor de M3v8 voor de liefhebber. Die m3 heb ik dus gehoord (open systeem, +5 hele pk!) en gezien (errug laaaaaaag). Schijnt ook weer dikke secondes sneller te zijn. Vreemdgenoeg komt Schnitzel (vooralsnog?) niet aan dat v8 blok van BMW. Zijn ook helemaal geen plannen.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Sperdy » 21 mar 2009, 11:37

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Sperdy » 21 mar 2009, 14:58

ACS1 van 100 tot 220+ in zesde (6) versnelling

Edit: foutje! dit is de vijfde (5e) versnelling! Komt er ook eentje in 6 (krijg ik nu een ban voor deze leugen?)

Laatst gewijzigd door Sperdy op 24 mar 2009, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27066
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 135i van Ferdi

Bericht door romo » 21 mar 2009, 21:10

Wat nou met een 135i tegen een M3??...............................laten we het gewoon goed doen;




BMW 135i tii to go up against V8 supercar, F1 racer at Australian Grand Prix

--------------------------------------------------------------------------------

PRESS RELEASE

BMW 135i Coupé Takes on the Big Guns at Australian Grand Prix

The heralded BMW 135i Coupé is set to take on the muscle of Albert Park at this year's 2009 Australian Grand Prix.

A specially equipped 135i Coupé, bearing the famed tii livery and featuring BMW Performance gear, will take part in the Ultimate Speed Comparison.

A race between a V8 Supercar, fully prepared BMW Sauber Formula 1 car and road going BMW 135i Coupé, the Ultimate Speed Comparison is a crowd favourite which pits three high performance forms of motoring against each other in a one lap race to the finish line.

The Ultimate Speed Comparison is held on five separate occasions during the race weekend. The event is run with a timed handicap, giving each car a chance at taking line honours.

The BMW 135i Coupé is fitted with a number of performance and cosmetic upgrades from the BMW Performance stable, which is renowned for a range of exclusive and dynamic sports accessories.

A full BMW Performance aerodynamic package, road holding suspension set up, cross drilled and weight saving brake package and BMW Performance 18" light-alloy wheels are fitted to the car.

Carbon fibre mirror covers and carbon fibre look bonnet with integrated roof and boot sports stripes, further accentuate the sporting character of this unique vehicle.

The 135i Coupé bears 'tii' decals front and rear to highlight the fascination of motorsport and heritage of the BMW brand.

Inspired by the famous BMW 02 model introduced in 1966, which in its time was acknowledged as the epitome of supreme agility and thrilling driving, the BMW 135i is also distinguished by its compact dimensions, low weight and perfect balance front-to-rear.

A powerful 6-cylinder twin turbo engine, generating 225 kW ensures the car can reach 100km/h in just 5.3 seconds. Top speed is electronically limited to 250km/h.

The pilot for the BMW 135i at this year's Ultimate Speed Comparison will be motoring journalist Paul Gover, who took the BMW M Coupé through its paces at last year's event.

Christian Klien will be at the helm of the BMW Sauber F1 race car, while Greg Murphy will take on both BMW's in his V8 Supercar.

BMW has taken part in the Ultimate Speed Comparison since its inception.

"BMW is pleased to support this fantastic spectacle," says Tom Noble, General Manager Marketing, BMW Group Australia.

"The Ultimate Speed Comparison has proven to be a particularly popular segment on the Grand Prix schedule and perfectly embodies 'The Ultimate Driving Machine' claim," he says.

Over its short time in the market, the BMW 135i Coupé has claimed a number of coveted awards, such as the 2008 Drive Car of the Year (Best Sports Car over $60,000) and Australia's Best Cars, Best Sports Car 2008 taking on the likes of many exotic high performance sports vehicles.

Unlike the F1 car or V8 Supercar, Australians can purchase the BMW 135i including the BMW Performance parts fitted.

A comprehensive range of BMW Performance components is available exclusively through the BMW dealer network.

All BMW Performance components reflect the BMW brand in their technology, design, quality and safety.

Ultimate Speed Comparison times:
11.40am Thursday 26 March
4.25pm Thursday 26 March
2.15pm Friday 27 March
1.00pm Saturday 28 March
1.10pm Sunday 29 March

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Sperdy » 21 mar 2009, 22:13

^ lachen - gieren - brulle. The next step.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Erik K. » 22 mar 2009, 09:15

Ferdinand schreef:ACS1 van 100 tot 220+ in zesde (6) versnelling
Dat gaat erg rap Ferdi!
100-160 in +/-8s en 100-200 in +/-14s

En dan te bedenken dat M-Bitious melde dat zijn standaard 135i van 100-200(gemeten via performance box) dat doet in zo'n 13,8s.
Dat was weliswaar met een snelle kickdown bij 100, maar verder wel doorlellend in de versnellingen.
Dit zegt wel iets over de software van Schnitsel.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Sperdy » 22 mar 2009, 10:29

ha erik, de camera loopt ong. 2 sec. en daarna geef ik gas. dat zou betekenen volgens de you-tube tijdmeter: 100 - 160 (+/7 sec) en 100 - 200 (+/- 12 sec) vanuit de zesde versnelling. Maar ja, de meter staat ook weer niet precies bij 100 als ik gas geef, maar daar net wat boven. Eigenlijk kan dit beter, want toen ik boven de 220 kwam doemde er toch wat verkeer op en aarzelde ik wat. Maar goed, het gaat om het idee hoe die schnitzel er aan trekt ook vanuit de hoogste versnelling. Ik weet niet hoe anderen dat doen op dit punt. Eingelijk moet dit nog een keer, maar dan wel door de versnellingen heen halen.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Erik K. » 22 mar 2009, 10:46

Denk dat er weinig auto's zijn die deze souplese benaderen. Ja een 911 Turbo/GT2 o.i.d.
Hoeveel toeren draai je ongeveer bij 100 in 6?

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Erik K. » 22 mar 2009, 14:36

Mijn M3 van 100(GPS)-200(GPS) in 6:

[vimeo]http://www.vimeo.com/3800396[/vimeo]

in 5:

[vimeo]http://www.vimeo.com/3800432[/vimeo]

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Sperdy » 22 mar 2009, 16:58

^^lol Erik, ik kan hier niet veel uit opmaken.. :?:

edit: van 100 - 200 doe ik +/- 8 a 9 sec. Heb een filmpje gemaat met een mislukte schakel (lol) (van 3 naar 4). Maar geeft een indruk. Zal op youtube zetten.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Erik K. » 22 mar 2009, 18:08

Doen de video's het niet dan?
Heb ze gepost om het verschil te laten zien ;)

Ben benieuwd naar je nieuwe video!

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Sperdy » 22 mar 2009, 22:33

Erik, ik zie je filmpjes wel, maar weet werkelijk niet wat ik daarna op je GPS moet aflezen...

Hier ik van 100 - 200. Ik geef gas na 1 sec. film. Na 9 sec. op 200. Als ik sneller schakel (bij 150) kan het nog wat sneller. Je ziet bij rond 210 dikke schakelfout. lol. Met die shortshifter is dus zeker tijd te winnen (dus snelheid te behouden).


Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40273
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Knot » 22 mar 2009, 22:41

Damn!

Ik wil gewoon een 0-top filmpje zien!!! :df:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Sperdy » 22 mar 2009, 22:44

lol Knot. Dat ding loopt zo naar de 300 toe. Ik weet niet waar ik dat moet rijden in NL? :df:

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5095
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Fernando » 22 mar 2009, 23:20

Ferdinand schreef:lol Knot. Dat ding loopt zo naar de 300 toe. Ik weet niet waar ik dat moet rijden in NL? :df:
Schiet gewoon de A13 op richting Rotterdam... 8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 135i van Ferdi

Bericht door GTRene » 22 mar 2009, 23:48

Dat is supercar snel Ferdinand :clap:
Mijn Hartge doet dat ook ongeveer...damn, snel dat ding zeg :thumbup:
Heb jij een 320km/u teller? :hmmm: 8)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Erik K. » 23 mar 2009, 08:09

Ferdinand schreef:Erik, ik zie je filmpjes wel, maar weet werkelijk niet wat ik daarna op je GPS moet aflezen...

Hier ik van 100 - 200. Ik geef gas na 1 sec. film. Na 9 sec. op 200. Als ik sneller schakel (bij 150) kan het nog wat sneller. Je ziet bij rond 210 dikke schakelfout. lol. Met die shortshifter is dus zeker tijd te winnen (dus snelheid te behouden).
Gaat hard hoor Ferdinand!

Wat doet ie van 0-100 in 4,5s??

Wat ik laat zien met de GPS is de tellerafwijking, je ziet dat ik iets meer dan 100 op de teller rij en exact 100 is op de GPS, zo ook op het einde van het eerste filmpje, dan rij ik iets meer dan 200 op de teller en is exact 200 op de GPS.

Ik hou me aanbevolen voor een ritje A31, dan neem ik mijn mobile GPS wel mee, kunnen we checken hoe hard je bolide echt loopt :D

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Sperdy » 23 mar 2009, 09:02

ok. Mijn teller wijkt ook af naar boven toe (+5km of zo iets). Van 0 tot 100 nog nooit gedaan. Eigenlijk zijn dat van die loterijen, want als je niet goed optrekt, of te veel wielspin, weet ik het, dan heb je al niets meer aan je tijd. Maar rond de 5 sec. zou moeten kunnen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, De fiscalist, Marc Sierra, mark123, TomTomm, Will F. en 4 gasten