Golf VR6

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Emiel
Berichten: 4198
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Golf VR6

Bericht door Emiel » 24 feb 2009, 16:14

Blokje kopen, reviseren en erin leggen zodra die klaar is ?
Ondertussen dit blok naar de eeuwige jachtvelden rijden en als dat niet gebeurd blokje verkopen met vermelding van tik ?


Of dit blok eruit trekken en reviseren en terug leggen. Auto jaar schorsen en de tijd nemen ?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Golf VR6

Bericht door Niels » 24 feb 2009, 18:37

frank de jonge schreef:tracktool van maken
Eikel, waar heb ik dat ding voor :lol:

Een jaar stil zetten is geen optie en ik vind het de auto niet waard om het blok te reviseren. Het is nog best een knappe maar niet meer dan dat. Als de carros nu helemaal schade -en roestvrij was dan kon je nog eens wat. Punt is dat er nu een Golf VR6 staat waar 4 - 5K in zit en momenteel 1,5 waard is, moet je dan nog grote inversteringen doen :?: :bag: Daarnaast weet ik niet of ik het ding nog wil houden...

Opties:

1) Bak er achter weg, distributie ketting geleiders vervangen (indien nodig de ketting vervangen) en koppeling vervangen. Kosten zo'n 400 - 500,- Klapt je koppakking vervolgens dan kun je weer...

2) Distributie aanpakken, koppeling doen en koppakking uit voorzorg vervangen. Kosten aan delen ca. 600,- maar je weet niet wat je tegenkomt als je de kop los trekt. Dit kan een voordeel zijn maar ook een nadeel. Nadeel is dat je aan extra kosten zit, het voordeel is dat je meteen weet of verder inversteren in het blok nog zin heeft. De staat van de nokkenassen viel me ook al tegen, erg veel nokken die last van pitting hebben... Op zich geen drama want een knappe gebruikte set kost 60,- :D Maar goed, wat betekend dat voor de rest van het blok :hmmm: Olie verbruikt ie echt nauwelijks dus dan denk je dat het allemaal zo slecht nog niet is.

3) Ander blok op zoeken. Momenteel kan ik aan een blok komen wat al eens is aangepakt met een deel revisie. De eigenaar lijkt me een echte liefhebber maar woont wel 280km verderop.

4) Slopen en in onderdelen op mp zetten :bag:

Eigenlijk zou ik rustig de tijd moeten nemen maar ergens hoop ik dat ik em voor volgende week woensdag weer klaar heb :df:

Eerst maar eens beginnen de boel los te draaien vanavond..

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Golf VR6

Bericht door ErikS » 24 feb 2009, 19:13

Verkopen en een leuke tracktool kopen die wat meer bullitproof is...

205 MI16 kopen? :twisted: :df:

Neen, ga er eerst lekker zelf mee touren:)

Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Re: Golf VR6

Bericht door Mark » 24 feb 2009, 19:16

Lastige keuze,

Optie een lijkt me niet slim gezien het bestaan van optie twee. Optie drie kan je natuurlijk wel vertrouwen in de auto geven, aan de toon in je berichten in dit topic te horen heb je al een tijd geen vertrouwen meer in de auto. Als het "nieuwe" blok hier in de buurt staat kan ik hem wellicht een stuk naar het noorden brengen, moet toch die kant op :wink:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Golf VR6

Bericht door Joy » 24 feb 2009, 19:30

Optie 2 of 3. Het is net als pokeren, ook al heb je niet de beste kaarten in handen, soms is het beter om mee te gaan om nog kans op de pot te maken dan direct passen en al je ingelegde geld kwijt te zijn :D

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: Golf VR6

Bericht door Niall » 24 feb 2009, 19:53

Optie 3. Als die blok er eenmaal uit is, is het allemaal niet zo erg spannend :mrgreen: Probleem met een ruil VR6 motor is je weet echt niet wat je koopt. Verder zou ik dan meteen een gasklephuis van een corrado VR6 monteren.

Laatst had mijn maat een kettingrevisie van een VR5 in een paar uur gedaan nadat het blok eruit getakeld was. :wink:


Je hebt nu al teveel geld aan uit gegeven om het weg te doen.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Golf VR6

Bericht door SteV6 » 24 feb 2009, 21:15

Kettinggeleiders en kettingen tegelijkertijd vervangen (en de tandwielen als die niet te duur zijn) en weer knallen met de VR6 ...

Blijft de boel dan heel, kan je rustig verder gaan met geld uitgeven aan goodies om er een tracktool van te maken. Anders je verlies nemen en in onderdelen verkopen.


Stephan

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Golf VR6

Bericht door Niels » 25 feb 2009, 00:20

Goed, sinds vanavond staat de Golf er zo bij:

Afbeelding

Afbeelding

Momenteel vind ik optie 2 het beste, gisteren was dat nog optie 1. Ik ga het rustig aan doen en het allemaal maar eens goed overdenken :hmmm:

@Mark: bedankt voor het aanbod. Het blok staat in Bergen op Zoom maar ongezien een blok kopen op basis van wat e-mail vind ik ook zowat.

@Niall: als alles los is dan is het vervangen van de ketting en geleiders geen hogere wiskunde. Daarom nemen we ook de tijd en schroeven gewoon alles los wat in de weg zit. Ik heb geen zin om me te vertillen of te ergeren :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Golf VR6

Bericht door GTRene » 25 feb 2009, 00:56

Succes Niels :thumbup: knap dat je het zelf doet :thumbup:

Gebruikersavatar
Stefan Platteschor
Berichten: 117
Lid geworden op: 19 jun 2008, 17:51
Locatie: Drachten

Re: Golf VR6

Bericht door Stefan Platteschor » 25 feb 2009, 10:24

Goed bezig!!!

Ligt het blok dat je wilt kopen al er uit?? Dan had ik het namelijk niet gedaan.

Heel veel succes

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: Golf VR6

Bericht door Niall » 25 feb 2009, 10:35

Komt goed dat zie ik wel, geluk heb je dat het al eentje is met dubbele ketting. Maar zo een 2.9 Gasklephuis is goed voor een 10pk en wat NM's
Gaat er meteen een nieuwe koppeling in? zo ja kijk hier even http://www.eurocarparts.com scheelt aanzienlijk met de Stealer of automaterialen

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Re: Golf VR6

Bericht door Casper » 25 feb 2009, 10:38

Goed bezig! :thumbup: Maak er een mooie fotorepo van :D

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Golf VR6

Bericht door Niels » 25 feb 2009, 12:34

Ik zal wat plaatjes blijven schieten. Het blok wat te koop is in het Zuiden is reeds een los blok waarbij ik de verkoper moet vertrouwen op z'n blauwe ogen en dat is altijd lastig. Daarom ook niet echt heel interessant aangezien het heen en weer ook gewoon 600km rijden is. Ik geloof best dat er een hoop aan gebeurt is maar dat is ook al weer 60.000km geleden en hoe is het blok gebruikt? Geen idee natuurlijk.

Een 2.9 gasklephuis heeft een groter volume zo ver ik weet en zal dus wel wat kunnen brengen. Eerst geen prioriteit maar je weet nooit wat je tegenkomt op internet :wink: Een nieuwe koppeling komt er zowieso in maar ik wacht nog even met aanschaf tot dat ik precies weet waar ik aan toe ben. Leuke site maar niet erg duidelijk wat je nu precies krijgt omtrent een koppeling :hmmm:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Golf VR6

Bericht door allen » 25 feb 2009, 13:10

Gaaf project Niels. Wanneer ben je klaar? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: Golf VR6

Bericht door Niall » 25 feb 2009, 13:15

Niels,

Deze moet je hebben:

LUK n/a 641440660 CLUTCH KIT 230MM GO3/VE/CO/PA 2.8/2.9 VR6 68 Pond ex BTW

Zit de plaat, drukgroep en lager bij :wink: Heb toendertijd dezelfde besteld :mrgreen:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Golf VR6

Bericht door Niels » 25 feb 2009, 13:37

:shock: Ongelovelijk wat een prijs...Scheelt al gauw tegen de 200,- :D Wat voor bouwjaar was de jouwe want ik kom ook andere Luk nummers tegen :hmmm:

@Allen: BMW al verkocht? :whistle:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Golf VR6

Bericht door allen » 25 feb 2009, 14:00

:hammer:








:drinking:

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: Golf VR6

Bericht door Niall » 25 feb 2009, 14:01

Niels schreef::shock: Ongelovelijk wat een prijs...Scheelt al gauw tegen de 200,- :D Wat voor bouwjaar was de jouwe want ik kom ook andere Luk nummers tegen :hmmm:

@Allen: BMW al verkocht? :whistle:
Die van mij was 92, dus heb ik gezocht op 1993, kan zijn dat de 95 modellen een andere koppeling hebben. Vergeet niet 17,5% btw bij de prijs te tellen + porto kosten, maar zelfs dan scheelt het nog veel :D

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Golf VR6

Bericht door Niels » 25 feb 2009, 14:24

Scheelt onvoorstelbaar veel! Het goedkoopste wat ik op ebay.de kon vinden was 240,- met verzenden. Via mijn huisleverancier ben ik iets meer kwijt maar de UK scheelt echt te veel :thnx: Mijn 93-er heeft nog een rotor blok net als de 92-er. Komt goed dus :thumbup:

@Allen: wij begrijpen elkaar wel met die ouwe zooi :beer: Gelukkig hoef ik mijn uren niet ook nog te betalen :wink: En ik moet zeggen dat zo een beetje rommelen is best wel leuk behalve dat je weer eens circuit dagen misloopt :bag: Ik heb de schuur ook een beetje anders ingericht wat het veel gemakkelijker maakt, nu alleen nog ff de stereo aansluiten :shakeit:

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: Golf VR6

Bericht door Niall » 25 feb 2009, 15:15

Klopt in de jaren tot 1995 zijn er veel verschillen met die golfjes. Daarna is het allemaal platformsharing waardoor er daarna weinig verschil is.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Golf VR6

Bericht door Niels » 04 mar 2009, 10:43

Goed klein update-tje. Inmiddels staat de Golf er zo bij:

Afbeelding

Afbeelding

Aan de kant van de distributie heb ik zoveel mogelijk losgeschroeft, verwijderd en ruimte gemaakt. Aandrijfassen zijn nu los en voor het gemak heb ik een motor drager gekocht. Straks maar eens een paar steunen losdraaien en kijken of er beweging in de bak zit.

Alvast een setje nokkenassen gekocht omdat de huidige niet de mooiste meer zijn:

Afbeelding

Afbeelding

Hiermee begon de ellende:

Afbeelding

Een nieuwe koppeling is onderweg uit de UK :shakeit:

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: Golf VR6

Bericht door Niall » 04 mar 2009, 10:55

Goed bezig, :D standaard nokkenassen neem ik aan :mrgreen:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Golf VR6

Bericht door frank de jonge » 04 mar 2009, 11:12

Niels, hierover heb je Henk toch niet aan de praat gehouden he ;)

Die man was zo laat in de sportschool, jaaaa zegt ie.. die Niels hield me steeds aan de praat :lol:

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer

Re: Golf VR6

Bericht door Eric H » 04 mar 2009, 12:42

Altijd veel respect voor mensen die zelf sleutelen... :thumbup:
Doe je goed Niels !!

Gebruikersavatar
gijzbed-opc
Berichten: 515
Lid geworden op: 08 aug 2007, 22:36
Locatie: krommenie

Re: Golf VR6

Bericht door gijzbed-opc » 04 mar 2009, 16:40

Eric H schreef:Altijd veel respect voor mensen die zelf sleutelen... :thumbup:
Doe je goed Niels !!

Respect Niels (keep on going) :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], EmielS60, Gisae, JdvPolo, Joël D., Pfhmulder, Philipoo, RJK, Vanreijmersdal en 18 gasten