En hier nog een aantal
Fotografie
-
Tom
Re: Fotografie
Ik begin te balen van Canon.
Heb een 5D Mark II gekocht (en m'n croplenzen de deur uit en vervangen) en daar sinds het begin problemen mee (regelmatig een error 20). Teruggegaan en zou een nieuwe meekrijgen, maar hij was niet op voorraad. Voorraden zijn sowieso een probleem want Canon lijkt haast niets meer te leveren. Levertijd is dus onbekend en wacht er al een maand op. En nu heb ik komende twee weken ook meerdere betaalde opdrachten. Schiet allemaal niet dus
Heb een 5D Mark II gekocht (en m'n croplenzen de deur uit en vervangen) en daar sinds het begin problemen mee (regelmatig een error 20). Teruggegaan en zou een nieuwe meekrijgen, maar hij was niet op voorraad. Voorraden zijn sowieso een probleem want Canon lijkt haast niets meer te leveren. Levertijd is dus onbekend en wacht er al een maand op. En nu heb ik komende twee weken ook meerdere betaalde opdrachten. Schiet allemaal niet dus
- JohanH
Die leveringsproblemen spelen ook bij Nikon Tom, er klagen vrij veel mensen dat de D300 nergens leverbaar is... De prijs ging een aantal weken terug ook omhoog zodat ik mijn aankoop maar wat naar voren gehaald heb. En Sigma idem, collega heeft maandje terug een 35mm gekocht die slecht focussed, maar loopt er nog steeds mee rond in afwachting van de levering van een nieuwe door de winkel (dag erna besteld, maar nog steeds niet binnen...)
Wel slecht dat je steeds vaker van dit soort problemen hoort (gister ook al iets op tweakers over de 1D) , ondanks de technische vooruitgang mag je bij een dergelijke dure camera wel betere QC verwachten.
Wel slecht dat je steeds vaker van dit soort problemen hoort (gister ook al iets op tweakers over de 1D) , ondanks de technische vooruitgang mag je bij een dergelijke dure camera wel betere QC verwachten.
-
Xave30
Erg lastig 
- Stéphane
Anders even kijken bij Calumet of je daar iets kunt huren (5D Mk. 1 bijvoorbeeld):Tom schreef:En nu heb ik komende twee weken ook meerdere betaalde opdrachten. Schiet allemaal niet dus
http://www.calumetphoto.nl/rental" onclick="window.open(this.href);return false;
Beter wel opdracht uitvoeren, resultaat halen, betaald worden en iets minder binnen halen dan de opdracht niet succesvol kunnen uitvoeren. Wat je nu doet kun je later ook nog wat aan hebben en als je af moet zeggen willen ze je misschien niet meer voor een volgende keer vragen.
-
Luuk
@Joh@n: Die 3e is netjes, lekker sfeervol.
@Martin: Probeer die eerste 'ns met ietsje meer contrast.
(Btw: Maar 153 km op de teller?
)
Eentje van gister:

@Martin: Probeer die eerste 'ns met ietsje meer contrast.
Eentje van gister:
- Panamera
Strakke foto Luuk! Jammer dat de plas niet verder rijkt dan de voorlichten.
Nog maar wat van mijn kant. (met wat bewerkingen)
1.

2.

Nog maar wat van mijn kant. (met wat bewerkingen)
1.
2.
-
Tom
Ik kan mijn oude 40D lenen van een collega. Alleen leen ik liever geen spullen, moet je ook weer hetzelfde doen als die ander het vraagt en tja, doe dat liever niet. Maargoed.Stéphane schreef:Anders even kijken bij Calumet of je daar iets kunt huren (5D Mk. 1 bijvoorbeeld):Tom schreef:En nu heb ik komende twee weken ook meerdere betaalde opdrachten. Schiet allemaal niet dus
http://www.calumetphoto.nl/rental" onclick="window.open(this.href);return false;
Beter wel opdracht uitvoeren, resultaat halen, betaald worden en iets minder binnen halen dan de opdracht niet succesvol kunnen uitvoeren. Wat je nu doet kun je later ook nog wat aan hebben en als je af moet zeggen willen ze je misschien niet meer voor een volgende keer vragen.
Heb zelfs een avond een dubbele boeking(zo heb je weken amper iets). Eén is aardig groot feest (8000 man) met tent met bekende DJ's en ander feesttent met Jan Smit/Gordon/etc...
Andere opdracht is opening van discotheek. Ook wel leuke opdracht.
Misschien eea combineren ofzo. Qua tijden kan het misschien net, ff kijken. En dan voor die dag inderdaad wat huren.
- JohanH
Nette foto Luuk, voor rijtesten.nl gemaakt?
Ben het wel met Niels eens dat de hele auto weerkaatst in de plas net een slagje fraaier was geweest, alleen moet dat dan net passen.
De nacht/luchtfoto's zijn gaaf, maar ik vind ze onderin wat te donker. De 2e is ook duidelijk scherper dankzij de iso 100 tegenover 1600 (F/22 is daar overkill).
En Tom, komt toch goed dus
Als je de 40D niet wilt lenen kun je zoals Stephane aangaf altijd nog een body huren voor 1-2 dagen, is niet eens zo heel duur: http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... _body.html" onclick="window.open(this.href);return false; (weet alleen niet of er een bij je in de buurt zit).
De nacht/luchtfoto's zijn gaaf, maar ik vind ze onderin wat te donker. De 2e is ook duidelijk scherper dankzij de iso 100 tegenover 1600 (F/22 is daar overkill).
En Tom, komt toch goed dus
- JohanH
Voor de mensen die met Lightroom2 / photoshop werken kwam ik deze link vanavond tegen trouwens: http://www.digifotopro.nl/artikel/24631 ... erbetering" onclick="window.open(this.href);return false;
Nooit gedacht dat het zoveel verschil zo maken, dus maar even getest met NX2 en LR2 met Camera Raw 5.3 (de nieuwste). Voorbeeldfoto van afgelopen woensdag met veel rood wat de D300 nogal opblaast in Vivid mode, dus goed zichtbaar:
Lightroom met camera raw 4.4 (zoals ik voorheen exporteerde), zonder bewerkingen:

Lightroom met vivid instelling, zonder bewerkingen:

NX2 zonder bewerkingen, dus de foto die er in jpg uitgerold zou zijn (standje vivid):

Zoals ik'm zelf verbeterd had in lightroom (kost je weer een paar minuten...):

Doe er je voordeel mee, het scheelt nogal wat
Nooit gedacht dat het zoveel verschil zo maken, dus maar even getest met NX2 en LR2 met Camera Raw 5.3 (de nieuwste). Voorbeeldfoto van afgelopen woensdag met veel rood wat de D300 nogal opblaast in Vivid mode, dus goed zichtbaar:
Lightroom met camera raw 4.4 (zoals ik voorheen exporteerde), zonder bewerkingen:
Lightroom met vivid instelling, zonder bewerkingen:
NX2 zonder bewerkingen, dus de foto die er in jpg uitgerold zou zijn (standje vivid):
Zoals ik'm zelf verbeterd had in lightroom (kost je weer een paar minuten...):
Doe er je voordeel mee, het scheelt nogal wat
-
Luuk
Thanks Johan!! Nee, de foto is gemaakt voor AutoGetest.nlJohanH schreef:Nette foto Luuk, voor rijtesten.nl gemaakt?![]()
- JohanH
Is toch allemaal een pot nat?Luuk schreef:Thanks Johan!! Nee, de foto is gemaakt voor AutoGetest.nlVoor Rijtesten doe ik niet meer.
Misschien zijn er per site wel andere rijders, maar ik zie regelmatig dezelfde fotografen voorbij komen. Zolang de reviews maar goed gedaan zijn en de foto's fraai.
- Panamera
Ja hij is wel scheef
-
Luuk
Naa, is meer een snapshotje, Panamera.
Probeer 'ns op de fiets te stappen, en een fraaiere locatie op te zoeken. Alle foto's vanuit je huiskamer maken is ook weer zoiets!
Probeer 'ns op de fiets te stappen, en een fraaiere locatie op te zoeken. Alle foto's vanuit je huiskamer maken is ook weer zoiets!
- Max V
En misschien een keer geen wolken? 
-
Luuk
Maximus schreef:En misschien een keer geen wolken?
- Panamera
haha oke, fietsen doe ik niet meer aan sinds ik mijn rijbewijs heb
Zal het een keer doen, heb binnenkort (als het goed weer is) een fotosjoetje
Zal het een keer doen, heb binnenkort (als het goed weer is) een fotosjoetje
- Adje ///M3
Experimentje voor vandaag. (zal waarschijnlijk morgen wel weer vd site af zijn)
* Foto offline *
* Foto offline *
Laatst gewijzigd door Adje ///M3 op 12 mar 2009, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Beetje zelfbevlekking, maar ik blijf dit zo'n mooie foto vinden.
( al ben ik van mening dattie helemaal scherp had moeten zijn, dus ook het BBS logo op de velg )
Toch vind ik hem goed genoeg om op dit moment als desktop te fungeren...

Foto komt trouwens uit dit topic : http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 0&start=50
( al ben ik van mening dattie helemaal scherp had moeten zijn, dus ook het BBS logo op de velg )
Toch vind ik hem goed genoeg om op dit moment als desktop te fungeren...
Foto komt trouwens uit dit topic : http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 0&start=50
- Snipe
Waarde fotografen, even een niet-autogerelateerde fotografievraag. Ik ben op zoek naar iets moois voor thuis aan de muur. Iemand nog een tip?
(En dan graag binnen een overzichtelijk budget, geen plannen om de auto in te ruilen op een foto....)
(En dan graag binnen een overzichtelijk budget, geen plannen om de auto in te ruilen op een foto....)
-
Kees Bunk
Gewoon je wagen aan de muur hangen!Snipe schreef:Waarde fotografen, even een niet-autogerelateerde fotografievraag. Ik ben op zoek naar iets moois voor thuis aan de muur. Iemand nog een tip?
3 stukken (niet al te groot) canvas met foto's met dezefde kleuren en onderwerpen. Beetje goedkope webshop uitkiezen en je bent voor minder dan 50 euro klaar. Kwaliteit ziet niemand, hooguit in het een jaartje eerder verrot, maar tegen die tijd ben je het al lang zat
- Snipe
Haha, ik wilde wel maar m'n muur is niet groot genoeg om er een auto aan te hangen 8)
(Ik ben wel even wezen kijken in het Lamborghini-museum om te zien of het wat is, zo'n auto aan de muur....)
(Ik ben wel even wezen kijken in het Lamborghini-museum om te zien of het wat is, zo'n auto aan de muur....)
- Dennis Cavallino
Snipe: http://www.vdbfineart.com/paintings/paintings.html" onclick="window.open(this.href);return false; Dit is mijn zwager, we hebben thuis al wat werken van hem hangen. Erg cool. Hij maakt ook werken in opdracht, zo heeft hij mijn driftende 325 op doek gezet en iedereen denkt dat 't een foto is. Echt prachtig. Ook deze heeft 'ie voor ons gemaakt: http://frake-paintings.blogspot.com/sea ... ings-Other" onclick="window.open(this.href);return false; erg cool.
Ik zou zijn serie over schilderijen van zijn rondreis door Europa wel willen, die zijn echt mooi. http://www.vdbfineart.com/e-paintings/e-paintings.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Over foto's aan de wand: Wij drukken onze foto's gewoon af bij de Hema. Prima kwaliteit voor de prijs die je betaalt. Ook op groot formaat. Een aantal van onze foto's hangen bij derden en dat ziet er toch iedere keer vet uit, zelfs als ze ingelijst zijn in Ikea lijstjes. Een goede wijn behoeft geen krans...
Ik zou zijn serie over schilderijen van zijn rondreis door Europa wel willen, die zijn echt mooi. http://www.vdbfineart.com/e-paintings/e-paintings.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Over foto's aan de wand: Wij drukken onze foto's gewoon af bij de Hema. Prima kwaliteit voor de prijs die je betaalt. Ook op groot formaat. Een aantal van onze foto's hangen bij derden en dat ziet er toch iedere keer vet uit, zelfs als ze ingelijst zijn in Ikea lijstjes. Een goede wijn behoeft geen krans...
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 12 mar 2009, 13:52, 2 keer totaal gewijzigd.
- Max V
Inderdaad erg goed! Ben zelf ook nog op zoek naar een groot zwart/wit werk van 200 bij 60. Doet hij dat ook?
- Dennis Cavallino
Jep, stuur hem maar een mailtje, in het Nederlands. Hij is alleen niet echt commercieel, dus prijzen e.d. vindt 'ie altijd lastig te bepalen (in mijn optiek zijn sommige werken duizenden euro's waard, maar hij is daar nog te bescheiden voor). Hij woont in Calgary, maar tot nu toe ging het altijd goed als iets opgestuurd werd vanaf daar naar Nederland.