Volgens mij hebben ze in de 2009 regels maar een beperkt aantal motoren. Best kans dat de rest dus op een lagere toerenbegrenzer rijd om zo veel mogelijk uren uit de motor te persen tijdens tests.
Eerst zien dan geloven zeg maar

Bron : Autosport.comPoints
The WMSC accepted the proposal from Formula One Management to award the drivers' championship to the driver who has won the most races during the season. If two or more drivers finish the season with the same number of wins, the title will be awarded to the driver with the most points, the allocation of points being based on the current 10, 8, 6 etc. system.
The rest of the standings, from second to last place, will be decided by the current points system. There is no provision to award medals for first, second or third place. The Constructors’ Championship is unaffected.
The WMSC rejected the alternative proposal from the Formula One Teams’ Association to change the points awarded to drivers finishing in first, second and third place to 12, 9 and 7 points respectively.
Twee keer naar Monza geweest met de vrouw en een paar keer SpaTi-Tourist (Erik) schreef:Hongarije ben ik in 1997 geweest. Met gewone staanplaatsen ben je wel erg ver weg van de actie. Maar als je op een heuvel langs de baan staat, kun je wel meer delen van de baan zien. Dat was overigens de laatste F1 race die ik gedaan heb. Daarna werd het me te duur.Wouter81 schreef:Gaan er ook mensen van hier dit jaar naar een GP toe?
Ben zelf 2x geweest maar da's alweer lang geleden (1996 Spa, 1997 Nürburgring). Zitten erover te denken om dit jaar naar de GP van Hongarije te gaan, lijkt ons wel mooi. Is niet al te duur en ben nog nooit daar geweest.
Wel een leuk rijtje gezien als ik er aan terugdenk: Spa in 1991, 1993 & 1995, Silverstone 1994 (zwarte vlag incident, eerste finish Verstappen), Monaco 1996 (Panis) en Hongarije 1997 (Bijna Hill)
Kijk maar naar 2003. Toen zou het seizoen al drie races voor het eind zijn beslist, terwijl er aan het slot maar twee punten verschil zaten tussen Schumi en Kimi.ArjandeV schreef:aan de andere kant kan het ook na 9 races afgelopen zijn
Goed opgemerkt! Dit is inderdaad wel een ongewenst bijeffect, waar men volgens mij helemaal niet bij heeft stilgestaan. Maar goed, teamorders waren toch 'verboden'?Femme schreef:Verkapte teamorders zullen nog meer de uitslag bepalen, want team kunnen zich niet permiteren dat twee rijders op een gelijkwaardig niveau in het kampioenschap strijden.
+1Joegs schreef:zolang Kimi maar kampioen wordt vind ik het best
Absoluut mee eens. Men vergeet vaak dat het constructeurskampioenschap voor de teams belangrijker is dan wie wereldkampioen wordt. Het team probeert met de twee rijders kampioen te worden. Als de een daarvoor in dienst van de ander moet rijden, dan kan niemand daar over zeuren. Dat het minder spectakel biedt, is natuurlijk jammer.allen schreef:Persoonlijk vind ik teamorders moeten kunnen. Waarom heb je anders twee auto's in één team. :idea:
Op het voetbalveld rent de keeper ook niet naar de andere kant omdat hij liever zelf scoort dan de spits.
Bron : http://www.f1racing.net" onclick="window.open(this.href);return false;Points system remains for 2009
25 March 2009
The FIA has confirmed that Formula 1 will be retaining a points scoring system; the 10-8-6 system, which continues to award the top eight finishers, was first introduced in 2003 and is designed to allow the smaller teams to have a greater opportunity to score.
The governing body's announcement confirms a temporary suspension of the 'winner takes all' system, which was introduced last week when the FIA announced that it would be awarding this year's Drivers' World Championship to the competitor with the most Grand Prix victories, an idea loosely based upon F1 supremo Bernie Ecclestone's medals system.
Reverting back to points comes as a result of a disagreement between the FIA and the Formula One Teams Association (FOTA) in which the latter claimed that, as the modification had taken place after November, all constructors must agree to permit its confirmation. Despite the large amount of uproar generated by the sudden arrival of the new system last week, the FIA and commercial rights holder Ecclestone have both confirmed that, from 2010 onwards, the Champion will be the man with the most race wins to his name.
Inderdaad... en aangezien de overmacht van de nummer 1 nu niet meer zo groot is en het veld veel dichterbij elkaar ligt, zou ik me hardmaken voor een 10,6,4,etc puntentelling. Dan heb je misschien wel het beste van beide werelden... Overwinningen worden belangrijker, maar vechten voor de punten op achterliggende plekken ook!Aiko schreef:Oude systeem was beter: 10, 6, 4, 3, 2, 1 punten.
Toen was het nut om te winnen groter. Nu is aankomen (en in de punten vallen) belangrijker.
Het nieuwe systeem (10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1) was bedacht om Schumacher's overmacht een beetje in toom te houden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten