Leuk is anders...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Max V

Leuk is anders...

Bericht door Max V » 20 mar 2009, 10:05

Wordt er net aangebeld... staat de eigenaar van de Fixet hier vlakbij voor de deur met een doos in z'n handen.

Hij zegt: 'Ik heb een kat doodgereden en ik denk dat het die van jou is'.

SLIK

Dus hij maakt die doos open, ligt er inderdaad een pikzwarte kat in. Helemaal stijf en koud. Achter mij miauwt een van mijn twee zwarte katten, die voelt ook de onheil...
De andere kat had ik vandaag nog niet gezien, die is vaak op pad. Dus ik moest wel even slikken! Ik kijk eens goed naar de kat in de doos en ondanks dat hij een stuk kleiner oogt dan mijn katten, ga je toch twijfelen. Een dode kat identificeren is zo makkelijk nog niet! Ik ben met hem meegelopen naar de plek des onheils (waar mijn kat inderdaad vaak vertoeft) en hij vertelde dat hij achteruit over de kat was gereden, die zat waarschijnlijk vlak achter de auto in het zonnetje. Ik zei tegen hem dat ik bijna zeker weet dat het niet mijn kat is en dat ik het zal laten weten wanneer mijn kat zou komen opdagen. Ik loop weer naar huis, stap naar binnen, loop naar de keuken en zie daar mijn beide zwarte mannetjes bij hun bakjes zitten :D

Het is natuurlijk erg jammer voor de daadwerkelijke eigenaar van de kat, maar ik was ontzettend opgelucht!
Laatst gewijzigd door Max V op 20 mar 2009, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel P

Re: Leuk is anders...

Bericht door Michel P » 20 mar 2009, 10:08

Damn, dan schrik je wel even :shock: lullig voor de kat, maar ik kan me je opluchting wel voorstellen.

Michel

Kasteel

Bericht door Kasteel » 20 mar 2009, 10:56

Wel ff schrikken idd, overigens wel heel netjes van de betreffende man dat ie toch even poogt de eigenaar van het beestje te vinden, doen niet veel hem na vrees ik...

2000USA

Bericht door 2000USA » 20 mar 2009, 10:58

Kasteel schreef:Wel ff schrikken idd, overigens wel heel netjes van de betreffende man dat ie toch even poogt de eigenaar van het beestje te vinden, doen niet veel hem na vrees ik...
Inderdaad, fijn dat het nog gebeurt. Zelf ook een kat, blijft gelukkig binnen de erfafscheiding...

René130i

Bericht door René130i » 20 mar 2009, 11:01

Gvd man wat een geluk voor jou.

Vorig jaar belde mijn buurvrouw bij ons aan. "Hebben jullie een zwart-wit katje?". Toen wist ik al genoeg. Ik was in shock. Ongelovelijk hoe snel je je aan zo'n beest kunt hechten.

Ik zag haar op haar 2 voorpoten over de straat rennen (soort drift :?). Achterpoten verlamd (soort wanli). Ik kan er grapjes om maken maar wat was ik kapot. Onderweg naar de dierenarts helemaal kapot gejankt. De dierenarts kon geen inwendige bloedingen vinden en op foto's waren geen breuken te zien. Hoop? Ze mocht mee naar huis... als ze na een dag nog steeds zo verlamd en koud was moesten we terug. Dat was het geval en bij de dierenarts is ze na 2 dagen overleden. Die nacht dat ze weer thuis was was ook echt erg. We zijn in de woonkamer gaan slapen om haar in de gaten te houden. Dan zie je dat arme beest met 2 poten proberen op te de bank te komen, arg. Dat moest ik even kwijt :)

Onze huidige 2 poesjes blijven binnen en vermaken zich daar prima.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 20 mar 2009, 11:12

Ik moet er ook niet aan denken dat de onze het leven laat, 11 jaar inmiddels.
Geluk voor jou Max!

Metchu

Bericht door Metchu » 20 mar 2009, 11:17

het is misschien "geluk" dat het jou kat niet is en dat je bij de andere kat geen emotie heb, maar het is toch triest!? alsof jouw kat meer waarde heeft dan de andere kat. Ik snap het wel hoor, maar het is aan één kant wel vreemd (niet van jou specifiek, maar over het algemeen... de mens). Want op het moment dat het jou kat niet is haal je opgelucht adem en ben je blij, terwijl het feit dat er een kat dood is nog steeds is!! Wel bizar, opeens is de emotie er dan niet meer en is het "niet zo erg meer". Geen kritiek hoor, maar meer een observatie... ben op het moment erg veel bezig met filosofie, zal wel daar aan liggen :mrgreen:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 20 mar 2009, 11:19

Ik weet niet tegen wie je het hebt maar zo is het bij mij niet. Elk aangereden dier of dood dier doet mij wat. Okee, de vliegjes op m'n raam niet :mrgreen:

René130i

Bericht door René130i » 20 mar 2009, 11:21

Als jij iemand op straat in ziet storten en het is een vreemde dan doet dat wat anders met je dan als het je vrouw is, logischerwijs.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 20 mar 2009, 11:23

Tja, zo zijn mensen nu eenmaal.
Net zoals met rampen...het klinkt misschien hard, maar als er bij een aardbeving in Iran 40.000 mensen omkomen, lig ik er niet echt wakker van. Misschien eventjes aan denken, maar slaap er zeker niet slechter door.

Metchu

Bericht door Metchu » 20 mar 2009, 11:29

Arthur schreef:Ik weet niet tegen wie je het hebt
Even in het algemeen: De mens

Ver van me bed show is idd een bekend fenomeen, maar zo'n kat die toevallig niet van jou is, is niet ver van je bed... sterker nog je hebt er praktisch aan geroken ...

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 20 mar 2009, 11:51

Dit is dus voor mij ook de grootste reden om de katten niet buiten de tuin en het huis te laten komen. dit soort dingen gebeuren zo vaak.

Knot

Bericht door Knot » 20 mar 2009, 12:06

Ai... schrik je wel even.. geluk bij een ongeluk.

Blijft sneu voor de aangereden kat en diens baasje natuurlijk.

Ben zelf als de dood dat zoiets bij mijn eigen poes (ja, t is een vrouwtje) zou gebeuren... inmiddels is ze 18 en komt alleen nog bij mijn ouderlijk huis in de achtertuin.

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 20 mar 2009, 12:29

vraagje aan de kattenliefhebbers hier, hoe houden jullie een kat alleen in de achtertuin??

Ik lees het nu een aantal keer en het lijkt me sterk dat als je tegen die kat zegt: foei je mag niet uit de tuin, dat dat beestje dan luistert....

Thom

Bericht door Thom » 20 mar 2009, 12:42

Kevin20v schreef:vraagje aan de kattenliefhebbers hier, hoe houden jullie een kat alleen in de achtertuin??

Ik lees het nu een aantal keer en het lijkt me sterk dat als je tegen die kat zegt: foei je mag niet uit de tuin, dat dat beestje dan luistert....
Inderdaad :D

Sterker nog, de kat van de buren klimt over de schutting om bij ons te komen schijten en gaat dan weer terug :evil:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 20 mar 2009, 12:43

Ik heb in de gang een kattenluik, wanneer de katten daar doorheen gaan komen ze in de "catwalk" en deze lijdt naar een kooi in de tuin.
Dus mijn katten kunnen vrij naar buiten, maar blijven wel in de eigen achtertuin....

De kooi hebben we enigzins ingericht met stoel, krab-boomstam en wat gras....
Moet je ze in de zomer eens zien liggen genieten :thumbup:

Max V

Bericht door Max V » 20 mar 2009, 12:47

Mijn katten gaan en staan waar ze willen... heb ze de eerste 3 jaar van hun bestaan moeten opsluiten in verband met woonsituatie. Dat was voor die katten echt niet fijn, ondanks dat ze niet anders gewend zijn!

Het moment waarop ze naar buiten mochten vonden ze fantastisch!

@Metchu: toen ik die kat in die doos zag liggen, deed dat mij echt wel wat hoor! Alleen dat ik daarna opgelucht was doordat het mijn kat niet leefde, dat is volgens mij een heel normale reactie, zie alle reacties hier boven. Dat heeft niets te maken met egoïsme, maar alles met de 'affectie' voor de katten die ik praktisch sinds hun geboorte heb.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 mar 2009, 12:55

Wij hebben geen huisdieren.

Deze is niet in de dierenwinkel te koop, jammergenoeg:
Afbeelding

Mike S.

Bericht door Mike S. » 20 mar 2009, 12:57

Kevin20v schreef:vraagje aan de kattenliefhebbers hier, hoe houden jullie een kat alleen in de achtertuin??

Ik heb in de achtertuin een speciale kattenren gemaakt , ze kunnen zelf kiezen wanneer ze naar buiten gaan en weer naar binnen :wink:

Mike S.

Bericht door Mike S. » 20 mar 2009, 13:00

Eric H schreef:Ik heb in de gang een kattenluik, wanneer de katten daar doorheen gaan komen ze in de "catwalk" en deze lijdt naar een kooi in de tuin.
Dus mijn katten kunnen vrij naar buiten, maar blijven wel in de eigen achtertuin....

De kooi hebben we enigzins ingericht met stoel, krab-boomstam en wat gras....
Moet je ze in de zomer eens zien liggen genieten :thumbup:
Precies hetzelfde hebben wij dus ook in de tuin, incl hok, krabboomstam e.d. :mrgreen:

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 20 mar 2009, 13:16

Nu jullie het zeggen, verrek m'n oom en tante hebben ook zo'n ren achter in de tuin...

Wel een goede oplossing inderdaad! :beer:

Rupie

Bericht door Rupie » 20 mar 2009, 13:19

Maximus schreef:@Metchu: toen ik die kat in die doos zag liggen, deed dat mij echt wel wat hoor! Alleen dat ik daarna opgelucht was doordat het mijn kat niet leefde, dat is volgens mij een heel normale reactie, zie alle reacties hier boven. Dat heeft niets te maken met egoïsme, maar alles met de 'affectie' voor de katten die ik praktisch sinds hun geboorte heb.

In mijn ogen is het wel egoïsme, maar het is je vergeven. We maken er ons allemaal schuldig aan. Ik persoonlijk vind het wel belangrijk dat mensen beseffen dat ze daarin behoorlijk egoïstisch en nog een paar andere woorden zijn. Dát maakt je in mijn ogen een "beter" mens, want je zal je niet beter voordoen :thumbup:

Over poezen gesproken, ik mag de mijne zo weer ophalen bij de dierenarts voor de derde keer in drie weken. Behoorlijk last van haar gebit, weinig eten en drinken en ze bleek zelfs een gebroken kaak te hebben. Hoop dat ze er weer snel bovenop is, kan ze weer verder met haar leven(tje).

René130i

Bericht door René130i » 20 mar 2009, 13:24

Ruben die eerste alinea heeft wel een hoog EO gehalte zeg :mrgreen:

Ben benieuwd hoe je kat terug komt, hopelijk alles weer goed.

Rupie

Bericht door Rupie » 20 mar 2009, 13:32

René130i schreef:Ruben die eerste alinea heeft wel een hoog EO gehalte zeg :mrgreen:

Ben benieuwd hoe je kat terug komt, hopelijk alles weer goed.
Dank u :thumbup:

2000USA

Bericht door 2000USA » 20 mar 2009, 13:40

Geen idee hoe het werkt, maar die van ons durft niet van de stoep af, en gaat alleen in de tuin van de buren als wij er toevallig ook zijn.
Misschien ligt het aan het feit dat er een klinkerstraat/stoep langs de tuin loopt, bang is voor auto's en dat het over het algemeen niet zo'n held is.
Ze komt dan ook alleen buiten als we zelf thuis zijn, en durf dat ook gerust de deur open te zetten. Voor de rest blijft ze lekker binnen!

Plaats reactie