Heel and Toe in a Carrera GT
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Heel and Toe in a Carrera GT
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=H3ULS7pn ... re=related[/youtube]
Mooi om te zien dat de rijder dubbel clutched.
Mooi om te zien dat de rijder dubbel clutched.
- Anton
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 12 sep 2008, 11:49
Re: Heel and Toe in a Carrera GT
Na 2 keer heb ik nog niet kunnen zien waar die dubbel clutched... of kijk ik nou te langzaam?Mathieu schreef: Mooi om te zien dat de rijder dubbel clutched.

- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: Heel and Toe in a Carrera GT
Ik zie hem niet dubbelclutchen en ook niet heel-toe-en.
Wel side-flippen.

Wel side-flippen.

- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Heel and Toe in a Carrera GT
28 seconden
Twee keer koppeling in en twee keer op het gas, maar dan heel snel.
Is toch dubbel klutsen
Twee keer koppeling in en twee keer op het gas, maar dan heel snel.
Is toch dubbel klutsen

- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: Heel and Toe in a Carrera GT
Nice voetenwerk! Maar volgens mij niet dubbelclutchen. In een Carrera GT zou ik ook niet weten watvoor nut het zou hebben?
- Anton
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 12 sep 2008, 11:49
Re: Heel and Toe in a Carrera GT
Aan het geluid van de motor te horen zit ie 2 versnellingen te hoog, en schakelt ie 2x terug om weer op toeren te komen.
..volgens mij..
..volgens mij..

- Downforce Hans
- Berichten: 12612
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Heel and Toe in a Carrera GT
Dat idee heb ik ook...Anton schreef:Aan het geluid van de motor te horen zit ie 2 versnellingen te hoog, en schakelt ie 2x terug om weer op toeren te komen.
..volgens mij..
Waarom zou je ook dubbel klutsen met dat apparaat?
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Heel and Toe in a Carrera GT
Bij 2m 24 volgens mij wel eventjes?
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Heel and Toe in a Carrera GT
Nee, dat is misschakelen omhoog, en vervolgens dus weer terug moeten.Mathieu schreef:28 seconden
Twee keer koppeling in en twee keer op het gas, maar dan heel snel.
Is toch dubbel klutsen
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Heel and Toe in a Carrera GT
voor zover is dubbel clutchen dat je bij het schakelen de koppeling intrapt...versnelling in neutraal...even gas geven....koppeling in en volgende versnelling inleggen.
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: Heel and Toe in a Carrera GT
Dat is voor dubbel klutsen belangrijk.Martin van der Zwaard schreef:voor zover is dubbel clutchen dat je bij het schakelen de koppeling intrapt...versnelling in neutraal...koppeling los...even gas geven....koppeling in en volgende versnelling inleggen.

-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
- Locatie: arnhem
Re: Heel and Toe in a Carrera GT
Dat doe je in een vrachtwagen of een tractor van 50 jaar geleden lijkt mij 
Verder zie ik hem niks bijzonders doen. Rev-matchen doet ie wel als hij remt en met z'n hak het gaspedaal aantikt.... Maarja dat doet iedereen zelfs mn Oma
(ok dat is ook wel weer een beetje overdreven)

Verder zie ik hem niks bijzonders doen. Rev-matchen doet ie wel als hij remt en met z'n hak het gaspedaal aantikt.... Maarja dat doet iedereen zelfs mn Oma

-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Heel and Toe in a Carrera GT
lekker voetenwerk kijken! Best motoring, altijd goed 8)
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: Heel and Toe in a Carrera GT
Best Motoring is koning
(alhoewel je afentoe ook wel een beetje voor de show heel-and-toe'en)
+1 voor je avatar btw

+1 voor je avatar btw

-
- Berichten: 5523
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Heel and Toe in a Carrera GT
standaard procedure voor de 3 alfa 75's die ik gehad hebTom V schreef:Dat is voor dubbel klutsen belangrijk.Martin van der Zwaard schreef:voor zover is dubbel clutchen dat je bij het schakelen de koppeling intrapt...versnelling in neutraal...koppeling los...even gas geven....koppeling in en volgende versnelling inleggen.

Was overigens wel echt autorijden.

-
- Berichten: 5523
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Heel and Toe in a Carrera GT
Peter pwr schreef:Dat doe je in een vrachtwagen of een tractor van 50 jaar geleden lijkt mij
Verder zie ik hem niks bijzonders doen. Rev-matchen doet ie wel als hij remt en met z'n hak het gaspedaal aantikt.... Maarja dat doet iedereen zelfs mn Oma(ok dat is ook wel weer een beetje overdreven)
Ga maar eens perfect revmatchen op het circuit waar je ook nog je rempunt moet bepalen, dan is het opeens zo eenvoudig niet meer.
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: Heel and Toe in a Carrera GT
Had dat met de 911 ook, erg licht vliegwiel en oud type bak...vind het persoonlijk makkelijker op snelheid dan gewoon in de stad bijvoorbeeld. Met de 328 is het crap, megazwaar vliegwiel blijft echt nog een volle seconde op toeren hangen.
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
- Locatie: arnhem
Re: Heel and Toe in a Carrera GT
Op het circuit lijkt mij het juist makkelijk omdat je niet zo gedoseerd hoeft te remmen als op de openbare weg waarbij je op het circuit veel steviger remt.
- DownforceJitse
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 28 aug 2007, 21:05
- Locatie: Willemstad > almost in Poortugaal
Re: Heel and Toe in a Carrera GT
Dat viel mij ook op, of juist nietAnton schreef:Na 2 keer heb ik nog niet kunnen zien waar die dubbel clutched... of kijk ik nou te langzaam?Mathieu schreef: Mooi om te zien dat de rijder dubbel clutched.

- yorick
- Berichten: 999
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: Heel and Toe in a Carrera GT
Op straat krijg ik het altijd wel voorelkaar, maar op het circuit bij het aanremmen van een bocht echt niet. Eerst maar eens rempunten aanleren en juist leren remmen, heel and toe kan altijd nog.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Heel and Toe in a Carrera GT
Mij ging het de eerste keer op t circuit verbazingwekkend goed af. Ik doe het op de openbare weg ook altijd omdat de bak van mijn auto nogal hakerig schakelt, vooral bij terugschakelen op toeren dus. (En alle andere auto's waar ik in rij... tsjah...
sparen van de synchromesh? ). Maar het was op de baan wel bijzaak, dus vol remmen en een beetje gasgeven en terugschakelen, lukt dat niet met één dot gas, dan nog maar een tweede.

- Sjef
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56
Re: Heel and Toe in a Carrera GT
Je rijdt nog met abs lijkt me?Peter pwr schreef:Op het circuit lijkt mij het juist makkelijk omdat je niet zo gedoseerd hoeft te remmen als op de openbare weg waarbij je op het circuit veel steviger remt.

Wat hugo zegt, heel en toe is goed aan te leren, perfectioneren op circuit e.d. is heel wat lastiger.
- Tristan
- Berichten: 13436
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Heel and Toe in a Carrera GT
Heeft mij ook een tijdje gekost om remmen goed te doseren icm. heel and toe. Zeker met de E30 (zonder ABS) is het vrij lastig. Nu lukt het aardig en begint het een automatisme te worden. Ook oefen ik dagelijks met de 1-serie ook, gelukkig staan de pedalen bij BMW mooi op dezelfde hoogte.
- Paul Broere
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:36
- Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5
- Locatie: The Netherlands
Re: Heel and Toe in a Carrera GT
Tijdens vrij-rijden 31 januari 2009:
100% dubbelclutchen! (dus koppeling omhoog en weer in tijdens tussengas geven bij terugschakelen (alleen geen camera op mijn voeten
je zal me moeten geloven)
waarom? oude auto met een versnellingsbak waarvan ik de synchromeshes een beetje wil sparen... als ik toch al stootjes gas geef tijdens het afremmen kan ik net zo goed even de koppeling omhoog laten komen
btw: deze BMW lukt het echt perfect in!! in mijn panda/porsche krijg ik het gewoon niet voor elkaar
[vimeo]http://www.vimeo.com/3065394[/vimeo]
100% dubbelclutchen! (dus koppeling omhoog en weer in tijdens tussengas geven bij terugschakelen (alleen geen camera op mijn voeten

waarom? oude auto met een versnellingsbak waarvan ik de synchromeshes een beetje wil sparen... als ik toch al stootjes gas geef tijdens het afremmen kan ik net zo goed even de koppeling omhoog laten komen
btw: deze BMW lukt het echt perfect in!! in mijn panda/porsche krijg ik het gewoon niet voor elkaar
[vimeo]http://www.vimeo.com/3065394[/vimeo]