Citröen Saxo VTS 1.6 sport bi-tone (de toon is gezet ;-))

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
GTRene

Re: Citröen Saxo VTS 1.6 sport bi-tone (de toon is gezet ;-))

Bericht door GTRene » 06 mar 2009, 09:47

hugo schreef:Dus je hebt een saxo gekocht om in rond te rijden. Deze saxo wilde je tunen en dat liep financieel uit de hand. Nu staat ie nog bij de tuningsboer en is je hartge inmiddels klaar ? Heb ik het zo goed verwoord of mis ik iets?
Hij was dus al stuk...geborgen gebreken...natuurlijk veel voorwerk gedaan, en een testrit met hem en een vriendin van mij dus 3 personen, maar we kwamen niet boven de 90km/u en hoorde wel wat, maar dat kon toe te wijzen zijn aan iets anders wat gedeeltelijk klopte....
Verder zag ie er zo goed uit, en de verhalen van die jonge erbij genomen moest het wel "goed" zijn voor een Citroen dan :wink:
Echter op de terug weg toen ik op de snelweg zat en veel harder reed kwamen enge zaken aan het licht zoals onder last meesturen in een bocht naar links (draagarm kogel kompleet versleten je wil niet weten) maar dacht misschien uitlijnen en de winterbanden en softe veren en FWD enz...dacht veel meer schat ik het niet in...
2 dagen later op een brug gezet voor wat anders bij een garage want ik vond het achterwiel te scheef naar binnen staan rechts bleek die achteras versleten te zijn, ik dacht al als ik de handrem aantrok dan dook ie te hard in aan die kant, maja kon ook een verkeerde afstelling handrem zijn, ik heb nog nooit zulke versleten onderdelen gehad...dus dikke shit! en niet meer mee gereden verder.
Ja naar supermarkt :lol: en de Hartge komt eindelijk terug en niet gereden met Saxo die nog niet terug is :please: dus tja...veel geld in kwijt want had al veel vernieuwd :thumbup: kon het niet laten dit keer, en vind het de Saxo ook waard, maja wel erg zonde, zo had ik het me niet voorgesteld dat kun je begrijpen.
Gegokt en verloren...maar komt goed, en de Saxo wordt mooi/goed :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 06 mar 2009, 09:49

Youp schreef:
GTRene schreef:
Youp schreef:Een Saxo met vier airbags? Ik dacht het niet he... :)

'T zijn er gewoon twee ;)
nee hoor, ik heb ze ook in de stoelen zitten :thumbup: aan de zijkant :D
Wat heb je voor stoelen in de Saxo dan? Want ik heb het nog nooit gezien. Toen m'n moeder haar VTSje ging kopen in 2001 was dat overigens ook geen optie, enige optie was een 2e airbag voor de bijrijder en pyrotechnische gordelspanners... En dat was het...
Als de saxo terug is zal ik een foto er van maken :thumbup:

HSR

Bericht door HSR » 06 mar 2009, 10:22

Tegenvaller, Rene ! :?

GTRene

Bericht door GTRene » 06 mar 2009, 10:42

hugo schreef:Tegenvaller, Rene ! :?
yep, gelukkig heb ik nog wat speling, maar het liep niet volgens plan :bag:
afijn, ik pak het door, maak het af en volgende week zet ik hem in de verkoop met foto's hoe die er nu bij staat, en plaats het hier op DF.
Komt weer goed uiteindelijk :mrgreen:

Hoe is het daar op Hawai, nog leuke auto's gezien? have fun, nog een paar maandjes toch?

GTRene

Bericht door GTRene » 06 mar 2009, 16:21

Vandaag ff bij de garage geweest waar de Saxo onder handen genomen wordt...

de achteras hadden ze klaar en verlaagd :clap: rechts ging aardig, links heel moeilijk met veel geduld, auto staat veel rechter nu, en veel strakker! ze hebben hem zo'n 6cm verlaagd :banaan: zonder aso te lijken, staat dus strak :thumbup: met de schroefset.
Vandaag zou die klaar zijn, ze zetten nog de puntjes op de i zag ik wel...zelfs iets wat ze zagen bij de uitlaat verbeterd :mrgreen:
Maar door verlaging en verstelling moet de auto nog uitgelijnd worden en dat zal maandag of dinsdag gebeuren, ik zei doe maar rustig aan, heb in elk geval 1 auto terug men lieve monster de Hartge :banaan: man wat een genot om te rijden, moest het eerste half uur weer helemaal wennen (meteen stuk gereden natuurlijk) :df:

Max V

Bericht door Max V » 06 mar 2009, 16:24

Vet hoor, mooi dat de Hartge terug is! Is er nog veel veranderd aan de kilometerstand sinds je hem hebt weggebracht?

Mooi dat het Saxo verhaal ook vlot, ben benieuwd naar hoe het er uit ziet! (foto's? :D)

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 06 mar 2009, 16:29

GTRene schreef:...zelfs iets wat ze zagen bij de uitlaat verbeterd :mrgreen:
Had je bij de Saxo ook al aan de uitlaat gezeten dan...... :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 06 mar 2009, 16:46

Eric H schreef:
GTRene schreef:...zelfs iets wat ze zagen bij de uitlaat verbeterd :mrgreen:
Had je bij de Saxo ook al aan de uitlaat gezeten dan...... :bag:
:lol: nee...maar daar zat een gaatje ergens waar ze de sportuitlaat erop gelast hebben...en zij hebben daar wat omheen gezet zag ik wel, :mrgreen:

Maar het grappige? is...ik haalde de nieuwe speciale mattenset op voor de saxo (bestuurderskant is niet mooi) en bij die shop verkochten ze ook eindstukken die je op een standaard uitlaat kan lassen zeg maar.
Toen viel men oog op een eindstuk dat volgens mij dezelfde soort afmeting heeft als mijn Hartge uitlaat eindstuk, echter in dat eindstuk zat een klein stuk met demper erin...dus in theorie kun je die met wat mazzel over mijn uitlaat zetten (wordt die iets langer) en dan heb je een tijdelijke demper voor circuits waar je niet zoveel herrie mag maken :lol: maar gebruik eventueel eerst men eigen kunstwerk :bag:

:thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 06 mar 2009, 16:54

Maximus schreef:Vet hoor, mooi dat de Hartge terug is! Is er nog veel veranderd aan de kilometerstand sinds je hem hebt weggebracht?

Mooi dat het Saxo verhaal ook vlot, ben benieuwd naar hoe het er uit ziet! (foto's? :D)
Ja heb hem echt gemist, toen ik erin zat en een stukje reed voelde ik meteen wat die auto met me doet :love: still in love 8)

Ja ze hebben er wel redelijk wat mee gereden al met al...zeker 4 personen, alle voor belangen en natuurlijk gebruik maken van de situatie...naar wasstraat en uitlijnen en remmen enz.
Maargoed, als je iets wil controleren en je hebt de kans kan dat ook zo, niet leuk maar weinig aan te doen.

Van de Saxo maak ik volgende week ff wat foto's als ik hem bij huis heb, van't weekend staat die nog bij de garage maandag of dinsdag uitlijnen en dan is ie helemaal klaar :df: en maak ik wat foto's :thumbup:
Komen in men verkoop draadje dan te staan, veel nieuw nog niet echt mee gereden :mrgreen: volgende keer beter, hoop dat de saxo naar een goed baasje gaat, zou zonde zijn dat ie werkeloos aan de straat staat.

GTRene

Bericht door GTRene » 13 mar 2009, 12:41

Nog steeds geen verkoop draadje, maar als je interesse hebt hoor ik het wel :mrgreen: Saxo is zover klaar maar tijdens uitlijnen kwamen ze erachter dat 1 spoortstang of stuurstang (ff vergeten :mrgreen: ) kogel niet fris meer was en vonden die mensen het zonde om hem uit te lijnen...
Vroegen wat wil je? ik zei heb toch geen haast meer, zet er maar een nieuwe kogel op en dan weer wegbrengen voor uitlijnen.
Maar heb de auto gezien, je kent hem niet weer :banaan: echt fraai geworden, en behoorlijk stug zei de garage :mrgreen: er komen aardig wat krachten op dus vandaar beter de kogel vervangen. :df:
Hij ziet er nu echt als een bommetje uit :thumbup: best zonde als ie straks weg gaat...ze zeiden eventueel kunnen we het vandaag redden, ik zei van, ach maakt nu niet zoveel meer uit, Maandag of Dinsdag is ook goed :mrgreen:
En dan maak ik foto's en ow, ik zei schrik ik straks van de rekening :roll: hij van...euhm, der is wel behoorlijk veel aan gebeurt en veranderd...ik hou men hart vast :bag:
En ow...de achterlichten zijn ook veranderd 8) afijn zien jullie straks wel als ik volgende week ff wat foto's maak met men foon van het eindresultaat, de RS makeover :hosanna:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 13 mar 2009, 13:37

Interesse wel maar of ik de micra voor een hoog genoeg bedrag kwijt raak...... :roll:

GTRene

Bericht door GTRene » 18 mar 2009, 13:11

Tom Westendorp schreef:Interesse wel maar of ik de micra voor een hoog genoeg bedrag kwijt raak...... :roll:
Heb je de Micra al te koop staan?

Verder is alles uitgelopen, de auto staat nog bij de Garage, maar mochten rustig aan doen, kan de auto nu niet goed gebruiken voor de deur...
anyway, zal nu wel klaar zijn schat ik...(al hebben ze nog niet gebeld) moest nog een nwe stuurkogel? op ivm goed uitlijnen anders zonde, helemaal met de verlaging en wat stugger onderstel :df:
Ben erg benieuwd hoe die straks rijd :mrgreen: de looks zijn nu heel mooi, veel beter :thumbup:

Max V

Bericht door Max V » 18 mar 2009, 13:15

Ik ben vooral erg benieuwd naar het fortuin dat de auto moet gaan opleveren, gezien alle kosten :P

GTRene

Bericht door GTRene » 18 mar 2009, 13:47

Maximus schreef:Ik ben vooral erg benieuwd naar het fortuin dat de auto moet gaan opleveren, gezien alle kosten :P
Wat het gekost heeft krijg ik er niet voor terug (en dan heb ik niet eens plezier van gehad :'( )

Ik moet de laatste rekening nog krijgen overigens, maja beter weer geld op de bank dan een extra auto voor de deur die ik niet nodig heb.

Ik wilde buiten DF 5.500,-euro gaan vragen dat heeft ie dan ook wel gekost (maja de laatste rekening kan schrikken zijn) anyway een snelle DF prijs take it or leave it is 4.500,-euro

kost wat maar heb je ook wat leuks :thumbup: voor mij pech, koste me veel centen, wrong bet for me, maar neem men verlies, men kop kan/mag er ook niet te lang bij stil staan.
Foto's volgen zodra ik de auto voor de deur heb. (nu druk hier voor de deur ivm bouw busjes vanwege een huis dat in de fik stond weer op te bouwen, vandaar de garage gezegd take your time, liever goed dan gehaast...maar ze nemen het redelijk letterlijk :mrgreen: maja als het de prijs wat kan drukken ist oke)

Max V

Bericht door Max V » 18 mar 2009, 14:08

Tjonge, achteraf is het inderdaad niet echt een bevredigend project geweest, de Saxo als tijdelijke vervanger van de Hartge.

Op zich valt de prijs me dan wel mee, gezien de dingen die er aan gedaan zijn. Die ga je vast wel weer kwijt raken :)

GTRene

Bericht door GTRene » 18 mar 2009, 14:40

Maximus schreef:Tjonge, achteraf is het inderdaad niet echt een bevredigend project geweest, de Saxo als tijdelijke vervanger van de Hartge.

Op zich valt de prijs me dan wel mee, gezien de dingen die er aan gedaan zijn. Die ga je vast wel weer kwijt raken :)
Ja viel tegen, vroeger kon ik dat makkelijker doen, wilde het nog eens proberen...helaas zat tegen allemaal, en men kop vind het ook best moeilijker, dus ik neem men verlies.
Inderdaad de DF prijs valt nog mee voor een mooie 2001 VTS 1.6 bi-tone met al die nieuwe delen en beurt enz enz...maar als ik 5.500,-euro vraag blijf ik er wat langer mee zitten en vind het rot als ie werkeloos aan de straat staat, dan maak ik me te druk dat menden er aan zitten of schade e.d.
Vandaar dat ik ook echt een garage nodig heb :mrgreen: en eigenlijk 1 auto (minder zorgen als je niet te veel geld hebt) maar nog beter zou zijn, een super vriendin waar je mee samenwoont die ook een auto heeft :mrgreen: zit je niet snel zonder :lol:
Achja, ben ook weer best leuk er aan bezig geweest met verbeteren en spul erop zetten e.d. :mrgreen:

RobS

Bericht door RobS » 18 mar 2009, 15:04

Lekker los gaan en trackdays rijden met de Saxo ipv op half gas rondjes CPZ rijden in de Hartge ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 18 mar 2009, 15:18

Rob Schouten schreef:Lekker los gaan en trackdays rijden met de Saxo ipv op half gas rondjes CPZ rijden in de Hartge ;)
:mrgreen: doe je de auto wel meer recht aan :hosanna: :lol:

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 18 mar 2009, 22:27

Wel een haarföhn er op dan, of een gehaktmolen, daar lenen die 8v-tjes zich goed voor.... Beter als 16v-tjes... :roll:

GTRene

Bericht door GTRene » 18 mar 2009, 22:44

Youp schreef:Wel een haarföhn er op dan, of een gehaktmolen, daar lenen die 8v-tjes zich goed voor.... Beter als 16v-tjes... :roll:
Wat trek je er uit met een SC of turbo zonder verdere inwendige motordelen toe te passen?

Metchu

Bericht door Metchu » 19 mar 2009, 00:37

René, kom die saxo eens uittesten op cpz met die em dag 8)

GTRene

Bericht door GTRene » 19 mar 2009, 09:40

Metchu schreef:René, kom die saxo eens uittesten op cpz met die em dag 8)
Nog nooit met een FWD op een circuit geweest :hmmm: dat zal wel anders rijden, maar je kan wel meer volle polle :mrgreen:

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 19 mar 2009, 09:43

GTRene schreef:
Youp schreef:Wel een haarföhn er op dan, of een gehaktmolen, daar lenen die 8v-tjes zich goed voor.... Beter als 16v-tjes... :roll:
Wat trek je er uit met een SC of turbo zonder verdere inwendige motordelen toe te passen?
Rotrex heeft een kit waarmee je 200pk aan de wielen haalt. Dit is een complete kit, maargoed je kent Rotrex misschien, dat spul kost net zo veel als een complete Saxo.

Maar er zijn ook genoeg andere turbokitjes te vinden voor Saxo's, Cituning heeft van die dingen, 2350 pond voor een "entry level" kit die levert zo'n 30-40pk extra op en een hele berg extra koppel.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 mar 2009, 09:52

Ja rotrex is mooi :thumbup: inderdaad op een nieuwe auto te doen, maar op een oudere al zo de prijs van een auto :mrgreen:
wel een leuk idee als je hem zou houden, maar de centjes...euhm vandaar ook en de zorgen om als ie aan de weg staat, gaat ie gewoon de verkoop in.
Zal vandaag eens langs de garage rijden, sowieso zo ff snel wat foto's maken van de nieuwe look, en dan in het verkoopdraadje plaatsen.

Plaats reactie