Autoblog bij PowNed op TV?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Autoblog bij PowNed op TV?

Bericht door Wouter81 » 16 mar 2009, 15:55

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... wij_u.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Cool :)

Moet PowNed nog wel even dik 6000 leden scoren binnen 2 weken.

Tom

Re: Autoblog bij PowNed op TV?

Bericht door Tom » 16 mar 2009, 16:03

Wouter is :thumbup:
Powned sucks.

Roy

Bericht door Roy » 16 mar 2009, 16:21

Flauwekul met dat PowNed

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 16 mar 2009, 16:42

Tom schreef: Powned sucks.
Komt mooi overeen met AutoBlog toch?

RutgerK

Bericht door RutgerK » 16 mar 2009, 18:04

Dat ga je toch niet redden zonder sponsoring? Nu is het prima om eens in de 2-3 weken een filmpje af te leveren van 5 min maar je zult wel 25 minuten moeten kunnen vullen wekelijks en een aantal weken achter elkaar.

Ik snap sowieso niet waarom je nog zou investeren in TV. Internet-TV wordt op korte termijn al veel interessanter en volgens mij ook voordeliger.

Macboy

Bericht door Macboy » 16 mar 2009, 19:54

Onzin, althans via de PC. Mensen willen huiskamer. Altijd. En dat blijft.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 16 mar 2009, 20:33

Macboy schreef:Onzin, althans via de PC. Mensen willen huiskamer. Altijd. En dat blijft.
Ja, maar daar heb je tegenwoordig mediaplayers voor......
Rechtstreeks van de PC op je TV......

RutgerK

Bericht door RutgerK » 16 mar 2009, 20:35

Macboy schreef:Onzin, althans via de PC. Mensen willen huiskamer. Altijd. En dat blijft.
Heb je nog PC aan je TV hangen dan? :wink: Met zo'n mediacentre ga je vanzelf steeds meer via internet kijken. Er komt steeds meer content op internet die makkelijker toegankelijk wordt. Videoland biedt tegenwoordig al online films aan. De Autoblog filmpjes zien super goed te bekijken op een grote LCD en het geluid is natuurlijk mooi over de speakers.

De markt voor online reclame wordt groter en groter en het zal makkelijker worden om reclame inkomsten te genereren rond een online uitzending dan rond een TV programma. Dan hoef je geen sponsoring van een Chinees merk op te zoeken door in Chines sportwagens te gaan rijden.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 16 mar 2009, 21:24

Tom schreef:Wouter is :thumbup:
Powned sucks.
Dat vind ik ook.

frankv

Bericht door frankv » 16 mar 2009, 21:29

Stéphane schreef:
Tom schreef:Wouter is :thumbup:
Powned sucks.
Dat vind ik ook.
en ik ook

maar niet alleen wouter is :thumbup: , ook ruben is :thumbup: , hij maakt toch de fijnste filmpjes met de beste montage, kijk maar eens op de aftiteling van de filmpjes die je echt goed vindt, het is de combi van wouter en ruben die :thumbup: is!

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 17 mar 2009, 00:06

Vanaf het eerste moment dat ik de reclame zag vraag ik me af wat ze nou met de naam PowNed bedoelen.
Ik vind het een beetje een stomme naam, maar misschien komt dat door mijn eerste gedachte bij dat woord.

Het doet me namelijk aan het term 'owned' denken, maar dan verkeerd geschreven.

Waar die uitdrukking precies vandaan komt weet ik niet precies, maar ik zie het al jaren op het net voorbij komen.
Er bestaat een verhaal dat hackers die een domein gehacked hadden die gene dus ownede (in bezit hebben dus), of het is een term die voortkomt uit de gaming wereld.
Als je in een 3rd person shooter zoals quake, doom duke nukem oid opgeblazen werd was je owned, de strekking is iig duidelijk.

Dan is er de uitdrukking pwned, dat is een misspelling van het woord owned.
Hier gaan 2 verhalen over, een is dat iemand met online Quaken een keer het woord fout spelde en de rest het overnam.
De ander is dat een programmer van het spel Warcraft de term fout had geschreven, en iedere keer dat iemand de ander doodschoot de zin, *** has pwned **** in beeld kwam.

Anyway, ik heb wat op het urban dictionary gekeken, waar de info hierboven ook staat, en powned staat IMHO het mooiste omschreven als dit: A complete mispelling of an already mispelled word....pwned. People only use this spelling of the word when they are trying to be extra-retarded

Dus hoe zit het, zijn de heren:

- extra hip door het gebruiken en nog verder verkrachten van een popiejopie uitdrukking uit de nerdwereld die de meeste mensen niet eens kennen danwel de betekenis van weten.
- stumperds die modern willen doen door een term te gebruiken die ze ergens gehoord hebben maar ze zelf niet weten hoe je het schijft of wat het betekend?

Of zoek ik weer veel te ver in de verkeerde richting en heeft het een totaal andere betekenis?
Staat er uberhaupt ergens beschreven wat voor betekenis ze geven aan het woord?

PowNed - prisoner of war nederland?

RutgerK

Bericht door RutgerK » 17 mar 2009, 00:37

Als ze tot het bestel worden toegelaten dan zal het toch geen lang leven beschoren zijn. De bezoekers van de site zijn passanten en schreeuwers. Of het publiek is dat zit te wachten om wekelijks om 22.30 een half uurtje POWNED te mogen bekijken betwijfel ik.

Misschien bedoel ik dat ook wel als ik niet direct een voorstander ben dat Autoblog op TV zou moeten komen. Die autotests wil ik bekijken als ze het meest actueel zijn of op een willekeurig moment als je in de 'stemming' bent. Het moet geen 'moetje' worden om 22.30 op dinsdagavond.

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 17 mar 2009, 01:08

Ik vind het kudt en schenk er geen aandacht aan. Zouden meer mensen moeten doen.

Max V

Bericht door Max V » 17 mar 2009, 08:29

Michel Huisman schreef:Ik vind het kudt en schenk er geen aandacht aan. Zouden meer mensen moeten doen.
+1

atomchris

Bericht door atomchris » 17 mar 2009, 13:10

Wouter81 schreef:http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... wij_u.html

Cool :)

Moet PowNed nog wel even dik 6000 leden scoren binnen 2 weken.
+2 :banaan:
Die 6000 leden is erg moeilijk denk ik......maar goed we zien het wel,anders gaan we lekker naar wakker nL kijken..................................
Of de dieren omroep........ :protest:

Jelmer Staal

Bericht door Jelmer Staal » 17 mar 2009, 13:52

Tsjah.. AutoBlog op tv zou leuk zijn, als ze zouden kunnen uitgroeien tot een onafhankelijk tv-programma. Dan moeten ze wel wat journalistieker durven te zijn, want het is de laatste tijd wel erg ja en amen. Dus echt testen, niet beschrijven. Terwijl ze eerst zo lekker konden zeuren. Ook al dat gezeur over de mileubeweging en de regering vind ik irritant, omdat er vaak veel feitelijke fouten in staan. Vooral veel vragen stellen, iets suggereren, maar je er niet in verdiepen. En ik verwacht van media dat ze zich wel ergens in verdiepen, als ze iets zeggen. Heb ze een na aanleiding van een nieuwsbericht over een aardgastaxi waar echt bakken fouten in stonden uitgenodigd om te komen kijken, en te ontdekken waarom er door de overheid wat keuzes waren gemaakt. Nooit wat van gehoord..

GeenStijl heeft daar natuurlijk helemaal een handje van. Vind het af en toe wel humor, het probleem is alleen dat velen het serieus nemen, voor waar aannemen. Zelf ben ik links, en dan is zo'n rechts iets natuurlijk al snel irritant. Laatst stond er dat integratie pas is geslaagd als meisjes nooit meer op straat voor hoer uitgescholden worden. Tsjah, je kunt ook meteen zeggen dat elke Marrokaan bij voorbaat schuldig blijft tot in de eeuwigheid. Als er dus nog maar één iemand vervelend doet, is de hele groep schuldig. Dat geschreeuw heb ik sowieso niets mee, ook niet als het links is.

RVV

Bericht door RVV » 17 mar 2009, 14:36

In het begin vond ik het wel een leuk,rebels en sympathiek idee, geenstijl op TV. Doelstelling; beetje schoppen tegen de linkse hoek die in Hilversum de baas is. Totdat ik die Rugter en de geenstijl sheriff bij Paul en Witteman zag slijmen om een paar zieltjes te winnen.. Toen knapte ik gelijk af..

Waar was hun grote bek ineens, waarvan zo bekend zijn op internet ? Waar was rebelse karakter, waarmee ze willen laten zien dat ze echt iets waard zijn op TV ?

Slapjanussen zijn het.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 17 mar 2009, 14:40

Wel grotendeels met Rico eens. Het 'schoppen tegen Hilversum en Den Haag' zie ik bepaald niet terug in de PowNed uitzendingen op Veronica. Sterker nog, tot nu toe kruipen ze alleen maar bij die omroepbaas, Plasterk en andere Hilversum bekendheden in de aars.

Maar goed, we wachten het af. Autoblog op TV zou ik wel leuk vinden. :)

RVV

Bericht door RVV » 17 mar 2009, 15:11

Wouter81 schreef:Wel grotendeels met Rico eens. Het 'schoppen tegen Hilversum en Den Haag' zie ik bepaald niet terug in de PowNed uitzendingen op Veronica. Sterker nog, tot nu toe kruipen ze alleen maar bij die omroepbaas, Plasterk en andere Hilversum bekendheden in de aars.

Waarom op TV ? Je kunt het elk moment op de dag op internet bekijken ?

Luuk

Bericht door Luuk » 17 mar 2009, 15:12

Ik ben nu toch maar even lid geworden, zolang ik die 5 euro nogwat gelijk terug krijg (en die krijg ik) dan vind ik het prima. :mrgreen:
Kan ik lekker uit de luie bank AB kijken, niet verkeerd!

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 17 mar 2009, 15:16

Rico schreef:
Wouter81 schreef:Wel grotendeels met Rico eens. Het 'schoppen tegen Hilversum en Den Haag' zie ik bepaald niet terug in de PowNed uitzendingen op Veronica. Sterker nog, tot nu toe kruipen ze alleen maar bij die omroepbaas, Plasterk en andere Hilversum bekendheden in de aars.

Waarom op TV ? Je kunt het elk moment op de dag op internet bekijken ?
Ach, gewoon als rebels tegenwicht tegen Bavo-crap. :)

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 17 mar 2009, 15:48

Aram schreef:Staat er uberhaupt ergens beschreven wat voor betekenis ze geven aan het woord?

PowNed - prisoner of war nederland?
De afkorting staat voor Publieke Omroep Weldenkend Nederland En Dergelijke.

En dat is geen grapje :)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 17 mar 2009, 15:59

Rico schreef:Waarom op TV ? Je kunt het elk moment op de dag op internet bekijken ?
Precies. TV is een achterhaald medium wat mij betreft.

Typische is trouwens dat Wouter als collega-Rotterdammer Rutger van Powned moet kennen van zijn oude programma op TV Rijnmond. Rutger ging dan altijd met allerlei mensen mee de stad in, naar feesten en dat soort dingen in de regio Rijnmond. Beetje simpel feesten en dan mensen afzeiken die te veel gedronken hadden of zoiets. Ging echt nergens over, dus wat dat betreft is hij weinig veranderd.

Toevallig afgelopen week iets gezien dat hij publieke omroepsmensen liep af te zeiken op dure auto's terwijl hij het zelf zo nodig vond om met een Aston Martin rond te rijden voor Geen Stijl. En die dan nota bene ook nog te moeten crashen.

Lekker hypocriet om andere af te zeiken terwijl je het zelf wilt hebben. Simpel gezegd dus gewoon jaloezie en onder het mom van laten we eens kritisch doen het op de TV te brengen. Prutsers :P

Tom

Bericht door Tom » 17 mar 2009, 17:28

Helemaal gelijk Stephane.

Overigens vond ik dat kansloze programma van Rijnmond (je kon het toen ook online kijken) met vlagen wel leuk. Ook die Rutger. Maar wat ie voor Powned doet vind ik hartstikke nep overkomen en goedkoop scoren door anderen af te zeiken (en niet op een grappige manier zegmaar). Ik zag het een tijdje terug op Veronica en het gaat nergens over. Heel goedkoop proberen te scoren en verder alleen leden trekken. Of ze ook daadwerkelijk leuke tv kunnen maken laten ze niet zien. Het bezoeken vaan geenstijl/dumpert is ook weinig aan met al die powned acties. Ik kijk nog es een filmpje op dumpert maar dat was het wel.

frankv

Bericht door frankv » 17 mar 2009, 20:48

Ik heb vandaag "the man" een hand geschud!

Ik reed de parkeerplaats op het MediaPark af en zie daar een witte Mercedes C63 AMG [ofzoiets] staan, beetje scheef geparkeerd, 20m verderop een jongen met een camera die ik herken als Ruben (de cameraman / editor) van Autoblog (of Vlamfilm). Ik heb mijn auto even aan de kant gezet en hem de hand geschud en gezegd dat ik vind dat hij mooie filmpjes maakt.

"Let maar eens op" zegt hij en daar knalt een witte C63 AMG met rokende banden voorbij...

:clap:

Dat wordt vast weer een autoblog topper!

Plaats reactie