DF leest! - het algemene boeken draadje

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Re: Lezen op DF

Bericht door Eric H » 11 mar 2009, 22:45

Maximus schreef:
Nicci French is inderdaad erg goed, heb ik ook een stel boeken van! Karin Slaughter zit dichterbij Nicci French dan Stephen King. Staat daar een beetje ongelukkig bij elkaar. Stephen King is natuurlijk een held, met fantastische boeken als bijvoorbeeld The Shining en Misery. Karin Slaughter is meer de drama kant op. Ook goed, maar draagt niet dezelfde spanning en 'thrill'.

Philipp Vandenberg heeft een aantal schitterende boeken geschreven in de stijl van Dan Brown. Onder andere een boek (Het Sixtijnse Geheim) over het 'bewijs' dat Jezus niet is opgestaan, wat wordt aangetoond met behulp van een analyse van de schilderingen in de Sixtijnse kapel. Echt een heerlijk verhaal! Niet saai, gewoon fantastisch. Aanraders!
Okay, dan komen die ook op mijn to-do-list

Van Stephen King kan ik Bezeten Stad aanraden.
Heb het boek zelf gelezen en ik zat er op een gegeven moment zo in, dat ik de angst gewoon kon voelen.

Heb het boek aan twee mensen uitgeleend, die hem beiden hebben weggelegd. ( en niet meer durfden te lezen )
Ze vonden het een "te griezelig boek", en ze kregen er ook een ünheimisch gevoel bij.... :shock:
Zo goed is het dus
Heerlijk als je zo "in" een boek gaat zitten....beter dan televisie !

@Snipe :
Zou je wel denken met zo'n naam.
Lees bijvoorbeeld De Bewoonde Wereld maar eens......goed boek !

RJay

Bericht door RJay » 11 mar 2009, 22:46

Snipe schreef:Grappig, ik dacht altijd dat Nicci French van die wijvenverhalen waren....
Waarschijnlijk door de naam? Het zijn toch echt een man en een vrouw.

Ik dacht ook altijd dat het gewoon een vrouw was die het schreef :bag:

Metchu

Bericht door Metchu » 11 mar 2009, 22:48

Het laatste boek dat ik besteld heb was van Maria Mosterd, echte mannen eten geen kaas. Heel simpel geschreven en erg indrukwekkend. Ik was erg nieuwschierig naar haar verhaal. Best wel ziek!!!

Snipe

Bericht door Snipe » 11 mar 2009, 22:49

Maximus schreef:Dat heb jij hartstikke mis ;)
Dat blijkt, de halve wereld leest het.

Ik weet eigenlijk niet waarom ik dat dacht. Misschien door de naam, misschien ook niet. Ik bedoel, er zijn wel meer vrouwen die een boek hebben geschreven en dat zijn dan niet per definitie wijvenboeken. Nou ja, meestal wel trouwens.

Roy

Bericht door Roy » 11 mar 2009, 22:50

Misschien de kaft van de Nicci French boeken? Vind ik ook nooit zo spannend namelijk :P

Max V

Bericht door Max V » 11 mar 2009, 22:51

Eric H schreef:
Maximus schreef:
Nicci French is inderdaad erg goed, heb ik ook een stel boeken van! Karin Slaughter zit dichterbij Nicci French dan Stephen King. Staat daar een beetje ongelukkig bij elkaar. Stephen King is natuurlijk een held, met fantastische boeken als bijvoorbeeld The Shining en Misery. Karin Slaughter is meer de drama kant op. Ook goed, maar draagt niet dezelfde spanning en 'thrill'.

Philipp Vandenberg heeft een aantal schitterende boeken geschreven in de stijl van Dan Brown. Onder andere een boek (Het Sixtijnse Geheim) over het 'bewijs' dat Jezus niet is opgestaan, wat wordt aangetoond met behulp van een analyse van de schilderingen in de Sixtijnse kapel. Echt een heerlijk verhaal! Niet saai, gewoon fantastisch. Aanraders!
Okay, dan komen die ook op mijn to-do-list

Van Stephen King kan ik Bezeten Stad aanraden.
Heb het boek zelf gelezen en ik zat er op een gegeven moment zo in, dat ik de angst gewoon kon voelen.

Heb het boek aan twee mensen uitgeleend, die hem beiden hebben weggelegd. ( en niet meer durfden te lezen )
Ze vonden het een "te griezelig boek", en ze kregen er ook een ünheimisch gevoel bij.... :shock:
Zo goed is het dus
Heerlijk als je zo "in" een boek gaat zitten....beter dan televisie !

@Snipe :
Zou je wel denken met zo'n naam.
Lees bijvoorbeeld De Bewoonde Wereld maar eens......goed boek !
De Bewoonde Wereld heb ik zelf ook, prachtig boek! Nog nooit zo meegeleefd met een ontvoering.

Van Stephen King is 'De Storm van de Eeuw' ook prachtig. Wat een geweldig verhaal/script over een dorpje in de ban van een storm en een vreemdeling. Ondanks de wat afwijkende schrijfstijl (je leest als het ware een filmscript) is het wel een heerlijk boek om te lezen!

Max V

Bericht door Max V » 11 mar 2009, 22:53

Roy schreef:Misschien de kaft van de Nicci French boeken? Vind ik ook nooit zo spannend namelijk :P
De kaft staat vaak vol met beelden en sculpturen, erg 'kunstig'. Inderdaad niet zo bijzonder en vaak ook wat surrealistisch passend bij de inhoud.

Nicci French is een schrijverskoppel, bestaande uit Nicci Gerrard en Sean French. Een man en een vrouw dus. Ze schrijven beide ook apart boeken, maar de combinatie is goud waard. De boeken van Nicci French worden namelijk vele malen beter verkocht!

Eric H

Bericht door Eric H » 11 mar 2009, 22:53

Maximus schreef:
De Bewoonde Wereld heb ik zelf ook, prachtig boek! Nog nooit zo meegeleefd met een ontvoering.

Van Stephen King is 'De Storm van de Eeuw' ook prachtig. Wat een geweldig verhaal/script over een dorpje in de ban van een storm en een vreemdeling. Ondanks de wat afwijkende schrijfstijl (je leest als het ware een filmscript) is het wel een heerlijk boek om te lezen!
Klopt, heb hem zelf ook op de plank staan.
Vrij aparte schrijfwijze, maar dat komt ook omdat het echt bedoeld was als script, en niet als boek.
Je bent er echter snel genoeg aan gewend, sterker, het helpt je ook om als het ware de "film" in je hoofd af te spelen.

Max V

Bericht door Max V » 11 mar 2009, 22:56

Eric H schreef:
Maximus schreef:

Klopt, heb hem zelf ook op de plank staan.
Vrij aparte schrijfwijze, maar dat komt ook omdat het echt bedoeld was als script, en niet als boek.
Je bent er echter snel genoeg aan gewend, sterker, het helpt je ook om als het ware de "film" in je hoofd af te spelen.
Inderdaad, je krijgt nog veel realistischere beeldvorming dan bij een gewone roman. Super gedaan!

Nooit gedacht dat ik mijn passie voor boeken op een forum als dit zou kunnen botvieren :hosanna:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 11 mar 2009, 22:56

Nandor schreef:Doen we dat? Ik wel!

Heb net binnen:

The Prize van Daniel Yergin
Gomorrah van Roberto Saviano
The Looming tower van Lawrence Wright

Ben benieuwd! Uiteraard lees ik ook lichtere kost zoals EVO, steeds minder maar dat is een ander verhaal.

N.
Zit ongeveer op de helft van dat boek, maar ligt al een aantal maandjes stof te happen.... :wink:
Erg langdradig, de hoeveelheid namen van maffiosi, bedrijven , streken werd mij echt teveel, maar het blijft een erg interessant verhaal.
Hopelijk maak ik hem nog af.

Ben net begonnen met "Auto's en zo" van Jeremy Clarkson, aantal malen hardop moeten lachen :lol:
Laatst gewijzigd door Ahmed op 11 mar 2009, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Eric H

Bericht door Eric H » 11 mar 2009, 22:57

Hail to Nandor voor dit topic !!!!
:thnx: :thumbup:

Max V

Bericht door Max V » 11 mar 2009, 22:57

Als je trouwens van ingewikkelde, surrealistische maar ultiem fascinerende boeken houdt, raad ik aan De Acht van Katherine Neville te lezen. Meesterlijk!

PeterB

Bericht door PeterB » 11 mar 2009, 23:02

Alle Haynes Manuals... :|

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 12 mar 2009, 01:58

Ik lees niet echt bijzonder veel. Een boek moet me echt pakken en dan lees ik em in een ruk uit. De bezeten stad kwam ik niet doorheen en ben halverwege afgehaakt. Christine heb ik meerdere keren gelezen :lol: Dan Brown vond ik niet briljant, waarschijnlijk had ik er meer van verwacht. Leest wel gemakkelijk weg alleen vond ik ze nogal voorspelbaar af en toe....zoeken ze een code van 10 cijfers en doen ze er twee blz over om erachter te komen terwijl je het als lezer allang door hebt :bag:

Absolute aanrader vind ik "De dag na morgen" van Alan Folsom. Spannend vanaf de eerste pagina en eindigt op de laatste zonder ook maar een mogelijkheid dat je het gaat raden :thumbup:

Snipe

Bericht door Snipe » 12 mar 2009, 07:53

Niels schreef:Dan Brown vond ik niet briljant, waarschijnlijk had ik er meer van verwacht. Leest wel gemakkelijk weg alleen vond ik ze nogal voorspelbaar af en toe....
Dat kun je wel zeggen, al die boeken zijn hetzelfde. Hij moet met een mevrouw op zoek (op pagina 1 weet je: dat wordt neuken) en op een gegeven moment krijgen ze hulp van iemand die het vervolgens gedaan blijkt te hebben. Nou nou poe poe, is dat even spannend.

Max V

Bericht door Max V » 12 mar 2009, 11:06

Het gaat wat mij betreft over het toepassen van kunst, cultuur, geschiedenis en theorieën in het verhaal. Dat kan Dan Brown als geen ander!

Snipe

Bericht door Snipe » 12 mar 2009, 11:11

Dat is er wel weer aardig aan, maar als ik iets over kunst, cultuur of geschiedenis wil lezen kan ik ook een ander boek pakken dan een romannetje met een slecht plot.

Macboy

Bericht door Macboy » 17 mar 2009, 21:13

Op dit moment: The 12th Planet van Zecharia Sitchin en The Voynich Manuscript van Gerry Kennedy en Rob Churchill.

Voor de niet-kenners: geen romans :)

HansD

Bericht door HansD » 17 mar 2009, 21:34

Ik lees op dit moment veel fantasy (robin hobb, weiss & hickmann, enz). Vroeger veel ´horror´ gelezen, peter saul en praktisch alles van stephen king, dat gezegd hebbende ´de storm van de eeuw´ ken ik niet van hem. Ik ben ook al een paar jaar afgehaakt met stephen king. Aanraders zijn : It, Insomnia en de donkere toren serie (eindelijk heeft hij die afgemaakt 8) ). Wellicht toch maar eens opnieuw proberen

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 17 mar 2009, 21:48

Wouter81 schreef:Ik lees vooral boeken van Tom Clancy, Clive Cussler, Stephen Coonts en dat soort schrijvers. Mag graag lezen ja. :)
Die staan hier ook in de kast, van Tom Clancy heb ik volgens mij alles wat hij tot nu toe geschreven heeft inclusief het PC spel bij het boek SSN wat zéér vermakelijk is :)

Eric H

Bericht door Eric H » 17 mar 2009, 21:50

heb zojuist de laatste van John Grisham ( De Getuige ) gekocht en gelezen.....

Moet zeggen dat ik het vind tegenvallen.
Het duurt 335 pagina's voordat John G. aan de ontknoping van het verhaal begint, echter het boek is 351 pagina's..... :(
Dus nadat ik het uit had, bekroop mij het gevoel van een afgeraffeld verhaal....
Er had zo veel meer ingezeten !

Tijdens het lezen had ik ook telkens de gedachte "nou, wanneer begint het echte verhaal nou eens......"

Wat mij betreft een domper...

Maarten Godschalk

Bericht door Maarten Godschalk » 17 mar 2009, 23:46

Ik ben niet zo'n leesfanaat, maar als student in de media/informatie richting ontkom je er natuurlijk niet aan.. En sinds ik me eens verdiept heb in de Amsterdamse onderwereld heb ik zowaar een genre boeken waar ik wel van hou :oops:
Gelezen:
De ontvoering van Alfred Heineken - PR de V
De Dominee (over Klaas Bruinsma) - Bert van Middelburg
Drugsbaron in Spijkerbroek - Steve Brown
Willem Holleeder: 25 jaar poldermaffia - Bert van Middelburg

Ben me nog aan het beraden wat de volgende wordt.. Heb in ieder geval via Marktplaats geboden op en boek over het leven van Gerrit van der Valk (van de restaurants/motels). Lijkt me ook geen standaard figuur :)

Snipe

Bericht door Snipe » 18 mar 2009, 00:02

@ Maarten: In de ban van Klaas Bruinsma is ook prima. En dat andere boek wat ik hierboven al getipt heb maar waarvan ik even niet op de naam kom.

Edit: De Broncode dus....

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 18 mar 2009, 01:19

De broncode vond ik echt een boek wat als script van een film moet dienen. Aardig als je je verveelt maar meer niet imho.

Snipe

Bericht door Snipe » 18 mar 2009, 01:29

In z'n genre is het geniaal, vooral omdat het zó ontzettend onwaarschijnlijk is: miljoenen investeren in iets waarvan nooit meer te achterhalen zal zijn of het ooit echt bestaan heeft.

Plaats reactie