
BMW E36 328i sedan [Verkocht...]
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: BMW E36 328i sedan
Erg jammer hoe 'slecht' het build quality van de e36 schijnt te zijn. 

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW E36 328i sedan
Nja, ding is nu 13 jaar oud, 220k gedraaid. Op zich niet zo erg. En het kan allemaal wel weer klaar 
Misschien dat ie gewoon losgeschoten is. Mja, dat moet ik ff bekijken.

Misschien dat ie gewoon losgeschoten is. Mja, dat moet ik ff bekijken.
-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
Re: BMW E36 328i sedan
Heb precies hetzelfde, is een keer verkeerd losgehaald. Kan je wel vast plakken maar dan krijg je het er nooooooit meer in 1 stuk uit.frank de jonge schreef:Nee niet alleen het stof. Het hele paneel (hemel) hangt ongeveer 1cm naar beneden
Zonde ook want ook daar erger ik me dood aan. ff naar een oplossing zoeken.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW E36 328i sedan
Het hoeft er ook niet meer af ja 
Waar heb jij het mee vast gemaakt dan Christoph?

Waar heb jij het mee vast gemaakt dan Christoph?
-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
Re: BMW E36 328i sedan
Nog niks, wil hem er namelijk netjes terug in vast zetten in plaats van vast purren
Komend weekeind ga ik eens kijken wat ik kan doen.

Komend weekeind ga ik eens kijken wat ik kan doen.
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: BMW E36 328i sedan
Punaises of nietjes
j/k

- Knot
- Berichten: 40545
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Ik voel een nietpistooltje op 4 bar aan komen 

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW E36 328i sedan
En een paar deuken in het dak
of kleine gaatjes 


- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW E36 328i sedan
Leuk draadje om te volgen Knot ! Mooi om te zien hoeveel plezier je de auto geeft.
- Knot
- Berichten: 40545
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Thx!
Nu alleen nog ff een adresje van een specialist hier in de buurt opzoeken. Was met de M3 naar Daytona in Leiden maar vind dat toch ook niet je-van-het.
Ga ik naar een vakgarage om de hoek weet ik bijna zeker dat ze de achterwiellagers erin slaan... en wat ik wil is netjes draagarmpje eraf en de lagers erin persen. Zelfde voor de fuseekogels voor.
Nu alleen nog ff een adresje van een specialist hier in de buurt opzoeken. Was met de M3 naar Daytona in Leiden maar vind dat toch ook niet je-van-het.
Ga ik naar een vakgarage om de hoek weet ik bijna zeker dat ze de achterwiellagers erin slaan... en wat ik wil is netjes draagarmpje eraf en de lagers erin persen. Zelfde voor de fuseekogels voor.
-
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 26 apr 2008, 12:30
- Locatie: Randstad
Re: BMW E36 328i sedan
Volgens mij is het niet echt om de hoek voor je...maar ik ga altijd naar Hans Meijering in Loosdrecht. 

- Ahmed
- Berichten: 2779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
- Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57
Re: BMW E36 328i sedan
Weet niet waar je woont, maar als Amsterdam in de buurt is > Van den Hengel, als Oss meer in de buurt ligt > Bas Roos.Knot schreef:Thx!
Nu alleen nog ff een adresje van een specialist hier in de buurt opzoeken. Was met de M3 naar Daytona in Leiden maar vind dat toch ook niet je-van-het.
Ga ik naar een vakgarage om de hoek weet ik bijna zeker dat ze de achterwiellagers erin slaan... en wat ik wil is netjes draagarmpje eraf en de lagers erin persen. Zelfde voor de fuseekogels voor.
Met beiden goeie ervaringen, heb bij Bas ook de wiellagers achter vervangen.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: BMW E36 328i sedan
Hoe is Beatrix in Badhoevedorp in vergelijking met Van den Hengel?
Vandaag nam er in ieder geval niemand op...
Vandaag nam er in ieder geval niemand op...
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: BMW E36 328i sedan
Was niet mijn toko laat ik het daarop houden.
N.
N.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E36 328i sedan
Van de eerste serie misschien maar ik vind het wel meevallen hoor. Mijn auto is nu 10 jaar oud maar je merkt er echt nog niets aan.Xave30 schreef:Erg jammer hoe 'slecht' het build quality van de e36 schijnt te zijn.
- Knot
- Berichten: 40545
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Nandor,Nandor schreef:Was niet mijn toko laat ik het daarop houden.
Wat vond jij van Daytona in Leiden?
Opzich wel aardig, alleen erg slecht dat hij Castrol RS in een M3 wilde gooien en niet constateerde dat de lamellen van de oliekoeler totaal dicht zaten....
- Ahmed
- Berichten: 2779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
- Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57
Re: BMW E36 328i sedan
Dutch schreef:Hoe is Beatrix in Badhoevedorp in vergelijking met Van den Hengel?
Vandaag nam er in ieder geval niemand op...
Mijn ook niet.Nandor schreef:Was niet mijn toko laat ik het daarop houden.
N.
Was daar een keer in de buurt, had toevallig koelvloeistof nodig, dus daar ff naar binnen, werd ik heel raar aangekeken en was men erg kortaf....najah dan niet.
- Knot
- Berichten: 40545
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Krijg net ineens een ingeving.. misschien is Lekx in Alphen wat... had Markk daar geen goede ervaringen mee?
- Knot
- Berichten: 40545
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Nou, de 16e gaat het beestje naar de dokter hoor, wiellagers en onderstelrubbers en fusee vervangen.
Moet nog even overleggen met Bas als hij gereden heeft maar wat is nou verstandig, alles moet toch los met die wiellagers achter en de fusee rechtsvoor.
Meteen maar alle onderstelrubbers vervangen......? Maar zo ja, voor wat? Origineel BMW of Powerflex?
Met Powerflex zwart heb ik het idee dat het allemaal wat stug wordt, het blijft een daily driver en geen circuithok, daarentegen mag het wel iets strakker sturen/aanvoelen.
Powerflex heb je ook nog in paarse variant geloof ik alleen daar heb ik ooit van gelezen dat die rubbers heel snel versleten zijn of weer speling geven en je dan eigenlijk beter af bent met origineel BMW spul.
Tips?
Moet nog even overleggen met Bas als hij gereden heeft maar wat is nou verstandig, alles moet toch los met die wiellagers achter en de fusee rechtsvoor.
Meteen maar alle onderstelrubbers vervangen......? Maar zo ja, voor wat? Origineel BMW of Powerflex?
Met Powerflex zwart heb ik het idee dat het allemaal wat stug wordt, het blijft een daily driver en geen circuithok, daarentegen mag het wel iets strakker sturen/aanvoelen.
Powerflex heb je ook nog in paarse variant geloof ik alleen daar heb ik ooit van gelezen dat die rubbers heel snel versleten zijn of weer speling geven en je dan eigenlijk beter af bent met origineel BMW spul.
Tips?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: BMW E36 328i sedan
Indien je niet regelmatig trackdays wilt pakken (eent of meer in een maand?), zou ik persoonlijk lekker originele steken. Je auto wordt er anders niet comfortabeler op.
- Knot
- Berichten: 40545
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Dacht ik ook aan allen, bedankt voor de bevestiging. Zal een paar keer per jaar een driftdagje Papenburg worden en misschien eens wat rustige rondjes Nordschleife (remmen trekken het toch niet in standaard trim etc).
Denk dat ik dan Bas vraag om origineel te steken voor en achter wat aan vervanging toe is... sowieso de achterste rubbers van de voordraagarmen... en dan meteen uitlijnen lijkt me.
Denk dat ik dan Bas vraag om origineel te steken voor en achter wat aan vervanging toe is... sowieso de achterste rubbers van de voordraagarmen... en dan meteen uitlijnen lijkt me.
- Joy
- Berichten: 10883
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW E36 328i sedan
Ik heb zelf ook alles vervangen voor origineel, behalve de M3 rubbers in de voorste draagarmen voor extra caster.
- Knot
- Berichten: 40545
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Gebeurt er nou precies met die M3 rubbers (front arm, rear bushing)? Komt er iets negatief camber bij insturen of is het toe-in?
- Knot
- Berichten: 40545
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 328i sedan
Na een ruime 1000km lekker gecruised te hebben moest het er natuurlijk eens van komen... zat nog wel met een wiellagertje en een fusee die niet helemaal 100 waren maar kon het niet laten. Was gister bij een maat van me op de koffie en hebben daarna maar even een blokje om gedaan.
BMW 328i op papier 193pk/5300, 280nm/3950, 1320kg, top 236, 0-100 in 7,3
Audi A3 1.8T op papier 180pk/5500, 235nm/1950, 1280kg, top 226, 0-100 in 7,5
De A3 heeft 140.000 op de klok staan en heeft een kuurtje gehad vergelijkbaar met ABT, schat dus 205pk en 300nm. Leuke is dat de 328i eigenlijk iets sterker is dan hij op papier staat dus ongeveer dezelfde waarden. Alleen het koppel van de 1.8turbo komt wat eerder los.
Nou heb ik de beemer nog niet echt getest op stoplichtsprintjes en redline acties etc dus wist ook niet precies hoe ik m het best ervandoor kon laten gaan. Flink rondje warmgereden en toen moest het er maar eens van komen. Audi vs BMW, 1.8 vs 2.8, Turbo vs NA, AWD vs RWD, hatchback vs sedan... totaal verschillende auto's dus. We draaien een recht stukje op, mooi op de 100km/u in 3 naast elkaar...3...2..1... klets, pedaal onderin.... beide auto's neusje omhoog en gaan er EXACT hetzelfde vandoor. Ik vergat even snel te schakelen omdat ik er wel van onder de indruk was hoe dit op de centimeter ging.... snelheidsmeter op 160 en toerenteller net boven de 6000rpm, snel naar 4, de Audi ook precies hetzelfde moment naar 4... neusjes zakken in, neusjes weer omhoog en weer 2x 200pk los.... wederom exact dezelfde acceleratie, gewoon gaaf om te zien.
Eenmaal tot stilstand komen we toevallig bij een leeg dubbel stoplicht aan, hoe kan het ook anders
Nog niet geoefend met sprintjes op nat wegdek in mijn geval, maar ik had geen zin in een stuiterende achteras op nat met oude ophangingsrubbers etc dus deed het nog wat mak aan. Stoplicht op rood, autotjes van rechts doen hun ding... A3 licht op het gas in de toeren, turboslakje laat van zich horen "ik ben een opgeblazen 1800"..... 328 ook richting de 3500 toeren als antwoord "ik heb een litertje meer", gromde hij terug 8) .... lampjes op groen... en ik verbaasde me over het haldex systeem! Een hoop mensen zeuren over het "nep" systeem van de A3 maar op nat asfalt schoot de A3 er goed vandoor met 4 licht slippende wielen. Zelf kon ik nog rapper, had geen wielspin maar ging er gelukkig wel bovengemiddeld vandoor. In 1 wel tot 6000rpm, snel naar 2 en constateerde dat de A3 in de 1e versnelling een wagenlengte voorsprong had gepakt, in 2 pak ik de helft terug... door sneller te schakelen (5500rpm met terugval naar de 4000) pakt de 328 in 3 perfect op en liggen de neusjes weer naast elkaar. Wederom eerder schakelen van 3 naar 4 geef ik de A3 wat mee doordat hij verder doorhaalt maar ik pak dat meteen terug omdat ik in het ideale toerenbereik ben gebleven. De 4e versnelling uit tot de 200 maar het was weer om de centimeter te doen..... erg mooi om te zien en je leert ook weer wat van je auto en het vergelijk!
Volgende keer overdag met filmpje natuurlijk!
BMW 328i op papier 193pk/5300, 280nm/3950, 1320kg, top 236, 0-100 in 7,3
Audi A3 1.8T op papier 180pk/5500, 235nm/1950, 1280kg, top 226, 0-100 in 7,5
De A3 heeft 140.000 op de klok staan en heeft een kuurtje gehad vergelijkbaar met ABT, schat dus 205pk en 300nm. Leuke is dat de 328i eigenlijk iets sterker is dan hij op papier staat dus ongeveer dezelfde waarden. Alleen het koppel van de 1.8turbo komt wat eerder los.
Nou heb ik de beemer nog niet echt getest op stoplichtsprintjes en redline acties etc dus wist ook niet precies hoe ik m het best ervandoor kon laten gaan. Flink rondje warmgereden en toen moest het er maar eens van komen. Audi vs BMW, 1.8 vs 2.8, Turbo vs NA, AWD vs RWD, hatchback vs sedan... totaal verschillende auto's dus. We draaien een recht stukje op, mooi op de 100km/u in 3 naast elkaar...3...2..1... klets, pedaal onderin.... beide auto's neusje omhoog en gaan er EXACT hetzelfde vandoor. Ik vergat even snel te schakelen omdat ik er wel van onder de indruk was hoe dit op de centimeter ging.... snelheidsmeter op 160 en toerenteller net boven de 6000rpm, snel naar 4, de Audi ook precies hetzelfde moment naar 4... neusjes zakken in, neusjes weer omhoog en weer 2x 200pk los.... wederom exact dezelfde acceleratie, gewoon gaaf om te zien.
Eenmaal tot stilstand komen we toevallig bij een leeg dubbel stoplicht aan, hoe kan het ook anders

Volgende keer overdag met filmpje natuurlijk!
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW E36 328i sedan
Mooi om te lezen (H)
A3 van Arthur is ook door ABT gechipped en heeft 240PK en 310NM
A3 van Arthur is ook door ABT gechipped en heeft 240PK en 310NM