Autoblog bij PowNed op TV?
- Michel P
Re: Autoblog bij PowNed op TV?
lol@robin!!
Zonde van de energie........
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Tja.Energie voor 10 heb ik hoor :banaan: :banaan: :banaan: :banaan: :banaan: :banaan: :banaan: :banaan: :banaan: :banaan:Michel P schreef:lol@robin!!
Hiero:
"In individuals, insanity is rare; but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule. "
"There are no facts, only interpretations."
Friedrich Nietzsche, briljant mens.En dat Hitler Duitsland dat ook vond , boeit me geen zier.Hij leefde eerder.
-
Uit elk onderzoek naar "hoe links is de media" blijkt weer dat rechts net zo veel ruimte krijgt als links. Dat verschilt van omroep tot omroep en van krant tot krant, maar per saldo is het beslist niet oneerlijk verdeelt.
Daarbij; rechts blijft een beroerde stroming. Door de kredietcrises is maar weer eens aangegeven waar ongeremd kapitalisme toe leid: op korte termijn achter winsten aan jagen, waar fraude en diefstal van de gemeenschap onderdeel van is. Nee, met eerlijkheid hebben die bonnussen naar mijn idee niets te doen.
Dat wil niet zeggen dat er iets mis is met ondernemerschap (zoals inderdaad sommige linkse mensen denken). Ondernemerschap is onmisbaar voor de maatschappij, en kleine ondernemers hebben net zozeer overheidsbescherming nodig via remmende economische maatregelen als werknemers. Anders zijn de krachten die ze op hun dak krijgen te groot.
En nog erger; het rechtse alternatief voor integratie is er niet. Het gaat er om dat mensen meedoen, een diploma halen en zich aan de wet houden. Wie oud genoeg is (ik ben dat niet, trouwens) herrinert zich de Molukkers nog. De integratie ging gepaard met grote gevechten tussen autochtoon en allochtoon en zelfs terrorisme (de school- en treinkaping). Kortom; de integratie ging gepaard met spanning - net zoals nu. Maar doordat veruit de meeste Molukkers gewoon wat van hun toekomst in Nederland wouden maken en die kansen pakten die ze kregen hoor je nu weinig meer over die groep. Zo zal het ook gaan met de Marokkanen en Turken; reken ze niet af als groep, zorg dat iedereen zich aan de wet moet houden en bied goed onderwijs en het komt goed. Maar een pijnloos proces word het niet.
Owja, dit was een autoforum.
Daarbij; rechts blijft een beroerde stroming. Door de kredietcrises is maar weer eens aangegeven waar ongeremd kapitalisme toe leid: op korte termijn achter winsten aan jagen, waar fraude en diefstal van de gemeenschap onderdeel van is. Nee, met eerlijkheid hebben die bonnussen naar mijn idee niets te doen.
Dat wil niet zeggen dat er iets mis is met ondernemerschap (zoals inderdaad sommige linkse mensen denken). Ondernemerschap is onmisbaar voor de maatschappij, en kleine ondernemers hebben net zozeer overheidsbescherming nodig via remmende economische maatregelen als werknemers. Anders zijn de krachten die ze op hun dak krijgen te groot.
En nog erger; het rechtse alternatief voor integratie is er niet. Het gaat er om dat mensen meedoen, een diploma halen en zich aan de wet houden. Wie oud genoeg is (ik ben dat niet, trouwens) herrinert zich de Molukkers nog. De integratie ging gepaard met grote gevechten tussen autochtoon en allochtoon en zelfs terrorisme (de school- en treinkaping). Kortom; de integratie ging gepaard met spanning - net zoals nu. Maar doordat veruit de meeste Molukkers gewoon wat van hun toekomst in Nederland wouden maken en die kansen pakten die ze kregen hoor je nu weinig meer over die groep. Zo zal het ook gaan met de Marokkanen en Turken; reken ze niet af als groep, zorg dat iedereen zich aan de wet moet houden en bied goed onderwijs en het komt goed. Maar een pijnloos proces word het niet.
Owja, dit was een autoforum.
- Roman
Ik zal mijn extreem kortzichtige en impulsieve mening maar achter wegen laten denk ik
@ Robin:

@ Robin:

- Geelhoed
Ahmadinejad is een conservatief, dat past nu niet echt bij het progressieve links wel?Robin schreef: Bij links denk ik aan de Rote Armee Fraktion en de Baader Meinhof Gruppe, nog niet zo heel lang geleden, bij links denk ik aan 't Oostblok, Honecker, Fidel Castro en z'n vriendje Hugo Chavez van Venezuela(m'n schoonzusje woont al jaren in Caracas, het wordt daar van kwaad tot erger) en hun vriendje Ahmedinejad van Iran. Of verder terug: Stalin en Mao.
Extremen opnoemen is natuurlijk aardig, maar vind je de journalistiek extreem links?
-
Tsjah.Bij links denk ik aan de Rote Armee Fraktion en de Baader Meinhof Gruppe, nog niet zo heel lang geleden, bij links denk ik aan 't Oostblok, Honecker, Fidel Castro en z'n vriendje Hugo Chavez van Venezuela(m'n schoonzusje woont al jaren in Caracas, het wordt daar van kwaad tot erger) en hun vriendje Ahmedinejad van Iran. Of verder terug: Stalin en Mao.
Zal ik dan antwoorden dat ik bij rechts denk aan Hitler, Pinochet en het huidige China (zijn allemaal kapitalisten)? Of zou dat kortzichtig zijn?
- Roman
Ik in ieder geval wel ja. Lees nog altijd NL kranten (verschillende, hangt er van af welke ik kan krijgen), en kijk nog altijd NL tv.Geelhoed schreef: Extremen opnoemen is natuurlijk aardig, maar vind je de journalistiek extreem links?
En ik walg van wat ik zie.
- Roman
Jelmer Staal schreef:
Zal ik dan antwoorden dat ik bij rechts denk aan Hitler, Pinochet en het huidige China (zijn allemaal kapitalisten)? Of zou dat kortzichtig zijn?
Dat is toch ook wel best extreem? Als je rechts denkt betekend dat toch niet dat je met die figuren op een lijn staat? Ik vind van niet in ieder geval.
- Geelhoed
Waarom hadden we de lijst van linkse dictators om links te beschrijven dan hierboven?Roman schreef: Als je rechts denkt betekend dat toch niet dat je met die figuren op een lijn staat? Ik vind van niet in ieder geval.
-
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan we weeerRobin schreef: maar pak die imams en de koran eens aan, wat DAAR over de westerse vrouwen en homos en joden wordt gezegd, maar nee ANGST en 'tolerant'zijn voor 'de moslim', want ze zijn bang dat ze een kogel krijgen.

Nou vertel eens, wat wordt er in de koran over westerse vrouwen en homo's en joden gezegd? En alsof elke imam rare dingen predikt, heb je enig idee hoeveel moskeeën er zijn en hoeveel imams en hoeveel daarvan grote mongoloïde idioten zijn? Denk je dat er één groot complot is om mongoloide idiote imams het hand boven te houden?? Ik snap best dat je een "bepaalde angst" hebt... maar deze word je ingeboezemd! Wat heel simpel bush in de zadel tijdens 9/11 heeft geholpen en zo nog een aantal enge "leiders en later dictators"... laat je niet leiden door angst. Ik hoor vaak van rechts, "doe je oogkleppen af"... maar wie moet z'n oogkleppen nou af doen?

- Roman
Ok dan zeg ik het nog een keer over links.Geelhoed schreef:Waarom hadden we de lijst van linkse dictators om links te beschrijven dan hierboven?Roman schreef: Als je rechts denkt betekend dat toch niet dat je met die figuren op een lijn staat? Ik vind van niet in ieder geval.
Als je links denkt betekend dat in mijn optiek niet dat je meteen op een lijn staat met die figuren.
Ik zie het niet als zwart wit.
-
Gelukkig maar, dat maakt dat ik als genuanceerde PvdA'er geen massamoordenaar ben. Net als dat ik me nog steeds moet verantwoorden voor de moord op Fortuyn, ik vond dat net zo schandalig als wie dan ook.Als je links denkt betekend dat in mijn optiek niet dat je meteen op een lijn staat met die figuren.
-
De journalistiek moet z'n roze bril en oogkleppen naar de Islam afdoen, metchu. En wat betreft 'genuanceerd' PvdAer, Jelmer, we komen er niet uit. Ik weet wat ik weet en doe wat ik doe, klaar:Met plankgas 8400rpm de 420pk strepentrekken rookwalmend en een dikke vinger doen naar 'genuanceerd afunstig Nederland' die liever 3 dan 5 dagen in de week werkt en overal subsidie voor krijgt, huurbescherming geniet en blij is met het ontslagrechtstelsel....
We komen er niet uit.
In NL geld:Wilders is blijkbaar EXTREEM rechts(dus vergelijkbaar met neonazis aldus het journaille in 't algemeen) en Volkert vd G is gewoon links, Marijnissen is bijna rechts aldus't journaille hier...EXTREEM links 'bestaat niet in NL', mooi is dat.
Links is zo tolerant totdat hun eigen zienswijze onder de voet wordt gelopen en dan gaan ze schreeuwen:jullie zijn impulsief en kortzichtig blablabla.
We komen er niet uit.
In NL geld:Wilders is blijkbaar EXTREEM rechts(dus vergelijkbaar met neonazis aldus het journaille in 't algemeen) en Volkert vd G is gewoon links, Marijnissen is bijna rechts aldus't journaille hier...EXTREEM links 'bestaat niet in NL', mooi is dat.
Links is zo tolerant totdat hun eigen zienswijze onder de voet wordt gelopen en dan gaan ze schreeuwen:jullie zijn impulsief en kortzichtig blablabla.
Laatst gewijzigd door Robin op 18 mar 2009, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Geelhoed
Daar komen we bij de kern van het probleem. Niets nieuws willen leren.Robin schreef: Ik weet wat ik weet en doe wat ik doe, klaar.
-
Leer mij wat nieuws, kijk dat intellectuele betuttelende wat je nu doet, dát bedoel ik.Geelhoed schreef:Daar komen we bij de kern van het probleem. Niets nieuws willen leren.Robin schreef: Ik weet wat ik weet en doe wat ik doe, klaar.
-
het heeft ook geen zin hoor, want ik blijf het zeggen

-
Play the game of life and I'll beat you, geelhoed. no worries.
-
Metchu ik dacht dat jij kaal was. :twisted:
- Roman
In de UK gebeurt min of meer hetzelfde Robin.
Als het allemaal op deze voet door gaat zie ik het in de niet al te verre toekomst echt een keer flink fout gaan.
Als het allemaal op deze voet door gaat zie ik het in de niet al te verre toekomst echt een keer flink fout gaan.
-
En tegen al die tolerante genuanceerde intellectuelen en excuusmoslims zeg ik lekker kortzichtig dit want ik ben een domme jongen:

bekijk 't maar met je links gejodel op 'n autoforum.
jullie kunnen me allemaal de Pol Pot op.
bekijk 't maar met je links gejodel op 'n autoforum.

jullie kunnen me allemaal de Pol Pot op.

Laatst gewijzigd door Robin op 18 mar 2009, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Je moet je oogkleppen afdoen, dan zie je beter of ik haar heb of nietRobin schreef:Metchu ik dacht dat jij kaal was. :twisted:

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Daar gaat het natuurlijk harstikke fout..................een journalist heeft geen mening, althans zo zou het moeten zijn..........................in de meeste gevallen vormt ie een mening die niet botst met zijn eigen ( waan ) idee................dit weer op basis van "feiten" onderzoek......................Psychologisch een fraai staaltje cognitieve dissonantie...........Geelhoed schreef:Robin schreef: Journalistiek/media is links/was links/ blijft zo.Ik heb daar een theorie over:RutgerK schreef: Hmm, rechts wordt over het algemeen wel geassocieerd met kortzichtig en implusief.
Journalisten zijn doorgaans beter geïnformeerd, dat mag wel ook want ze zijn er beroepsmatig mee bezig, en dan kan je dus beter een mening vormen over sociaal economische zaken(Nolan diagram).
Dat de beter geïnformeerden dan meer aan de linkerkant zitten lijkt mijzelf een goede indicatie van waar we de oplossing moeten zoeken.
Beter geïnformeerd wil niet zeggen goed, onafhankelijk en gespeend van subjectieve invloeden...............................
-
Metchu schreef:Je moet je oogkleppen afdoen, dan zie je beter of ik haar heb of nietRobin schreef:Metchu ik dacht dat jij kaal was. :twisted:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
topargument, applaus! diepgaand intellectueel ook!

-
mensen zijn altijd biased! 8) niemand is onpartijdig of onafhankelijk!
-
Exact Romo.