Lotus Elise S2 135R
- Stéphane
Re: Lotus Elise
Vorige week dus de Elise opgehaald met de Nitrons. Afgelopen 1,5 week er het een en ander mee rondgereden. Verzoek van Peter was om alles nog even na te lopen en eventueel uitlijning nog te controleren. Ik heb de Elise dus vanmorgen even bij hem langsgebracht. Tegelijkertijd wordt ook de bush-and-trunion kit gemonteerd, oftewel het verhelpen van het piepende koppelingspedaal.
Morgenmiddag dan de taxatie, samen met nog een aantal anderen, bij Van Sten.
Morgenmiddag dan de taxatie, samen met nog een aantal anderen, bij Van Sten.
- Stéphane
Zaterdag dus bij Van Sten geweest. Was gezellig, ondanks het mindere weer. Taxatie is ook geregeld, waarbij het nu een nadeel is dat de pond lager staat.
Zaterdag ook iemand bij Van Sten in de mijne laten rijden die serieus belangstelling heeft. Niet dat de mijne weg moet, maar het is onderhandelbaar. Andere alternatief is deze:

Ook gelijk met yota motor en 190 paardesterken :shakeit: Dat is dus goed spul. Nog een alternatief is deze:

Maar ik weet nog niet wat ik wil en of ik de mijne nu kwijt wil
Zaterdag ook iemand bij Van Sten in de mijne laten rijden die serieus belangstelling heeft. Niet dat de mijne weg moet, maar het is onderhandelbaar. Andere alternatief is deze:
Ook gelijk met yota motor en 190 paardesterken :shakeit: Dat is dus goed spul. Nog een alternatief is deze:
Maar ik weet nog niet wat ik wil en of ik de mijne nu kwijt wil

-
Beetje zonde van de investering die je net gedaan hebt of niet Stéphane?
ps: Die blauwe Exige S2 ook gezien???
ps: Die blauwe Exige S2 ook gezien???
Laatst gewijzigd door Christoph op 16 mar 2009, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
Ik denk altijd maar zo, voor een leuke prijs kan veel weg, en zo'n groene is wel top natuurlijk 8) als je de kans hebt doen, tis ook gewoon leuk af en toe wat anders sturen, zo leer je meteen wat het beste bij je past en het groen aan de andere kant is altijd mooier 

- Stéphane
Dat zou een reden voor twijfel kunnen zijn, maar van de andere kant is de prijs die ik er voor wil vragen daarbij passend. Hij hoeft niet weg en als ik hem verkoop ga ik geen geld er op toe leggen.Christoph schreef:Beetje zonde van de investering die je net gedaan hebt of niet Stéphane?
Maar het gaat mij vooral om de tijd en de moeite. Auto weer ophalen, na laten lopen, onderdelen mogelijk vervangen (alhoewel deze beide erg nieuw zijn), kenteken aanvragen etc. etc. En dan de kosten die dus daar ook mee gepaard gaan. Maar nu is het wel een goed moment qua wisselkoers.
Ja, waarschijnlijk welChristoph schreef:ps: Die blauwe Exige S2 ook gezien???

-
- Auto: M3P, 130i
Een limoengroene Exige is zeker gaaf. In hoeverre verschilt het rijgedrag tov de S1 Elise?
-
Limoenwattuh?!
Het is Supermangroen!
Als je het gekibbel tussen Lotuseigenaren mag geloven is de S2 voor watjes.

Het is Supermangroen!
Als je het gekibbel tussen Lotuseigenaren mag geloven is de S2 voor watjes.

-
Ach dit "watje" heeft zondag wel wat motor rijders verloren gereden op wat niet nader te noemen dijkjes. Ook nog eens met het dak open
Maar alles is te koop toch ? Mijne mag tegen inkoop prijs weg zelfs. En dat is zelfs goedkoper als sommige S1's die te koop staan in NL. Ga ik wel een Exige halen, katana erop

Maar alles is te koop toch ? Mijne mag tegen inkoop prijs weg zelfs. En dat is zelfs goedkoper als sommige S1's die te koop staan in NL. Ga ik wel een Exige halen, katana erop

- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Exige is wel 8) een 340 nog meer
Ik zal hem verkopen als ik jou was en die Elise of Exige S2 ophalen..

Ik zal hem verkopen als ik jou was en die Elise of Exige S2 ophalen..
-
340/Ariel Atom/Exige S1 Honda/Exige S2/ Ultima/ etc. etc. ...
Zoveel leuk speelgoed
Zoveel leuk speelgoed

- Stéphane
Interessante ontwikkelingen nu zijn dat je voor £22k een nieuwe (!!) Elise excl. BTW/BPM hebt via een Engelse dealer. Dat is dus €22K. Dat zou dus in Nederland dus €27K incl. 19% BTW zijn. Dan nog BPM er over heen. Laten we zeggen €12K (44%
). Dan kom je dus op ongeveer €39.000 voor een nieuwe Elise. Nieuwprijs in Nederland is €49.000.
Dit is voor mij verder niet relevant of interessant want ik heb absoluut geen €40k liggen om een nieuwe Elise te kopen. Laat dat even duidelijk zijn. Maar het viel me op dat nieuwe Elises dus voor die prijs aangeboden worden.

Dit is voor mij verder niet relevant of interessant want ik heb absoluut geen €40k liggen om een nieuwe Elise te kopen. Laat dat even duidelijk zijn. Maar het viel me op dat nieuwe Elises dus voor die prijs aangeboden worden.
- GTRene
Ja ik zat laatst al een LHD Exige S240 uit te rekekenStéphane schreef:Interessante ontwikkelingen nu zijn dat je voor £22k een nieuwe (!!) Elise excl. BTW/BPM hebt via een Engelse dealer. Dat is dus €22K. Dat zou dus in Nederland dus €27K incl. 19% BTW zijn. Dan nog BPM er over heen. Laten we zeggen €12K (44%). Dan kom je dus op ongeveer €39.000 voor een nieuwe Elise.
Nieuwprijs in Nederland is €49.000.

-
GTRene : Vergeet niet dat je de toyota versnellingsbak moet verstevigen na aankoop van zo'n auto. Toch extra kosten.
Wij zijn aan het kijken om aantal motoren naar hier te halen met een aantal vrienden , voornamelijk voor circuit. Nieuwe R1 9500 pond, Triumphs 675's, etc.
2007 GSXR1000 TT edittion nr 131 van 150, 1290 miles, voor 6700 pond.. .tja... Wat koop je dan nog in Nederland ?
Wij zijn aan het kijken om aantal motoren naar hier te halen met een aantal vrienden , voornamelijk voor circuit. Nieuwe R1 9500 pond, Triumphs 675's, etc.
2007 GSXR1000 TT edittion nr 131 van 150, 1290 miles, voor 6700 pond.. .tja... Wat koop je dan nog in Nederland ?

- Stefan van Elst
Hoezo dat dan?Capo_Miel schreef:Vergeet niet dat je de toyota versnellingsbak moet verstevigen na aankoop van zo'n auto
- GTRene
Denk dat ie bedoeld als je hem zeg 300+pk meegeeft...ben wel benieuwd wat je dan het beste kan doen qua versnellingsbakStefan van Elst schreef:Hoezo dat dan?Capo_Miel schreef:Vergeet niet dat je de toyota versnellingsbak moet verstevigen na aankoop van zo'n auto
- Stefan van Elst
Die C60 bakjes kunnen toch best wel iets hebben toch?
Of schakel jij als een lompe boer?

- GTRene
Stefan van Elst schreef:Die C60 bakjes kunnen toch best wel iets hebben toch?

Denk dat het ook wel mee zal vallen...echter hoorde wel eens van die Speedster turbo assen of versnellingsbak, maja dan heb je bijna 400pk...ik weet er weinig van dus kan je er weinig zinnigs over zeggen

Experst hier? over die yota bak?
-
Lotus in Belgie maakt redelijk veel melding van Exiges met 3e versnelling problemen. Probelmen die na 230/240pk beginnen met opspelen.
Zijn ook TRD kits voor om het te verhelpen.
http://forums.seloc.org/viewthread.php? ... 765&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;,
http://www.pistonheads.com/Gassing/topi ... %20Gearbox" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn ook TRD kits voor om het te verhelpen.
http://forums.seloc.org/viewthread.php? ... 765&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;,
http://www.pistonheads.com/Gassing/topi ... %20Gearbox" onclick="window.open(this.href);return false;
- Stéphane
Dat soort problemen ga ik niet hebben waarschijnlijk
Vanavond even overleggen met de potentiële koper. Beetje heen en weer gemailed over prijs en dat soort dingen.
Ik ga hem niet weg doen nu, want ik wil gewoon rijden dit jaar. Afgelopen jaar ook al veel tijd en geld besteed om alles in orde te krijgen. Dat ga ik dit jaar niet nog een keer doen

Ik ga hem niet weg doen nu, want ik wil gewoon rijden dit jaar. Afgelopen jaar ook al veel tijd en geld besteed om alles in orde te krijgen. Dat ga ik dit jaar niet nog een keer doen

-
Verstandig.
Heb ook na aanschaf een Pro alloy radiateur erin gezet (zijn niet goedkoop) en het gehele onderstel nagekeken, nitrons gereinigd, remschijven gemeten, etc.
Enerzijds is mijne te koop tegen de aanschaf prijs incl.bpm omdat ik dan alsnog maar mijn "droom" ga halen maar anderzijds is deze lotus ook mijn droom en best of both worlds ( beste van s1 en s2 ) en vind maar eens een exemplaar met alle rekeningen vanaf nieuw, boekjes, etc. en waarbij alle slijtage onderdelen vervangen zijn voor beter. Std clutch naar AP clutch, AP remschijven, nitrons etc etc. Er staat zoveel troep te koop.
Als men bod zou doen zou ik er toch nog nachtje over moeten slapen ook. Dus ik snap je afweging wel
Heb ook na aanschaf een Pro alloy radiateur erin gezet (zijn niet goedkoop) en het gehele onderstel nagekeken, nitrons gereinigd, remschijven gemeten, etc.
Enerzijds is mijne te koop tegen de aanschaf prijs incl.bpm omdat ik dan alsnog maar mijn "droom" ga halen maar anderzijds is deze lotus ook mijn droom en best of both worlds ( beste van s1 en s2 ) en vind maar eens een exemplaar met alle rekeningen vanaf nieuw, boekjes, etc. en waarbij alle slijtage onderdelen vervangen zijn voor beter. Std clutch naar AP clutch, AP remschijven, nitrons etc etc. Er staat zoveel troep te koop.
Als men bod zou doen zou ik er toch nog nachtje over moeten slapen ook. Dus ik snap je afweging wel

-
Hoezo Miel moet je er over nadenken? Hij heeft toch een koprevisie nodig? Ik neem aan dat je daar tegen aan zit te hikken ipv een exige...

-
Nee daar hik ik niet tegen aan
Die krijgt ie voor evt verkoop sowieso. Heb tijd geregeld en volgende week gaat kop eraf :banaan:
Hardheid getest, afgeperst, nieuwe riem, nieuwe waterpomp, nieuwe koelvloeistof, olie, olie filter, slangklemmen, etc. etc.
Hydraulische klepspanners worden nagekeken en evt. vervangen en de std slecht geboorde olie leidingen naar de hydraulische spanners worden nagekeken.
Tevens besloot de tuner om de kop maar direct even in de flowbank te zetten als weder dienst voor mijn werk voor hem.
Dus dat valt wel mee
Daarnaast weten we nog niet wat er nou echt aan de hand is overigens, kan goed zijn dat het resterende sludge is van 50.000milj geleden toen de kop is vervangen door lotus. Want ik rijd gewoon met de auto (zondag 400km gereden) en er is niks aan de hand verder.
Dus gewoon open maken en zorgen dat in orde is voor de zomer.
En als het echt allemaal kut is gaat ie nooit meer weg want dan gaan we duratec of honda doen
Klinkt overigens alsof je denkt dat ik de auto bewust zou verkopen met problemen ?
Zo ben ik niet en heb ook geen zin in gezeik of evt. niet onderbouwde meningen dat ik bewust mensen oplicht of iets dergelijks.

Die krijgt ie voor evt verkoop sowieso. Heb tijd geregeld en volgende week gaat kop eraf :banaan:
Hardheid getest, afgeperst, nieuwe riem, nieuwe waterpomp, nieuwe koelvloeistof, olie, olie filter, slangklemmen, etc. etc.
Hydraulische klepspanners worden nagekeken en evt. vervangen en de std slecht geboorde olie leidingen naar de hydraulische spanners worden nagekeken.
Tevens besloot de tuner om de kop maar direct even in de flowbank te zetten als weder dienst voor mijn werk voor hem.
Dus dat valt wel mee

Daarnaast weten we nog niet wat er nou echt aan de hand is overigens, kan goed zijn dat het resterende sludge is van 50.000milj geleden toen de kop is vervangen door lotus. Want ik rijd gewoon met de auto (zondag 400km gereden) en er is niks aan de hand verder.
Dus gewoon open maken en zorgen dat in orde is voor de zomer.
En als het echt allemaal kut is gaat ie nooit meer weg want dan gaan we duratec of honda doen

Klinkt overigens alsof je denkt dat ik de auto bewust zou verkopen met problemen ?
Zo ben ik niet en heb ook geen zin in gezeik of evt. niet onderbouwde meningen dat ik bewust mensen oplicht of iets dergelijks.
Laatst gewijzigd door Emiel op 17 mar 2009, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Stéphane
Zie PM, Emiel 

-
Miel, nee hoor dat denk ik absoluut niet, ik doelde meer op het feit dat je misschien toch gehoopt had op minder werk bij dit exemplaar (omdat je al zo lange zocht).
-
Ok. Dan is het water weer helder
Nee dit soort dingen is ingecalculeerd. Het is en blijft een gebruikte sportwagen, dat weet je van te voren.
Heb alle rekeningen en hij heeft altijd netjes zijn beurten gehad maar evengoed moetje toch een 3000 euro apart leggen , vind ik zelf , dat kwam ook naar voren in het Elise topic onder het Engels gedeelte.
Radiateur vervangen voor een pro alloy versie, en die zijn ook niet goedkoop, had ook een goedkope kunnen kopen als het financieel een probleem was geweest
Daarnaast heb ik wat mensen voor ik werkzaamheden doe en hun mij weer verder helpen met bijv. flowen, afpersen etc. dus ook dat is allemaal te doen. Dus met waterpomp, pakkingen etc. zit ik misschien op 400 euro. Zou geld bij komen want als de auto blijft wil ik er ARP studs in hebben ipv de std. bouten. Die zijn ook 200 euro ipv 60
Dan zit ik nog steeds ruim onder de 3000 euro, dus dan mag ik eigenlijk best tevreden zijn

Nee dit soort dingen is ingecalculeerd. Het is en blijft een gebruikte sportwagen, dat weet je van te voren.
Heb alle rekeningen en hij heeft altijd netjes zijn beurten gehad maar evengoed moetje toch een 3000 euro apart leggen , vind ik zelf , dat kwam ook naar voren in het Elise topic onder het Engels gedeelte.
Radiateur vervangen voor een pro alloy versie, en die zijn ook niet goedkoop, had ook een goedkope kunnen kopen als het financieel een probleem was geweest

Daarnaast heb ik wat mensen voor ik werkzaamheden doe en hun mij weer verder helpen met bijv. flowen, afpersen etc. dus ook dat is allemaal te doen. Dus met waterpomp, pakkingen etc. zit ik misschien op 400 euro. Zou geld bij komen want als de auto blijft wil ik er ARP studs in hebben ipv de std. bouten. Die zijn ook 200 euro ipv 60

Dan zit ik nog steeds ruim onder de 3000 euro, dus dan mag ik eigenlijk best tevreden zijn