Golf 5 GTI TFSI update: new winter rimms
- Prins Claus †
- Auto: BMW 118iA
- Erik K.
-
dankje luitjes, dan is het niet voor niets getypt
ben heel tevreden met de auto en idd dat de remmen dit zo goed hebben uitgehouden had ik nooit verwacht. zelfs geen geluidje of wat dan ook kwam ervan af dus dat is oem echt goed geregeld imo.
ook de remkracht was meer dan voldoende en voelde vertrouwd aan

ben heel tevreden met de auto en idd dat de remmen dit zo goed hebben uitgehouden had ik nooit verwacht. zelfs geen geluidje of wat dan ook kwam ervan af dus dat is oem echt goed geregeld imo.
ook de remkracht was meer dan voldoende en voelde vertrouwd aan
-
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
-
net mail gekregen van JD op mijn vraag wat mogelijk was met de gti kwa tuning.noem geen prijzen maar is wel zeer fair:
Het is geen probleem om een auto met die kilometer stand te chippen. Als je maar min 1000 km hebt gereden. Het is niet, met de standaard auto, mogelijk om er 280 pk uit te krijgen. Door middel van chip tuning kun je er +/- 240pk uit halen. Mocht je meer willen dan zou er een compleet ander uitlaat systeem onder moeten. Wij leveren een systeem, met high flow metaal cat, waar door je 265pk kunt halen en 380 Nm.
lijkt me wel een mooie waarde met alleen uitlaat en chip
Het is geen probleem om een auto met die kilometer stand te chippen. Als je maar min 1000 km hebt gereden. Het is niet, met de standaard auto, mogelijk om er 280 pk uit te krijgen. Door middel van chip tuning kun je er +/- 240pk uit halen. Mocht je meer willen dan zou er een compleet ander uitlaat systeem onder moeten. Wij leveren een systeem, met high flow metaal cat, waar door je 265pk kunt halen en 380 Nm.
-
- Arthur
- Auto: Nr.51
-
-
- Tristan
Pas geleden is er een Octavia RS met dezelfde setup op de bank geweest:sven deutschmann schreef:net mail gekregen van JD op mijn vraag wat mogelijk was met de gti kwa tuning.noem geen prijzen maar is wel zeer fair:
270pk en 400Nm. Ik ga zelf 6 januari naar JD. Milltek zit er dan al onder, dus alleen de software wordt gedaan.
-
Sven, zou wel navragen hoe het zit met je garantie, zeker omdat jij ook de auto op de Nordschleife gebruikt en niet alleen voor de Mc.Donalds-meetings.
Ik zie op de site van JD nergens iets geschreven over garantie
En de link FAQ werkt niet.
Ik heb eens zo links en rechts rond geneust bij bedrijven die chippen en constateer iedere keer dat niemand van hun zich waagt om de VOLLEDIGE 2 jaar garantie over te nemen die op een nieuwe auto zit.
Althans niet met letters, misschien met een mondelinge afspraak?
Ik kwam dit soort opmerkingen wel vaker tegen:
Deze garantie is natuurlijk vrij sumier lijkt me.
Maar nogmaals kan best zijn dat JD de volledige garantie overneemt van de importeur, is alleen verwonderlijk dat hij dit nergens noemt op zijn site? Misschien staat dit onder FAQ op zijn zijn site, maar die linkt werkte niet.
Beter vooraf goed regelen, spaart je achteraf een hoop problemen.
Want alles kan stuk gaan, zelfs een standaard motor die niet gechipt is. En dan komt zo een garantie wel goed van pas
Ik zie op de site van JD nergens iets geschreven over garantie

En de link FAQ werkt niet.
Ik heb eens zo links en rechts rond geneust bij bedrijven die chippen en constateer iedere keer dat niemand van hun zich waagt om de VOLLEDIGE 2 jaar garantie over te nemen die op een nieuwe auto zit.
Althans niet met letters, misschien met een mondelinge afspraak?
Ik kwam dit soort opmerkingen wel vaker tegen:
Wordt de levensduur van de motor verkort?
Onder normale omstandigheden wordt de levensduur van uw motor niet korter, vaak zijn motoren ontwikkeld voor een veel groter vermogen dan ze in werkelijkheid hebben. De software van ons is zo afgestemd dat er onder normale omstandigheden geen motorschades kunnen ontstaan.
Garantie:
Wij geven 1 jaar garantie op de door ons geleverde hardware / software en de werking daarvan.
Ook geven wij garantie op alle door ons uitgevoerde werkzaamheden.
Deze garantie is natuurlijk vrij sumier lijkt me.
Maar nogmaals kan best zijn dat JD de volledige garantie overneemt van de importeur, is alleen verwonderlijk dat hij dit nergens noemt op zijn site? Misschien staat dit onder FAQ op zijn zijn site, maar die linkt werkte niet.
Beter vooraf goed regelen, spaart je achteraf een hoop problemen.
Want alles kan stuk gaan, zelfs een standaard motor die niet gechipt is. En dan komt zo een garantie wel goed van pas

- RVV
Hele verhaal betreffende garantie is simpel, die heb je niet, wat je wel kunt krijgen is coulance van een dealer of of een tuner. Deze zal zijn coulance af laten hangen van de situatie als er wat mis gaat.
Ga je chippen heb je met 2 partijen te maken, de leverancier van de auto en de leverancier van de chiptuning.
Hat is juridisch gezien aan jou om aan te tonen als er wat mis gaat wie de verantwoordelijke partij is.
Chippen is een risico nemen, het is aan jezelf om te bepalen hoe groot die risico's zijn. Ik heb zelf een keer een ABT gechipt S3 blok bij 80K km's opgeblazen, werd door Audi Duitsland zonder enig probleem opgelost maar de dealer wilde niks weten van een gechipt blok. Coulance 100%, topservice.
Deze ervaring heeft me doen besluiten om niet meer een een motor te chippen.
Ga je chippen heb je met 2 partijen te maken, de leverancier van de auto en de leverancier van de chiptuning.
Hat is juridisch gezien aan jou om aan te tonen als er wat mis gaat wie de verantwoordelijke partij is.
Chippen is een risico nemen, het is aan jezelf om te bepalen hoe groot die risico's zijn. Ik heb zelf een keer een ABT gechipt S3 blok bij 80K km's opgeblazen, werd door Audi Duitsland zonder enig probleem opgelost maar de dealer wilde niks weten van een gechipt blok. Coulance 100%, topservice.
Deze ervaring heeft me doen besluiten om niet meer een een motor te chippen.
-
Of je moet het via Pon doen, zoals Macboy heeft gedaan.
Maar ik ben met je eens dat het achteraf altijd een duister gebied blijft.
Want een gechipte motor, is een "motor" die niet door de fabriek zo geleverd is.
Ik meen ergens gelezen te hebben, dat een nieuwe S3 met 265hp ook op andere punten aanpassing heeft ondergaan om het grotere vermogen te kunnen verwerken....
En dat zullen ze bij Audi niet voor niks gedaan hebben, lijkt me.
Overigens heeft the 30th aniversairy Golf GTI, 230 hp af fabriek. Dus dat zal wel een redelijke veilige marche zijn.
Mij lijkt als je gaat chippen dat je niet de uiterste grens in vermogen gaan moet opzoeken van een motor.
Pon heeft nog steeds geen mogelijkheid aangeboden via de dealers om een nieuwe TT te chippen met garantie, in tegenstelling tot het vorige model.
Maar met DSG (s-tronic) kun je zowiezo niet ver boven de 250hp uitgaan, want daar schijnt het nog niet zo goed mee overweg te kunnen.
Er is wel een nieuwer DSG in ontwikkeling met 7 versnellingen.
Sven, vind je het vermogen en de souplesse te min in de Golf GTI?
Maar ik ben met je eens dat het achteraf altijd een duister gebied blijft.
Want een gechipte motor, is een "motor" die niet door de fabriek zo geleverd is.
Ik meen ergens gelezen te hebben, dat een nieuwe S3 met 265hp ook op andere punten aanpassing heeft ondergaan om het grotere vermogen te kunnen verwerken....
Overigens heeft the 30th aniversairy Golf GTI, 230 hp af fabriek. Dus dat zal wel een redelijke veilige marche zijn.
Mij lijkt als je gaat chippen dat je niet de uiterste grens in vermogen gaan moet opzoeken van een motor.
Pon heeft nog steeds geen mogelijkheid aangeboden via de dealers om een nieuwe TT te chippen met garantie, in tegenstelling tot het vorige model.
Maar met DSG (s-tronic) kun je zowiezo niet ver boven de 250hp uitgaan, want daar schijnt het nog niet zo goed mee overweg te kunnen.
Er is wel een nieuwer DSG in ontwikkeling met 7 versnellingen.
Sven, vind je het vermogen en de souplesse te min in de Golf GTI?
- RVV
Over de term garantie is sowieso veel onduidelijkheid, Garantie is geen plicht geen recht maar een gunst.
Eigenlijk is de hele term garantie van een fabrikant een loze kreet. Als consument heb je niks met een fabrikant te maken maar uitsluitend met de directe leverancier. Dealerm, verkoper bv.
Iedere leverancier heeft de verantwoordelijkheid om een product te leveren die voldoet aan wettelijke eissen en verwachte kwaliteiten die hij stelt aan het product. Jurisprusdentie is vaak wat aabgehaald word om dit te ondersteunen. De verwachte levensduur ovetreft vaak jaren de opgegeven garantie periode.
Een auto mag niet naar 2 jaar kapot zijn, een koper mag verwachten dat die minimaal aan de gemiddelde levensduur kan voldoen. Een rechter kan een verkopende partij hier aan houden. Alles binnen het redelijke van het gebruik.
Maar als de auto kapot gaat door een externe factor bv chippen dan kan de leverancier zich daar achter (terecht) verschuilen. Een rechter geeft dan 99 van de 100 keer de leverancier gelijk.
Eigenlijk is de hele term garantie van een fabrikant een loze kreet. Als consument heb je niks met een fabrikant te maken maar uitsluitend met de directe leverancier. Dealerm, verkoper bv.
Iedere leverancier heeft de verantwoordelijkheid om een product te leveren die voldoet aan wettelijke eissen en verwachte kwaliteiten die hij stelt aan het product. Jurisprusdentie is vaak wat aabgehaald word om dit te ondersteunen. De verwachte levensduur ovetreft vaak jaren de opgegeven garantie periode.
Een auto mag niet naar 2 jaar kapot zijn, een koper mag verwachten dat die minimaal aan de gemiddelde levensduur kan voldoen. Een rechter kan een verkopende partij hier aan houden. Alles binnen het redelijke van het gebruik.
Maar als de auto kapot gaat door een externe factor bv chippen dan kan de leverancier zich daar achter (terecht) verschuilen. Een rechter geeft dan 99 van de 100 keer de leverancier gelijk.
- RVV
Rob dat is nu eenmaal nodig vandaag de dag, vooral om zelf niet in de problemen te komen richting de klant, klanten zijn vandaag de dag heel mondig (terecht want ben ik zelf ook) Als leverancier moet je weten wat je rechten en plichten zijn. Dan hou de mensen ook tevreden. Op internet kan je heel snel worden afgebrand.Rebel schreef:Je bent aardig op de hoogte van de term "consumenten-recht"![]()
..
- Tristan
Rebel, het is niet het vermogen dat de bak niet aankan, maar het koppel. En de DSG kan wel 400Nm aan, als de software van de DSG maar aangepast wordt.Rebel schreef:Of je moet het via Pon doen, zoals Macboy heeft gedaan.
- Tristan
Dat hebben ze gedaan, omdat zij zelf ook wel weten dat de S3 ook gechipt zal worden, dus het vermogen zal dan naar 300+pk gaan, en dan zijn de verschillende delen versterkt om het vermogen aan te kunnen.Rebel schreef: Ik meen ergens gelezen te hebben, dat een nieuwe S3 met 265hp ook op andere punten aanpassing heeft ondergaan om het grotere vermogen te kunnen verwerken....
Lijkt me vrij logisch.