Fotografie
-
OnlineWJ
Re: Fotografie
WJ heeft ook een camera gekocht. (voor het eerst, was het gerommel met me mobiel zat, hehe)
Niks bijzonders, geen dure spiegelreflex of iets, maar kan nu iig fatsoenlijke foto's maken.
Ik zoek alleen een website waar je wat info kan vinden over in welke omstandigheden je de beste "settings" kan gebruiken, er zijn namelijk wel aardig wat dingen die je kan veranderen.
En een die de basics van Photoshop een beetje uitlegt.
Niks bijzonders, geen dure spiegelreflex of iets, maar kan nu iig fatsoenlijke foto's maken.
Ik zoek alleen een website waar je wat info kan vinden over in welke omstandigheden je de beste "settings" kan gebruiken, er zijn namelijk wel aardig wat dingen die je kan veranderen.
En een die de basics van Photoshop een beetje uitlegt.
- Bijlagen
-
- WJ Auto.jpg (273.64 KiB) 970 keer bekeken
Laatst gewijzigd door WJ op 12 mar 2009, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Snipe
Even snel gekeken naar die link van Dennis, zitten wel mooie dingen tussen. Straks ff uitgebreider kijken.
Ook mooi: http://www.sofievandam.nl/home.htm.
- Max V
Zal ik doen! Ziet er wel interessant uitDennis Cavallino schreef:Jep, stuur hem maar een mailtje, in het Nederlands. Hij is alleen niet echt commercieel, dus prijzen e.d. vindt 'ie altijd lastig te bepalen (in mijn optiek zijn sommige werken duizenden euro's waard, maar hij is daar nog te bescheiden voor). Hij woont in Calgary, maar tot nu toe ging het altijd goed als iets opgestuurd werd vanaf daar naar Nederland.
-
Metchu
Snipe schreef:Even snel gekeken naar die link van Dennis, zitten wel mooie dingen tussen. Straks ff uitgebreider kijken.
misschien eentje bestellen bij http://www.marknauta.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ?
- Dennis Cavallino
Dat gebouw op de achtergrond is érg fotogeniek!
Probeer er een keer een foto te maken met zonsopkomst of zonsondergang, dat geeft een mooie bruin/goudkleurige gloed, of zelfs roze/oranje/rood. Zonlicht geeft ook wat 'dramatischer' effecten dan deze grijs/grauwe lucht, waar je bij je camera naar moet zoeken is een stand waarin de lucht nog wat relief vertoont (indien aanwezig). Eventueel kun je zo'n foto nog nabewerken. Een andere hoek (laag perspectief) en schuin van opzij geschoten maakt zo'n gebouw erg spannend.
Probeer er een keer een foto te maken met zonsopkomst of zonsondergang, dat geeft een mooie bruin/goudkleurige gloed, of zelfs roze/oranje/rood. Zonlicht geeft ook wat 'dramatischer' effecten dan deze grijs/grauwe lucht, waar je bij je camera naar moet zoeken is een stand waarin de lucht nog wat relief vertoont (indien aanwezig). Eventueel kun je zo'n foto nog nabewerken. Een andere hoek (laag perspectief) en schuin van opzij geschoten maakt zo'n gebouw erg spannend.
- Dennis Cavallino
Mijn moeder schildert ook. En aangezien mijn vriendin en ik + onze zwager en nog wat mensen in de omgeving wel knappe dingen maken, met fotografie, schilderijen, tekeningen e.d.. wil ik een keer een expositie gaan organiseren. Van mijn 'familie' zeg maar. Mocht 't zover zijn dan geef ik wel een gil. Die Europe serie van Freek wil ik hier dan wel hebben hangen.
- Max V
Daar ben ik zeker wel in geïnteresseerd, ik wacht het af 
- Dennis Cavallino
Het wordt ook tijd dat Martijn zijn foto's laat bundelen in een groot formaat full colour boek van 1000 pagina's. 
- Snipe
Dat geldt voor punt-en-el net zo hard, wat mij betreft.Dennis Cavallino schreef:Het wordt ook tijd dat Martijn zijn foto's laat bundelen in een groot formaat full colour boek van 1000 pagina's.
Misschien moet je de DF-hoffotografen meenemen in je expositie :idea:
- Panamera
-
Xave30
Ahh Panamera,
Foto 1 vind ik helder en oke
maar bij foto 2 vind ik het wat donker en het schaduw best storend gezien het subject ,vooral bij het voorbumper ,iets onderbelicht is.
Geen afkraken enzo hoor just my humble feedback.
Foto 1 vind ik helder en oke
Geen afkraken enzo hoor just my humble feedback.
- Tom V
Leuk Panamera, je ziet met de foto de verbeteringen, ziet er al goed uit! Probeer op hinderlijke objecten te letten zoals lantarenpalen die nu uit het dak komen en dat stuk karton op de eerste foto bijvoorbeeld.
- JohanH
Vandaag weer eens wat anders geprobeerd wat ik al een tijdje van plan was... uitvoering is nog best moeilijk goed te krijgen. Ik heb een tijdje terug een lading foto's van oud-leeuwarden gevonden, waarbij je ziet hoeveel de stad veranderd is. Toevallig ook een van 'mijn' straat waar weer weinig veranderd is met de tijd (1973-75 en vanmorgen):

Op zich aardig gelukt, maar het blijft moeilijk de foto exact na te maken zonder de oude foto bij de hand te hebben. Wat vinden jullie ervan?
Ik zit te overwegen wat meer van dit soort foto's te maken, maar moet nog wat mooie plekken uitzoeken die wat meer verandering ondergaan hebben de afgelopen jaren.
Op zich aardig gelukt, maar het blijft moeilijk de foto exact na te maken zonder de oude foto bij de hand te hebben. Wat vinden jullie ervan?
Ik zit te overwegen wat meer van dit soort foto's te maken, maar moet nog wat mooie plekken uitzoeken die wat meer verandering ondergaan hebben de afgelopen jaren.
-
Xave30
Heeel leuk idee en initiatief Johan.
Ik ben ook een buff voor die soort dingen.
Ik ben ook een buff voor die soort dingen.
-
Metchu
dat is wel GAAF johan!
- Panamera
Oke thanks voor jullie feedback, zal er voortaan op letten.Tom V schreef:Leuk Panamera, je ziet met de foto de verbeteringen, ziet er al goed uit! Probeer op hinderlijke objecten te letten zoals lantarenpalen die nu uit het dak komen en dat stuk karton op de eerste foto bijvoorbeeld.
Alleen dat is geen karton op de eerste foto, maar zo'n bordje van een parkeerplaats waar op staat directie/gereserveerd etc.
- MartijnGizmo
Ik voel me vereerd, maar daar heb ik helemaal geen tijd voor joh.Dennis Cavallino schreef:Het wordt ook tijd dat Martijn zijn foto's laat bundelen in een groot formaat full colour boek van 1000 pagina's.
- Snipe
Zoek de 10 verschillen.JohanH schreef:Vandaag weer eens wat anders geprobeerd wat ik al een tijdje van plan was... uitvoering is nog best moeilijk goed te krijgen. Ik heb een tijdje terug een lading foto's van oud-leeuwarden gevonden, waarbij je ziet hoeveel de stad veranderd is. Toevallig ook een van 'mijn' straat waar weer weinig veranderd is met de tijd (1973-75 en vanmorgen):
In ieder geval heeft het huis linksvoor nu een hekje, hangt er een bord aan de lantaarnpaal en heeft het verkeersbord een onderbord gekregen.
Anyway, je schrijft dat het lastig is om de foto te maken zonder dat je de oude bij de hand hebt. Die kun je toch gewoon meenemen, of is dat heel gek gedacht?
@ Martijn: hoezo geen tijd, er staat toch dat je het moet laten doen?
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Aangezien ik een nieuw abbo mag uitkiezen voor mobiele telefonie, kan ik ook weer een kado uitzoeken. Een telefoon hoef ik niet, want ik heb nog een Iphone over, die ik dan ga gebruiken.
Nu moet ik gewoon nog een digitale camera, maar weet nog niet goed wat de beste keuze is.
Kan iemand mij uitleggen wat de beste keuze zal zijn van de modellen die je vindt op de link????
http://www.algebeld.nl/cadeau/digitale-foto-camera.html
Nu moet ik gewoon nog een digitale camera, maar weet nog niet goed wat de beste keuze is.
Kan iemand mij uitleggen wat de beste keuze zal zijn van de modellen die je vindt op de link????
http://www.algebeld.nl/cadeau/digitale-foto-camera.html
-
Kees Bunk
Sjeminee.
Voor de spiegelreflex gaan natuurlijk!
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
ja maar welke!!! 
-
Metchu
Kees Bunk schreef:Sjeminee.
- JohanH
In geval van Canon: de 450D (1000D is gecastreerd budget model) gezien je die voor dezelfde prijs krijgt
De Nikon D60 met VR (stabilisatie in lens). - nadeel is dat alleen AF-S lenzen objectieven hebben, kan vervelend zijn maar alle nieuwe objectieven van Nikon zijn AF-S. Ook sigma (hsm) en sommige tamrons werken er op.
Waarschijnlijk is bij Sony de A350 beter/nieuwer of heeft meer opties.
Merk maakt op zich niet zoveel uit, je kunt gerust 5 jaar met zo'n camera mee. Ik heb destijds de D40 over de 350D gekozen omdat deze lekkerder in de hand lag, er mooie foto's uitkwamen (o.a. dpreview en flickr - camera find) en deze ook nog eens stukken goedkoper was.
Uitgebreide reviews inclusief vergelijkingen van de camera's kun je o.a. vinden op dpreview.com, maar ga ook even naar een winkel om de camera's vast te houden. Mediamarkt is daar op zich ideaal voor.
En bedenk je wel dat een DSLR groot en omslachtig is vergeleken met een broekzakcameraatje
De Nikon D60 met VR (stabilisatie in lens). - nadeel is dat alleen AF-S lenzen objectieven hebben, kan vervelend zijn maar alle nieuwe objectieven van Nikon zijn AF-S. Ook sigma (hsm) en sommige tamrons werken er op.
Waarschijnlijk is bij Sony de A350 beter/nieuwer of heeft meer opties.
Merk maakt op zich niet zoveel uit, je kunt gerust 5 jaar met zo'n camera mee. Ik heb destijds de D40 over de 350D gekozen omdat deze lekkerder in de hand lag, er mooie foto's uitkwamen (o.a. dpreview en flickr - camera find) en deze ook nog eens stukken goedkoper was.
Uitgebreide reviews inclusief vergelijkingen van de camera's kun je o.a. vinden op dpreview.com, maar ga ook even naar een winkel om de camera's vast te houden. Mediamarkt is daar op zich ideaal voor.
En bedenk je wel dat een DSLR groot en omslachtig is vergeleken met een broekzakcameraatje
- Macboy
1. Seat Leon blijft echt de mooiste Seat. Wat een lijnen
2. 330i zonder xenon is niks
3. nieuw/oud Leeuwarden is super idee
2. 330i zonder xenon is niks
3. nieuw/oud Leeuwarden is super idee
- Panamera
Is ook geen 330i 
1

2