Kleren maken de man?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Kleren maken de man?

Bericht door Robin » 19 mar 2009, 21:17

Er is hier koopavond vanavond, maar het personeel kon 't wel af dus ik ff naar fitness geweest.
Krijg ik op de voicemail m'n vrouw die naar de bios is, dat de 2 fietsen van 2 vriendinnen hier tegenover staan geparkeerd en of ik die na sluitingstijd ff binnen wil zetten voor de veiligheid. Dus dat doe ik 10 min terug, eerst de fietsen zoeken, nr1 klaar. Dan nr 2 met zo'n kabelslot. De fiets staat vlak naast een bestelbus van een installatiebedrijf uit Bussum(die hier op de promenade NIET mag staan vanavond, maar hier tegenover wordt 'n kledingzaak verbouwd) waar 2 installateurs (jaar of 30) staan te wachten op iets

. Ik zeg goedenavond in m'n trainingskloffie van fitness en morrel aan dat kabelslot:Gehannes, de mannen staan erbij en kijken ernaar. Het stuur van de fiets glijdt naar rechts en de voorband tikt tegen de achterband van de bus:Ik zeg:Sorry. Ik hoor hun mopperen mmmm 'beetje dom'. Ik zeg:Huh, ik moet 'n fiets binnen zetten, ben van tegenover. Hij:Wij vinden je actie een beetje dom...
Ik:Oh sorry. Heej ik ben van hier tegenover, wanneer vertrekken jullie, want jullie mogen hier niet staan vanavond.
Zij wat mopperen ze gaan straks weg., meer niet. Ik heb hun constant met 'u' aangesproken, zij mij met 'je'....
Normaal loop ik er gewoon netjes bij: overhemd bandplooibroek, gepoetste van bommels. Nu dus trainingskloffie.

En dan wilde die vent me even terechtwijzen terwijl z'n auto tegen die fiets staat geparkeerd op koopavond op 'n promenade en ik al sorry zei:"We vinden het 'n beetje dom."

Morgenochtend fris met bandplooibroekje/overhemdje/van bommels parkeer ik m'n kar wel ff dwars voor die van hun en roep:Goedemorgen heren. Wat is de reden om hier te parkeren. :mrgreen:

Kortom: Was er wel wat flauw van, en ik had m'n woordje wel klaar, maar denk:Laat maar.(goede zet, maar toch ff een bericht getypt)

Het zal aan m'n kloffie liggen?

Snipe

Re: Kleren maken de man?

Bericht door Snipe » 19 mar 2009, 21:22

Een bandplooibroek? Echt waar?!?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 mar 2009, 21:23

Ja, ik zie het al voor me.......................fietsen binnen en lekker in het trainings kloffie met een bordje knakworsten aan de koffie............................. :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 19 mar 2009, 21:27

LOL hier komt net een bergingsauto/takelwagen voor de deur zie ik. Die bus start niet ofzo.

''Beetje dom'' gvd :lol:

Uit Bussum. arme zielen. Geen wonder dat die figuren de pik hadden op vanalles.

:banaan: :banaan: :banaan:

Robin

Bericht door Robin » 19 mar 2009, 21:27

Snipe schreef:Een bandplooibroek? Echt waar?!?

Ach hoe heet zo'n ding een nette broek weetikveel. :bag:

Bandplooi is oubollig, dit is 'n net broekje.

Metchu

Bericht door Metchu » 19 mar 2009, 21:30

Ja triest maar waar. Uit ervaring weet ik dat kleren in principe helemaal niets zeggen (heb 3 jaar in een electrospeciaalzaak als verkoper gewerkt). Er waren collega's die mensen al direct niet of minder gingen helpen vanwege klederdracht/beheersing van taal of overkomen... beetje jammer dat soort dingen

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 mar 2009, 21:31

Robin schreef:

Ach hoe heet zo'n ding een nette broek weetikveel. :bag:

Bandplooi is oubollig, dit is 'n net broekje.
Net geen tijger tanga dus, begrijp ik............................................ :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 19 mar 2009, 21:32

Metchu schreef:Ja triest maar waar. Uit ervaring weet ik dat kleren in principe helemaal niets zeggen (heb 3 jaar in een electrospeciaalzaak als verkoper gewerkt). Er waren collega's die mensen al direct niet of minder gingen helpen vanwege klederdracht/beheersing van taal of overkomen... beetje jammer dat soort dingen

Mee eens, hoe is 't mogelijk. :thumbup:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 19 mar 2009, 21:32

Bandplooibroek en een zijscheiding zeker :P

Robin

Bericht door Robin » 19 mar 2009, 21:33

Mathieu schreef:Bandplooibroek en een zijscheiding zeker :P
Een zeikschijding wasda?

Ik ben tondeusestand 1 boven.LOL

Robin

Bericht door Robin » 19 mar 2009, 21:34

Maar om op de titel terug te komen, meer ervaringen dan die van mij en Metin?

romo

Bericht door romo » 19 mar 2009, 21:38

Altijd van Bommels aan ( idd gepoetst en wel), parkeer de kar ook altijd voor.............................nooit problemen....................... :mrgreen:
Geen bandplooibroek ( word ik gestoord van dat laag hangende kruis) maar een nette spijkerbroek of dunne rib broek, net overhemd, nou dan wil het wel lukken............................. :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 19 mar 2009, 21:44

Gewoon naar een gabberfeest gaan, daar accepteren je wel robin.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 19 mar 2009, 21:48

@ Robin: Ja hoor. Anderhalfjaar bij Mediamarkt gewerkt. Kleding zegt NIKS over het uitgavepatroon. Ik heb ze allemaal hetzelfde behandeld op een enkele uitzondering na. Die waren stomdronken, hadden de kinderen meegenomen EN waren met de auto naar de MM gereden. Dat (en hun aanwezigheid in de winkel) was voor mij ff wat anders.
Maargoed. Kleding maakt veel verschil iig. Als ik door Arnhem (hoofdstraat) loop in pak val ik nog op ook. In mijn dagelijkse kloffie kijkt er niemand om :)
Volgens mij had mijn kledingkeuze ook nog uitgemaakt in de rechtszaak destijds :)

Snipe

Bericht door Snipe » 19 mar 2009, 21:54

Mathieu schreef:Bandplooibroek en een zijscheiding zeker :P
Combineert goed met zwarte brogues en een overhemd met een balpen in de borstzak.

RVV

Bericht door RVV » 19 mar 2009, 23:11

Robin schreef:LOL hier komt net een bergingsauto/takelwagen voor de deur zie ik. Die bus start niet ofzo.

''Beetje dom'' gvd :lol:

Uit Bussum. arme zielen. Geen wonder dat die figuren de pik hadden op vanalles.

:banaan: :banaan: :banaan:

de mannen staan erbij en kijken ernaar. Het stuur van de fiets glijdt naar rechts en de voorband tikt tegen de achterband van de bus:Ik zeg:Sorry. Ik hoor hun mopperen mmmm 'beetje dom'. Ik zeg:Huh, ik moet 'n fiets binnen zetten, ben van tegenover. Hij:Wij vinden je actie een beetje dom...

Zoveel schade nog door die voorband van de fiets :mrgreen:

Tom V

Bericht door Tom V » 19 mar 2009, 23:28

Zo wordt je met de verkeerde kleding ook meteen naar de occassions geloodst bij de wat duurdere merken. Hoorde laatst ook van iemand. Heeft het allemaal prima voor elkaar en wilde een nieuwe Jaguar uit zoeken. Nou heeft hij altijd spijkerjasje en spijkerbroek aan en liep dus ook daarmee die dealer binnen. De eerste opmerking van de verkoper, toen hij een beetje aan het rondkijken was, was : ze zijn wel wat aan de dure kant he?, Met bijbehorende afkeurende blik en houding. Is meteen weggegaan...heeft een Mercedes S klasse gekocht.

allen

Bericht door allen » 19 mar 2009, 23:43

Hammer Time!!!

SteV6

Bericht door SteV6 » 19 mar 2009, 23:45

Dan was het vast een Vito-busje Rico ;)

Ik verbaas mij er wel eens over hoe snel geoordeeld wordt over de persoon naar aanleiding van zijn kleding. En om bij een spreekwoord te blijven, je kan nooit overdressed zijn ...

Maar ik verwachtte tijdens het lezen van je verhaal Robin dat die lui de politie hadden gebeld omdat ze je voor een fietsendief aanzagen :hmmm:

Stephan

Xave30

Bericht door Xave30 » 19 mar 2009, 23:51

^^ Heel bekend Tom !!!

Hoe high society ben je als verkoper bij een autodealer of exclusieve kledingszaak IN DIENST vraag ik me dan af.
Maar anyways, zo voorordeel ik hun dan ook.

RobS

Bericht door RobS » 20 mar 2009, 08:05

Casual friday!

Robin

Bericht door Robin » 20 mar 2009, 08:29

SteV6 schreef: Maar ik verwachtte tijdens het lezen van je verhaal Robin dat die lui de politie hadden gebeld omdat ze je voor een fietsendief aanzagen :hmmm:
Nu je 't zegt:Ik moest dus 4 damesfietsen waarvan ik 2 ken(vrouw+dochter) en 2 niet(doh) met 4 sleuteltjes van 't slot afhalen en binnen zetten, dus dat zou kunnen inderdaad.

RVV

Bericht door RVV » 20 mar 2009, 08:46

Je had je kleur mee :oops:

zegmaarboris

Bericht door zegmaarboris » 20 mar 2009, 12:42

Robin schreef:Maar om op de titel terug te komen, meer ervaringen dan die van mij en Metin?
Ken genoeg verhalen van mensen die echt duidelijk slecht werden geholpen omwille van kleding. Zelf wordt ik bijna altijd slecht geholpen bij detaillisten waar dan ook dus misschien moet ik eens naar mijn kleding kijken in plaats te veronderstellen dat dat winkel en horeca medewerkers in Nederland tegenwoordig hopeloos zijn. Tegenwoordig wordt ik echt nerveus als je een keer serieus als klant wordt benaderd (vriendelijk, correct, attent, behulpzaam, proactief).

Ikzelf heb overigens duidelijk anders geleerd en ook genoeg ervaringen dat kleding niets zegt. Toevalligerwijs zat ik weekje of twee terug in restaurant te eten, stopt er een Bentley Continental Flying Spur met chauffeur en beveiliger. Straat wordt even vakkundig geblokkeerd en passagiers worden opgehaald uit restaurant. Het stel waarvan ik het op basis van uiterlijk (slechte spijkerbroek + ouwe gympen, moeder de vrouw in soort ma-flodder jurk) het minste had ingeschat werd opgepikt. Was weer eens een mooie 'les' dat je niet op uiterlijk af kan gaan.

allen

Bericht door allen » 20 mar 2009, 12:49

[quote="Metchu"]Er waren collega's die mensen al direct niet of minder gingen helpen vanwege klederdracht/beheersing van taal of overkomen.../quote]

Nederlanders staan algemeen bekend om hun Zeeuws gedrag. Kijken, kijken, niet kopen. En op vakantie in plaats van het terras van een gezellig café, aan de overkant van de straat een thermoskannetje koffie en wat zelfgesmeerde bammetjes kaas nuttigen. Vindt je het gek dat je collega's Nederlanders niet helpen? :mrgreen:

Plaats reactie