Hij zegt: 'Ik heb een kat doodgereden en ik denk dat het die van jou is'.
SLIK
Dus hij maakt die doos open, ligt er inderdaad een pikzwarte kat in. Helemaal stijf en koud. Achter mij miauwt een van mijn twee zwarte katten, die voelt ook de onheil...
De andere kat had ik vandaag nog niet gezien, die is vaak op pad. Dus ik moest wel even slikken! Ik kijk eens goed naar de kat in de doos en ondanks dat hij een stuk kleiner oogt dan mijn katten, ga je toch twijfelen. Een dode kat identificeren is zo makkelijk nog niet! Ik ben met hem meegelopen naar de plek des onheils (waar mijn kat inderdaad vaak vertoeft) en hij vertelde dat hij achteruit over de kat was gereden, die zat waarschijnlijk vlak achter de auto in het zonnetje. Ik zei tegen hem dat ik bijna zeker weet dat het niet mijn kat is en dat ik het zal laten weten wanneer mijn kat zou komen opdagen. Ik loop weer naar huis, stap naar binnen, loop naar de keuken en zie daar mijn beide zwarte mannetjes bij hun bakjes zitten
Het is natuurlijk erg jammer voor de daadwerkelijke eigenaar van de kat, maar ik was ontzettend opgelucht!