Ik ben dus Max Jacobs, 20 lentes jong en woonachtig in Veldhoven (Noord Brabant). Momenteel ben ik mijn studie hts autotechniek aan het afronden en daarnaast ben ik ook heel druk bezig met auto's, en dan vooral rallyauto's. Ik ben namelijk monteur bij het paradigit rallyteam waar ik bijna elke avond van de week bezig ben met het sleutelen aan de rallyauto's. Verder ben ik daar ook bezig met het bouwen van een motorproefstand om in de toekomst de motoren nog beter te kunnen afstellen en het vermogen betrouwbaarder te kunnen meten.
Mijn passie voor de rallysport heeft ook veel invloed gehad op mijn autokeuze. Mijn eerste auto was een Ford Sierra Cosworth 4x4 welke in zeer goede staat was. Vrij bijzonder feit hieraan was dat de auto een originele nederlander was in originele staat met de complete onderhoudshistorie erbij. Originele, niet getunede cosworths worden steeds zeldzamer en daarom heb ik mijn auto toen ook origineel gelaten en met liefde behandeld.
Door mijn dagelijkse aanraking met rallyauto's wende de snelheid van de sierra erg snel en werd de drive naar iets snellers te groot. De sierra heb ik toen verkocht en een nieuw project met potentie werd aangeschaft. Om toch een beetje in de rallysfeer te blijven, heb ik een escort cosworth gekocht. Echter geen standaard escort maar eentje met de volgende aanpassingen:
- WRC pakket (spoiler, grill en voorbumper. Helaas geen schermen en spiegels maar wie weet in de toekomst)
- Morette's en 2 grote HID verstralers (verwijderbaar)
- Magnesium 17" Ford motorsport OZ velgen
- Koni's met eibach veren rondom
- Veerpootbrug voor
- Gr. N schijven met Carbon lorraine blokken
- Gr. N versnellingsbak met versterkte tandwielen en assen
- Gr. A 3" uitlaat
- Gr. A koppaking met ARP kopbouten
- BD 10 nokkenassen
- Gr. A luchtfilter
- Groene injectoren
- En nog wat kleiner spul met als resultaat een geschatte 300 pk.
Deze auto heb ik in frankrijk gekocht en was in een wat mindere staat. Maar dat was niet erg want ik wou de auto toch gaan veranderen en dit drukte de prijs een beetje. Daarom ben ik nu bezig met het rebuilden van de motor en turbo. Hierbij wil ik nog wat dingetjes veranderen:
- ARP kopbouten, drijfstangbouten en vliegwielbouten
- WRC koppaking
- Samco slangen
- 3bar map sensor
- Rvs tankjes
- Helix six paddle ceramische koppeling
- 360 graden lager voor de turbo
- etc.

Ecu ben ik nog uit. Of ik zet er een simpele stage 3 chip in en stel hem een beetje af op de rollerbank, of het wordt een stand alone management. Doel is een goede en betrouwbare 350 pk en nog veel belangrijker: 500 Nm koppel. Hierna wil ik dit jaar een beetje van de auto gaan geniet en hier en daar eens een circuitje meepakken.
Volgende winter gaat de auto echter weer de schuur in om hem compleet over te spuiten (zit te denken aan het licht groen van de nieuwe focus rs) en de ophanging eens flink aan te passen (trek en duwstangen, set fatsoenlijke schokdempers en goede remmen).
Ik zal me hier voornamelijk beperken tot het lezen en af en toe wat posten omdat ik niet veel tijd heb i.v.m. afstuderen en mijn uit de hand gelopen hobby
