Vliegtuig neergestort

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RutgerK

Re: Vliegtuig neergestort

Bericht door RutgerK » 05 mar 2009, 03:06

Macboy schreef:Geld verdienen is onzin argument natuurlijk. Waarom zou iemand er niet aan verdienen ? Wordt er in de farmaceutische industrie niet miljoenen verdiend over de rug van onze gezondheidszorg ? Geld verdienen is onderdeel van onze samenleving. Accepteer dat. En van een kansloze zaak is al helemaal geen sprake, anders worden er geen voorschotten aangeboden. Mensen die niet gewond zijn en waarvan de psychische schade niet het gemiddelde overstijgt mogen wat mij betreft al wel genoegdoening krijgen. Ik vind dat een vliegmaatschappij dat wel mag aanbieden. In dat kader lijkt mij EUR 10.000,= per persoon een redelijk bedrag voor overlevenden. Mocht later de schuldvraag heel duidelijk zijn, kan dit eventueel verhoogd worden. Dat je daarvoor dan een advocaat inschakelt is niet meer dan normaal toch ?
Het bieden van een voorschot kan niet automatisch worden gezien als een gedeeltelijke schuldbekentenis. Bij het ongeluk in de Hudson werd ook een paar dagen later een vergoeding aangeboden voor in ieder geval de verloren bagage en kosten die gemaakt moesten worden.

Ik zag het verhaal op DWDD en het was wel tenenkrommend natuurlijk. Het was een 'optreden' van een advocaat die veel te vroeg in de media is getreden en de vinger voor het gemak maar naar iedereen wees opdat hij morgen nu echt eens kan kijken wat hij met deze zaak kan. Het is een zet om meer slachtoffers met claims te verzamelen en een gezamenlijke zaak aan te spannen. Het was een knap staaltje van het slechte in de mens te willen zien ipv het goede. Totaal misplaatst, misschien niet volgens het recht maar wel moreel.

En daar zit voor mij en beetje de crux. Het recht is geen doel op zich. Je spant geen zaak aan omdat het recht er nu eenmaal is maar omdat je, gegeven de situatie, je zo onrechtmatig behandeld voelt dat je dat onrecht aan de kaak wil stellen. Het recht helpt daarbij om over onderliggende normen en waarden op een wat objectievere wijze een oordeel te kunnen vellen.

Het is treurig dat er op dit moment aandacht gevraagd wordt voor een passagier met slechts lichte verwondingen terwijl een aantal doden nog niet eens begraven is en een aantal misschien op dit moment nog voor hun leven aan het vechten is.

Ik vond dit nog wel een aardige kolom over hoever je het recht kan gebruiken.

http://www.economist.com/world/unitedst ... d=12932224

Peric

Bericht door Peric » 05 mar 2009, 20:51

Ik zal er maar niks over schrijven.... :?

Weet niet of ' ie het express doet, Matthijs. Maar vind het wel lachen hoe 'ie in het begin van het filmpje de foto in de krant aanwijst.. Met z'n middelvinger... :jenna:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 mar 2009, 21:59

Peric schreef:Ik zal er maar niks over schrijven.... :?

Weet niet of ' ie het express doet, Matthijs. Maar vind het wel lachen hoe 'ie in het begin van het filmpje de foto in de krant aanwijst.. Met z'n middelvinger... :jenna:
ROFLOL inderdaad ja, machtig. Die idioten op 't bot vernederen direct dan wel indirect en anders terug opdonderen naar Turkije. En ja mijn WESTERSE allochtone(niet Nederlandse) vrouw zit ook zoveel uren per week op NL les /te studeren. Een farce dat deze gek in DWDD amper NL spreekt na 20 jaar hiero. M'n vrouw spreekt 't al 10x beter bij wijze van....

Misselijk word ik er van.

Xave30

Bericht door Xave30 » 16 feb 2010, 21:03

Gedenksteen voor slachtoffers poldercrash
Uitgegeven: 16 februari 2010 17:18
Laatst gewijzigd: 16 februari 2010 20:59

HOOFDDORP - De slachtoffers van de vliegramp met een toestel van Turkish Airlines bij Schiphol krijgen bij de plek van de crash een gedenksteen.

Een woordvoerder van de gemeente Haarlemmermeer heeft dinsdag een bericht daarover van RTV Noord-Holland bevestigd.

Op 25 februari is het precies een jaar geleden dat het vliegtuig van Turkish Airlines in een weiland neerstortte. Er kwamen negen mensen om het leven. Ongeveer tachtig inzittenden raakten gewond. De poldercrash wordt volgend week donderdag herdacht.

Voor deze herdenkingsbijeenkomst zijn zo'n tweehonderd mensen uitgenodigd, onder wie nabestaanden, slachtoffers die de ramp hebben overleefd, hulpverleners en andere betrokkenen. Tijdens deze bijeenkomst wordt de gedenksteen onthuld.

Op de steen komt de tekst 'Uw leed is ons leed' in het Nederlands, Turks en Engels. Dat zijn woorden die burgemeester Theo Weterings van Haarlemmermeer vorig jaar kort na de crash uitsprak.

Xave30

Bericht door Xave30 » 25 feb 2010, 11:31

Poldercrash met betrokkenen herdacht
Uitgegeven: 25 februari 2010 06:35
Laatst gewijzigd: 25 februari 2010 09:53

HAARLEMMERMEER - Slachtoffers, nabestaanden en andere betrokkenen staan donderdag stil bij wat in de volksmond de Poldercrash is gaan heten. Precies een jaar geleden stortte een toestel van Turkish Airlines uit Istanbul in het zicht van luchthaven Schiphol in een weiland neer.

Bekijk de fotoserie van 25/02/2009

Negen inzittenden kwamen om het leven, ongeveer tachtig anderen raakten gewond. Tijdens de herdenkingsbijeenkomst wordt in het Haarlemmermeerse weiland een monument onthuld.

De bijeenkomst wordt georganiseerd op uitdrukkelijk verzoek van hulpverleners, slachtoffers en nabestaanden. Er zijn zo'n tweehonderd betrokkenen uitgenodigd.

Waardering
Voorafgaand aan de herdenking spreekt burgemeester Theo Weterings in het stadhuis van Haarlemmermeer zijn waardering uit voor de inzet van een aantal reddingswerkers en particulieren.

Op de rampplek zullen onder anderen de Turkse ambassadeur en de consul-generaal van de Verenigde Staten spreken.

Uw leed
Daarna wordt er twee minuten stilte gehouden voor de slachtoffers bij de gedenksteen. Op de steen staat de tekst 'Uw leed is ons leed' in het Nederlands, Turks en Engels. Dat zijn woorden die burgemeester Weterings vorig jaar kort na de crash uitsprak.

Tijdens de herdenking is de Polderbaan van de luchthaven gesloten. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat en de Inspectie Verkeer en Waterstaat hebben op verzoek van Weterings een verbod ingesteld voor al het luchtverkeer rond de plaats van het ongeval tot een hoogte van ongeveer 1000 meter.

WebRegio.nl sprak een jaar na de crash met omwonenden. Bekijk de video.
bron: http://www.nu.nl/binnenland/2192735/pol ... dacht.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Fernando

Bericht door Fernando » 12 mei 2010, 12:16

Ruim 60 Nederlanders dood bij crash Tripoli

TRIPOLI - Aan boord van het rampvliegtuig in Tripoli zaten ruim 60 Nederlanders. Zij hadden een reis geboekt via Kras en Stip Reizen. Een 8-jarig jongetje uit Nederland heeft als enige de crash overleefd. Dit melden diverse betrouwbare bronnen.

Het kind is naar een ziekenhuis vervoerd en maakt het goed.
De Nederlandse ambassade in Tripoli heeft iemand naar het vliegveld gestuurd om poolshoogte te nemen en duidelijkheid te krijgen. Op het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag is inmiddels een crisisteam geformeerd. Een woordvoerder van het ministerie wilde niet speculeren over het precieze aantal Nederlanders aan boord, zolang daar geen duidelijkheid over is.
Het Libische toestel, een Airbus A330-200 van Afriqiyah Airways was dinsdagavond vertrokken vanaf Johannesburg en crashte tijdens de landing in Tripoli. Het zou daarna doorvliegen naar de Britse luchthaven Londen Gatwick.
Bij de ramp zijn in totaal 103 inzittenden om het leven gekomen. Onder hen waren 11 bemanningsleden. De oorzaak van de crash van het toestel is nog onbekend. Afriqiyah Airways vliegt met vliegtuigen van Airbus, meldt de website van de maatschappij, die in handen is van de Libische staat. Er waren 22 Libiërs aan boord, de rest had andere nationaliteiten.
Libië sluit terrorisme bij de vliegtuigcrash van Tripoli uit. Dat hebben de autoriteiten in het Noord-Afrikaanse land woensdag laten weten.
Allereerst natuurlijk verschrikkelijk voor de 60 nederlanders aan boord (RIP). Maar hoe kunnen ze nu al terrorisme uitsluiten?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 12 mei 2010, 12:27

Lichamelijk misschien ja...

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 12 mei 2010, 12:41

Robin Hartog schreef:
Lichamelijk misschien ja...
ik dacht het jij zegt het.......trauma voor de rest van zn leven....

Robin

Bericht door Robin » 12 mei 2010, 12:46

Ik las 't vanochtend al. 60 Nederlanders(en de rest ook natuurlijk!) en dat kind. Jezus.

:(

Tristan

Bericht door Tristan » 12 mei 2010, 14:35

Weet niet of jullie de foto's hebben gezien maar is werkelijk niks meer van het vliegtuig over. Moet echt met behoorlijke snelheid in de grond zijn geboord.

Erg triest, las dat dit nogal een goedkope vliegroute is (via Libie) en daarom veel NL's er zaten (via KRAS en STIP). Toestel is pas 8 maanden oud....

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 12 mei 2010, 14:41

Tristan schreef:Weet niet of jullie de foto's hebben gezien maar is werkelijk niks meer van het vliegtuig over. Moet echt met behoorlijke snelheid in de grond zijn geboord.

Erg triest, las dat dit nogal een goedkope vliegroute is (via Libie) en daarom veel NL's er zaten (via KRAS en STIP). Toestel is pas 8 maanden oud....
Ik zie de foto's nu ja. Een veld ter grootte van een paar voetbalvelden compleet bezaaid met stukjes. Triest dit. :(

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 mei 2010, 15:35

Grote snelheid of explosief...................geeft een beetje het zelfde beeld lijkt me..............nou triest is en blijft het, speculatie te over, maar geen zin uiteraard, wachten op die zwarte dozen....................

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 12 mei 2010, 15:37

romo schreef:Grote snelheid of explosief...................geeft een beetje het zelfde beeld lijkt me..............nou triest is en blijft het, speculatie te over, maar geen zin uiteraard, wachten op die zwarte dozen....................
Een voordeel bij deze crash (voor zover je kan spreken van een voordeel): Die zwarte dozen liggen gelukkig nu in een open veld, niet in een oceaan...

Tristan

Bericht door Tristan » 12 mei 2010, 15:38

romo schreef:Grote snelheid of explosief...................
Zijn geen sporen van brand gevonden, heb ik gelezen.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 12 mei 2010, 15:53

CNN meldt dat piloten voor de landing al iets van een storing hadden gemeld?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 12 mei 2010, 15:58

Ah hoor nu net op het nieuws dat de zwarte dozen zijn gevonden.. Afwachten maar.

Tom

Bericht door Tom » 12 mei 2010, 16:07

Zwarte dozen genoeg in noord afrika.

JP

Bericht door JP » 12 mei 2010, 16:17

romo schreef:Grote snelheid of explosief...................geeft een beetje het zelfde beeld lijkt me..............nou triest is en blijft het, speculatie te over, maar geen zin uiteraard, wachten op die zwarte dozen....................
Nou destijds bij 9-11, met dat 4e toestel waarbij de passagiers de terroristen overmeesterden en het toestel met hoge snelheid in een weiland/bos terecht kwam. Toen was nauwelijks iets van het vliegtuig over.... :(

Robin

Bericht door Robin » 12 mei 2010, 17:30

Ok, maar 't vliegtuig had al 'n vlucht van 9 uur achter de rug uit Johannesburg, dus zou ik denken dat 't toestel op zn 'laatste slok' kerosine vliegt(om daarna weer te tanken om naar Brussel/Londen wherever te gaan), waardoor 't toestel toch minder explosief is dan bijv die 9-11 vliegtuigen die bomvol brandstof zaten hence 't resultaat.

Of wat????

Niet dat 't waarschijnlijk qua dodental wat uit had gemaakt.

Iemand?

Marco R.

Bericht door Marco R. » 12 mei 2010, 17:31

Maar dan nog ligt het niet anderhalf kilometer onder water. Op land heb je een veel nauwkeuriger gebied alwaar je alles kan markeren en afbakenen. Ook een zwarte doos kan overigens kapot dacht ik, dus met een beetje pech..

Hunter

Bericht door Hunter » 12 mei 2010, 18:34

Ravin ///M schreef:CNN meldt dat piloten voor de landing al iets van een storing hadden gemeld?
Was zojuist ook op het nieuws. Piloot zou al problemen hebben gemeld en gevraagd hebben om ambulances :(

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 mei 2010, 19:52

Robin schreef:Ok, maar 't vliegtuig had al 'n vlucht van 9 uur achter de rug uit Johannesburg, dus zou ik denken dat 't toestel op zn 'laatste slok' kerosine vliegt(om daarna weer te tanken om naar Brussel/Londen wherever te gaan), waardoor 't toestel toch minder explosief is dan bijv die 9-11 vliegtuigen die bomvol brandstof zaten hence 't resultaat.

Of wat????

Niet dat 't waarschijnlijk qua dodental wat uit had gemaakt.

Iemand?

Exactemente..................die was leeg, ander waren er wel brandsporen........................100% zeker.

Een toestel heeft ongeveer voor 2-3 uur meer brandstof aan boord dan voor de oorspronkelijke reisafstand noodzakelijk is, das uiteraard ingbouwde precaution.
Dus hier had ie ook moeten fikken........................dat dat niet gebeurd is maakt het (let op, ik zeg het voorzichtig) zeer waarschijnlijk dat de peut op was en die ie is binnen komen glijden ( dat gaat op hoge snelheid, het is bepaald geen zweefkist zo`n AB330) en vervolgens het bijna gehaald, maar net niet helemaal................brokstukken zonder brandsporen....................veel kleine stukken, wijd verspreid................( dus; geen peut en hoge snelheid) aldus de Romo onderzoeks commssie.
Aan deze uitspraken kunt u geen rechten ontlenen.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 12 mei 2010, 19:54

Waar is die marge van 2-3 uur gebleven vraag ik me dan af? Rondcirkelen wegens gebrek aan tijd om te landen? of?

romo

Bericht door romo » 12 mei 2010, 19:58

Marco R. schreef:Waar is die marge van 2-3 uur gebleven vraag ik me dan af? Rondcirkelen wegens gebrek aan tijd om te landen? of?

Die was er dus niet, dit is wel eerder vertoond in de vlieggeschiedenis.

Ooit heeft een Lauda Air vlucht ( Ik wilde al Lada Air typen ooops) het zelfde gehad, door een berekingsfout van de piloten is er te weinig peut meegenomen, daar kwamen ze achter op 2/3 van de afgelegde vlucht, toen dus glijden........................die hebben het na kunnen vertellen..............

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 mei 2010, 11:02

Het toestel is van 21.00 uur tot 6 uur aan t vliegen geweest, het vliegveld was maandag en dinsdag gesloten geweest ivm mist, dat er gisterochtend ook laag bij de grond gehangen moet hebben, maar kerosine brandt niet zo snel zei een expert gisteren, dat vervliegt als het met lucht in aanraking komt zonder vlam/ontsteking... Is dat zo?

Kortom de oorzaak moeten we nog afwachten tot ze de data hebben kunnen analyseren.

Plaats reactie