Calibra AWD Turbo roestauratie *07-07: na 4 jaar.... APK!*

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: Nieuw speeltje

Bericht door InjectTheVenom » 02 jan 2009, 11:15

hugo schreef:260pk dmv een chip? Daarbij draai je de haakse overbrenging geheid in de soep helemaal in acht nemende dat het er al aardig wat jaartjes onder de auto zit. . Geld steken in preventief onderhoud zoals anti roest e.d. zo kan je ook veel langer lol hebben van de wagen. :!:
Die haakse overbrenging heb ik idd al van gehoord dat het ook een aandachtspunt van de auto is... minders, met een maandje of wat sparen zou ik deze upgrade van €1500 makkelijk kunnen betalen :( Zou die overbrenging niet te vervangen zijn voor een versterkt exemplaar? Als je ipv op OK op annuleren klikt gaat hij trouwens naar het optiepakket Evo310 waarmee je volgens de tabel op 310PK en 450Nm uit komt, als je het bijgaande verhaal mag geloven zonder de motor open te hoeven trekken... geen idee of je met bijvoorbeeld een KMS computer die motormanagement storingen de wereld uit helpt?
Anders komen er eerst een turbotimer, turbodrukmeter en oliedrukmeter om het zaakje in de gaten te houden en doorsparen om zoals je zegt de roest weg te laten werken.

JeroenT
Berichten: 2233
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Nieuw speeltje

Bericht door JeroenT » 09 jan 2009, 12:22

Deze blokken kan je eenvoudig chippen tot inderdaad ongeveer 300 pk.
De C20let verschilt niet veel van de C20xe. De kop is helemaal gelijk, met uitzondering van de nokkenassen. Waarbij het een favoriete upgrade is om een C20xe inlaat nokkenas te plaatsen.
Verder is het onderblok ook redelijk gelijk. Er zitten alleen andere zuigers in ivm lagere compressie. En er zit een aansluitpunt voor de olieleiding van de turbo onderin het blok aan de achterzijde.

Verder kan je eenvoudig een mooie upgrade doen voor de standaard turbo. Dat is over stappen naar een GT28RS turbo.
De standaard kkk16 turbo's worden toch ouder, ondanks de revisie scheuren ze vaak bij de wastegate.

Je kan het zo gek maken als je wilt. Maar vergeet idd niet de betrouwbaarheid en een vooral goede tuner!
Dat verhaal van die 260pk versie klinkt niet best. Dat kan veel beter.

Wie is je specialist? Henny Boomkamp? André Botter?

Overigens is het inbouwen van een C20xe in andere auto's al redelijk achterhaald. De c20let is zelfs niet populair meer. De bouwprojectjes zijn nu met de V6jes.. ja heel maf. Een Corsa B met 3.0 V6. Klinkt leuk en gaat ook rap rechtuit. :mrgreen:

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: Nieuw speeltje

Bericht door InjectTheVenom » 09 jan 2009, 22:07

JeroenT schreef:Verder kan je eenvoudig een mooie upgrade doen voor de standaard turbo. Dat is over stappen naar een GT28RS turbo.

Je kan het zo gek maken als je wilt. Maar vergeet idd niet de betrouwbaarheid en een vooral goede tuner!
Dat verhaal van die 260pk versie klinkt niet best. Dat kan veel beter.

Wie is je specialist? Henny Boomkamp? André Botter?
Die GT28RS wat doet die in prijs en waar koop ik die het beste? Is een gebruikt exemplaar een optie? Zijn spruitstuk en downpipe goed te modificeren om hem passend te kunnen monteren? Ik heb nog steeds geen duidelijk verhaal gehoord over hoe het nou precies zit met de duurzaamheid van de verdeelbak :|
Hennie Boomkamp is hem momenteel aan het vertroetelen. Vanmiddag heb ik bericht gehad dat alles weer onder de auto zit en de nieuwe koppeling naar behoren functioneert, maar dat de beluchting van het stb-oliecircuit niet wil lukken... nu maar hopen dat het stuurhuis geen interne opdonder gehad heeft tezamen met de verdeelbak :bag:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Nieuw speeltje

Bericht door RVV » 09 jan 2009, 23:09

Beetje late reactie, maar gefeliciteerd er mee !

Paul

Re: Nieuw speeltje

Bericht door Paul » 10 jan 2009, 00:00

Reken op een Gt28RS op prijzen van zon 900 euro tot zon 1200...

Kun je wel bij Dennis de Vos halen... heeft knappe prijzen voor een Gt28.. DDV Motorsport... goed opel mannetje.. en ken je vast wel.. bekend om zijn chipjes op maat..

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: Nieuw speeltje

Bericht door InjectTheVenom » 16 jan 2009, 19:45

Jaaaaa de auto is eindelijk klaar, morgen kan ik hem ophalen :banaan: Bij thuiskomst meteen even langs een bedrijf in Venray om de stalen wintervelgen die in de schuur liggen te laten stralen/poedercoaten en misschien ook gelijk door naar de dealer voor een leuke set wieldoppen (wie wil er nou direct tegen die stalen velgen aan kijken :bag: ).
Als er dan nog tijd over is ga ik naar een stoffeerder hier in de buurt met de vraag wat het kost om beide stoelen plus de achterbank opnieuw te laten bekleden en bij thuiskomst even op internet shoppen voor enkele kleinigheden.

JeroenT
Berichten: 2233
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Nieuw speeltje

Bericht door JeroenT » 16 jan 2009, 21:00

Bij de GT28RS heb je een ander spruitstuk nodig. Of standaard Courtnay of zelfbouw.
Dennis de Vos kan je hier inderdaad wel van voorzien. Maar naar mijn idee ben je bij André Botter zeer goed af.
En als je het goed doet, doe je het niet 2e hands. :wink:

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: Nieuw speeltje

Bericht door InjectTheVenom » 18 jan 2009, 15:50

NO MORE lijnbus en overstap missen! Echt het voelt zo super om weer lekker zelf naar het werk te kunnen rijden :banaan:

Er is eerst een andere verdeelbak onder gekomen maar bij het starten van de auto bleek er even later een scheur in de behuizing te zitten waar hydraulische olie doorheen kwam, en dus zit de originele verdeelbak met een revisie weer op zijn oude plaats. Ik kon me op de terugweg nog maar net inhouden op de autobahn :stom: Eerst netjes inrijden en dan pas ga ik de competitie aan de tand voelen... onder andere een zwarte BMW E46 M3 die ik regelmatig hier in het dorp zie rijden.
Voor de liefhebbers heb ik daarnet een paar plaatjes geschoten van de kofferbak die er nu weer uit ziet zoals het hoort en het meterfrontje.

Waar eerst een vlakke mat lag met daaronder een thuiskomertje ligt nu een mooi fullsize reservewiel. Monteer je een thuiskomertje dan gaat de aanrdijflijn dat namelijk niet echt leuk vinden :sealed:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een zachte doek plus een goedje van Autoglym en het ziet er weer blinkend uit

Afbeelding

En niet te vergeten een oprit die na 2 weken weer gevuld is

Afbeelding

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: Nieuw speeltje *18-01: kofferbak weer origineel*

Bericht door InjectTheVenom » 19 jan 2009, 22:50

Vanavond een eindkeuze gemaakt kwa meters en tevens de GReddy turbotimer die ik al op het oog had besteld:


Afbeelding


De turbodruk meter is alleen niet de versie die je in het plaatje ziet maar de 2 bar versie (STRI-CS5201). Met een beetje geluk is het deze week nog in huis :bignews:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22512
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Nieuw speeltje *18-01: kofferbak weer origineel*

Bericht door Niels » 19 jan 2009, 22:53

Het is echt niet nodig om een verdeelbak in te rijden :wink: Gassen met die handel! Ga je het serieus proberen tegen een 343pk sterke M3 :clap:

Paul

Re: Nieuw speeltje *18-01: kofferbak weer origineel*

Bericht door Paul » 20 jan 2009, 03:46

Mooi man..

Maar vergeet die E46 M3 maar.... ik heb keeeeeeeeeeeer op keeeeeeeeeeeer een EDS ph2 260-280pk Calibrero wel zon ontzettend pak op zijn sodemieter gegeven met de atmo E36 M3... dus die M3 zal een maatje te groot voor je zijn....

suc6 met het project..

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: Nieuw speeltje *18-01: kofferbak weer origineel*

Bericht door InjectTheVenom » 29 jan 2009, 21:44

Thanks Paul, zal ongetwijfeld goed komen :)

We zien wel hoe het gaat lopen met modificaties, voorlopig heb ik verder geen noemenswaardige problemen gehad behalve 2 koelwatersensoren die besloten om te overlijden (waarvan eentje mijn motronic fopte met een omgekeerde waarde die vervolgens een evenredige hoeveelheid meer benzine inspoot :shock: ) en een defecte sensor in mijn KVS tankje zelf.
Kofferbakmat heb ik afgelopen zondag helemaal ingezeept met interieurshampoo van Autoglym waardoor deze er weer zo goed als nieuw uit ziet, en zojuist heb ik een mail gekregen met track & trace nummer van het pakje waar de meters en turbotimer in zitten. Hopelijk morgen al in huis :banaan: .

Gister had ik namelijk gebeld of de meters al onderweg waren in afwachting van de turbotimer, wat niet het geval was omdat ze de turbotimer bij een bestaande order hebben kunnen schuiven waardoor deze een week eerder gearriveerd is dus ik is very happy :shakeit: Nu nog een bedradingsschema scoren en dan zelf het aansluitharnas fabrieken.

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: Nieuw speeltje

Bericht door MX5T » 30 jan 2009, 00:40

InjectTheVenom schreef:dan ga ik de competitie aan de tand voelen... onder andere een zwarte BMW E46 M3
BMW E46 M3
Supertest in sport auto 12/2000
Gewicht 1584 kg
0 - 80 km/h 3,9 s
0 - 100 km/h 5,2 s
0 - 120 km/h 7,1 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 9,0 s
0 - 160 km/h 11,4 s
0 - 180 km/h 14,7 s

Opel Calibra Turbo 4x4
Dauertest in sport auto 3/1995
Gewicht 1394 kg
0 - 80 km/h 5,0 s
0 - 100 km/h 7,0 s
0 - 120 km/h 9,8 s
0 - 140 km/h 13,0 s
0 - 160 km/h 17,6 s
0 - 180 km/h 23,3 s

Succes :hmmm:

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: Nieuw speeltje *18-01: kofferbak weer origineel*

Bericht door InjectTheVenom » 30 jan 2009, 19:56

Ach ik kom in ieder geval wat fatsoenlijker in de buurt als met mijn vorige auto :wink:
De Sint is dit jaar wel heel erg vroeg gekomen want vanmiddag al kwam het pakketje aan waar ik met smacht naar uitgekeken heb.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Even poseren met het OEM frontje ernaast. Als het goed is passen de meters daar vrijwel direct in met buitenring en al (die vervolgens niet meer zichtbaar is), ik ben van plan om een standaard meterbehuizing aan te schaffen en deze zodanig te verbouwen dat er geen kit maar schroeven aan te pas komen om alles aan het frontje vast te krijgen.
Nu maar hopen dat als ik morgen de dop voor mijn KVS vaatje ophaal het magazijn open is :bignews:


Afbeelding

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: Nieuw speeltje *30-01: STRI meters en GReddy turbotimer!*

Bericht door InjectTheVenom » 15 mar 2009, 20:37

Na een lange pauze wegens werk, AC/DC concert en een reeks andere dingen ben ik ook weer terug van weggeweest.


Het is nog niet geheel af maar er zijn toch een paar kleine updates. Japans eten is lekker maar van de taal heb ik geen sushi gegeten en dus heb ik een link moeten opsporen van de officiële Engelstalige versie van de handleiding via een ander forum (in het doosje zit dus alleen Japans :thnx: :protest:). Hij werkt nu naar behoren behalve de snelheidsweergave (zie mijn Werkplaats topic), het is alleen nog even wachten op het vinden van een geschikte plek voor de oliedruksensor.
Adapterring tussen het oliefilter frotten gaat hem niet worden want dan klapt die laatste tegen de draagarm aan en er zit reeds een adapter voor de standaard oliekoeler. Verder is er nergens plek behalve hopelijk waar nu de standaard sensor zit alleen of daar een formaat van 1/8PT in gaat :| ....

Laat er nu net een perfect mooi plekje vrij zijn waar normaal de knop voor tractioncontrol zit :mrgreen:

Afbeelding


Even wat wegfrezen en de dikke kabels kunnen ook buiten het zicht blijven

Afbeelding


Dan installeert men (lees: vorige eigenaar) een startonderbreker en maakt van de bedrading een rotzooitje :'( ... ik heb na het weghalen van de hele pleurboel geprobeerd er nog wat van te maken maar moeders mooiste is het niet geworden.
Rode draad gaat naar pin 30 op je contactslot, groene draad op pin 15 die power blijft behouden tijdens het starten en blauwe draad op pin 15b die power verliest tijdens dezelfde procedure. Zwart draadje gaat naar massa en een paarse naar de blauw/rode draad voor het snelheidssignaal, alleen laat dat laatste nou net hoogfrequent zijn ipv laagfrequent wat het Japanse kastje eigenlijk nodig schijnt te hebben??

Afbeelding


Leuk he als de dremel binnen handbereik is :mrgreen:

Afbeelding


Middenconsole moet even weg wegens het aanleggen van een draadje naar de handrem voor een waarschuwingsfunctie

Afbeelding


Bekabeling geïnstalleerd plus netjes vast gemaakt met ty-raps, even alles doorschuiven, geheel van de asbak weer op zijn plek en dan hebben we het eindresultaat. Jajaja ik weet het schaf toch eindelijk eens een nieuwe pookhoes aan, weet je wat dat kreng bij de dealer moet kosten? Om en nabij de €50 voor een lullig lapje leer met een stuk versteviging om hem in het dashboard te kunnen klikken dus dat doen we (nog) maar even niet :shock:

Afbeelding

Afbeelding

Toen bleef alles even rustig en moest er een tergend langzaam koelwaterlek opgespoord worden, dus we gaan voor een lek en compressietest naar de dealer. Ik had inmiddels al een flesje Radiator Sealer er in gegooid dus het was alleen nog even kijken of er niet per ongeluk toch een oorzaak naar voren kwam. Voor beiden is ze gelukkig met een klinkende voldoende geslaagd, hieronder het kaartje wat ik als souvenir mee naar huis mocht nemen:

Afbeelding


Daarna wilde ik aan het meters/standaard frontje project beginnen maar jaagde ik tijdens aanpaswerkzaamheden door oprechte onachtzaamheid een @^%#&*( kras in het zichtbare gedeelte van het gebruikte frontje wat ik gekocht had om de STRI meters op aan te brengen :wtf: F*cking pissed ben je dan op jezelf en de oren van onzelieveheer zijn vervolgens amper gesmolten in plaats van alleen rood geworden. Geen hond die er nog een in de aanbieding had zo zeldzaam zijn die krengen dus dan maar naar de dealer die het gelukkig nog in de computer heeft staan ondanks dat er steeds minder delen leverbaar zijn.. wilt u zo vriendelijk zijn om €49,85 inclusief BTW af te rekenen meneer.. DE WATTE :please: ??.. zo'n dure prijs voor een lullig stukje plastic??.. je wilt toch verder dus neem je het peperdure ding maar mee naar huis om er vervolgens vrolijk wat vanaf te frezen aan de achterkant :'(

Afbeelding

Even testfitten

Afbeelding


Dat zeg ik, Gamma! Uit het blote bolletje verzonnen hoe ik het ongeveer wilde hebben (de standaard behuizing aan de achterkant is niet meer leverbaar en 2ehands al helemaal niet meer te krijgen dus zul je een 100% custom brouwsel moeten fabrieken) en voor €30 aan materiaalkosten konden we beginnen

Afbeelding


Lekker ouderwets met de passer een cirkel van 52mm op papier gemaakt en de rest kon ook afgetekend worden

Afbeelding

6 gaatjes boren waarna de ijzerzaag er aan te pas komt

Afbeelding

Afbeelding


Beetje bijfrezen waarna de meters er in gaan en gecontroleerd moet worden of het nog steeds past in combinatie met het frontje

Afbeelding

Afbeelding

Peekaboo!

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig, het past :bignews:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Shit hoe gaan we die dingen nou recht houden zodat ze niet verschuiven :hmmm: Even een kaarsrecht strippie maken dus

Afbeelding

Afbeelding


Let vooral niet op de grove afwerking want het komt toch ergens te zitten waar het niet zichtbaar is :wink: Dit stripje is helaas gesneuveld door iets te enthousiast rechtbuigen maar het nieuwe exemplaar ziet er uiteraard vrijwel hetzelfde uit. Hetgene wat hierna komt is een nogal royale pain in the ass geweest en ik ben meerdere keren overnieuw moeten beginnen maar uiteindelijk kwam er toch een redelijk fatsoenlijk bouwwerk op tafel te staan. Als ik de oliedruksensor geplaatst heb en de custom meterbehuizing een laatste keer heb kunnen testfitten volgen er meer pics.
Het enige wat ik de andere dag nog gedaan heb is de rode peak-recall buttons een prachtig plekje geven en de bekabeling leggen plus solderen. Kant voor kant, 1 voor 1 overal door halen, eerst de hoofdkabels in de 2 bovenste foto's en daarna die van de geheugenknoppen (die niet op de foto staan behalve de knoppen zelf).

Afbeelding

Afbeelding

Hier moest het vanuit de motorruimte naar het interieur toe en dat ging niet bepaald van een gemakkelijk dakje :spam: Het rubber van de thule is bijna te dik om doorheen te prikken dus eer er een gat in zit dat ook nog eens groot genoeg moet zijn én je hebt ze daadwerkelijk door dat gat heen ben je een half uur verder, maar hier had ik ze dan toch eindelijk liggen.

Afbeelding

Boostsensor op zijn plek in een uitsparing die er wel speciaal voor gemaakt leek

Afbeelding

T-stukje even om de doelleiding heen knopen want we moeten nog even wachten met het aansluiten ervan

Afbeelding

Power Harness naar de bestuurderskant getrokken om 4 draadjes aan te kunnen sluiten:

RED WIRE - 12 Volt CONSTANT, POSITIVE BATTERY TERMINAL (gaat op pin 30 van je contactslot erbij samen met eenzelfde draad voor de turbotimer)
ORANGE WIRE - IGNITION (12 Volt power when ignition is on) (KIJK HIERMEE UIT! Je moet pin 15 hebben, NIET 15b want die verliest tijdens het starten tijdelijk power)
YELLOW WIRE - LIGHT SWITCH (12 Volt), ILLUMINATION (pakken we lekker makkelijk van een mooi lusje achter op de lichtschakelaar)
BLACK WIRE - GROUND, NEGATIVE BATTERY TERMINAL (linksonderin zit het dasboard met een schroefje aan de koets vast)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door InjectTheVenom op 16 mar 2009, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22512
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Nieuw speeltje *15-03: kabels liggen, aansluiten volgt*

Bericht door Niels » 15 mar 2009, 22:42

Lekker bezig :thumbup: Hoe de bedrading hier en daar aan elkaar geknupt zit bezorgt me wel wat kippevel moet ik zeggen :hmmm: Enne voorzie het leer even van een onderhoudsmiddeltje, is het weer als nieuw :banaan:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Nieuw speeltje *15-03: kabels liggen, aansluiten volgt*

Bericht door frank de jonge » 15 mar 2009, 22:43

Mooi knutselwerk :D

Leuk om te volgen dit :D

Paul

Re: Nieuw speeltje *15-03: kabels liggen, aansluiten volgt*

Bericht door Paul » 16 mar 2009, 00:05

Dat ding staat volgende week in de fik... wel eens van solderen en krimpkous gehoord? :hammer:

Gebruikersavatar
Max V
Berichten: 2646
Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
Locatie: Arnhem

Re: Nieuw speeltje *15-03: kabels liggen, aansluiten volgt*

Bericht door Max V » 16 mar 2009, 00:13

Ik herinner me nog een tv-programma laatst waarbij een auto volledig was afgefikt nadat er reparaties waren gedaan aan de elektronica.

Opmerking van de bewuste garagehouder: zal wel een rondslingerende sigaret zijn geweest :mrgreen:

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: Nieuw speeltje *15-03: kabels liggen, aansluiten volgt*

Bericht door InjectTheVenom » 16 mar 2009, 08:40

Jazeker wel, alleen op sommige plaatsen gaat dat niet echt omdat er een draad OP gesoldeerd moet worden ipv op een eindpunt er AAN (zie jij jezelf al iedere draad uit de connector peuteren alleen voor de krimpkous?). Daardoor kan ik geen krimpkous om mijn soldeersel heen schuiven en zit er niets anders op dan tape te gebruiken. Zoals ik al zei mooi is het niet geworden maar het is afdoende.
Zal volgende keer ook even mijn soldeerbout en taperolletje erbij zetten op de foto en vermelden dat de accu netjes los is geweest ;)
Paul schreef:Dat ding staat volgende week in de fik... wel eens van solderen en krimpkous gehoord? :hammer:

Gebruikersavatar
Kevin20v
Berichten: 599
Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48

Re: Nieuw speeltje *15-03: kabels liggen, aansluiten volgt*

Bericht door Kevin20v » 16 mar 2009, 16:25

Ziet er goed uit joh, best leuk zo'n calibra!!

Waar in Venray laat jij je wielen stralen en poedercoaten?? en hoe prijzig is het?

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: Nieuw speeltje *15-03: kabels liggen, aansluiten volgt*

Bericht door InjectTheVenom » 16 mar 2009, 17:18

De stalen 15 inch wintervelgen die er niet best uit zien wil ik bij Phoenix Coatings op industrieterrein Keizersveld laten doen waar ik €140 voor alle 4 kwijt ben.
Dit gaat mijn eerste ervaring met hen worden als de winter weer voor de deur ligt, maar misschien haal ik het alsnog nog naar voren zodat de door ouderdom aangetaste standaard velgen ook een nieuw jasje kunnen krijgen (dan maar een kleine week op winterbanden rijden).
Kevin20v schreef:Ziet er goed uit joh, best leuk zo'n calibra!!

Waar in Venray laat jij je wielen stralen en poedercoaten?? en hoe prijzig is het?
Ik heb echt mega veel geluk gehad dat de bij de meters meegeleverde voetjes zoals op de foto te zien is perfect tegen elkaar aan passen.
Van hieruit was het veel meten, maken, knoeien, verwensingen er uit gooien omdat je helemaal overnieuw moet beginnen en uiteindelijk toch slagen, iets wat Aram vast kan beamen.
Ik had het eenvoudiger op kunnen lossen door een plat plastic plaatje te kopen maar dit ziet er natuurlijk beter en voor het ongetrainde oog mooi standaard uit.

Iedereen bedankt voor de leuke complimenten :)

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: Nieuw speeltje *15-03: kabels liggen, aansluiten volgt*

Bericht door InjectTheVenom » 19 mar 2009, 20:57

Gister bij een kameraad besteld, vandaag al binnen 2 op maat gemaakte, CNC gefreesde stuks verloopnippel. Met de OEM sensor in de hand even kijken welke van de 2 het gaat worden maar het ziet er naar uit dat het 2e project dit weekend voltooid gaat worden als ik op mijn werk de brug even in mag pikken :twisted:

Afbeelding

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: Nieuw speeltje *15-03: kabels liggen, aansluiten volgt*

Bericht door InjectTheVenom » 22 mar 2009, 16:45

De oliedrukschakelaar kan dus zonder omhaal verwisseld worden voor een andere mits er uiteraard op het metertje ook een waarschuwingsfunctie aanwezig is (het lampje in de tellerklok doet nu namelijk niets meer). Bovenstaande verloopnippel + nieuwe sensor gemonteerd, stekker verbinden met het harnas, kabels zo ver mogelijk buiten het bereik van de aandrijfas weg gehangen met ty-raps, turbo kap los om een passende vacuümleiding los te halen en hier het T-stuk tussen te zetten, even een laatste controle waarbij bleek dat de boost sensor precies andersom moest komen te hangen, geheel van meters en behuizing op zijn plaats drukken en we kunnen gaan kijken of alles werkt.
Groot was de vreugde toen bleek dat dit alleszins het geval was :mrgreen:


Afbeelding

Ook maar even een videotje gedaan van zowel de meters als de turbotimer:

http://www.youtube.com/watch?v=pIHG7eSfYK4" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=8h7Fm5yLlTo" onclick="window.open(this.href);return false;

Met excuses voor de Nokia kwaliteit :oops: Oh en by the way, de 31ste verander ik in een kwartje dus voor degene die een kado willen sturen :banaan: ...

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Re: Nieuw speeltje *22-03: we zijn compleet*

Bericht door Nutkees » 22 mar 2009, 19:05

Leuk dat je er zo mee bezig bent.

Als je dan trouwens toch tape gebruikt voor je bedrading, koop dan in ieder geval vulkaniserende tape ipv isolatietape.

ps De e46 M3 kan je vergeten.. Weet nog wel een oude b-ascona waar je tegen kan sporten :whistle:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 328Ti, Bjeffindividual, erwin20vt, Fabian, Wout309t en 4 gasten